Yhteistoimintamahdollisuudet D-Kiekon (Diskos?) kanssa tulevaisuudessa

  • 24 411
  • 102

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Hieno uutinen, tällä varmistettaneen sekin, ettei "D-team" vajoa vahingossakaan Mestiksen pohjamutiin vaan on varmaan oiva vastus niin Sportille kuin muillekin. Jukurithan tässä lähtökohtaisesti tulee aika vitusti häviämään. Vajonnee Mestiksen keskikastiin Disen kanssa taistelemaan :)
 

zorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Jok, Jokerit
Höpön pöpön

Jukurit mitään tule häviämään. Pelaajia tulee muualta. Tänä vuonna oli jo Jokereista, Saipan kanssa on ollut vastaavaa virtaa melkein aina. Niin siis itse asiassa on niin, että Dufvan aikana ja ansiosta Jyppi sai miehiään Jukureihin kehittymään/ sai sitten sieltä napsia ukkoja. Tästä se Jypin alamäki alkaa !!! :)
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edellisellä kerralla viimeisetkin yhteistyöhalut kaatuivat siihen, kun Diskos alkoi kolkutella SM-liigan portteja. Tuossa tilanteessa yhteistyön jatkaminen JYP:n kannalta olisi ollut täysin järjetöntä. Itsekin vedin samat johtopäätökset ja lopetin Disen peleissä käymisen, vaikka olin ollut jo 7 vuotta kausikorttilainen kun Diskoksen edellinen yritys mestiksessä saavutti huippunsa. Mutta nyt kun naapurissakin tunnustetaan taloudelliset realiteetit ja peräti "JYP konsernin" osana, menee Disen kausikortti hankintalistalle ihan kannatusmielessä, vaikka en JYP:n vieraspelien takia kaikkiin peleihin pääsekkään.
 

Läski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itselleni tulee tässä mieleen, että haukataanko liian isoa palaa. Eli onko tässä seurojen yhteistyö nyt liian tiivistä?

Näistä "ammattikorkea"-jutuista huolimatta en olisi vielä täysin vakuuttunut, että JYP saisi tästä konkereettista hyötyä, mikä perustelisi tuon 100 000 - 200 000 tms. rahoituksen. Varsinkin, jos D teamin homma jossain vaiheessa takkuilee, niin tuleeko siitä taloudellinen kiviriippa pääomistajalleen, joka ei keskittynyt ydinosaamiseensa eli liigakiekkoon?

Tuossa Keskisuomalaisen uutisessahan viitattiin 90-luvun yhteistyöhön välillä TPS ja Kiekko-67. Sama tuli itsellenikin tästä ensimmäisenä mieleen. Jos en väärin muista, niin tuo sitten kariutui kun liiga- ja divarijengin
pyörittäminen kävi liian raskaaksi. Ja tämä siis Turussa parhaina hunajavuosina, noinkohan Jyväskylän resurssit riittäisivät paremmin..??

Nyt kun JYP on sitten Disen pääomistajana, niin noinkohan seuralle riittää oikeasti omaa kannattajapohjaa, ylipäätään motivoituneita tekijöitä ja riittävästi omia tukijoita. Palstan diskoslaiset osaavat varmaan kommentoida, mutta jotenkin tuntuisi, että osalta häviää fiilis, kun porukka on näinkin selkeästi Jypin alainen.

Toisaalta tällainen selkeä "ammattikorkea"-profiloituminen voi tuoda tukijoita myös hiukan eri vesiltä, eli lähteitä on enemmän kuin jos molemmat olisivat selvästi profiloitunut kilpailulliseen menestykseen.

Tää nyt on tällasta pyörittelyä, mutta ilmeisesti hiukan epäilevämmin tähän suhtaudun, kun enemmistö täällä. Toki "liian" tiivis yhteistyö on parempi kuin yhteistyökyvyttömyys.

Milloinkahan muuten jatkoaikaan meinaavat saada palstan D teamille?
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt kun JYP on sitten Disen pääomistajana, niin noinkohan seuralle riittää oikeasti omaa kannattajapohjaa, ylipäätään motivoituneita tekijöitä ja riittävästi omia tukijoita. Palstan diskoslaiset osaavat varmaan kommentoida, mutta jotenkin tuntuisi, että osalta häviää fiilis, kun porukka on näinkin selkeästi Jypin alainen.
No ainakin kummituksesta D Team sai uuden kannattajan. Olisi aika kummaa jos olisin ainoa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Tuossa Keskisuomalaisen uutisessahan viitattiin 90-luvun yhteistyöhön välillä TPS ja Kiekko-67. Sama tuli itsellenikin tästä ensimmäisenä mieleen. Jos en väärin muista, niin tuo sitten kariutui kun liiga- ja divarijengin
pyörittäminen kävi liian raskaaksi. Ja tämä siis Turussa parhaina hunajavuosina, noinkohan Jyväskylän resurssit riittäisivät paremmin..??

