No lue toi rule book.Niin minun pitäisi siis mielestäsi pyytää anteeksi sitä, kun kirjoitin, että NBA:ssa kansallislaulun aikaisesta käyttäytymisestä on sovittu työehtosopimuksessa? No katsotaanpa:
Steve Kerr slams NFL’s ‘fake patriotism’ in response to new national anthem policy - SBNation.com
It should be noted that the NBA has its own policy on players being forced to stand during the national anthem. However, unlike the NFL it was agreed to between players and owners during collective bargaining negotiations — rather than pushed on players by the league without union involvement.
Että semmosta. Ei nyt ihan selvinnyt mitä pitäisi pyydellä anteeksi. Ping @TosiFani.
Minä en ole mistään muualta löytänyt tuota väitettä. Sen sijaan se edellinen pelaaja joka noin toimi niin NBA löi pelikiellon ja sakot päälle. Melkoista sopimista.
NBA kylläkin on lähettänyt pelaajille kirjeen missä se on pyytänyt käyttäytymään. NBA working with players to head off national anthem tensions (linkki cnn), mutta sekin oli NBA -> pelaajat.
Nyt vaatisi vähän enemmän kuin yhden ESPN jutun tolle väitteelle lähteeksi.
Mahmoud Abdul-Rauf: Here, gone and quickly forgotten - SBNation.com (linkki sbnationiin)
Mä nokitan nyt tolla Mahmoud tapauksella, tuus nyt kertoon miten meni?
Report: NBA not planning to change rule requiring players to stand for national anthem – ProBasketballTalk (linkki NBC sportsiin) Tuon mukaan tuo sääntö ollut voimassa jo ennen kuin se Mahmoud sitä rikkoi.
Se onko siitä jossain vaiheessa keskusteltu, ei poista sitä sieltä sääntökirjasta, eikä tee siitä sinne yhteisesti lisättyä. Sillä samalla säännöllä on rangaistu 1996 ilman mitään neuvotteluja ja se ei sinne ole tullut millään sopimuksella. Siitä jääköä se sinne on voinut NBA ja pelaajat neuvotella. Silti se on siellä ollut jo ennen noita neuvotteluita. Eli tuus nyt vaan näyttään lisää lähteitä. Sä väität, sulla on velvollisuus todistaa väitteesi oikeaksi.
Tässä vielä linkki 2014, kun jo sama sääntö löytynyt sääntökirjasta. Cleveland Cavaliers refuses to respect the National Anthem - The Official Forum (linkki officiating foorumille)
Viimeksi muokattu: