Täytyy kyllä sanoa, että olen pettynyt tähän kokonaisuuteen. Jokaisella erätauolla käsitellään noin 2 minuuttia pelillisiä ja taktisia asioita. USA-Latvia -pelin jommalla kummalla erätauolla Kekäläinen olisi voinut pitää 18 minuutin oppitunnin kiekon ystäville USA:n nuorista pelaajista. Kekäläinen vaan sattumoisin saattuu tietämään juuri näistä 1980-luvun puolivälin tienoilla ja sen jälkeen syntyneistä pelaajista aivan helvetisti. Miksi vitussa sinne pitää tunkea näitä kaupunkiesittelyitä, leijonauutisia, onnettomia haastatteluja etc.
Samoin taktiikkapöytää on näkemäni perusteella käytetty noin 5 kertaa ja kun johonkin Tammisen tai Suhosen teesiin ollaan tartuttu, on sen perusteleminen kestänyt noin 30 sekuntia. Vittu, siellä on yhteensä 36 minuuttia yhden ottelun aikana erätauoilla käydä taktisia asioita läpi ja saada Kekäläisen mahtitietopankista tietoa esiin. Tämän lisäksi otteluita ennen on yleensä 5-10 minuuttia aikaa käydä alkavaa peliä läpi.
Mielestäni on häpeällistä, että asiantuntijat saavat nopeasti kertoa kolme valitsemaansa kohtaa, joihin katsojan kannattaa kiinnittää huomiota. Esim. Kekäläisen asiantuntevat kolme kohtaa tulevat sieltä noin 15 sekunnin aikajänteellä. Voisivat käyttää sentään kymmenkertaisen ajan noihin kohtiin. Jos jotakuta Karjala-Skoda-lippisihmistä ei kiinnosta, niin sitten sille ei voi mitään. Ainakin minä haluan luparahoilleni sentään jotian vastinetta. Muutama vuosi sitten tähän kokonaisuuteen saatiin paljonkin kohennusta, mutta nyt tuntuu tahti hyytyneen ja pitemminkin ollaan menty taaksepäin.
En minäkään jääkiekon suht aktiivisena seuraajan tiedä kaikkea esim. USA:n pelaajista. Tieto, jonka mukaan Kane ja Gagner pelasivat QMJHL-liigassa samassa ketjussa oli minulle uusi ja mielenkiintoinen tieto.
Järki käteen vihdoin ja viimein koko tiimi.
E: Todettakoon, että Gagner on kanadalainen, mutta Kane USA:lainen.