Eikös tämä touhu loppunut lähinnä siihen, että Jursinov lähti TPS:stä ja tilalle tuli tunnettu junnukasvattaja H.Jortikka? Voihan siinä muutakin olla ollut, mutta tämä on ymmärtääkseni se suurin syy ollut.
 

Läski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikös tämä touhu loppunut lähinnä siihen, että Jursinov lähti TPS:stä ja tilalle tuli tunnettu junnukasvattaja H.Jortikka? Voihan siinä muutakin olla ollut, mutta tämä on ymmärtääkseni se suurin syy ollut.

Jep, lähinnä Jursin luomus tuo yhteistyö kai oli. Ja muistaakseni tuo organisaatiorakennekin oli tiiviimmin naimisissa, kuin tässä JYP/D team -tapauksessa ilmeisesti on.

Mutta tosiaan vähän (toivottavasti aiheetta) epäilen, että tässä on tehty liian raskas panostus tällaiselta korkeintaan keskikokoiselta liigaorganisaatiolta, joka toimintansa ydinalueella, eli liigakiekossa, on viime vuodet kyntänyt pohjamutaa.
 

RuuhkaTukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, sympatiaa Jokereille
Eikös tämä touhu loppunut lähinnä siihen, että Jursinov lähti TPS:stä ja tilalle tuli tunnettu junnukasvattaja H.Jortikka? Voihan siinä muutakin olla ollut, mutta tämä on ymmärtääkseni se suurin syy ollut.

Tämä oli yksi syy. Käsittääkseni loppu tuli siinä vaiheessa, kun siirtokorvaukset poistuivat. TPS käsittääkseni rahoitti pelaajien kehitystyön myymällä ja vuokraamalla pelaajia ympäri euroopan. Varmaan joku turkulainen osaa valaista tarkemmin.
 

Läski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No ainakin kummituksesta D Team sai uuden kannattajan. Olisi aika kummaa jos olisin ainoa.

No hyvä, että kannatuspohjaa löytyy, et vielä lisännyt tuonne suosikkijoukkue-kohtaan. ;)

Epäilen tosin, että sinullekin D team on se kakkossuosikki tuollaisena Jypin pikkuveljenä. Näitä varmasti Jyp-fanien joukosta löytyy ja miksi ei löytyisi. Kukapa Jyp-fani ei ainakin passiivisesti kannattaisi vaikkapa Jypin A-nuoria.

Toinen juttu on sitten se löytyykö niitä omia kannattajia, eli vanhan liiton diskoslaisia yms, vai karkoittaako Jypin omistus heidät. Sellaisilla intohimon voisi kuvitella olevan kovempi, kuin meillä jyppiläisillä D teamin "kakkoskannattajilla".
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toinen juttu on sitten se löytyykö niitä omia kannattajia, eli vanhan liiton diskoslaisia yms, vai karkoittaako Jypin omistus heidät. Sellaisilla intohimon voisi kuvitella olevan kovempi, kuin meillä jyppiläisillä D teamin "kakkoskannattajilla".
Minkä joukkueen kannattajiksi he voisivat karata, en keksi. Kuitenkin varmaan jyväskyläläisiä suunnilleen kaikki. Vaikea olisi uskoa, että intohimoiset kiekkofanit vaihtaisivat seuraa juuri kun noustaan ylemmälle sarjatasolle. Mutta en kyllä tunne paremmin heidän ajatusmaailmaa. Kummalta kuitenkin tuntuisi näin minun ajatuksenjuoksulla. Luulisi jo vanhojen sotakirveiden maatuneen.
 
Viimeksi muokattu:

Läski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minkä joukkueen kannattajiksi he voisivat karata, en keksi. Kuitenkin varmaan jyväskyläläisiä suunnilleen kaikki. Vaikea olisi uskoa, että intohimoiset Disefanit vaihtaisivat seuraa juuri kun noustaan ylemmälle sarjatasolle. Mutta en minä kyllä tunne paremmin heidän ajatusmaailmaa. Kummalta kuitenkin tuntuisi näin minun ajatuksenjuoksulla. Luulisi jo vanhojen sotakirveiden maatuneen.

Vaikka seuraa eivät vaihtaisikaan/hylkäisikään, niin kyllähän siinä kannatuksen tasossa voi olla eronsa riippuen siitä tunnetaanko seura "omaksi" vai entisen vihulaisen alistamaksi. Että nappaako sitä parin pelin tappioputkessa maksaa päästäkseen katsomaan marraskuussa Lempäälän Kiekkoa tms. Ei siinä mitään, ei toki minuakaan haittaa, jos Disefanit pysyvät D teamin takana.

Mutta yksi kannattaja niillä ainakin on, kun kerran menit tuon suosikkijoukkueeksesi lisäämään. Taidat olla historian ensimmäinen D teamin kannattajaksi tunnustautunut. Voit sitten ylpeillä, kun mestisviiriä vedetään Hippoksen kattoon...
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Nuo Läskin huomiot on ihan aiheellisia mietittäväksi, hyvin hokattu siis -). En kyllä usko niinkään siihen, että käsissä olis tuleva riippa Jypille, koska eikös tuota D-teamia varten perusteta siis oma oy:nsä, jossa Jyp on vaan osakkaana, eikä pelkästään rahottajana. Näin ainakin asian ymmärsin.

Siinä voi olla monelle Disen kannattajalle tietysti nieleskelemistä, noinkin selkeänä farmina jatkavat mestiksessä, kun ensin omin voimin paikkansa pelasivat, mutta nämäkin kuviot varmaan esiintulevat ajan kanssa käytännön kautta ja tuo ns. yliopistojoukkue ajatus ei tunnu yhtään paskemmalta, kun sitä pohdiskelee. Tuottaa jatkossa varmaan lahjakkuuksia Dt:hen muualtakin, kun oman kaupungin piiristä, kun kiekkoilun ja opiskelun voi näin kätevällä tavalla yhdistää.

Eli varovaisen optimistinen hurraa tälle kuviolle ja ainakin minä kannatan ja kiinteästi seuraan disen edesottamuksia juuri niiden perinteidensä vuoksi ja, niin, kannatanhan minä jyväskyläläistä kiekkoilua kaikenkaikkiaankin.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Taidat olla historian ensimmäinen D teamin kannattajaksi tunnustautunut. Voit sitten ylpeillä, kun mestisviiriä vedetään Hippoksen kattoon...
No näkisin niin, että ensimmäisiä ja alkuperäisiä ovat juuri ne Disefanit, jotka eivät hylkää sitä seuraansa, jota ovat joskus ryhtyneet kannattamaan. Minusta sellainen ei kunnon kiekkokannattaja olekaan, joka ei pysty nielemään tällaisia muutoksia, etenkin kun seura menee urheilullisesti eteenpäin jättiloikkia.
Sehän olisi sama, kun minä olisin hyljännyt/hylkäisin JYPin, kun omistussuhteissa ja/tai seuran nimessä tapahtuu muutoksia (JYP HT -> Seppäsen JYP).

Mutta kyllä Mestisviiri Hippoksen katossa tulee maistumaan.

Kyllä minä tämän Jyväskylän kakkosseuran otteita olen aina seuraillut, mutta nyt aion käydä useammin peleissäkin.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siinä voi olla monelle Disen kannattajalle tietysti nieleskelemistä...
Kun seura itse valmentajineen ja pelaajineen seisoo muutoksen takana ja haluaa sitä, luulisi sen kelpaavan faneillekin. Tietenkin ne pelaajat, jotka eivät enää tämän jälkeen mukaan mahdu, saattavat hieman nieleskellä, mutta sitähän se on tie matkalla ylös päin - karsintapeliä.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Siinä voi olla monelle Disen kannattajalle tietysti nieleskelemistä, noinkin selkeänä farmina jatkavat mestiksessä, kun ensin omin voimin paikkansa pelasivat, mutta nämäkin kuviot varmaan esiintulevat ajan kanssa käytännön kautta ja tuo ns. yliopistojoukkue ajatus ei tunnu yhtään paskemmalta, kun sitä pohdiskelee.

Minulla ei ainakaan ole mitään nieleskelemistä, hyvä juttu, että tämä yhteistyö saatiin aikaiseksi. Kun omistajuus menee noin, on molemmilla selkeä intressi toimia sen puolesta, että farmisopimus hyödyttäisi molempia puolia, toisin kuin kaudella 95-96 (kun edellisen kerran diili oli). Tästä on hyvä lähteä rakentamaan hommaa molemmilla sarjatasoilla, ainoa mikä vituttaa on tuo nimi. Olisi nyt otettu se Diskos, se olisi ollut helpompi markkinoida, helpompi omaksua ja identiteetti olisi kertaheitolla vahvistunut. Miksi piti ottaa joku Tynin räpeltämä ja luvalla sanoen surkea nimi?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kun seura itse valmentajineen ja pelaajineen seisoo muutoksen takana ja haluaa sitä, luulisi sen kelpaavan faneillekin. Tietenkin ne pelaajat, jotka eivät enää tämän jälkeen mukaan mahdu, saattavat hieman nieleskellä, mutta sitähän se on tie matkalla ylös päin - karsintapeliä.

Joo, tätähän asiaa yritin makustella kehnolla ulosannillani aiemmassa viestissäni, siis sitä, että, koska disen puuhamiehet on tuohon mukaan lähteneet, ovat mukana varmasti täpöillä, silti monen fanin voi olla vaikea orientoitua uusiin tuuliin. Luen osin itseni tähän joukkoon siinä mielessä, että jo niiltä Lohen ajoilta olen kunnioittanut ja arvostanut ja seurannut toistakin jyväskyläläisen kiekkoilun haaraa, vaikka itse Jypissä kiekkoilullisen aikani vietinkin. Olihan silloin ammoin toki JPK:kin, vanha kiistakumppani jyväskylän kaukaloissa, mutta Lohi jaksoi sitten pitemmälle rakentaa toimintaansa.

Olet myös oikeassa tuossa, että karsintapeliähän tuo on, vaan uskon lujasti, että nousun tehneestä joukosta löytyy se mestiksenkin aloittava ydin ja runko myös Ahvenjärven papereissa.

Henkilökohtaisesti toivon, että jokainen disefani (vanha ja uusi) on kympillä messissä, kun mestis syksyllä käyntiin pyörähtää ja että sympatiat ja kannatus ovat kaksisuuntainen tie, siksi pieni on jyväskylän kiekkoilun kannattaja joukko valtakunnallisesti, että vain aidosti yhdessä tehden niitä viirejä sinne kattoihin kohoilee.

Täytyy taas kerran Kummitus antaa krediittiä sulle syvästä ja minun mielestä hyvästä näkemyksestä jyväskylän kiekkoilun suhteen, kaltaisiasi saisi olla enemmänkin, olenhan sellainen minäkin, vaikka välillä tuntuu, että sanoja kirvoittaa mulla enemmän besservisseröidä muka tietämyksellä, kuinka ne hommat tulisi hoitaa, no, ihmisiähän tässä vaan ollaan.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
ainoa mikä vituttaa on tuo nimi. Olisi nyt otettu se Diskos, se olisi ollut helpompi markkinoida, helpompi omaksua ja identiteetti olisi kertaheitolla vahvistunut. Miksi piti ottaa joku Tynin räpeltämä ja luvalla sanoen surkea nimi?

Taitaisiko sitä tämän paremmin sanoa? Sääli vaan kumminkin, jos nimenkäyttö on joidenkin juridisten kiemuroiden takana ja siten tavoittamattomissa, Diskos olisi ollut perinteikkyydessään sitä itseään.

Tuo nimi vielä kun on luvalla sanoen kehno ja toivottavasti vielä vain työnimi, jotta edes parempi aikaansaataisiin, olisi sitten vaikka edes D-Akatemia korreloiden perusideaansa.
 

Deanwick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylä, Seattle ja kansainvälinen kiekko
Tuo nimi vielä kun on luvalla sanoen kehno ja toivottavasti vielä vain työnimi, jotta edes parempi aikaansaataisiin, olisi sitten vaikka edes D-Akatemia korreloiden perusideaansa.

Mä olen koko päivän tuosta tiedotustilaisuudesta lähtien elätellyt toivetta että Tyni on heittänyt nimen testatakseen sen herättämiä reaktioita toivoen että fanien ehdotuksista löytyy parempi.

Kuten DAF sanoi, D-Team on nimenä aivan tolkuttoman hankala markkinoitava. Olettaisin myös, että seuran ulkoasua muutetaan jonka on sitten syytä olla todella hyvä, muuten joukkueen tärkein käyntikortti ulospäin on lähinnä huono vitsi. Olen fanittanut joukkuetta jo Lohen ajoista lähtien 50-50 JYPin kanssa, vaaka kuitenkin asteen verran D:n puolelle kääntyneenä. Tämän kevään myötä vaaka kallistui vielä muutaman asteen enemmän D:n puolelle, siksi olen nimestä nyreissäni.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aivan loistava homma, että JYP käytti suuren tilaisuuden hyväkseen ja solmi laajan yhteistyön D-kiekon kanssa.

Veikkaan että ensi kauden D-Teamissa nähdään paljon näitä entisiä JYP:n A-junnujen Suomen mestareita etunenässä Turo Asplund, Kalle Mäkinen, Erkka Leppänen, Eero Hyvärinen jne. Luultavasti tämän kauden A-junnuista etenkin Harri Pesonen pääsee isoon rooliin kasvamaan korkoa. Eiköhän myös Markus Poukkula, Henri Heinonen ja Ilkka Heikkilä pääsevät D-Teamin riveihin.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Mä olen koko päivän tuosta tiedotustilaisuudesta lähtien elätellyt toivetta että Tyni on heittänyt nimen testatakseen sen herättämiä reaktioita toivoen että fanien ehdotuksista löytyy parempi.

No mutta ihme sentään, autetaan Tyniä! Ei toi munkaan akatemia mikään neronleimaus ole, mutta mitä itse ehdottaisit? Lupaan laittaa tänne oman ehdotelmani, jos päänseutuville tiivistyy jotain sellaista, jonka voin itse allekirjoittaa. Akatemia ei siis hyvä olis, mutta monesti tuota teamia parempi mun mielestä.
 

Hockey 24/7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Fights and Fighters
Aivan loistava uutinen tämä JYPin ja D-Teamin yhteistyö.
Farmi sopimus oman kaupingin tiimin kanssa on kummankin joukkueen hyödyksi.
A-Junnut ja yli jäämä pelaajat saavat pelituntumaa mestiksessä, eikä tarvitse siirtyä kauemmaksi peliajan perässä.
Poliittiset kuviot joukkueiden välillä eivät ole enään nykyaikaa.
 

Deanwick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylä, Seattle ja kansainvälinen kiekko
No mutta ihme sentään, autetaan Tyniä! Ei toi munkaan akatemia mikään neronleimaus ole, mutta mitä itse ehdottaisit? Lupaan laittaa tänne oman ehdotelmani, jos päänseutuville tiivistyy jotain sellaista, jonka voin itse allekirjoittaa. Akatemia ei siis hyvä olis, mutta monesti tuota teamia parempi mun mielestä.

Vanhana disemiehenä HC Diskos, Diskos HT tai vaikka jopa DHT olisivat olleet parempia vaihtoehtoja. Diskoksella on nimenä sitäpaitsi perinteitä jo reilusti ennen Lohenkin aikoja, joka olisi hyvä peruste jo sinänsä vanhan nimen pariin palaamiselle. D-Team kuulostaa lähinnä kehnolta, jo ennakkoon tuhoontuomitulta mainostoimistolta.
 

RuuhkaTukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, sympatiaa Jokereille
Vanhana disemiehenä HC Diskos, Diskos HT tai vaikka jopa DHT olisivat olleet parempia vaihtoehtoja. Diskoksella on nimenä sitäpaitsi perinteitä jo reilusti ennen Lohenkin aikoja, joka olisi hyvä peruste jo sinänsä vanhan nimen pariin palaamiselle. D-Team kuulostaa lähinnä kehnolta, jo ennakkoon tuhoontuomitulta mainostoimistolta.

Diskos HT kuulostaa ainakin minun korviini hyvältä. Siinä kun on puolet Diskosta ja puolet JYP HT:a.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaikkeen tottuu ajan kanssa. Jos rehellisiä ollaan, niin kyllähän Diskos-nimikin aika oudolta jääkiekkojoukkueen nimeltä saattaa tuntua ulkopuolisista.

Muistuu tätä mielipiteenvaihtoa seuratessa mieleen ne soraäänet, joita syntyi Kiekko-Espoon fanistossa nimen vaihdon yhteydessä. "Blues" herätti porinaa ymmärrettävästi muuallakin kiekkopiireissä, mutta harva sitä enää muistelee.

Ja kyllähän "Mestis" melkoiselta aivotuhnulta kuullostaa vieläkin, mutta ei sekään enää niin itketä, ainakaan meikäläistä.

En seurannut miten Pietarsaaressa suhtauduttiin "Jeppikseen" aikoinaan, mutta osaan veikata.

Niin, ja minullahan tuo joukkue, D Team, Diskos, Lohi-Kiekko, assosioituu Jyväskylän Loheksi.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan toi D-Team lätkäjoukkueen nimenä ihan karmea. D-Kiekkokin oli paljon parempi, vaikkei sekään niitä parhaimpia. Mitä vikaa Diskoksessa oli? Vanha kunnon Dise miljoona kertaa parempi kuin pussillinen uusia.

D-Team nimenä jo herättää sellaista negatiivista sävyä, että oksat pois. Ei mikään b-joukkue tai kakkosjoukkue, vaan paljon alempana. Miksei sitten samantien JYP IV.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös