Kun kyse on tällaisesta "koko kansan MM-turnauksesta", joita myös karjalalippiskansa suosii, paras vaihtoehto selostajan paikalla on ehdottomasti Mertaranta. "Mertsikin" päihittää tietotasoltaan kuitenkin Juuselat sun muut keskinkertaisuudet, jotka eivät saa minkäänlaista fiilistä luotua kotikatsomoon. Toisekseen se vaan on niin älyttömän hienoa, miten Antsa osaa luoda paniikin kotikatsomoonkin, jos ottelua on jäljellä enää muutama minuutti ja Ruotsi on maalin takaa-ajoasemassa.
Selostajalla tulee tietysti olla tietotaitoa suhteellisen paljon, mutta kyllä minun mielestäni selostajan tärkein ominaisuus on kuitenkin itse persoona. Mikäli ääni jo rupeaa ärsyttämään, niin se on ihan sama, tietääkö selostaja todella paljon vai ei yhtään. Itselläni tällainen tilanne on esimerkiksi Virkkusen kohdalla. Jotenkin en pidä vain hänen äänestään, jonka takia hänen tietotasollaan ei ole minulle kauhean paljoa merkitystä. Toki hän pesee nämä YLE:n tunarit ja Pepe Jürgenssit, mutta silti.
Sanoisin kuitenkin, että tässä tapauksessa jos jossain ei pidä valittaa selostajasta. Niitä sata kertaa huonompia selostajia on MTV3 esimerkiksi pullollaan.