Mainos

Yhdysvaltain (n)ex(t)-presidentti Donald J. Trump

• 3 594 770
  • 23 466

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Siis mitä helvettiä? Se, että Trump pitää ilmastonmuutosta kiinalaisten keksimänä salajuonena kertoo jo minkä tason hermanni maata johtaa. Pariisin ilmastosopimuksesta irtaantuminen on jo riittävän hyvä syy tähä purkautumiseen. Mielestäni millään maailmankatsomuksella ei ole mitään väliä tässä tilanteessa. Kyllähän nyt jokaisen valtion johdossa pitäisi olla sen verran fiksua väkeä että jokainen maa sitoutuu näihin kansainvälisiin projekteihin, jotka ajavat koko maailman hyvinvointia eikä omaa napaa.
On se kauheaa, että jokainen valtio saa ihan itse tehdä omat päätöksensä. Hui kauhistus. Kyllä nyt maapallolta elämä lakkaa, voi meitä ihmisparkoja. Minä, minä, minä sitä samaa se tuo ilmasto mouhkaaminenkin on. Ihan samalla tavalla se on minä ajattelua, kuin se että ilmoittaa, ettei voisi vähempää asia kiinnostaa. Se nyt vain on niin, että jos tämä ihmiskunta ei opi oikeasti vetään yhtä köyttä, niin se loppu joskus tulee. Se ei silti poista sitä faktaa, että tälläinen "mutku minä" ulina, kun joku tekee jotain mistä juuri sinä et tykkää on ihan yhtä oikein/väärin kuin se, että tekee sen oman päänsä mukaan ja tekee toisin kuin juuri sinä haluat. Se moniko sitä minää ulisee, ei tee siitä mitään automaattisesti oikeaa. Vielä vähemmän se asiaa parantaa, että aletaan meuhkaamaan asiasta tuollaisella uskonto menolla ja hermanni jutuilla, saati uhkailemaan tyyliin Elon Musk.

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
On se kauheaa, että jokainen valtio saa ihan itse tehdä omat päätöksensä. Hui kauhistus. Kyllä nyt maapallolta elämä lakkaa, voi meitä ihmisparkoja. Minä, minä, minä sitä samaa se tuo ilmasto mouhkaaminenkin on. Ihan samalla tavalla se on minä ajattelua, kuin se että ilmoittaa, ettei voisi vähempää asia kiinnostaa. Se nyt vain on niin, että jos tämä ihmiskunta ei opi oikeasti vetään yhtä köyttä, niin se loppu joskus tulee. Se ei silti poista sitä faktaa, että tälläinen "mutku minä" ulina, kun joku tekee jotain mistä juuri sinä et tykkää on ihan yhtä oikein/väärin kuin se, että tekee sen oman päänsä mukaan ja tekee toisin kuin juuri sinä haluat. Se moniko sitä minää ulisee, ei tee siitä mitään automaattisesti oikeaa. Vielä vähemmän se asiaa parantaa, että aletaan meuhkaamaan asiasta tuollaisella uskonto menolla ja hermanni jutuilla, saati uhkailemaan tyyliin Elon Musk.
Nimenomaan tämä "ulinani" on enemmän mememe -ulinaa eikä minäkeskeistä niinkuin väität. Minun elämääni Trumpin päätös tuskin vaikuttaa mutta jälkipolvet joutuvat kärsimään. Minä ajattelen globaalisti tulevaisuutta, Trump vain itseään. Ja itseähän tuossa sanoitkin jo; loppu tulee (nopeammin) jos ei vedetä yhtä köyttä. Ja Trump on lähinnä ainoa suuri tekijä tällä hetkellä joka vetää köyttä eri suuntaan.
EDIT: Eli ilmastonmuutoksesta mesoavat ovat kaikkia muuta kuin minäkeskeisiä ajattelultaan.

Hölmöintähän tässä on se, että ilmansaasteiden nopeimmat vaikutukset koskevat ilmanlaatua ja ilmansaasteiden takia kuolee miljoonia ihmisiä joka vuosi turhan aikaisin. Ehkä donilla on joku missio, jonka avulla väestönkasvu saadaan kuriin, kun syydetään niin perkeleesti kaikkea mahdollista myrkkyä ilmakehään.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
No eikö todellisella epäitsekkäällä ajattelulla tämä olisi hyvä asia, mitä nopeammin ihmiskunta täältä poistuisi? Maapallo alkaisi kukoistaa täysin uudella tavalla hyvin pian.
Alan Weisman väittää kirjassaan "Maailma ilman meitä" että ihminen on jo nyt lanannut ilmakehään semmoisen määrän päästöjä ja hakannut metsiä että toipuminen veisi satoja vuosia.

Kiva minusta kumminkin olisi jos tätä keskustelua pystyttäisiin käymään faktapohjalta. Se on aika iso haaste meille simpanssien sukulaisille.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Alan Weisman väittää kirjassaan "Maailma ilman meitä" että ihminen on jo nyt lanannut ilmakehään semmoisen määrän päästöjä ja hakannut metsiä että toipuminen veisi satoja vuosia.

Mikä on todella lyhyt aika avaruuden mittakaavassa. Edelleen haluaisin tietää miksi ihmiskunnan pitäisi olla olemassa muutaman sadan vuoden päästä.

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL

Vai että oikein satoja vuosia. Tuohan on kuin pieru saharassa. Maapallo on 5 miljardia vuotta vanha, ja elännee ainakin seuraavat 5 miljardia vuotta. Yksi 100 000 vuottakin on tälle planeetalle yksi pieru saharassa. Erittäin nopeasti luonto siis kosmologisella ajanmittauksella itsensä kuosiin korjaa. Paljon nopeammin suhteellisesti kuin minä toivun tästä nuhakuumeesta.

En ymmärrä tätä ilmastonmuutoksen vastustajien jauhantaa, eivätkö he halua jättää tätä planeetta sellaiseen kuntoon, että täällä pystyisi tulevaisuudessa hengittämään muutakin kuin pakokaasuja sun muita myrkkyjä? Ihan kuin ilmastosopimukset olisivat vain ilmastoa varten. Kyllä ne ovat myös puhdasta ilmaa ja luontoa varten.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikä on todella lyhyt aika avaruuden mittakaavassa. Edelleen haluaisin tietää miksi ihmiskunnan pitäisi olla olemassa muutaman sadan vuoden päästä.
No olisihan se nyt meidän itsemme kannalta parempi ratkaisu että ei joudutettaisi omaa tuhoamme. Varmaan se kuvaa myös minkälaiseksi meidän suhde elämäämme kohtaan on muodostunut jos asenneilmapiiri on luokkaa "ihan sama".

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Morgoth

Jäsen
Exxon Mobilin, Chevronin ja Shellin johto haluaa Trumpin pitävän Yhdysvallat mukana ilmastosopimuksessa. Ei näytä oikein hyvältä kun öljyfirmatkin vaativat Trumpia pysymään sopimuksessa.

Esim. Kaliforniassa taitaa olla paljon bisnestä vihreän teknologian ympärillä ja osavaltiolle jää ymmärtääkseni paljon valtaa Trumpista huolimatta. Ehkä jotain rust belttiä lukuunottamatta muualla tuo ei käytännössä niin paljon merkitsisi kuitenkaan.

Mutta tosiaan ihan älytöntä, vaikkakin Trumpin vaaliohjelman mukaista.

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ymmärrä tätä ilmastonmuutoksen vastustajien jauhantaa, eivätkö he halua jättää tätä planeetta sellaiseen kuntoon, että täällä pystyisi tulevaisuudessa hengittämään muutakin kuin pakokaasuja sun muita myrkkyjä? Ihan kuin ilmastosopimukset olisivat vain ilmastoa varten. Kyllä ne ovat myös puhdasta ilmaa ja luontoa varten.
Kannattaisi ihan ensimmäiseksi ottaa selvää mikä ero on ilmansaasteilla ja elämälle välttämättömässä CO²-kaasulla.

Mutta kuka aivopesee ja miksi?

Ilmastonmuutosskeptismi on helppo laji. Aiheesta ei tarvi mitään edes yrittää tietää eikä mistään faktoista sen kummemmin piitata. Riittää kun kieltää asian ja vittuilee.
Ilmastolestadiolaisuus on vielä helpompaa. Ei tarvii mennä kuin lauman mukana ja määkiä. Huomio, että CO² peräinen lämmitys on edelleen tieteellisesti todistamatta ja lämmittäjien kaikki teoriat alkaen sieltä Mannin lätkämailasta on todistettu huhaaksi, kun aineisto on vapautettu kaikkien käyttöön. Se vapautuminen on ollut joka kerta kivuliasta. No niinhän huijarit ja uskonnot toimii...

Miksi? Ns ilmastonmuutos on iso bisness, yhteiskunnan rahoja kaadetaan urakalla kankkulan kaivoon sen varjolla ja ruutuaikaa on vaikuttajille tarjolla helposti. Poliitikoille tuo on mainio väline vaalikarjan pelotteluun. Ainoa joka kärsii on tavallinen kansalainen, siis pelkästään win win, kun ilmastolestadiolaisuus on länsimaiden valtiouskonto nykyään. Kannatan uskonvapautta ja vapautta nauraa idiooteille.

Toinen juttu sitten on öljyriippuvaisuuden vähentäminen, sitä kannatan. Kyseessä on kuitenkin rajallinen hyödyke ja rahat siitä menee saudien ja venäjän kaltaisille natseille, joten ei hyvä

Carlos

Jäsen
Ilmastolestadiolaisuus on vielä helpompaa. Ei tarvii mennä kuin lauman mukana ja määkiä. Huomio, että CO² peräinen lämmitys on edelleen tieteellisesti todistamatta ja lämmittäjien kaikki teoriat alkaen sieltä Mannin lätkämailasta on todistettu huhaaksi, kun aineisto on vapautettu kaikkien käyttöön. Se vapautuminen on ollut joka kerta kivuliasta. No niinhän huijarit ja uskonnot toimii...

Minä olen valmis hyppäämään tähän ilmastopopulismin junaan sillä sekunnilla kun joku tosiaan pystyy todistamaan jotain aukottomasti suuntaan tai toiseenkin. Tähän asti ainoa fakta on se että se on tosiaan ihan järkyttävän iso bisnes joka on luotu tyhjästä ja tietyt tahot tekevät sillä käsittämättömän paljon rahaa.

Kuten on moneen kertaan puhuttu, ilmasto on aina muuttunut, viimeiset 5 miljardia vuotta. Miksi sen jatkuminen johtuu nyt yhtäkkiä ihmisestä?

Ja tähän ei käy vastaukseksi "mutkun mailman 2000 johtavaa tiedemiestä on sitä mieltä". Mutta kun tämän ei pitäisi olla mielipideasia - mihin on kadonnut tieteestä perusteellinen vertaisarviointi?

Noh, ahneella on paskanen loppu. Tälläkin kertaa onneksi.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eikös se ole jo todistettu että nimenomaan ihmisen aikaansaama ilmastonmuutos on todellisuutta. Teollisuuden läpimurron jälkeen on tapahtunut asioita jotka ei ole kiistettävissä. Tai valaiskaa nyt sitten jos nuo todisteet ovat ihan huuhaata ja miksi ne sitä ovat.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ja pitää mustaa, että ihminen on se joka tarvitsee maapalloa. Maapallo ei tarvitse ihmistä.

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Minä olen valmis hyppäämään tähän ilmastopopulismin junaan sillä sekunnilla kun joku tosiaan pystyy todistamaan jotain aukottomasti suuntaan tai toiseenkin. Tähän asti ainoa fakta on se että se on tosiaan ihan järkyttävän iso bisnes joka on luotu tyhjästä ja tietyt tahot tekevät sillä käsittämättömän paljon rahaa.

Kuten on moneen kertaan puhuttu, ilmasto on aina muuttunut, viimeiset 5 miljardia vuotta. Miksi sen jatkuminen johtuu nyt yhtäkkiä ihmisestä?

Ja tähän ei käy vastaukseksi "mutkun mailman 2000 johtavaa tiedemiestä on sitä mieltä". Mutta kun tämän ei pitäisi olla mielipideasia - mihin on kadonnut tieteestä perusteellinen vertaisarviointi?

Noh, ahneella on paskanen loppu. Tälläkin kertaa onneksi.
Mielestäni se riittää jo todisteeksi, että ilmastonmuutos on poikkeuksellisen nopeaa. Ei maailmanhistorian aikana ole kertaakaan (tiedemiesten mukaan) ilmasto lämmennyt näin nopeaa. Seurauksena eliölajit eivät kerkeä sopeutua ilmastonmuutoksiin, toisinkuin luonnollisessa ilmastonmuutoksessa.

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Hieman alan epäilemään, että republikaanien johdossa on porilaisia hitsareita. Nyt kun on homma täysin hallussa, niin tulisi laittaa palikka pihalle, ja Pence ruoriin. Nyt kun on enää hävittävää, niin miksi ihmeessä ne kaivaa verta nenistään?

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ja pitää mustaa, että ihminen on se joka tarvitsee maapalloa. Maapallo ei tarvitse ihmistä.
Jep. Onneksi en ole näkemässä (kaiken todennäköisyyden mukaan) kun ihmiskunta tuhoaa itseltään elämisen edellytykset. Elämä toki jatkuu.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jep. Onneksi en ole näkemässä (kaiken todennäköisyyden mukaan) kun ihmiskunta tuhoaa itseltään elämisen edellytykset. Elämä toki jatkuu.
Jokainenhan meistä on osa ihmiskuntaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy