Jos mennään faktoilla, Trumpin kannatus on tällä hetkellä erittäin matala. Uusin gallup lienee WaPo:n ja ABC Newsin vajaan parin viikon takaa. Siinä Trumpin toimet presidenttinä hyväksyi mielipidemittauksen mukaan 36 prosenttia amerikkalaisista ja Trumpin toiminnan presidenttinä näkee "erityisen kielteisenä" 48 prosenttia. Kaikkien aikojen ennätys puolen vuoden kohdalla, ei sen vähempää.
Ja silti, vasta tässäkin ketjussa olleessa viestissä oli että trumpin kannatus on yli 40% ja Hillaryn on 36% ja joku ihmettelee, että Trump voitti.
Minä en ole missään sanonut kannattavani Trumpin ajamia asioita. Toki mielestäni jotkut niistä ovat ihan järkeviäkin, mutta sairaanhoidon vieminen 22miljoonalta esim. ei todellakaan ole hyvä asia. Se ei silti saa minua sokeasti huutamaan että Trump on paskaa, Trump on siellä demokraattisesti äänestetty presidentti ja sillä selvä. Se on demokraattien oma häpeä, että kusivat pelleilyllään sen valinnan ja valitsivat vastaan jonkun joka on vielä inhotumpi kuin Trump. Silloin se mandaatti tuli Trumpille ajaa omia asioitaan ja nyt sen kanssa pitää vain elää.
Trump on saanut pahaa jälkeä republikaanien keskuudessa, sillä Putiniin suhtautui noin vuosi sitten heinäkuussa 10 prosenttia myönteisesti, mutta joulukuussa 2016 löytyy Economistin ja YouGovin tutkimus ja sen mukaan Putiniin suhtautuu myötämielisesti jo 37 prosenttia republikaaneista.
Viimeinen luku on käsittämätön ottaen huomioon mm. USA:n ja Euroopan historia. Toisaalta se kertoo sen, että äärioikeisto on tässäkin tapauksessa sukua keskenään ja Trumpin sekä Putinin politiikka on molemmille hyvin monissa asiakysymyksissä yhteistä.
Täysin toista kuin vaikkapa Obaman tai isojen euromaiden johtajien. Tai republikaanien ennen Trumpia.
Miten niin "pahaa jälkeä"? Niin sinun kannaltasi koska olet aivan sairaalla tavalla Putler kammoinen. Tuo ei enää voi olla tervettä. (no pun intended) Sinä sen sijaan et pysty objektiivisesti sanomaan miten USA:n kansalaiseen vaikuttaa se miten myötämielisesti hän suhtautuun Putiniin. Tässä on se sinun harhasi, mikä jatkuu jatkumistaan tällä palstalla ihan jokaisessa ketjussa, mikä edes etäisesti liittyy Venäjään. Minä en todellakaan tykkää Putinista, vihaan ryssiä jada jada. Mutta kyllä minun on erittäin vaikea nähdä, miksi joku USA:n kansalainen ei saisi omasta lähtökohdastaan arvioida Putinia ihan miksi haluaa, koska Putinin mahdollisuudet USA:ta vastaan on olemattomat. Vähän kuin tuolla alkaisi Viro vittuilemaan Suomelle ja meidän pitäisi jotenkin huolestua että josko ne tulee ja jyrää meitit.
Kyllä, Euroopalle ja Suomelle se nyt vaan on paska nakki, mutta en nyt oikein näe, että joku mäkin hammaprinpaistajan pitäisi olla hirveän huolissaan Putinin touhuista. Ei tule koskemaan heitä about ikinä. Tämä se oli kuva myös ennen maailmansotia, eikä se nyt ole mitenkään käsittämätön tilanne. Taidat myös unohtaa, että USA ja Venäjä ei ole ikinä sotineet keskenään, ne ovat aina olleet samalla puolella. (lisätään nyt vielä, että muutama välikohtaus bolzevikkien vallankumouksen aikaan ei ole sota, ettei joku tule pilkkua nussimaan)