Varmasti kaikki olemme samaa mieltä että Trump on häikäilemätön ja empatiakyvytön. Tuosta tyhmyydestä: mielestäni hän on tyhmä ja sivistymätön. Näiden neljän vuoden aikana, kuinka monta lausetta hänellä on ollut, joissa on ollut takana jotain ajatusta viisautta tai tietoa? Hänen hyvin suppea sanavarastokin kielii siitä, että kyseessä ei ole mikään ruudinkeksijä vaan Helppoheikki, joka puhuu paskaa 99% ajasta.Trump ei ole niin tyhmä, kuin miltä hän ulospäin näyttää, mutta täysin häikäilemätön ja empatiakyvytön hän kyllä on.
Itse olen näin sohva-Dr.Philinä sitä mieltä, että Trumpin narsismi on hänelle mieletön voima- ja energiavara. Kuinka usein esim. normaali ihminen (tai poliitikko ) joutuu kamppailemaan elämässään miljoonan erilaisen haasteen/kysymyksen ja ongelman parissa yrittäen löytää oikeaa näkökulmaa ja suhtautumista asiaan? Trumpille tuo on helppoa: kaikkia elämän ongelmia ja haasteita peilataan vain yhden asian suhteen: Miten minä, Donald Trump hyödyn tästä? Esim. päätöksenteolle ei ole olemassa mitään muita moraalisia, etttisiä tai faktisia perusteita.
Itse ihmettelen usein, miten esim. USA:n valtamedia puhuu Trumpin strategioista. Mulle Trump näyttäytyy henkilönä, jonka toimintaa ohjaa pelkästään narsismi ja sen sivujuonteet. Mun on vaikea kuvitella, että Trump esim. illalla miettisi erilaisia strategioita voittaa presidentinvaalit. Tosin, täytyy myöntää, että hän on viime aikoina kosiskellut esim. mustia, uskovaisia ja poliiseja, mutta isossa kuvassa hän haluaa vedota niihin jotka häntä rakastavat (=Base) ja tuhota ne, jotka hänelle joskus ovat jonkun poikkipuolisen sanan sanoneet (= demokraatit ja kaikki hänen vallasta kenkimänsä henkilöt)
Jos Trumpilla olisi edes ripaus empatiakykyä, ei vaalien voittajasta olisi epäselvyyttä. En kyllä lakkaa ihmettelemästä että 300 miljoonan asukkaan sivistyksen lippulaivaksi itseään kutsuvasta valtiosta löytyy TOP2-presidenttiehdokkaaksi nuo kaksi henkilöä.