Mainos

Yhdysvaltain (n)ex(t)-presidentti Donald J. Trump

• 3 594 986
  • 23 466
Tietyllä tavalla on uusi normaali, että natsilarpeille nimenomaan venäjämeininki iskee

Minulle henkilökohtaisesti ei hirveästi natsilarpit eikä Venäjä-meininki iske. Koskaan en ole Venäjällä vieraillut. ja tänä vuonna jätin futiksen MM-kisat väliin pitkälti siksi, että ne pelataan Venäjän kaltaisessa kehitysmaassa.

Saksassa olen kyllä matkustellut useita kertoja, joten ehkä noissa natsisyytöksissä sikäli on jotain perää.

Kiinnostavaa tavallaan. Lienet siis putinin poikia, eikä etupiirijaon mekitys/uhka ole sinulle aktuelli.

En pidä Vladimir Putinista. Toivoisin että Yhdysvaltain pressana olisi Bernie Sanders eikä tällaisista asioista tarvitsisi edes keskustella. Siinä olet ihan oikeassa, että ihan päällimmäisiä murheita ei Suomen joutuminen osaksi Venäjää minulle ole, vaikka se erittäin ikävä tilanne olisikin. Isättömyys on mulle noin miljoona kertaa suurempi ahdistuksen aihe. Sen isättömyyden vuoksi minulla ei täällä Suomessa ole hirveästi menetettävää nytkään, toisin kuin teillä varakkailla intellektuelleilla. Toki te intellektuellit olette niin taitavia haistelemaan maailmanpolitiikan käänteitä, että osaisitte luultavasti realisoida omaisuutenne ja häipyä vaikka Eurooppaan ennen kuin paska lävähtää tuulettimeen.

Koitetaan nyt silti vielä kolmannen kerran, jos viitsisit kunnioitettavan pituisten runoelmiesi ohessa vastata vihdoin myös näihin kysymyksiin: koska tätä maamme kohtalon sinetöitymistä on lupa odottaa? Joko olet itse myynyt asuntosi ja valmistautunut muuttamaan johonkin länsimaahan?

Ymmärrän toki, ettei isänmaan petturit jaksa pienistä piitata, eikä suomi merkitse mitään

Minun mielestäni Suomi on hyvä maa. Helvetisti parempi kuin Venäjä, vaikkakin selvästi huonompi kuin Ruotsi. Mitään "isänmaata" minulla ei tietenkään voi olla, kun ei ole isääkään. Äidinkieli kyllä on rakas asia.

Viimeksi muokattu:
Ei, kerro lisää.

Kiitos,että päätit lainata tuota sateessa bussipysäkillä bussin tullessa kirjoitettua pätkää,jonka välittömästi istuuduttuani korjasin,etkä odottanut kahta minuuttia tärkeän vastauksesi kanssa.

"Senators Shelby, Kennedy and Hoeven are on neither the Senate’s Foreign Relations Committee or on the Senate Intelligence Committee that issued a report last month saying Russia tried to influence the 2016 election."

Eli kaverit päättää muuten vaan omin päin lähteä Venäjälle viettämään itsenäisyyspäiväänsä?

Onko kyse vaalirahasta vai bottiavusta?

Opiskelijat ovat köyhiä tulojen puolesta,duunarit rikkaita vastaavasti. Se ei tarkoita,että keskimääräinen korkeakouluopiskelija olisi tyhmempi kuin leikkuupuimurin kuski tai Fordin kokoonpanolinjalla hikoileva.

Yhdysvaltain demokraattisen puolueen mielestä keskimääräinen korkeakouluopiskelija on idiootti, sillä keskimääräinen korkeakouluopiskelija kannattaa vasemmistolaista politiikkaa.

Aivan käsittämätöntä settiä ollut viimeiset pari sivua.

Jos ei muuta tästä ole selvinnyt niin ainakin se, että Trumpin äänestäjät ovat viisaampia kuin keskimääräinen Jatkoaika kirjoittelija.

Ootteko te tosissanne näiden juttujen kanssa :D?

Yhdysvaltain demokraattisen puolueen mielestä keskimääräinen korkeakouluopiskelija on idiootti, sillä keskimääräinen korkeakouluopiskelija kannattaa vasemmistolaista politiikkaa.

Bernie Sandershan on aito pesunkestävä vanhanajan sosialisti. Tunnusti itsekin lopuita tienneensä,että Putinin botit ja sometrollit tukivat myös häntä,kuten Jill Steiniakin vaalikampanjan aikana.

Jos Trumpin ja Sandersin väliltä pitäisi valita, niin vaikka talouspoliittiset erot ovat valtavia,niin lopputulos olisi ollut maailmalle yhtä huono. Taloudellisesti jopa huonompikin. Tosin Trumphan on kyllä hylännyt vapaakauppasopimuksia ja pistänyt pystyyn tariffeja siihen malliin,että Bernien pitäisi olla tyytyväinen.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Koitetaan nyt silti vielä kolmannen kerran, jos viitsisit kunnioitettavan pituisten runoelmiesi ohessa vastata vihdoin myös näihin kysymyksiin: koska tätä maamme kohtalon sinetöitymistä on lupa odottaa? Joko olet itse myynyt asuntosi ja valmistautunut muuttamaan johonkin länsimaahan?

laitetaan nyt sitten neljännen kerran, jos sisälukutaidossa on noin isoja puutteita. On äärityperää ja varsin persumaista saivarrella tämmöisellä laita päivämäärä tyylisellä nolla - aivoisuudella. Niin toki saa tehdä, kun mielityttää, mutta älä odottele ihmisiltä kannanottoja idioottimaisuuksiin, ne on vaan ajanhukkaa. Mutta, siirry tutkimaan historiaa sen osalta, mitkä kehityskulut historiassa tangenteeraavat tähän aikaan ja miksi.. Selvitä ne kehityskulut, jotka johtivat katastrofiin aiemmin ja jos löydät, esitä mikä tekijä muuttaa muuttaisi väärän vastauksen oikeaksi nyt, mutta ei tehnyt sitä aiemmin.

Jotta voisit ottaa oikeasti kantaa, sinun kyllä kannattaisi suunnata sinne venäjälle käymään, sillä vaikka silovikit koen erittäin vaarallisiksi ja näin on ollut kautta historian, mikään rupinen kehitysmaa (mitä lie tarkoittakaan), ei venäjä ole. Paikallinen väestö on erittäin vieraanvaraista ja ystävällistä, eikä oman kokemuksen mukaan muuta tarvii pelätä, kun joutumista miliisin kynsiin pimeän laskeuduttua, ne kyllä rullaa yksinäisen länsituristin nanosekunnissa.

Silti, minä olen Suomalainen munaskuitani myöten ja minulle näyttäytyy jokainen, oli tyhmyyttään tai poliittisen opportunismin hurmiossa (käytännössä yksi ja sama) heitellyt kommentit joiden tulema oikeasti on suomelle vahingollinen, maanpettureina aka viidennen kolonnan väkenä. Tässä menee minun suvaitsevaisuuden raja.

Toisaalta kun niin kyselit, sattuu kuitenkin olemaan niin, että minulla on toinenkin kansalaisuus ja läntisessä naapurimaassa toinen koti kaupunki ja asunto, joten oma huoli se ei siinä suhteessa ole, silti suomen puolesta ämpyilen tässä asiassa, Trump on suomen kaltaiselle maalle myrkkyä, eikä mikään eroottinen touhutippa housuissa tätä asiaa mihinkään muuta. Myös se on täytinen tosi, että Putin vetää tuota tositv sankaria kölin ali mennen tullen ja on niin tehnytkin jatkuvalla syötöllä. Kimille nisäkkään alistumiseleen ( huomaa, kuinka huomaavaisesti sanani juuri sinulle laitan) tekemällä Putin ja xi sai oikeastaan omat geopoliittiset tavoitteensa rasvatusti etenemään sekä idässä, että lännessä. No, xi ei asiaa lännen osalta niinkään mieti, mutta veli Putinin sekä omat yhtenäisen euroopan hajotustoimet, että Trumpin lahjaliikut sen sijaan menee kuin strömsöössä ikään.

Viisas olisi huolissaan edes vähän, vaikka ei olisi isää tai kieriskelisi rikkauksissa, niillä asioilla ei ole minkään kannalta laajemmin merkitystä.

Mutta edelleen, kukin tavallaan uskoen minkä haluaa, kun kenenkään uskomukset ei minulle asiana mitään merkitse. Asiat asioina, uskonnot uskontoina.

Jotta voisit ottaa oikeasti kantaa, sinun kyllä kannattaisi suunnata sinne venäjälle käymään, sillä vaikka silovikit koen erittäin vaarallisiksi ja näin on ollut kautta historian, mikään rupinen kehitysmaa (mitä lie tarkoittakaan), ei venäjä ole. Paikallinen väestö on erittäin vieraanvaraista ja ystävällistä

Minä en pysty keskustelemaan venäläisten kanssa. Meillä ei ole yhteistä kieltä, sillä en osaa puhua venäjää.

Ja tuollaista miestä ne amerikkalaiset opiskelijat kannattivat. Mitä tämä mielestäsi kertoo amerikkalaisista opiskelijoista?

Yleensä siinä kohtaa,kun valmistutaan ja mennään töihin,viisastutaan.

Näin Yhdysvalloissakin tilastojen mukaan tapahtuu. Kun joudut ottamaan itsestäsi vastuun ja itse maksamaan omat laskusi, ymmärrys taloudestakin tuppaa kasvamaan.

Ihan normaali ilmiö kaikissa länsimaissa.

Tämän vuoksiko Trumpkin pätki Hillaryn selvästi yli 50-vuotiaiden keskuudessa?

Ei, vaan sen takia,että kyseiset sukupolvet ovat paljolti kouluttamattomia, vanhanaikaisia, maailmankatsomukseltaan raamattuun nojaavia. Usein myös urautuneita ja puolueuskollisia,sekä tunnollisesti äänestäviä.

Joku voisi sanoa, että maailman kyydistä pudonneita. Sama väkihän oli Britanniassa brexitin kannalla. Kun on eläkkeellä, ei tarvitse kovin paljoa syy-seurauksia miettiä.

Ei, vaan sen takia,että kyseiset sukupolvet ovat paljolti kouluttamattomia, vanhanaikaisia, maailmankatsomukseltaan raamattuun nojaavia. Usein myös urautuneita ja puolueuskollisia,sekä tunnollisesti äänestäviä.

Vanhukset ei tajuu, nuoriso ei tajuu. Ihan tyhmiä molemmat. Onneksi 35-45-vuotiaat ymmärtävät miten hienoa on amerikkalaisten oikeistodemarien identiteettipolitiikka, jössä köyhille nakataan paskat.

Vanhukset ei tajuu, nuoriso ei tajuu. Ihan tyhmiä molemmat. Onneksi 35-45-vuotiaat ymmärtävät miten hienoa on amerikkalaisten oikeistodemarien identiteettipolitiikka, jössä köyhille nakataan paskat.

Enemmistö tajusi. Tahallasi teit Trumpit ja vääristelit. Kyllä, demokraateilla on suuri kannatus nuorten keskuudessa, ja kyllä Bernie oli Hillarya suositumpi esivaaleissa siinä joukossa. Mutta hävisi.

Miten saat nivottua kouluttamattomien eläkeläisten Trump-innon varsinaisissa vaaleissa tähän?

Kovin musta-valkoinen ja kapea-alainen näkökanta,kun kyse oli eri vaaleista. Lasketkos esimerkiksi Suomen puolueiden kannatusprosentit pressanvaalien mukaan?

No, sitä tikulla silmään...sovitaanko @Kirjoittelija ,että palataan asiaan taas,kun Trump keksii jonkun uuden tavan ylittää uutiskynnyksen. Kiitos

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Broken English on ainakin venäläisillä keskimäärin selvästi paremmassa kuosissa kuin meillä suomalaisilla. Me toki olemme siinä vastaavasti paljon parempia kuin svedut.
Jäi vielä epäselväksi, että miksi et voi keskustella suomea puhuvan venäläisen kanssa. Johtuuko se ankeasta lapsuudesta vai köyhyydestä?

Jäi vielä epäselväksi, että miksi et voi keskustella suomea puhuvan venäläisen kanssa.

Voin helposti. Tähän asti olen aina yrittänyt maailmalla jutella englanniksi, kun on esim. lätkä- tai futisturnauksissa tullut venäläisfaneja vastaan. Siitä englanniksi keskustelemisesta ei tule yhtään mitään. Pitänee seuraavan kerran koittaa suomeksi, josko se toimisi paremmin.

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voin helposti. Tähän asti olen aina yrittänyt maailmalla jutella englanniksi, kun on esim. lätkä- tai futisturnauksissa tullut venäläisfaneja vastaan. Siitä englanniksi keskustelemisesta ei tule yhtään mitään. Pitänee seuraavan kerran koittaa suomeksi, josko se toimisi paremmin.
Mä juttelen yleensä venäläisten kanssa ihan täällä Helsingissä. Mä olen ehkä sitten vaan sen verran rikkaampi, että mulla on varaa olla täällä. Ei tarvitse reissata ympäri maailmaa, missä venäläisten kanssa ei sitten ilmeisesti voi keskustella, jos ei puhu itse venäjää. Tämä onnistuu siitä huolimatta, että vankilassa ollut isäni ei maksanut opintojani.

Mä juttelen yleensä venäläisten kanssa ihan täällä Helsingissä.

Keskusteluhan lähti liikkeelle siitä, kun JypFabu ohjeisti minua, että mun kannattaisi käydä Venäjällä. Hesassa käyminen ei nähdäkseni aja tuota asiaa kovin hyvin, vaikka siellä KHL:ää pelataankin.

Itsekin olen toki täällä Tampereella töissä ollut tekemisissä jonkin verran venäläisten ja paljon virolaisten kanssa. Venäläisten kanssa on usein jonkinlainen kielimuuri ongelmana.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Keskusteluhan lähti liikkeelle siitä, kun JypFabu ohjeisti minua, että mun kannattaisi käydä Venäjällä. Hesassa käyminen ei nähdäkseni aja tuota asiaa kovin hyvin, vaikka siellä KHL:ää pelataankin.

Itsekin olen toki täällä Tampereella töissä ollut tekemisissä jonkin verran venäläisten ja paljon virolaisten kanssa. Venäläisten kanssa on usein jonkinlainen kielimuuri ongelmana.
Tuu tänne Lappeenrantaan, mä lupaan tutustuttaa sut koko puutarhapalstalle, siellä ei muita olekkaan kuin venäläisiä ja puhuvat suomea, kuka paremmin, kuka huonommin. Juuri tuossa juttelin jalkapallosta pari päivää sitten erään herran kanssa. Oikein mukavia ja avuliaita ovat, taisi naapuripalstan venäläiset rouvat käydä kastelemassa mun kasvitkin, kun eilen illalla ihmettelin kun niin kastellun näköisiä ovat. Se miten tämä liittyy Trumppiin on nyt vähän epäselvää, mutta kai sekin selvenisi samalla.

Tai oikeastaan älä tuu, kun leimaavat sutkin joksikin Putler faniksi ja venäläiseksi. Kannattaa varoa.

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
sillä vaikka silovikit koen erittäin vaarallisiksi ja näin on ollut kautta historian, mikään rupinen kehitysmaa (mitä lie tarkoittakaan), ei venäjä ole.
Silovikit on vaarallisia ja aloittavat taas uuden sodan, kun tarvitsevat korjausta kannatuslukuihin. Erot Neuvostoliitto-nimiseen ihmisoikeusrikokseen pienenee jatkuvasti.

Vaikka Venäjällä on korkea koulutustaso ja luonnonvaroja yllin kyllin, niin Venäjä on kehitysmaa tuotantorakenteen ja viennin kannalta pois lukien aseteollisuus.

,että palataan asiaan taas,kun Trump keksii jonkun uuden tavan ylittää uutiskynnyksen. Kiitos
Siis ensiviikkoon, kun läski käynnistää kauppasodan toden teolla antamalla omat vastauksensa vastatulleihin.

(Jos meinaat jotain todella uutta, niin onko muuta jäljellä kuin sodan aloittamoinen? Se lienee varattu lähemmäksi presidentin vaaleja.)

edit
Melane T takki lähetti viestin, kun oli kiertämässä paria vastaanottokeskusta.
https://cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/180621151938-melania-trump-zara-jacket-split-exlarge-169.jpg

Viimeksi muokattu:

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kansanmies DT, 2016: "I want you to imagine how much better our future can be if we declare independence from the elites who led us from one financial and foreign policy disaster to another."

Eliitti-DT, 2018: "You ever notice they always call the other side ‘the elite.’ The elite! Why are they elite? I have a much better apartment than they do. I’m smarter than they are. I’m richer than they are. I became president and they didn’t."

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se on edelleen vihainen, kun ns paremmat piirit hyljeksii donnya. Ei vain ole tainnut koskaan pysähtyä miettimään miksi.

Tuosta i do not care -rätistä on noussut aika iso kohu. Ja aiheesta. Vaihtoehdot on, että Melanella ja sen esikunnalla on pienempi ÄO yhteenlaskettuna kuin kengännumero tai haluttiin lähettää viesti.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy