Musta Nuoli kirjoitti:
Ero esimerkiksi Tamin ja Apen välillä on se, että toinen heistä on ollut ensimmäinen eurooppalainen NHL-päävalmentaja koskaan. Ja se toinen on hyvän pelaajauransa jälkeen valmentanut menestyksekkäästi lähinnä divari/Mestis-joukkueita sekä Ranskan maajoukkuetta.
Ape ja Jortsu täydentävät hyvin toisiaan. Apen laajempi näkemys ja analyysi saavat tukea Jortsun suorapuheisista heitoista. Jortsu näyttää koko ajan siltä, että joko Jortsu olisi pahalla päällä ja krapulassa, tai aikoo sellaiseen tilaan hankkiutua heti seuraavana päivänä.
Toivottavasti nämä herrat saisivat jatkaa jatkossakin, mitään Tamin "minä, minä, minä, prinsiippi, minä" -juttuja ei jaksa sen enempää kuin Sakke Pietilän kuuluisaa fläppitaulua aikoinaan. Eikä herran tähden ikinä mitään Sihvosia ääneen sönköttämään puutaheinää pelikirjoista. Siinä sitä kuutamoa, kaihoa ja katkeruutta vasta on
Suhonen vetää ajoitellen ihan hyvin, jahka saa punasesta langasta kiinni ja käytännön havainnot puhekieleksi. Jortikka lämpenee pikku hiljaa kisojen edetessä, vaikka välillä heitteleekin itsestäänselvyyksiä tai mitä sattuu. Kristus, kestääkö nää kisat vielä 12 päivää? No eiköhän siinä ajassa nähdä näiden veteraanien taso nykypäivänä, tai kauanko nyt noissa kekkereissä mukana roikkuvatkin.
Tammisesta voi olla montaa mieltä, kyllähän se pitkän päälle sama naama ja retoriikka alkaa tökkimään. Tamin vahvuus on kuitenkin se, että osaa/haluaa ottaa kentän ja studion haltuun. Näkemyksiä ja tietotaitoa ei tarvitse lypsää, vaan hän kyllä mielellään esittelee sitä. Paatos ja ne vanhat kliseet tarttuvat pitkän päälle kuuntelijan kurkkuun, mutta sopivina annoksina ne on ihan piristävä lisä: on selkeä näkemys ja sitten kovalla itseluottamuksella, hieman kärjistäen, heittää sen perusteellisesti ilmoille. Koskee erityisesti pelisysteemejä, havaintoja jäältä, hidastuskuvaa, fläppitaulua. Joskus tosin tuntuu, että yleistää muutamien pelitapahtumien takia liikaa, leijailee turhan mystisissä sfääreissä tai fakkiutuu vanhoihin näkemyksiin mutta...niin, viime keväänähän sai hieman suorassa lähetyksessä näpeilleen, mutta onhan hän YLEn kiekkolähetyksissä pyörähtänyt tällä kaudella.
Kukin tavallaan ja persoonansa mukaan, Tamminen ja Sihvonen on kuitenkin sieltä aktiivisemmasta päästä. Pietiläkin on ulosanniltaan melko reipas ja sävykäs, mitä ei voi välttämättä sanoa Jortikasta ja Suhosesta, vaikuttavat välillä hieman jäykistelevän. Jukka Jalonen on melko hyvä. Rento ote, aloitteellisuus ja halu ratkaista peli, ovat kuitenkin tärkeitä elementtejä hyvässä asiantuntijassa. Mitä tulee fläppitauluihin ja pelikirjoihin, niin ihan mielenkiintosta olisi edelleen kuulla/nähdä edellä mainittujen kiekko-osaajien näkemyksiä. Vielä muutama vuosi sitten sitä tietoa ei osannut ottaa vastaan niin kuin tänä päivänä, viimesen parin vuoden aikana tää keskustelu on vasta kuumentunu toden teolla.