Yhdysvaltain presidentti Donald J. Trump

• 3 748 218
  • 24 407

stonec_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Veit sanat suustani, juuri olin tästä kirjoittamassa. Luulen että Suomi tekee osansa varmasti ihan liittouman parhaiden joukossa jo nyt. Tuosta laskutavasta jossain artikkelissa olikin. En usko että ollaan tulilinjalla vaatimuksissa.
Ollaan parhaimpien joukossa, mutta ei kyllä vielä Puolan tasolla joka käyttää lähes 5% BKT:sta puolustukseen nyt. Jos laskettaisiin asevelvollisuus amattisotilaiden palkalla niin tuo toisi Suomelle noin 0,5% lisää kustannuksia alla olevan artikkelin arvion mukaan, eli edelleen oltaisiin alle 3%.

Tuo että käytetään paljon rahaa kalliisiin ja hienoihin asejärjestelmiin joita on rajattu määrä ei kyllä välttämättä paranna juurikaan puolustusta varsinkin nyt kun dronet määrässä pystyvät kompensoimaan eivätkä maksa juuri mitään. Siltkin Suomella tulee varmaan eteen tilanne jossa hyvinvointivaltion menoista joudutaan karsimaan jotta saadaan esim. tuo 3% nyt ainakin käytettyä.

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Siltkin Suomella tulee varmaan eteen tilanne jossa hyvinvointivaltion menoista joudutaan karsimaan jotta saadaan esim. tuo 3% nyt ainakin käytettyä.

Väistämättä. Trumpia varmaan on briiffattu pohjoismaisesta hyvinvointiyhteiskunnasta. Helposti hän miettii että kyllähän sitä yllä voi pitää kun joku toinen huolehtii ettei naapuri pahoissa aikeissa ole ovella. Minä otan mieluusti suppeamman palvelutarjonnan julkiselta vallalta jos se on rauhan tae, ei kahta sanaa.

Luulen että tässä tilanteessa tuo on helppo myydä poliittisesti ehkä paria puoluetta lukuunottamatta. En nyt mainitse niitä etten syyllisty turhaan leimaamiseen.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Väistämättä. Trumpia varmaan on briiffattu pohjoismaisesta hyvinvointiyhteiskunnasta. Helposti hän miettii että kyllähän sitä yllä voi pitää kun joku toinen huolehtii ettei naapuri pahoissa aikeissa ole ovella. Minä otan mieluusti suppeamman palvelutarjonnan julkiselta vallalta jos se on rauhan tae, ei kahta sanaa.
Epäilemättä miettii. Me tosin ehdittiin melkein 80 vuotta pitää ihan ilman sen toisen sateenvarjoa huolta puolustuksestamme. Mutta joo, ei tietysti yksin loputtomiin kestettäisi tuommoista sotaa, mitä tunkio Ukrainassa käy, mutta siltikin.

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Varsinkin vasemmistoliberaalisiivessä kovasti kyllä väittävät olevansa meidän länsimaisen yhteiskuntamme puoluslustajia, vaikka käytännössä jatkuvasti hyökkäävät mm. yhteiskuntajärjestyksemme judeokristillistä peruskulmakiveä vastaan (ja tämä näin ihan suht. sekulaarin agnostikon näkökulmasta arvioituna). Tämä kaikki on kuin suoraan vanhan KGB:n pelikirjasta.
Wait, what? Minä ja mun hipppikaverit vahingossa länsimaisen yhteiskuntajärjestelmän?
Miten? Mitä tämä tarkalleen tarkoittaa? Mikä se peruskivi on ja voiko sitä vastaan hyökätä slashing-damagella? Missä se kivi on?

Onko tosiaan niin, että hipit, medianomit, toimittajat ja muut kroonisesti köyhät ovat se suurin uhka yhteiskuntarauhalle?

Kysyn siis, kun en oikeasti tiedä, että miten tämä hööki on suoritettu ja tarkalleen mitä vastaan.
Kyllä hyökkäys länsimaista yhteiskuntaa vastaan tulee näistä melko radikaaleista vasemmistoliberaaleita suunnista, joille Trump on noussut lähinnä vastavoimaksi.
No siis. Minulle länsimainen yhteiskunta tarkoittaa ensimmäisenä vapautta olla oma itsensä (kunhan ei telo muita). Ennakkosensuurista vapaata yhteiskuntaa, jossa se valtio tarjoaa mahdollisuuksia, apua, haleja ja ihmisoikeuksia.
Demokraattiset vaalit ja avoin tiedonkulku ovat minulle aika hyviä esimerkkejä länsimaisesta yhteiskunnasta. Toki jokainen kokee länsimaisuuden ja vapauden omalla tavallaan

That being said, onko Donald "yhteiskuntarauha" Jodokus Trump se paras vastavoima? Siis jos halutaan säilyttää sitä yhteiskuntaa. Viestinnästä lähtien aina tekoihin asti peilaten. Varmaan räikeimpänä esimerkkinä ne mellakat ja totaalinen kyvyttömyys myöntää vaalien häviämistä. Ei ole kovin länsimaista se.

Toki jos haluaa tuikata koko paskan palamaan ja odottaa tuhkasta nousevan jotain megafantsua ja muutenkin sata kertaa parempaa, niin kait sitten. DJT on kyllä oikea jäbä siihen.

Lisäksi olen vahvasti eri mieltä siitä, että vasemmistoliberaalit ovat muutenkaan tuhoamassa länsimaista yhteiskuntaa, mutta potaatti-potaatti.
Joo, ehdottomasti molemmissa leireissä on syytä. Ikävä suunta vaan, että usein vaikuttaa sille, ettemme ole enää edes samanmielisiä siitä mitä vapaus ja demokratia tarkoittavat.
Hyvii immeisii molemmin puolin, sanoi myös Daddy aikanaan. Tolkun väkeä.

Mutta siis olen... oikeastaan samaa mieltä. Tuntuu siltä, ettemme ole samanmielisiä siitä, mitä vapaus ja demokratia tarkoittavat

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Trumpilla on selkeitä vaikeuksia muodostaa koherentteja virkkeitä ilman telepromptia. Vaikea uskoa että se on erityinen valttikortti "diilejä" tehdessä. Putin vie tuollaista älvänää mennen tullen vaikka yhtälailla kyseenalaistan myös hänen todellisuuden tajun.

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Lisäksi olen vahvasti eri mieltä siitä, että vasemmistoliberaalit ovat muutenkaan tuhoamassa länsimaista yhteiskuntaa

Jos vasemmistoliberaalit saisivat päättää:

- omaisuuden suojaa kavennettaisiin
- joitain toimintoja verotettaisiin kohtuuttomasti esimerkiksi ilmastokriisin varjolla
- joitain asioita kiellettäisiin ilmastokriisin varjolla
- jos Suomessa vaikka olisi nyt vasemmistohallitus yhteiskunta alkaisi päättää esimerkiksi metsänomistajien asioista ja heidän omaisuudestaan
- vasemmisto luottaisi julkisen vallan voimaan ja yksilönvapauden kaventamiseen taloudessa
- maahanmuutto olisi hallitsematonta länsimaisen hyvinvoinnin kustannuksella
- vähemmistöuskonnot saisivat kohtuuttoman aseman, ovat jo ehkä saaneetkin valtauskonnon kustannuksella yhteiskunnissa

Näistä länsimaisen yhteiskunnan piilareista vasemmisto aloittaisi. Tästä syystä ilmastonmuutostaistelu nähdään vasemmalla verottamis/sosialisointikysymyksenä kun taas oikealla pyritään enemmän teknisiin ratkaisuun ja bisnekseen joilla synnytetään puhtaampaa hyvinvointia. Trumpin porukat kuin monet muutkin maailmalla näkevät ilmastokriisin pelkkänä taisteluna kapitalistista yhteiskuntajärjestelmää vastaan. Tiedä häntä ovatko edes jäljillä. Kovasti rahaa tunnutaan ilmastorahastoissakin siirrettävän mutta kenelle?

Kyllä nuo mielestäni ovat ihan perusarvoja lännessä mitkä ovat vaarassa ja kokonainen länsimainen elämäntapa. En tiedä onko se realistisesti edes pelastettavissa mutta Trump on vastavoima monelle asialle. Ympäristö häntä ei tosin kiinnosta, siinä olen eri mieltä hänen keinoistaan.

Viimeksi muokattu:

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Jos vasemmistoliberaalit saisivat päättää:

- omaisuuden suojaa kavennettaisiin
- joitain toimintoja verotettaisiin kohtuuttomasti esimerkiksi ilmastokriisin varjolla
- joitain asioita kiellettäisiin ilmastokriisin varjolla
- jos Suomessa vaikka olisi nyt vasemmistohallitus yhteiskunta alkaisi päättää esimerkiksi metsänomistajien asioista ja heidän omaisuudestaan
- vasemmisto luottaisi julkisen vallan voimaan ja yksilönvapauden kaventamiseen taloudessa
Kannattaa ilmoittaa mun nimimerkki SuPolle, koska minun mielestäni mikään noista ei vielä  tuhoaisi länsimaista yhteiskuntaa. Edes lähelle.

Toki riippunee siitä, mitä nämä tosi spesifit jotkut asiat tässä uhkakuvaskenaariossa olisivat, mutta... öh. Okei. Cool story. Jotkut asiat saattaisivat jotain.
Jos tuo on se pahin uhka länsimaisille arvoille, niin oikeastaan meillähän on kaikki ihan hyvin. Mission accomplished.

Onneksi tämänhetkinen Jenkkilän äärikapitalistinen yhteiskunta (voi helvetti - nyt mäkin puhun jo ääriasioista. Kirottu Jatkoajan äärilöylyhuone!) toimii niin hyvin, että meininkiä on varaa vain kiihdyttää.
Luonto kukoistaa, ihmisten hyvinvointi on turvattu, heikoista pidetään huolta, terveydenhuolto ja koulutus ovat mallillaan. Ja kuten tiedämme, kun kotiasiat ovat kunnossa, urheilukin tuntuu maittavan.

Trumpin porukat kuin monet muutkin maailmalla näkevät ilmastokriisin pelkkänä taisteluna kapitalistista yhteiskuntajärjestelmää vastaan.

Saattavat olla ihan hajuilla nuo taistelijat. Siis tarkoitan sillä, että kapitalismin loputtoman kasvun tavoittelu ja lyhyiden pikavoittojen haaliminen kun ovat pidemmän päälle ei-niin-kestävä juttu. Sillee kaikkien kannalta.
Aika jännä katsantokanta, muuten, että ilmastokriisi on oikeastaan vain antikapitalistinen juoni. Mulla oli ensin jännän tilalla "surullinen", mutta kuka minä olen tiettyjä mielipiteitä arvottamaan?

Kyllä ilmastokriisi silti mun mielestä on ihan oikea juttu, eikä vain olkiukko, jonka avulla sosialistit, kommunistit, nistit ja muut vegetaristit yrittävät murskata kapitalismia sillee ovelasti.
Ja kyllä. Mun mielestä yritysten hyväntahtoisuuteen ja terveeseen järkeen luottaminen ei ole paras tapa lähestyä asioita tällä haavaa. Mutta se hippeilystä.

Lähinnä tahtoo sanoa, että ilmastovouhotuksen näkeminen pelkkänä kapitalisminvastaisena salajuonena on kyllä ultimaattista lyhytpelaamista.

Kyllä nuo mielestäni ovat ihan perusarvoja lännessä mitkä ovat vaarassa
Lännen perusarvot siis ovat:
1) Omaisuuden suoja
2) Jotkut toiminnot (älä verota)
3) Jotkut asiat (älä puutu)
4) Metsänomistajien oikeudet
5) Mahdollisimman iso yksilönvapaus taloudessa

Kyllä mm. käytöstavat, demokratian kunnioittaminen, yhtenäisyyden rakentaminen, ihmisten humaani kohtelu ja muutenkin sivistynyt dialogi, sekä muut yritykset kommunikoida ihmisten kanssa ilman isottelua kannattaakin heittää romukoppaan. Länsimaiset arvot ovat uhattuina!

Siksi Trump ja hänen raikas tapansa huomioida muita.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy