Ekan linkin takana todetaan, että “using the name SARS can have unintended consequences in terms of creating unnecessary fear for some populations, especially in Asia which was worst affected by the SARS outbreak in 2003.” -> Coronavirus, jotta jengi ei vetäisi SARS-paniikkeja (vaan ihan uudet paniikit?). Ymmärtääkseni selkeyden vuoksi siis nimetty coronavirukseksi.
Toka linkki on Rudy Giuliani mussuttamassa. Olen tutustunut Giulianin ulostuloihin aikaisemmin sen verran, että tämä menee merkitykseltään luokkaan "Juha Mieto kritisoi". Näköjään siellä heiluu myös L. Graham mussutuspoppoon vanavedessä.
Seuraava linkki on ranskalainen thinktank. Yleensähän nämä porukat saavat leipänsä juuri kritisoinnista ja jälkiviisasteluista. Siellä puhutaan tuosa yhden Kiinan politiikan ongelmasta ja siitä, että YK on valumassa kiinalaisten taskuun. Suoraa väitettä siitä, että WHO olisi Kiinan taskussa en tuolta löytänyt
Ja viimeinen myös tästä WHO:n ja Taiwanin sekavasta suhteesta (Tosin Taiwan on blokattu WHO'sta jo viimeiset about 50 vuotta, että ei tämä valuminen uutta ole). Jännä lause muuten siellä tämä: "The WHO considers itself perpetually underfunded, with a $4.4 billion budget that is smaller than that of some American hospitals "
Ihan sillai kivoja linkkejä, mutta mun on pakko myöntää että näin laiskana länsimaisena mä haluaisin ehkä mieluummin vähän selkeämpiä vastauksia kysymykseen. Näistä mikään ei suoraan vastannut "Onko WHO Kiinan taskussa"-kysymykseen, vaan kertoivat sen, mitä politiikasta tiedetään muutenkin: "It's complicated"
En usko, että politiikasta ja kähminnästä vapaata elintä (tirsk) on olemassakaan. Toisaalta siellä oli just tätä ennen kiinalainen johtaja, joten oliko tämä vain Winampin luoma salaliittoteoria: The WHO: "Meet the new boss - same as the old boss"?
MUOKS:
Beijingin raati antaa Jurvaselle hylätyn, kun kotimaata ei voi äänestää.
Ai sä kävit vielä editin takaa hakamussuttelemassa? Ihan tiedoksi vain tosiaan, että toi "Beijing"-läppä oli siinä koska i Finlandjie se kirjoitetaan "Peking". Ox.
Mää en väännä enempiä. Ei jaksa.