Trumpilta onnistunut puhe siinä mielessä Isis-pomon kuoleman jälkeen, että Trump vei puheellaan Al-baghdadin kuolemastaan kaikki kunnian rippeetkin mitä siinä olisi voinut joidenkin mukaan olla. Tästä piti huolta mm. jatkuva koira-sanan käyttö (koirat jahtasivat, pelkäsi kuin koiranpentu, kuoli kuin pelkuri ja koira...). Koirat kun ovat muslimeille saastaisia eläimiä, joten Trumpin retoriikka omalta osaltaan kyllä häpäisi Al-baghdadin kuoleman, mikä ei itseäni kyllä haittaa. Jatkoajassa taas ISIS-johtajankin kuolema näyttää triggeröineen porukan, koska Trump. Ei helvetti.
Juu, minut Trump onnistui jälleen triggeröimään tämän onnistuneen Delta Forcen ja yhteistyökumppaneiden operaation julkaisussa. Koira-retoriikkansa oli turhaa häpäisyä eli yllytystä.
Minua olisi vakuuttanut enemmän tämän hienosti toteutetun eliminoinnin jälkeen myös presidentiltä kliininen kommentointi.
Hän olisi voinut kertoa tylyn tuloksen lähes lakonisesti: USAlla on kyky jahdata ja elimoida. piste.
Nyt piti kurdien heitteille jätön jälkeen jotenkin erikoisjoukkoja ja muutenkin asevoimia onasta mielestään lepytellä.
Saattaa toki olla, että Trumpin nerokas hallinto on laskenut näiden Koira-korostuksien saavan daesh-porukan tilttaamaan perusteellisesti eli provosoi jengin munaamaan pelinsä lopullisesti, mutta minä en näin usko tapahtuvan.
Minä olisin Yhdysvaltojen presidenttinä antanut iskuluvan ja tyytyväisyyteni tuloksesta julkisesti esittänyt. Minimifaktoin.
Kiittänyt omia joukkoja ja myös kumppaneita korostaen. Ja siinä se episodi.
Vailla turhaa kälätystä, hiljaista uhkaa loihtien eli seuraava pelle saa yrittää uskossaan: USA tulee niittaamaan lopulta. piste.
Trumpin piti tehdä tästäkin show, jakso televisioon.