Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 276 690
  • 28 700

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Koska kansa on selkeästi kahtia jakautunut
Ajatuksia tästä?

Tätä kansaa ei tällä hetkellä jaa kahtia porvoollinen pakolaisia. Tätä kansaa jakaa tällä hetkellä valtakoalitio, joka ajaa osaavimman väen maanpakoon, tuhoaa tulevaisuutta viemällä kasvatuksellisen pohjan leikkauksillaan, kurjistaa kaikkein köyhimmän väen tulevaisuudettomaan köyhyysloukkuun, jouduttaa sairaampien kuolemista, mikäli varallisuutta hoitoon ei riitä jne. tässä kuviossa pakolaiset on yksi hyttysenpaskan kokoinen sivujuonne, jolle sillekään tällä valtakoalitiolla ei ole halua tai kykyä yhtään mitään tehdä, tai se pakollinen pelkästään, että näyttää ulospäin hyvältä. Väitteesi ei siis pidä miltään osin paikkaansa, pakolaiset ei tätä kansaa jaa kahtia, vaan idiootit, joilla ei ole minkäänlaista aivontynkää tajuta, että jotain pitäisi ratkaista ja toteuttaa, mikäli johonkin haluaa päästä, lakana päällä ilotulitteiden räiskintä on lopulta juuri sitä samaa kuin tämä surkuhupaisa sss. Pohdi siis, onko kansa selkeästi jakautunut, vai onko se vääjäämättä tällä menolla jakautumassa ja miksi se tosiasiassa jakautuu, jos jakautuu.
 

NiXu89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves Ry
Väitit, että tulijat pääsevät täällä sosiaaliturvan piiriin, korjasin etteivät pääse. That's it.


Minustakaan ei tule rahoittaa elintason perässä tapahtuvaa siirtolaisuutta, mutta koska sisärajansa avannut matkustusalue ei kykene yhteiseen politiikkaan, joudumme käytännössä rahoittamaan tätä siirtolaisuutta (70%) kansainvälisen suojelun (30%) lieveilmiönä sen aikaa kunnes ehdimme jututtamaan kutakin tulijaa ja selvittämään onko juuri hän henkilökohtaisesti kansainvälisen suojelun tarpeessa vaiko ei. Ellei ole, niin osallistumme lentolipun kustannuksiin ja lentokentälle kyyditsemiseen, emmekä anna henkilötunnusta, asuntoa, uusia lastenrattaita, ja tyhjää sossumassihakemuskaavaketta.
Jos henkilö ei suostu vapaaehtoisesti palaamaan irakiin tai somaliaan,(pakkopalautuksesta ei ole sopimusta) onko todella näin että hän ei pääse sosiaaliturvan piiriin?

Veikkaanpa että pääsee, ja asialle ei mahdeta mitään.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Jos henkilö ei suostu vapaaehtoisesti palaamaan irakiin tai somaliaan,(pakkopalautuksesta ei ole sopimusta) onko todella näin että hän ei pääse sosiaaliturvan piiriin?

Veikkaanpa että pääsee, ja asialle ei mahdeta mitään.

Ja jos et laske niitä sosiaaliturvan piiriin niin mitenköhän alkaisivat rahoittaa elämistään? Mummot varokaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Poliisi kähinästä Petäjävedellä: "Kyseessä oli suomalaistenkin osaama perheriita"

"Petäjäveden vastaanottokeskuksessa maanantai-iltana nujakoineet henkilöt päästettiin tänään tiistaina vapaaksi kuulusteluiden jälkeen.

Tapahtumien kulku on vielä epäselvä eikä tarkemmasta syystä ollut vielä tiistaina selvyyttä, rikoskomisario Sakari Tuominen kertoi.
Kyseessä oli hyvin tyypillinen, myös suomalaisten osaama perheriita.

Nujakassa oli osallisena kaksi irakilaista pariskuntaa. Osallisista kaksi ambulanssi vei illalla sairaalaan tarkastuttamaan vammojaan. Tuominen kertoo, että mistään vakavasta ei kuitenkaan ollut kyse.
– Tänään kuulustelluissa henkilöissä ei ollut vakavia tai edes näkyviä vammoja, Tuominen kuvaili.

Tappelu kehkeytyi osallisten pariskuntien soluasunnoissa.
Poliisi jatkaa tapauksen tutkintaa pahoinpitelynä."

Tärkeä muistutus poliisilta. Ei mitään nähtävää, kyllä me suomalaisetkin osataan.
Pitäisikö vastaisuudessa laittaa vaikkapa jokaiseen uutiseen, jossa epäillään ulkomaalaista tekijää, niin muistutus loppuun, että "Kyllä suomalaisetkin osaavat raiskata/tapella/varastaa"? Ettei vaan joku luulisi muuta.
Pari viikkoa sitten oli vastaanottokeskuksessa riitaa pesulavuoroista, johon sitten noheva poliisi totesi, että tyypillinen suomalainen riita pesuvuoroista.
Vastaanottokeskukseen vain tarvittiin useampi ambulanssi ja poliisipartio.
 
Katsellaan näitä asioita teidän kanssa sitten, kun paskat on jo housussa, eli todetaan ettei näistä 30k:sta suurinta osaa voi lähettää mihinkään
Maahanmuuttovirastohan hiljattain päivitti turvallisuusarvionsa ja totesi, että osassa Irakia on varsin turvallista, jonka jälkeen irakilaisia on alkanut valua kotiin jo ennen koko turvapaikkakäsittelyn ja -päätöksen valmistumista.
 
Jos henkilö ei suostu vapaaehtoisesti palaamaan irakiin tai somaliaan,(pakkopalautuksesta ei ole sopimusta) onko todella näin että hän ei pääse sosiaaliturvan piiriin?

Veikkaanpa että pääsee, ja asialle ei mahdeta mitään.
Sitähän olen tässä yrittänyt kysellä, että mihinköhän mahdat veikkauksesi perustaa? Minun näkemykseni on jo luettavissa yltä.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Miksi näiden tulijoiden osaaminen pitäisi kartoittaa, kun ei työtä ole suomalaisillekaan? Tulevaisuudessa vielä vähemmän. Juuri tämäntyyppistä keskustelua en ymmärrä. Työtä ei ole, asiantuntijoiden mukaan olemassa olevastakin katoaa suuri osa, työn saamiseksi pitäisi olla korkeasti koulutettu, tulijoista lähes kaikki ovat matalasti koulutettuja. Silti kartoitetaan osaamista? Miksi kartoitetaan? Joustetaan vaatimuksissa ja luodaan orjatyömarkkinat?

Uskotko itse kirjoittamaasi mantraan? Tuolla perusteellahan voisit toivottaa 2/3 suomalaisista kaulakiikkuun, kun eihän täällä heille mitään ole tai tule. Mistä helvetistä olet voinut päästä tietoiseksi pakolaisten osaamisasteesta edes välttävästi, kun sitä kukaan ei ole viitsinyt alkaa edes vähää alusta tekemään? Jos nyt lankean hetkeksi selittelemään tyhmään kysymykseen, niin siksi on kartoitettava, että saadaan tieto, minkä päälle alkaa rakentamaan. Vaikka sinun maailmassasi ilmeisesti kaikki on ja pysyy stabiilina, ei se oikeassa maailmassa ole totta. Mikään ei pysy samana ja kaikki voivat kehittyä, jos siihen annetaan mahdollisuus, siksi monissa euroopan maissa maahanmuutto on tuonut kasvua ja kehitystä, kun on tajuttu, että on järkevämpää sijoittaa ja saada tuottoa, kuin päinvastoin. Hieno lause tuo "tämän tyyppistä keskustelua en ymmärrä", uskon sen kun sanot, suomessa et ole poikkeus, tätä nykyä enemmänkin sääntö. On suuri sääli, että tämä ymmärtämättömyys saa vielä niin suuren merkityksen, kun samaiset ymmärtämättömät vielä käyttävät suurinta valtaa tässä maassa, ennuste ei siis ole kaksinen. Orjatyömarkkinat on toki faktisesti mustan surman, eli kokoomuksen haaveissa varmasti. Kansan muiden voimatekijöiden vastuulle jää siis tämän estäminen, joka olisi oikeasti paljon suuremman huomion ja meuhkaamisen kohde tarpeellisuushierarkiassa, kuin tämä pakolaistilanne.
 

NiXu89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves Ry
Sitähän olen tässä yrittänyt kysellä, että mihinköhän mahdat veikkauksesi perustaa? Minun näkemykseni on jo luettavissa yltä.
Tutkin asiaa ja selvisi että jos ei saa oleskelulupaa, ei ole oikeutettu kelan etuuksiin.

Kuitenkin tämä uutisen mukaan( http://yle.fi/uutiset/rasanen_halua...omien_maahantulijoiden_kaannytyksissa/6867500 ) asia menee näin:

"Ilman matkustusasiakirjoja pakkopalautus ei onnistu
Sisäministeri Päivi Räsäsen mukaan Suomen viranomaiset ovat voimattomia ongelman edessä.

- Kyllä heitä poliisi yrittää palauttaa, mutta käytännössä se on juuri näiden joidenkin maiden kanssa ongelmallista, jos maat eivät suostu antamaan matkustusasiakirjoja. Silloin heitä ei voida edes lentokoneeseen laittaa, sanoo Räsänen.

Räsäsen mukaan tilanteesta tekee vaikean korkeimman hallinto-oikeuden keväinen linjaus siitä, että ihminen saa oleskeluluvan, jos käännyttäminen ei onnistu."

Eli kun ei tahdo takaisin kotiin -> saa oleskeluluvan ja on näin oikeutettu täkäläisen taikaseinän rahoitukseen. Ja olkaa huoleti, ne pölhöt jotka vapaaehtoisesti palaavat, saadaan kompensoitua tänne jäävän porukan perheenyhdistämisellä.

Linkki vie ylen sivuille.
 
Eli kun ei tahdo takaisin kotiin -> saa oleskeluluvan ja on näin oikeutettu täkäläisen taikaseinän rahoitukseen. Ja olkaa huoleti, ne jotka palaavat, saadaan kompensoitua tänne jäävän porukan perheenyhdistämisellä.
Siteeraamasi uutinen on vuodelta 2013 eikä siitä saamasi käsitys vastaa nykylainsäädäntöä.

Suomi kiristänyt käännytyskäytäntöjä - "Lakimuutos, josta monet eivät välttämättä tiedä"

Mikäli henkilöä ei saatu pakkopalautettua, oli kyseinen henkilö aiemmin oikeutettu Suomessa tilapäiseen oleskelulupaan maasta poistumisen estymisen vuoksi. Heinäkuun alussa tähän kuitenkin tuli loppu.

- Me edellytämme henkilöä noudattamaan vapaaehtoista paluuta lähtömaahan, jos se on mahdollista. Eli tavallaan tällaisella omalla keplottelulla ei voi enää muodostaa itselleen perustetta, jolla saisi tänne Suomeen jäädä, Similä toteaa.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Sitähän olen tässä yrittänyt kysellä, että mihinköhän mahdat veikkauksesi perustaa? Minun näkemykseni on jo luettavissa yltä.

About sadannen kerran, mikäli ei tehdä pikapikaa lakimuutoksia, jokainen jää tänne. Vaikka olisi huumekauppias/kissanraiskaaja/yleisidiootti Marokosta, Tai Algeriasta. Valehdellut ikänsä, ja sitä rataa.

Tekisi mieli tavuttaa seuraava lausunto: Näillä tyypeillä on järjestään paperit kateissa. Yhdelläkään suomalaisella viranomaisella ei ole mitään todellista faktatietoa siitä, millä asialla he ovat, ketä he ovat, mistä he ovat, mitä kansallisuutta he edustavat, mitä uskontoa he edustavat tai yleensäottaen yhtäänvittumitään reaalitietoa mistään, keitä täällä on ja kuinka paljon. Aloitetaan vaikka siittä?
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
@NiXu89 oikein tutkinut asiaa, jonka jokainen hallituksen/virkahenkilöiden paskanjauhantaa kuunnellut tietää jo vanhastaan.

Odotellaan kuukausi/pari niitä Somaliaan, Irakiin ja Afganistaniin oikeasti palautettujen lukumääriä? Mikäli palautuksia jne napsuu, asia kunnossa, mikäli Suomi omia lakejaan muuttaa siihen mennessä, asia taas kunnossa. Kaikki tyytyväisiä. Kuitenkin, pahoin pelkään että tulet muutaman muun joukossa näyttämään idiootilta. "Nehän sanoi että" eiku... "eihän ne itseasiassa sanonutkaan että, mä vaan luulin että sanoi että..." eiku mitä tää on?

Monella taholla useaan kertaan olen sanonut tämän; mielelläni olen väärässä, tässä aiheessa. Jos suomen mamutus menee tuubiin seur. parin vuoden aikana, saatte nauraa. Itsekin nauran itselleni siinä vaiheessa, mielelläni.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
@kahden suunnan sentteri

Laita ne vitun lait, jotka mahdollistaa Suomen palauttaa "turvapaikanhakijoita" jotka eivät ole legit. turvapaikanhakijoita, maihin joihin heitä ei haluta?

Tajuatko vitun ääliö, että tänne tulleista kuka vaan voi sanoa olevansa mistä vaan ja kuka vaan ja minkä ikäinen vaan ilman, että suomalaisilla purjo-liisoilla (haastattelijoilla) on mitään kompetenssia haastaa heidän tarinoitaan? Sama ongelma koko Euroopassa, itse asiassa. Aika hölmö ja naiivi pitää olla, että tota settiä jaksaa lässyttää täällä kuukausikaupalla.
 
@kahden suunnan sentteri

Laita ne vitun lait, jotka mahdollistaa Suomen palauttaa "turvapaikanhakijoita" jotka eivät ole legit. turvapaikanhakijoita, maihin joihin heitä ei haluta?
En minä ole väittänyt ettäkö ketään olisi mahdollista pakkopalauttaa maahan joka ei halua ottaa vastaan, joten tuskinpa minun tarvitsee sellaista väitettä puolustaakaan.

Sen sijaan kysyin ja kysyn edelleen sinulta, että kun sanot jokaisen jäävän tänne ellemme " tee pikapikaan lakimuutoksia", niin mitä nämä peräänkuuluttamasi lakimuutokset oikein ovat?

Tajuatko vitun ääliö, että tänne tulleista kuka vaan voi sanoa olevansa mistä vaan ja kuka vaan ja minkä ikäinen vaan ilman, että suomalaisilla purjo-liisoilla (haastattelijoilla) on mitään kompetenssia haastaa heidän tarinoitaan? Sama ongelma koko Euroopassa, itse asiassa. Aika hölmö ja naiivi pitää olla, että tota settiä jaksaa lässyttää täällä kuukausikaupalla.
Tietysti luotan siihen, että haastattelijat osaavat asiansa. Saa olla eri mieltä, mutta perustelut olis kiva.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
En minä ole väittänyt ettäkö ketään olisi mahdollista pakkopalauttaa maahan joka ei halua ottaa vastaan, joten tuskinpa minun tarvitsee sellaista väitettä puolustaakaan.

Sen sijaan kysyin ja kysyn edelleen sinulta, että kun sanot jokaisen jäävän tänne ellemme " tee pikapikaan lakimuutoksia", niin mitä nämä peräänkuuluttamasi lakimuutokset oikein ovat?

No esim. sellainen, että kaikki pakoloiset pois täältä? Miellyttääkö näkemykseni tarvittavista lakimuutoksista?
Pointti ja fakta on vaan edelleen on se, ettei Suomi palauta ketään Somaliaan, Irakiin tai Afganistaniin. Mikäli lainsäädäntöä tai sen tulkintaa muutetaan radikaalisti, se on mahdollista. Syyrialaisiin se vaikuttaisi edelleenkään. Eli kuka tahansa joka sanoo tulevansa jostain näistä maista, on nykylainsäädännöllä ja sen soveltamisella niinsanotusti set for life. Se on syy, miksi niitä tänne tulee niin paljon. Ei se, ettei lähempänä olisi turvallista tai se, että Suomessa nyt vaan olisi vaan niin vitun hienoa.

Voidaan nussia pilkkua ja mitä vaan vaikka maailman tappiin, mutta näin tämä menee nyt. Ja "pakolaiset" todellakin tietävät sen. Muista pöyhiä ja tuulettaa tyynyä aika ajoin.
 
No esim. sellainen, että kaikki pakoloiset pois täältä?
En ylläty, ettet osaa kertoa mitä lakimuutoksia olet itse hanakasti vaatimassa.

Voin kuitenkin kertoa, miksi mitkään lakimuutokset eivät auta. Kas, kun se pakkopalautus, eli lentokoneella vieminen perille, ei onnistu, jos vastaanottava maa sanoo että "höhhöhöö, emme ota". Tämän kannalta on yhdentekevää mitä kirjailemme omaan lakiimme, se kun ei vastaanottavassa maassa tarkoita mitään.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
En ylläty, ettet osaa kertoa mitä lakimuutoksia olet itse hanakasti vaatimassa.

Voin kuitenkin kertoa, miksi mitkään lakimuutokset eivät auta. Kas, kun se pakkopalautus, eli lentokoneella vieminen perille, ei onnistu, jos vastaanottava maa sanoo että "höhhöhöö, emme ota". Tämän kannalta on yhdentekevää mitä kirjailemme omaan lakiimme, se kun ei vastaanottavassa maassa tarkoita mitään.

Ai sinä olet se, joka kertoo tämän faktan mulle? Kannattaiskohan sun ottaa pieni kirjoittelutauko siihen asti, kun 20k tästä jengistä on kotimassaan, tai jossain?
 
Kannattaiskohan sun ottaa pieni kirjoittelutauko siihen asti, kun 20k tästä jengistä on kotimassaan, tai jossain?
Pakkohan minun on kysyä ja haastaa, jos kolmantena osapuolena jonkun aasinsillan kautta ratsastat keskusteluun omaa paskaasi suoltamaan. Sulla tuo kysymyksiin vastaaminen vaan tuppaa olemaan aika vaikeaa, niin menee tällaiseksi turhaksi viestitolkulla jankkaamiseksi.
 
Asia kunnossa.
Summa summarum: Väität että ilman lakimuutoksia jokainen jää tänne. Emme ole kuulleet tämän väitteen perusteita, emmekä sitä mitä lakimuutoksia sitten pitäisi tehdä.

Toistelet vain, että odotellaan kevättä, niin sitten nähdään. Minullekin sopisi varsin hyvin jos todellakin odoteltaisiin etkä enää liekittäisi minua nyt taas äsken nähdyn kaltaisilla tuuleen huuteluilla.
 
@kahden suunnan sentteri

Olet sitten "näppärästi" estänyt viestiesi hakemisen ja referaattien kokoamisen, miksi?
Avaa se, niin palataan asiaan. Muussa tapauksessa voit painua vittuun spämmäämästä. Idiootti.
Olen vetänyt kaikki yksityisyysasetukset ns. tappiin. Viestihistoriaani voit kuitenkin selata käyttämällä foorumin hakua, niin että jätät "etsi" -kentän tyhjäksi ja haet pelkällä jäsenen nimellä.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Neljä onkin ullattaen noin sata. Noh, kyllähän kuka tahansa vähänkään järkevä henkilö tiesi mitä seuraa, kun tuosta kulttuurista otetaan vastaan nuoria miehiä vailla mitään järkevää tekemistä.
 
Kas kas. IS on hieman kaivellut,huh huh..

Yhä useampaa turvapaikanhakijaa epäillään rikoksesta - Kotimaa - Ilta-Sanomat

"IS:n tietojen mukaan pelkästään marraskuussa tuli ilmi noin sata seksuaalista ahdistelutapausta, joista epäillään turvapaikanhakijoita. Epäillään, että nuoria tyttöjä on esimerkiksi suudeltu väkisin, ahdisteltu sanallisesti, minkä lisäksi heitä on kähmitty ja kourittu."

Eihän tuo ole kovin paljon, kun huomioidaan, että Suomessa raiskataan arviolta 15 000 naista vuodessa. Vaikka oletettaisiin, että kukin noista naisista raiskataan vain kerran vuoden aikana, tekisi se silti yli 1 000 raiskausta kuukaudessa. Siihen nähden 100 seksuaalista ahdistelutapausta on aika vähän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös