Yhden hitin ihmeitä

  • 107 298
  • 752

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Offtopiccina Samu Haber vinoilee Ruuskalle kirjassaan aika huolella. Ei kai oikein nähnyt levypomo Sunrise Avenuessa kaupallista potentiaalia.
 
Viimeksi muokattu:

Canis Lupus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki, LuPo
Edellisen kolmen jatkoksi, lisätään vielä "93 Sotku MTV-voimasoitto" -listalle se neljäs biisi.


Little Miss Can't Be Wrong oli läpimurtosinkku kryptoniittitaskulta (Billbordin singlelistan #17), julkaistiin vuoden 1992 puolella. Vuosina 1988-94 tuli kuunneltua kyseistä listaa mainosradiosta viikoittain ja TDK:lle tallenneltua "uudet piisit". Levy tuli ostettua kirpparilta parikymmentä vuotta myöhemmin.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Itse pelastin edellissivun listalta Soul Asylumin levyn kun kaveri laittoi kaikki levynsä kiertoon. Ihan ok se oli. 4 Non Blondesin levystä pidin jo aikanaan, Dear Mr. President oli toinen hyvä kipale levyltä.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Tää oli itelle jännä. Levyä, mistä löytyy ko biisi tuli aikanaan kuunneltua paljon ja silloin tällöin edelleenkin ja mmm mmm mmm ei ole omasta mielestäni lähellekkään levyn paras biisi.

No kävin vilkaisemassa youtubesta soittomääriä ja mmm mmm mmm oli 34M ja seuraavalla levyn biisillä vain reilu miljoona toistoa. Eli ilmeisesti voi sanoa yhden hitin bändiksi. Superman´s songilla oli sentään 2,5M toistoa, mutta jää kyllä vähäiseksi sekin.
 

The M

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pääkköset taisivat jäädä aika lailla Eläinrääkkäyksen varaan?
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Offtopiccina Samu Haber vinoilee Ruuskalle kirjassaan aika huolella. Ei kai oikein nähnyt levypomo Sunrise Avenuessa kaupallista potentiaalia.
Kukaan suomalainen levypomo ei kai oikein nähnyt Sunrise Avenuessa kaupallista potentiaalia, joten Ruuska ei yksin joudu häpeää kantamaan.

Mutta otsikon aiheeseen: onko Arto Tamminen tehnyt muita biisejä kuin Neljän ruuhka?
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Pääkköset taisivat jäädä aika lailla Eläinrääkkäyksen varaan?

Ei kyllä niillä oli kaksi hittiä siltä samalta levyltä, eli lisäksi vielä Joo - Joo, joka siis oli pankkikriisin innottama ja jonka lopussa oli tää Guns&Roses sitaatti "vie mut alas paratiisi sitiin, jossa ruohoa riittää ja tytöt kukkii". Oli radiosoitossa paljon tuolloin
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voi myös kysyä onko Ed Sheeranilla yhtäkään biisiä, joka ei olisi plagiaatti?



Vaikka Ed Sheeranin musiikki onkin täysin yhdentekevää niin video on kyllä aika paska. Tai en viitsinyt edes katsoa loppuun kun jo toisessa esimerkissä puhutaan molemmissa olevan samat soinnut I III IV V vaikka toisessa kappaleessa oli soinnut I I⁶ IV V mitkä ei siis todellakaan ole samat soinnut samasta bassosta huolimatta.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Pekka Ruuska ja Rafaelin enkeli. Vai väittäkö joku tietävänsä jonkun muunkin biisin?
Onhan noita radiosoittoa aikonaan (1990-luku - 2000-luvun alku) saaneita, aiemmin mainittu Mä tahdon sun elämään, Yhdestoista Hetki, Ohrankeltainen kuu, Myöhäinen Yö, Mä näin unta, Suolaa ja Pippuria, Krookukset, Sinä olet kuu ja Hotelli Sointu -sarjasta tuttu Päivien sävel.

Siiinä nyt muutama näin äkkiseltään muisteltuna yön pikkutunneilla.

@Nahkasohva Arto Tammisella oli myös jonkin verran radiosoittoa saanut kappale Perhosia mahassa.
 
Viimeksi muokattu:

Lankershim

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Detroit Red Wings, Los Angeles Dodgers
Minä lasken bändiltä myös Just A Kissin hitiksi. Piikkasi jenkkien sinkkulistalla aikanaan seitsemäntenä. Muitakin kantriympyröissä suosittuja kappaleita heillä on, mutta Need You Now toki näistä selvästi isoin. Menestynyt yhtye silti muutoinkin kuin yhden kappaleen osalta.



Lisätään tähän vielä biisi nimeltä I Run to You, joka keikkui muistaakseni Jenkkien Billboard-listoilla aika pitkään 2010-luvun taitteessa. Linkki vie YouTubeen.

Samaa mieltä siitä, että kyllä Lady A:lta noita hittibiisejä löytyy enemmänkin, tosin taitavat olla lähinnä USA:ssa tunnettuja. Need You Know on kuitenkin ehdottomasti heidän isoin mainstream-kappaleensa yhtä kaikki.
 
Viimeksi muokattu:

Bay

Jäsen
Onhan noita radiosoittoa aikonaan (1990-luku - 2000-luvun alku) saaneita, aiemmin mainittu Mä tahdon sun elämään, Yhdestoista Hetki, Ohrankeltainen kuu, Myöhäinen Yö, Mä näin unta, Suolaa ja Pippuria, Krookukset, Sinä olet kuu ja Hotelli Sointu -sarjasta tuttu Päivien sävel.

Siiinä nyt muutama näin äkkiseltään muisteltuna yön pikkutunneilla.

@Nahkasohva Arto Tammisella oli myös jonkin verran radiosoittoa saanut kappale Perhosia mahassa.

Olin jo mehustellut ajatuksella että kun "Vain elämää" oikein laarinpohjia kaiveltaessa Pekka Ruuskakin olisi mukana ja kaikki olisivat esittäneet oman versionsa Rafaelin enkelistä.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eikö ensin pitäisi olla yksi hitti, että voi saada maininnan tässä ketjussa? Biisin sanat ylistävät ryyppäämistä joten ei ihme, että uppoaa suomalaisiin.
Kaljaa koneeseen ja Ukkometsoon, juodaan viinaa, ei tippa tapa, viekää minut baariin, tuo sitä kaljaa eihän tätä kestä selvinpäin, mua puri baarikärpänen, aamu alkaa A:lla, kyllä tuoppini jäljet mä tunnen, kannusta shampanjaa, hyvästi selvä päivä, vahva puna peitti nenää.

Kyllä kaikki suomalaiset miesartistit jotka on jotain, on tehnyt vähintään yhden hitin juomiseen liittyen. Ja yleensä ovat olleet hyvin katu-uskottavia humalahakuisesta juomisesta kertoessaan. Ja nuo on kaikki ollut isoja tähtiä lukemattomine hittikappaleineen, joten veikkaan että Käärijälläkin tulee menemään ihan hyvin, kun kerran tietää mikä naula Suomessa vetää. Ei jää yhden hitin ihmeeksi ja käärii hyvät massit.
 
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eikö ensin pitäisi olla yksi hitti, että voi saada maininnan tässä ketjussa? Biisin sanat ylistävät ryyppäämistä joten ei ihme, että uppoaa suomalaisiin.
No kyllähän tuo Käärijän viisubiisi on hitti. On sen hitin statuksen saanut vähemmilläkin näytöillä.

Muistan esimerkiksi Maija Vilkkumaan yhtyeen Tarharyhmän kokoelman. Kannessa lukee, että levy sisältää 25 Tarharyhmän hittiä. Epäilen, että tuo oli ajateltu ihan tosissaan, koska kyseessä oli Poko Records.

Maija on sittemmin tehnyt hittejä itsekseen varmaan lähemmäs tuon 25, mutta tuo vain kiusallisena muistutuksena. Ja tähän sellainen selvennys, että minusta Maija on hemmetin hyvä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tämän kun kuulin Radiomafiasta vuonna 95 niin ensimmäinen ajatus oli että pitkästä aikaa Bowie on tehnyt hyvän biisin. Sitten mietin että eihän tämä olekaan Bowie. Onko Iggy tehnyt pitkästä aikaa hyvän biisin? Kun laulu loppui, sitten vasta Ulmanen tai Roiha kertoi mikä se on. Se oli tämä.


 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös