Minä kävin Daily Stormerin keskustelupalstalla etsiessäni yhtä foorumiviestiä jota oli lainattu laajasti mediassa kun halusin kontekstia. Sanotaanko, että se matsku jota siellä oli sai minut lopettamaan etsimisen kesken. Niin käy aika harvoin.Jaa, jos ajattelee 4chan-tyylistä kommunikaatiota niin mitenköhän sen "ilkikurisuuden" lopulta erottaa saastasta? .
En väitä etteikö tuossa ole overlappausta, mutta kyllä joku huomionhakuinen Kekistan hassuttelu tai CNN meemit verrattuna kuolleen tytön nenän muotojen arviointi siinä valossa että oliko kuollut "juutalaishuora" (suora lainaus ja keskustelu Daily Stormerista) on vähän eri kaliberin asioita.
Minä olen ollut aika fundamentaalinen sananvapauden suhteen, mutta Daily Stormerin materiaali on samaa tasoa kuin Isiksen rekry- ja shokeerausmateriaali joissa ihmisiä poltetaan elävältä.
Se että 4chanin trollit lasketaan ihka oikeiksi natseiksi ei ole sosiaalisen diskurssin kannalta kovinkaan hedelmällistä. Se vaan luo epätervettä tribalismia puolin ja toisin. Tietty jos tribalismi ja ihmisten latistaminen vain oman viiteryhmänsä edustajiksi on omalla agendalla, niin tietysti se kannattaa.