Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 288 131
  • 28 700

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Tämän päivän Aamulehti uutisoi seuraavaa:"Perussuomalaisten puoluehallituksen jäsen ja Pirkanmaan piirisihteeri Terhi Kiemunki on tehnyt tutkintapyynnön Yle TV2:n "Pakolais-ilta"-ohjelmasta. Esitutkintapyynnön syynä ovat sosiaalisessa mediassa liikkuvat väitteet siitä, että esiintynyt syyrialaisperhe ei olisi oikea perhe." En tiedä mitä lakipykälää Kiemunki uskoo rikotun mutta eppäillä tuota soppii että tutkintakynnys ylittyisi. Poliisilla lienee tähdellisempääkin tekemistä kuin tutkia ohjelmassa esiintyneen syyrialaisperheen taustoja.

Voihan siitä yrittää petosta saada, jos osaa vaikka rakentaa tarpeeksi uskottavan linkin yle-veroon. Ihan hyvinhän sekin sopisi tähän kuvioon, jossa ennustellaan tulevaisuutta, nähdään vihollisia kaikkialla ja maalaillaan uhkakuvia ym.huuhaata.

Luin aluksi, että pirisihteeri ja nauroin.
 

cornix

Jäsen
Ruotsi on ottanut pakolaisia paljon vuosikymmeniä. Onkos Ruotsin sisäinen turvallisuus heikentynyt tämän johdosta?

Näissä lähiöissä joissa asuu huomattavia määriä pakolaisia on varmasti turvattomampaa verrattuna vaikka Keski-Ruotsiin tai taajamiin Pohjois-Ruotsissa. Toisaalta Suomeen ei kai niin kauheasti tule pakolaisia entisen Jugoslavian alueelta muutenkaan.

Otan vertailukohdaksi Unkarin, mitäs sanktioita tai seuraamuksia Unkarille on koitunut siitä, kun toimivat miten toimivatkaan?

Siis mitä seuraamuksia koituu joskus tulevaisuudessa piti kysymäsi. En tiiä, sen näkee sitten mitä Unkarissa tapahtuu ja tuleeko mitään seuraamuksia.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
kalkkifredeillä on punavihreä pesismaila tukevasti kakkosessa, eikä mitään käryä siitä että näin on :P

On tietenkin suuri sääli, että suuri osa ääneen nykymenoa vastustavista on jonkinasteisia kylähulluja, mutta se johtuu siitä, että järkevät ihmiset ei vain voi esittää "valtavirrasta" tai toimittajien agendasta poikkeavia näkemyksiään. Rasisti- ja natsikortti heiluu välittömästi, sekä ihmiset pyritään nolaamaan millä tahansa perusteella. Lisäksi tiedossa on mahd. ongelmia töiden ja sensellaisten pikkujuttujen kanssa, mikäli erehtyy olemaan eri mieltä kuin YLE:n ja HS:n toimittajat. Ei kannata sanoa mitään.
 

cornix

Jäsen
Heh, tulee mieleen tuosta Tkachuk7 harrastamasta selittelystä tää vasemmistolainen parempi väkivalta http://blogit.kansanuutiset.fi/politiikan-pikajuna/suosituin-li-andersson-meemi-olikin-trollaus/ ja erityisesti Niko Peltokankaan kirjoituksesta kohta " ”- – se, että tuomitsee kaiken väkivallan ei tarkoita etteikö pitäisi vasemmistolaista väkivaltaa parempana. Eli vähemmän tuomittavana”, hän kirjoittaa. Tällä logiikalla Anderssonin ajatuksiksi voi siis väittää kaikkea, mitä hän ei ole sanonut."
Mutta tässä tapauksessa se menee niin, että koska pelkästään kylähullut ovat äänessä se tarkoittaa sitä että fiksut ihmiset ovat kyllä toki samaa mieltä, eivät vaan voi tulla mielipiteidensä kanssa julki koska työpaikat menee ja sorto on hirmuinen.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Kansanuutisista blogikirjoitus, jolla ei ole mitään tekemistä minkään kanssa? Mä haluan samat lääkkeet kuin sulla on. Jonkun typerän kommunistien propagandalehden mielipidekirjoitus? Oikeasti?

