Todella haastava muuten nykyään seurata Yhdysvaltojen politiikkaa, kun ei tiedä, keneen luottaa. Nyt olen esimerkiksi miettinyt tätä Puerto Ricon tilannetta. Presidentin mukaan apua on annettu, ja jotain videokuvaakin tukitoimista kohteessa on. Toisaalta useimmat mediatalot kritisoivat, ettei apua ole annettu tarpeeksi. Haluaisin toki luottaa mediaan, mutta esimerkiksi yksi Puerto Ricon tilanteen kritisoijista edellisessä twiitissään väittää, että Trump on sanonut, että uusnatseista osa on "very fine people". Tämän kommentin sanominen vie koko uskottavuuden toimittajalta, koska Trump ei viitannut tällä lausunnollaan uusnatseihin. Katsoin tämän pressitilaisuuden, ja sen väärin ymmärtäminen on täysin tahallista, sillä Trump tällä kertaa esittää asian aika selvästi.
Kun puhun useimmista mediataloista, tarkoitan "valtamediaa" eli CNN ym. On todella harmillista, että nämäkin jotka mielletään puolueettomiksi, ovat alkaneet tuottaa täysin puolueellista uutissisältöä. Pahinta on vielä, että se tapahtuu "salaa". Täytyy myöntää, että olen viime aikoina seurannut Foxin puolelta esimerkiksi Tucker Carlsonin ohjelmaa. Vaikka hän onkin konservatiivi ja oikein kärkäs väittelijä, jonka kanssa olen monesta asiasta erimieltä, on hänen ohjelmansa osoittautunut sellaiseksi, joka käsittelee asioita aika puolueettomasti ja esimerkiksi kritisoi Trumpia. Lisäksi välillä saa nauraa joitain käsittämättömiä mielipiteitä.
Vielä hetki sitten olisin pitänyt täysin järjettömänä Foxin puolustelua, mutta muu media on pudonnut heidän tasolleen ja sen alle.
Edit:
Liittyen muuten näihin very fine people kommentteihin Trumpin kommentit sanasta sanaan:
"You had people, and I'm not talking about the neo-nazis and white nationalists, because they should be condemned totally..."
Ja tarkennuksena: Mielestäni Trump ei ole hyvä tai ehkä edes kykenevä presidentiksi, mutta haluasin, että minulle uutisoitaisiin asioista niin kuin ne oikeasti ovat. Eikä esimerkiksi väitetä, että Trump on kutsunut natseja hyviksi tyypeiksi kuten:
Trump Defends White-Nationalist Protesters: 'Some Very Fine People on Both Sides' - The Atlantic
Trump Called White Supremacists 'Very Fine People' But An Athlete Who Protests Is A 'Son Of A Bitch' | HuffPost
Congress pushes Trump to condemn white supremacists - CNNPolitics
Trump again blames both sides for Charlottesville violence