ABC News/Ipsos ei käytä korjauskertoimia Trumpin äänestäjissä. En ole itsekään niitä 2024 käyttänyt ja olen aiemmin perustellut miksi ne vääristävät gallup-tuloksia Trumpin suuntaan. Mutta valitettavasti Trump on jonkin verran lisännyt suosiotaan. Siitä kertoo esimerkiksi 538, joka myöskään ei käytä T-korjauskertoimia.
Vaikka paljon muuta kerrotaan, Trumpin kampanja käy taitavaa sotaa Harrisin nousua vastaan ja iskee aseilla, jotka vetoavat eri taustoista tuleviin miehiin. Se mikä täällä joskus tulkitaan uskomattomaksi paskaksi ja sivistymättömäksi Trumpin ulinaksi, menee miehissä läpi mustiin, valkoisiin, latinoihin. Kullekin tarjotaan juttuja ja viihdettä.
Olen Harrisin voitossa kiinni edelleen (54-46/53-47), mutta lopulta ratkaisevaa saattaa olla vaa'ankieliosavaltioiden Lähi-idän taustaa omaavien demokraattiäänestäjien ratkaisu. Jonkin verran olen tuota keskustelua seurannut ja päätynyt lopulta siihen, että heidän Biden-Harris vihaansa Israelin toimista liioitellaan. Siksi en muuttanut arvioitani.
Kannattaa huomata, että monella tavalla somessa Trumpin noususta on tehty itsestään selvyys eikä Harrisille anneta mahdollisuuksia. Tiktokissa, josta monet nuoret miehet saavat uutisensa, Trump on täysin ylivoimainen. Tämä ei kuitenkaan ole koko totuus. Esimerkiksi aborttikysymys tulee mahdollisesti tuomaan ratkaisevan vastaiskun naisilta. Suurempana kuin mitä ennusteissa nähdään.