Jos joku ääliö joskus jossain on vääristellyt jotain, miten se muhun tai mihinkään liittyy? Onko sillä jotain tekemistä reaalitodellisuuden kanssa?
Mua huvittaa cornixin lässytys, vaikka välillä kieltämättä se enemmän vituttaa kuin huvittaa.
 

cornix

Jäsen
No justhan mä kerroin miten se suhun liittyy. Oot samaa mieltä tuon asian vääristelyn kanssa mutta silti piti vähän kiukutella varmuuden vuoksi koska kommunistinen propagandalehti. Hirmu vihainen oot.
 
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mä matkustaisin sinne minne mulla olisi mahdollisuus matkustaa ja turvallisuuden lisäksi oleellisin pointti olisi taloudellisen edun saanti, ts parhaat mahdollisuudet aloittaa elämä alusta. Ilman muuta. Jos tälläistä valinnanvaraa ei olisi niin menisin toki minne tahansa missä olisin turvassa.
Yllä oleva ei sinällään päde nykytilanteeseen, koska esim. irakilaisten (yleistän koskemaan kaikkia) työllistyminen on Suomessa varmasti vaikeampaa kuin lähempänä kotia, esimerkiksi turvallisemmassa osassa Irakia. Epäilen suuresti heidän ammattitaitoaan Suomen työmarkkinoille, tänne tulleiden irakilaisten kielitaidot eivät ole juurikaan vakuuttaneet ja jos he ovat jättäneet skouttaamatta kohdemaan työmarkkinat ja työttömyystilanteen tarkoituksenaan tulla tänne töihin, ovat he myös tyhmiä. Tämä ei ole haluttu kombinaatio työnantajan silmissä.

-------------

Toivon kuitenkin, että olet oikeassa kaikessa tähän ketjuun kirjoittamassasi. Koska viime aikoina saapuneista turvapaikanhakijoista osa tulee väkisinkin jäämään Suomeen, haluan 50:n vuoden päästä maahanmuuttaneiden, heidän jälkeläistensä ja kantasuomalaisten työttömyysprosentin olevan korkeintaan sitä mitä se on tänään. Sosiaaliturvat, terveydenhuollot, tms. saavat myös luvan olla nykyisellä tasollaan. Olisi myös kiva, että parikymppiset naiset saisivat kulkea haluamassaan vaatetuksessa vuorokaudenajasta riippumatta tarvitsematta pelätä oman koskemattomuutensa puolesta. Imagine all the people...

Jos oletkin väärässä ja sateenkaaren päässä ei olekaan aarretta, maahanmuuttajien massatyöttömyys tulee olemaan todellisuutta ja tämä tulee tuomaan mukanaan ongelmia (Ruotsi Tukholman ja Malmön seutuineen käyköön esimerkistä).
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
@cornix
Voitko osoittaa mulle vaikkapa tuosta tunnetun rasistin ja väärässäolijan blogikirjoituksesta yhdenkin asiavirheen? Tai jostain muusta Halla-ahon kirjoituksesta? Mielipide ja lähestymiskulma ovat tietenkin lähtökohtaisesti vääriä, mutta kaivatko mulle yhdenkin loogikka- tai asiavirheen? Toisella puolella faktojen esittäminen ja niistä loogisten päätelmien tekeminen ovat nimittäin enemmän kuin heikossa kantimissa.

Rikkautta, jolla on arvoa

Ja laajemmin:
Scripta
 

cornix

Jäsen
Voitko osoittaa mulle vaikkapa tuosta tunnetun rasistin ja väärässäolijan blogikirjoituksesta yhdenkin asiavirheen? Tai jostain muusta Halla-ahon kirjoituksesta? Mielipide ja lähestymiskulma ovat tietenkin lähtökohtaisesti vääriä, mutta kaivatko mulle yhdenkin loogikka- tai asiavirheen?

Totta kai kun noin nätisti pyydät. "Vihreät, äärivasemmisto ja sosialidemokraatit ovat äänekkäästi ja paatoksella sitä mieltä, että kenen tahansa oikeus tulla Eurooppaan ja tuoda sinne myöhemmin perheensä on ihmisoikeus, jota ei saa rajoittaa." En lukenut tuon pidemmälle kun se asiavirhe tuli heti alussa, olisi siellä varmaan muitakin ollut.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Turha sulle on laittaa enää mitään linkkejä, kun ei kiinnosta lukea. Puhumattakaan että tajuaisit mitään niiden sisällöstä.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
kalkkifredeillä on punavihreä pesismaila tukevasti kakkosessa, eikä mitään käryä siitä että näin on :P

On tietenkin suuri sääli, että suuri osa ääneen nykymenoa vastustavista on jonkinasteisia kylähulluja, mutta se johtuu siitä, että järkevät ihmiset ei vain voi esittää "valtavirrasta" tai toimittajien agendasta poikkeavia näkemyksiään. Rasisti- ja natsikortti heiluu välittömästi, sekä ihmiset pyritään nolaamaan millä tahansa perusteella. Lisäksi tiedossa on mahd. ongelmia töiden ja sensellaisten pikkujuttujen kanssa, mikäli erehtyy olemaan eri mieltä kuin YLE:n ja HS:n toimittajat. Ei kannata sanoa mitään.

Oletko sitä mieltä että tuo persupoliitikon tutkintapyyntö Ylen "Pakolais-ilta"-ohjelmasta on hyvä asia ja mielestäsi tutkinta tulisi suorittaa?
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Oletko sitä mieltä että tuo persupoliitikon tutkintapyyntö Ylen "Pakolais-ilta"-ohjelmasta on hyvä asia ja mielestäsi tutkinta tulisi suorittaa?

Olen. Oli nimittäin aika paljon eksoottisia yhteensattumia, virheitä ja väärinymmärryksiä siinä. YLE:ltä tai k.o. ohjelman toimittajilta ei kannata odottaa totuutta, joten jonkun pitää tutkia. Jos ilmenee, että normikansalaista on viety taas kuin mätää kukkoa, syylliset tulee saattaa edesvastuuseen.

Jälkilisäys: Mun mielestä se naistoimittaja pitäisi kenkiä välittömästi YLEltä, sen verran ammattitaidotonta ja puolueellista "journalismia" harrasti verovaroin. Miestoimittajakin oli aika kujalla, koska ei ymmärrä/puhu suomea ihan niin hyvin kuin siinä tilanteessa pitäisi osata. Toivottavasti verovaroin maksettu liksa on hänellekin kuintenkin ainakin 3500€ kuukaudessa. Eihän voi vaatia, että toimittaja osasisi suomea ja ymmärtäisi ihan tarkkaan mitä kukakin sanoo, koska kyse on vain suorasta verovaroin toteutetusta valtakunnallisesta TV-lähetyksestä.
 
Viimeksi muokattu:

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Olen. Oli nimittäin aika paljon eksoottisia yhteensattumia, virheitä ja väärinymmärryksiä siinä. YLE:ltä tai k.o. ohjelman toimittajilta ei kannata odottaa totuutta, joten jonkun pitää tutkia. Jos ilmenee, että normikansalaista on viety taas kuin mätää kukkoa, syylliset tulee saattaa edesvastuuseen.

No mutta sitten sinä varmaan voitkin kertoa mitä lakipykälää ohjelmassa rikottiin jotta tutkintakynnys ylittyi?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
En minä päätä siitä, ylittääkö jokin asia tutkintakynnyksen. Eikös poliisi päätä siitä pienen perusperehtymisen perusteella? Sitten alkavat tutkia tarkemmin, jos näyttää siltä että aihetta on? Sitten riippuen tutkinnan tuloksesta, poliisi ehdottaa syyttäjälle syytteen nostamista, mikäli aihetta ja todistusaineistoa on riittävästi? Kuvittelisin tämän homman näin etenevän.

En myöskään osaa nimetä mitä lakipykälää mahdollisesti rikottiin tai ei rikottu. Sitä varten ovat alan ammattilaiset. Tutkintapyynnön tekeminen k.o. journalismin helmestä ei mielestäni ole kohtuutonta. Maksan sen kustantamiseksi verot ihan mielelläni.

Kaikki tyytyväisiä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös