Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 288 661
  • 28 700

Rankkari

Jäsen
Viimeisimmän arvion mukaan, noin puolet turvapaikan saaneista jää työttömäksi.
Eli n.20000 tullut, joista ehkä puolet palautetaan takaisin. 10000 jää, ja puolet eli 5000 ei työelämään. Heille vaimot jälkijunassa Suomeen. Vaimot tuskin työllistyvät senkään vertaa, joten lopputulos tällähetkellä on 10000 sosiaalipummia. Määrä kasvaa päivittäin.
Saamme kiittää kukkahattu unelmakuplassa eläviä siitä, että olemme jo saaneet n. 10000 sosiaalipummia elätettäväksi verorahoilla. Unelmalla on hintalappu, ja sen maksaa kaikki, ei vain unelmoijat.
 
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jankkaamiseksihan tämä menee aivan kaikilla, mutta silti ei voi olla hymyilemättä, itkemättä, nauramatta (valitse joku noista), miten maahanmuuttomyönteiset eivät löydä mitään ongelmia tästä elintasopakolaisten tulosta Suomeen. Kukaan heistä ei koskaan vastaa mihinkään kysymykseen näistä kaikkien tietämistä ongelmista, joita hallitsematon maahanmuutto aiheuttaa. Löytyisipä jostain yksi henkilö tästä ryhmästä, joka oikeasti yrittäisi vastata näihin kysymyksiin, esim. liittyen vaikka siihen, mistä rahat otetaan ja vastaukseksi ei kelpaa, että lainataan lisää, tai työllistäminen, mikä ei onnistu kielitaidottomille ja valitettavan työhaluttomille, myöskään kaikki tämä työ ei voi olla ns. valtion tukityöllistämistä vaan sen pitäisi olla tuottavaa työtä, rikollisuus tai näihin ryhmiin äärimmäisen voimakkaasti liittyvä seksuaalirikollisuus, sisäisen turvallisuuden uhka.

Näitä aivan todellisia ongelmia on valtavan paljon, mutta vastauksia ei vain näihin kukaan suostu antamaan. Kun näistä haluaa keskustella on rasisti. Mitä jos pääministeri sanoisi, että nyt joudumme leikkaamaan lisää vaikka 1,5 miljardia ensi vuodelta ja kertoisi selkeästi mistä se otetaan, jotta saataisiin katettua tämän elintasopakolaisten kustannukset? Esimerkiksi 200 m€ koulutuksesta, ryhmäkokoja kasvatetaan 5 lapsella, 300 m€ vanhusten kotihoidosta, jatkossa kotihoitaja käy enintään kaksi kertaa viikossa, lapsilisät pois kaikilta, saisiko sillä vaikka 300m€, 500m€ pois kulttuurin tukemisesta, kaiken taiteen tekemisen pitää jatkossa itse kannattaa itsensä, ok veikkausvoittorahoista saa myös jonkin verran tukea, ja sitten taas jostain lisää ja lisää. Seuraavana vuonna aloitetaan taas sama kierros, kun lisää elätettäviä virtaa maahan, toki joku tekee töitäkin, tulkkeja tarvitaan lisää, mutta koko näiden palkka tulee valtion kassasta eli se ei lisää teollisuuden tuotantoa maassamme eikä näin ollen Suomeen virtaavaa rahaa ulkomailta.

Nyt me olemme siinä kierteessä, että 10 vuoden päästä meillä ei ole enää sosiaaliturvaa, kuka maksaa näille "pakolaisille" enää sen sosiaaliturvan, ei sitä saa muuten enää sairaat tai vanhuksetkaan, vain ne voidaan kouluttaa kenen vanhemmilla on siihen rahaa. Sillä kymmenen vuoden päästä samalla vauhdilla tämän "pakolaisuuden" kustannukset ovat vuodessa 10-15 miljardia euroa, verratkaa sitä Suomen valtion ensi vuoden budjettiin. Tässä vaiheessa tyhminkin alkaa tajuta, että missä tilanteessa ns. hyvinvointivaltio eli Suomi on. Samaan aikaan rikollisuus jne. on räjähtänyt käsistä, meillä on suuret slummialueet, nykyinen Kontula on pientä tähän verrattuna, Mellunmäki ja Vuosaari on jo koko samaa paskaa, siellä asuu 400 000 maahanmuuttajaa eikä alueella ole poliisia näkynyt enää vuosiin. Hyvin toimeen tulevaa ja koulutettua väestöä muuttaa pois Suomesta kiihtyvällä vauhdilla.

Fiksu ihminen tajuaa, että olen kärjistänyt kirjoitukseni, mutta sama eli fiksu ihminen tajuaa myös sen, että tämän kehityksen suunta on juuri kertomani kaltainen, se voi ottaa jopa 20-40 vuotta, mutta siihen olemme menossa ellemme ala hallita tilannetta. Nykyisellä vauhdilla olemme oikeasti tuossa tilanteessa jo sen 10-15 vuoden sisällä. Vastaukseksi ei muuten kelpaa, että nämä "pakolaiset" työllistävät itsensä ja kaikki voitamme tässä, missään ei ole käynyt niin näiden ihmisten kanssa, toisaalta myös näiden ihmisten kulttuuri ei muutu samalla hetkellä, kun astuvat Suomen kamaralle, se kulttuuri on heidän sisällään ja se muuttuu muutamassa sukupolvessa eli saamme varmasti nämä kaikki ongelmat.

Itse en ole ollut rasisti ennen, muutama vuosi takaperin laskin itselläni olevan töissä noin 15 eri kansalaisuutta, nyt ehkä sitten olen rasisti, mutta sen minusta tekee tämä paine ja tietoisuus siitä, että Suomalainen yhteiskunta tuhotaan omaa tyhmyyttämme. Ei ole edes näiden "pakolaisten" etu se, että tilanne muuttuu kertomani kaltaiseksi.
Saitpa kirjoitettua omat ajatukseni todella hyvin. Olisi hienoa kuulla cornixin ja/tai sentterin mietteet teorioihisi rikollisuuden ja turvattomuuden lisääntymisestä sekä siitä, miksi he eivät pidä näitä asioita sellaisina uhkina, että maahantuloa pitäsi rajoittaa.
 

cornix

Jäsen
Olisi hienoa kuulla cornixin ja/tai sentterin mietteet teorioihisi rikollisuuden ja turvattomuuden lisääntymisestä sekä siitä, miksi he eivät pidä näitä asioita sellaisina uhkina, että maahantuloa pitäsi rajoittaa.

Ei me voida tietää ennen taustakartoitusta kuka on suojelun tarpeessä ja kuka ei, kaikki sotaa ja vainoa pakenevat ovat tänne tervetulleita, loput tulee palauttaa viipymättä.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei me voida tietää ennen taustakartoitusta kuka on suojelun tarpeessä ja kuka ei, kaikki sotaa ja vainoa pakenevat ovat tänne tervetulleita, loput tulee palauttaa viipymättä.
Tuossa sotaa ja vainoa pakenevien ryhmässä on varmasti mukana sitäkin ryhmää, jotka ovat itse olleet vainoamassa ja tilanteiden muuttuessa saavat sitten takaisin. Ottaisivat kohtalonsa vastaan, eivätkä todistaisi omaa mennyttä toimintaansa barbaariseksi. Eli nämä kyseiset henkilöt eivät mielestäni ole tervetulleita tuolla verukkeella.
 
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ei me voida tietää ennen taustakartoitusta kuka on suojelun tarpeessä ja kuka ei, kaikki sotaa ja vainoa pakenevat ovat tänne tervetulleita, loput tulee palauttaa viipymättä.
Tarkoitan pakolaisten tuloa yleisellä tasolla. Onko Suomi 20 vuoden päästä turvallisempi vai turvattomampi maa, jos yht'äkkiä maahan tulee ~10k pakolaista? Eikö sinua huoleta uutisoinnit ulkomaalaisten tekemistä raiskauksista, pahoinpitelyistä tai varkauksista ja kuvitteletko niiden loppuvan?
 
Ei me voida tietää ennen taustakartoitusta kuka on suojelun tarpeessä ja kuka ei, kaikki sotaa ja vainoa pakenevat ovat tänne tervetulleita, loput tulee palauttaa viipymättä.

Ymmärrät varmaan myös itsekin, että näin kaaottisessa tilanteessa haastattelut ovat melkoista lottoa. Sieltä voi myös aina vetää homokortin tai muuta vastaavaa taskustaan, sillä sehän on melko varma vainoamiseksi joutumisen syy tietyissä maissa.
 

cornix

Jäsen
Tarkoitan pakolaisten tuloa yleisellä tasolla. Onko Suomi 20 vuoden päästä turvallisempi vai turvattomampi maa, jos yht'äkkiä maahan tulee ~10k pakolaista? Eikö sinua huoleta uutisoinnit ulkomaalaisten tekemistä raiskauksista, pahoinpitelyistä tai varkauksista ja kuvitteletko niiden loppuvan?

Vaikea sanoa onko Suomi turvallisempi vai turvattomampi maa 20 vuoden päästä, tällä hetkellä näyttää siltä että iso kansainvälinen kriisi koskee myös meitä silloin, hyvässä lykyssä sotatila. Eli siis turvattomampi on veikkaukseni.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Huumoritilastoa:

Karkotukset - Maahanmuuttovirasto

Tosiaan vielä tuolla alareunassa:
"Tilasto sisältää sekä Poliisin että Maahanmuuttoviraston vireillepanemat karkotusasiat.

Huom.

* Täytäntöönpannuista päätöksistä ei ole tilastoja.
Osa esityksistä raukeaa, luvut eivät sisälly taulukon tietoihin."
 
Luultavasti niin suomalaiset kuin ulkomaalaisetkin rikolliset käyttävät tätä tietoa hyväksi Poliisit uhkaavat loppua ensi vuonna - Kotimaa - Keskisuomalainen

" Ensi vuosi näyttää vaikealta, sillä uusia poliiseja valmistuu vain alle 60 - mikä on paljon vähemmän kuin eläkkeelle siirtyy. Normaalina vuonna valmistuvia on noin 300. Rajun pudotuksen syynä on lähinnä tutkintouudistus ja siihen liittyvä katko opiskelijoiden sisäänotossa.

- Ei tällaista tilannetta ole pystytty ennakoimaan, kun on suunniteltu näitä koulutusmääriä, Eränkö kertoo."

Eli ei muka pystytty ennakoimaan tilannetta, vaikka Eurooppaan on lapannut satoja tuhansia turvapaikanhakijoita jo vuosikausien ajan? ajateltiinko Suomessa, että kylmyys pitää hakijat pois täältä ja kyllä ne Saksaan ja Ruotsiin mahtuvat, vaikka määrät ovat olleet kasvussa joka vuosi?
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huumoritilastoa:

Karkotukset - Maahanmuuttovirasto

Tosiaan vielä tuolla alareunassa:
"Tilasto sisältää sekä Poliisin että Maahanmuuttoviraston vireillepanemat karkotusasiat.

Huom.

* Täytäntöönpannuista päätöksistä ei ole tilastoja.
Osa esityksistä raukeaa, luvut eivät sisälly taulukon tietoihin."
On se kumma juttu tosiaan. Luulisi löytyvän tilastoja esim. siitä montako irakilaista Suomessa oleskelee, ja millä statuksella. Turvapaikanhakija / tilapäinen oleskelulupa / oleskelulupa / karkotettu muttei täytäntöönpantu / joku muu, mikä.
 
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Vaikea sanoa onko Suomi turvallisempi vai turvattomampi maa 20 vuoden päästä, tällä hetkellä näyttää siltä että iso kansainvälinen kriisi koskee myös meitä silloin, hyvässä lykyssä sotatila. Eli siis turvattomampi on veikkaukseni.
No miten järkeilet sen, että pakolaisten ottaminen on Suomen kannalta järkevää? Nämä Suomeen tulevat määrät ei korjaa mitään ongelmaa missään päin maailmaa, ne vain tuovat ongelmia täysin toisenlaiseen kulttuuriin. Näissä pakolaisia tuottavissa maissa kun lastenteko ei lopu ja jokainen Suomeen otettu pakolainen lisää tänne tulevien turvapaikanhakijoiden määrää.
 
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ei sen nyt ensisijaisesti olekaan tarkoitus olla kannattavaa, jos sitä tuolla järkevyydellä meinasit. Jos ihminen elää 3-4 eri sotilasjoukon ja muutaman päänleikkausklaanin keskellä niin mä sanon että tervetuloa tänne turvaan.
Olen puhunut koko ajan vain turvallisuuden heikentymisestä (taloudellisesti pakolasten ottaminen ei tule koskaan kannattamaan) ja tuntuu, että olet valmis uhraamaan oman ja jälkeläistesi turvallisuuden hyvän eleen tuoman hetkellisen hyvänolontunteen takia.

Jos ihminen on oikeasti vain turvapaikan perässä, hän hakee sitä ensimmäisestä kotiaan lähellä olevasta turvallisesta paikasta - vaikkapa maan sisältä - , jossa kulttuuri, ilmasto, tms. asiat ovat sellaisia joihin on tottunut (ts. sinä hakisit turvapaikkaa ensin Ruotsista, siitä sitten Tanskan kautta Saksaan ja Britteihin - tuskin ensimmäiseksi matkaisit Kanadaan tai Australiaan). Jos ihminen on valmis maksamaan matkasta kaukaiseen, mamun silmissä kylmään ja pimeään Suomeen, on taka-ajatuksena myös taloudellisen edun saanti turvapaikan lisäksi.
 

cornix

Jäsen
Olen puhunut koko ajan vain turvallisuuden heikentymisestä (taloudellisesti pakolasten ottaminen ei tule koskaan kannattamaan) ja tuntuu, että olet valmis uhraamaan oman ja jälkeläistesi turvallisuuden hyvän eleen tuoman hetkellisen hyvänolontunteen takia.

En mä koe että mun tai mahdollisten jälkeläisteni turvallisuus uhrataan tai on uhattuna jos Suomi ottaa vastaan pakolaisia. Jos Suomi ei ottaisi niin silloin jotain tollasta uhkakuvaa voisi maalaillakin.

Jos ihminen on oikeasti vain turvapaikan perässä, hän hakee sitä ensimmäisestä kotiaan lähellä olevasta turvallisesta paikasta - vaikkapa maan sisältä - , jossa kulttuuri, ilmasto, tms. asiat ovat sellaisia joihin on tottunut (ts. sinä hakisit turvapaikkaa ensin Ruotsista, siitä sitten Tanskan kautta Saksaan ja Britteihin - tuskin ensimmäiseksi matkaisit Kanadaan tai Australiaan). Jos ihminen on valmis maksamaan matkasta kaukaiseen, mamun silmissä kylmään ja pimeään Suomeen, on taka-ajatuksena myös taloudellisen edun saanti turvapaikan lisäksi.

Mä matkustaisin sinne minne mulla olisi mahdollisuus matkustaa ja turvallisuuden lisäksi oleellisin pointti olisi taloudellisen edun saanti, ts parhaat mahdollisuudet aloittaa elämä alusta. Ilman muuta. Jos tälläistä valinnanvaraa ei olisi niin menisin toki minne tahansa missä olisin turvassa.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikea sanoa onko Suomi turvallisempi vai turvattomampi maa 20 vuoden päästä, tällä hetkellä näyttää siltä että iso kansainvälinen kriisi koskee myös meitä silloin, hyvässä lykyssä sotatila. Eli siis turvattomampi on veikkaukseni.
Hyvässä lykyssä? Tosta saa sen kuvan että toivoisit tänne sotatilaa.

Kertoisitko mikä tuon sotatilan mahdollisesti aiheuttaa.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Cornixin tekstit ovat aika pitkälti provosointia, johon ei varmaan ole syytä tarttua kenenkään. Ajoittain tuo kielioppi ei aivan suju, kuten tuossa kohdassa termi "hyvässä lykyssä". Itse en siis käy keskustelua tämän ilmeisesti hyvin nuoren miehen kanssa, enkä nyt tuomitse tällä nuoria mitenkään.

Joku tuolla hyvin totesikin, että Irakilaisessa tai Somalialaisessa kulttuurissa tuo heikompien vainoaminen on perinne, joka tulee aina vain jatkumaan, joten ei me voida ratkaista sitä ongelmaa siirtämällä kaikkia vainottuja tänne, se on vain ongelman siirtämistä. Tuosta on aika turhaa edes kenenkään kiistellä. Ainoa tapa olisi saada siirrettyä näihin maihin uutta ajattelumaailmaa, mutta se taitaa olla myös täysin mahdoton ajatus. Joten Euroopan ja Suomen olisi tavallaan päätettävä eli annetaanko näiden vain sotia keskenään loputtomiin vai yritetäänkö ns. sivistyneinä ihmisinä ottaa tänne miljoonia pakolaisia joka vuosi ja siirtää myös ongelma tänne, joka jossain vaiheessa räjähtää silmille ja sen jälkeen ei missään ole enää hyvä olla. Itselläni olisi aivan selvää, kuinka meidän tulisi toimia, mutta se nyt ei kiinnosta ketään, joten antaa tämän keskustelun olla. Tällä hetkellä Euroopan ja Suomen tulevaisuus näyttää äärimmäisen synkältä, en näe mitään valoa tunnelin päässä.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
En mä koe että mun tai mahdollisten jälkeläisteni turvallisuus uhrataan tai on uhattuna jos Suomi ottaa vastaan pakolaisia. Jos Suomi ei ottaisi niin silloin jotain tollasta uhkakuvaa voisi maalaillakin.

Mitä vittua mä just luin? Elikkä väität, että mikäli Suomi ei ottaisi turvapaikanhakijoita niin täällä olisi turvattomampaa, verrattuna siihen, että tänne lappaa satoja tuhansia (perheenyhdistämiset mukaanluettuna) paperittomia ja mahdollisesti traumatisoituneita islamin uskoa palvovia ihmisiä? Nyt kyllä taitaa olla todellisuudentaju siellä päässä melko hakusessa.
 

cornix

Jäsen
Mitä vittua mä just luin? Elikkä väität, että mikäli Suomi ei ottaisi turvapaikanhakijoita niin täällä olisi turvattomampaa, verrattuna siihen, että tänne lappaa satoja tuhansia (perheenyhdistämiset mukaanluettuna) paperittomia ja mahdollisesti traumatisoituneita islamin uskoa palvovia ihmisiä? Nyt kyllä taitaa olla todellisuudentaju siellä päässä melko hakusessa.

En mä näe pakolaisten vastaanottamisessa mitään isompaa kansallista turvallisuusuhkaa, mutta jos Suomi kansainvälisiä sopimuksia pakolaisten suhteen rikkoo tai rupeaa muuten vaan sooloilemaan asiassa niin sillä saattaa olla kauaskantoisia seurauksia. Ei välttämättä kädet ojossa suomalaisia pakolaisia oteta vastaan konfliktin sattuessa... Mutta ei kumpikaan skenaario näistä tosiaan mitään kovin realistista uhkaa aiheuta.
 
Viimeksi muokattu:

Mostal0

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jankkaamiseksihan tämä menee aivan kaikilla, mutta silti ei voi olla hymyilemättä, itkemättä, nauramatta (valitse joku noista)...

Fiksu ihminen tajuaa, että olen kärjistänyt kirjoitukseni, mutta sama eli fiksu ihminen tajuaa myös sen, että tämän kehityksen suunta on juuri kertomani kaltainen, se voi ottaa jopa 20-40 vuotta, mutta siihen olemme menossa ellemme ala hallita tilannetta. Nykyisellä vauhdilla olemme oikeasti tuossa tilanteessa jo sen 10-15 vuoden sisällä. Vastaukseksi ei muuten kelpaa, että nämä "pakolaiset" työllistävät itsensä ja kaikki voitamme tässä, missään ei ole käynyt niin näiden ihmisten kanssa, toisaalta myös näiden ihmisten kulttuuri ei muutu samalla hetkellä, kun astuvat Suomen kamaralle, se kulttuuri on heidän sisällään ja se muuttuu muutamassa sukupolvessa eli saamme varmasti nämä kaikki ongelmat.

Itse en ole ollut rasisti ennen, muutama vuosi takaperin laskin itselläni olevan töissä noin 15 eri kansalaisuutta, nyt ehkä sitten olen rasisti, mutta sen minusta tekee tämä paine ja tietoisuus siitä, että Suomalainen yhteiskunta tuhotaan omaa tyhmyyttämme. Ei ole edes näiden "pakolaisten" etu se, että tilanne muuttuu kertomani kaltaiseksi.

Fiksu ihminen tajuaa myös, ettei omaa ennustajan lahjoja. Minua itseäni naurattaa näiden maahanmuuttokiihkoilijoiden kyky ennustaa. Olemme aivan varmasti menossa kohti vääjäämätöntä tuhoa. Tässä en ota kantaa onko tulevaisuus kertomasi kaltainen. Itse en jaksa olla noin kyyninen, mutta ymmärrän myös että eihän sitä nyt helvetti kukaan voi ennustaa. Itse haluaisin uskoa ihmisiin ja ihmisten kykyyn tulla keskenään toimeen.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Tämän päivän Aamulehti uutisoi seuraavaa:"Perussuomalaisten puoluehallituksen jäsen ja Pirkanmaan piirisihteeri Terhi Kiemunki on tehnyt tutkintapyynnön Yle TV2:n "Pakolais-ilta"-ohjelmasta. Esitutkintapyynnön syynä ovat sosiaalisessa mediassa liikkuvat väitteet siitä, että ohjelmassa esiintynyt syyrialaisperhe ei olisi oikea perhe." En tiedä mitä lakipykälää Kiemunki uskoo rikotun mutta eppäillä tuota soppii että tutkintakynnys ylittyisi. Poliisilla lienee tähdellisempääkin tekemistä kuin tutkia ohjelmassa esiintyneen syyrialaisperheen taustoja.
 
Viimeksi muokattu:

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Kaikkien natsien ja rasistien ylipäällikkö, pahamaineinen rikollinen, mukatohtori ja yleensäkin ottaen väärässä oleva Jussi Halla-aho kirjoittaa mm seuraavaa:

Rikkautta, jolla on arvoa

Voisiko joku selittää mikä esim. tuossa kirjoituksessa on väärin tai valhetta?
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En mä näe pakolaisten vastaanottamisessa mitään isompaa kansallista turvallisuusuhkaa, mutta jos Suomi kansainvälisiä sopimuksia pakolaisten suhteen rikkoo tai rupeaa muuten vaan sooloilemaan asiassa niin sillä saattaa olla kauaskantoisia seurauksia. Ei välttämättä kädet ojossa suomalaisia pakolaisia oteta vastaan konfliktin sattuessa... Mutta ei kumpikaan skenaario näistä tosiaan mitään kovin realistista uhkaa aiheuta.
Ruotsi on ottanut pakolaisia paljon vuosikymmeniä. Onkos Ruotsin sisäinen turvallisuus heikentynyt tämän johdosta?

Otan vertailukohdaksi Unkarin, mitäs sanktioita tai seuraamuksia Unkarille on koitunut siitä, kun toimivat miten toimivatkaan?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tuo Kiemunki on kyllä todella mainio tapaus. Tamperelaisena pääsee seuraamaan hänen edesottamuksiaan enemmänkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös