Yhä naisellisempi TPS

  • 8 241
  • 64

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Kausi: Sinä luet minun tekstiäni kuin piru raamattua ja löydät niistä ihan mitä milloinkin haluat löytää. En minä jaksa koko ajan korjata sinun milloin mitäkin minun suuhuni laittamaa tai tulkitsemaa tekstiä. Loputon suo todellakin.
Viestin lähetti Kaizer Soze
J.Koivu määrää pelityylin. Mutta näillä peleillä ei vielä kannata vetää liian pikaisia johtopäätöksiä. Odotetaan kunnolla siihen saakka, kunnes sairastupa on tyhjentynyt ja Koivulla on koko joukkue kasassa.
Ehkäpä juuri näin. Olisin varmasti voinut kirjoittaa hieman selkeämmin, mutta pointtini oli kuitenkin kirjoittaa tämän hetken TPS:sta. Jos tyyli tästä muuttuu niin palataan asiaan =)
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti Rontti
Ehkäpä juuri näin. Olisin varmasti voinut kirjoittaa hieman selkeämmin, mutta pointtini oli kuitenkin kirjoittaa tämän hetken TPS:sta. Jos tyyli tästä muuttuu niin palataan asiaan =)

Tämä keskustelu tässä ketjussa on täyttä paskan jauhantaa ilman totuuden häivääkään. Lopettakaa nyt aikuiset (?) ihmiset tyhjän jauhaminen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En halua enää palata viime kevään tunnelmiin, bygones. Puhun nyt vain alkaneesta kaudesta ja Tepsin kohdalla vain viime lauantain pelistä.

Olen nähnyt tänä syksynä niin Kerhon koti- kuin vieraspelejäkin. Olen jopa ollut katsomassa peliä, missä Kerho ei ole mukana ensinkään. Yksikään näkemistäni joukkueista ei ole huitonut mailallaan siihen malliin, mitä Tepsi esitti lauantaina. Ikävintä noissa huiskimisissa oli se, että ne tapahtuivat säännöllisesti tilanteissa, missä kiekko ei ollut lähimaillakaan. Tarkoitus oli siis aivan puhtaasti ärsyttää vastustajaa. Ymmärtäisin tällaisen toiminnan rottaketjulta, mutta nyt pääsyyllisinä heiluivat Tepsin nimimiehet. Eivät ne mitään McSorley-lyöntejä olleet, mutta aivan riittäviä kertomaan, mistä oli kysymys. Koska en muista Tepsin aiemmin harrastaneen moista niin järjestelmällisesti, mieleen hiipii väkisinkin ajatus, että J. Koivulla saattaa olla osuutta asiaan. Jokainen saa itse päättää, onko se ämmämäistä vai miehekästä. Minun mielestäni se on vain äärimmäisen ikävää ja turhaa.

Toinen silmiinpistävä piirre oli parin pelaajan tapa ottaa taklaukset vastaan kädet korkealla, mutta heidän kohdallaan kyse on enemmänkin taparikollisuudesta eikä mistään Tepsin uudesta imagosta. Sama pätee myös Kiviharjun tapaan ajaa 'vahingossa' vastustajan maalivahdin päälle. Nyt se tapahtui vain kerran. Silloinkin Tallas otti taklauksen seisaaltaan vastaan. Puurula olisi luultavasti ollut vastaavassa tilanteessa pötköllään, jolloin Stouni olisi päässyt rojahtamaan hänen päällensä.

Mitä noihin mussuttamisiin tulee, M. Koivulla se on luultavasti geeneissä. Ihan samanlaisia elkeitä oli Sakullakin liigavuosina. Aaltohan nyt tunnetaan ympäri Suomea muutenkin. Ei sillä, että Kerho olisi tässä suhteessa täysin viaton. Ainakin Kucharcik käy kumman lämpöisenä tuomareille jatkuvasti. Vastaavasti Louhi osaa fyysisellä puolella aika monta likaista temppua. Mieluummin näkisin Kerhon, jossa ei esiintyisi kumpaakaan lajia.

Niitä roikkumisia ja repimisiä nyt vain valitettavasti suositaan nykyliigassa. Ikävää, mutta totta. Ilman tuomarilinjan muutosta saamme nauttia niistä vielä pitkään. Ihan jokaisen joukkueen toimesta, jopa Kerhon. Synnitön ja ensimmäinen kivi jne.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti Jet-Ace
Tämä keskustelu tässä ketjussa on täyttä paskan jauhantaa ilman totuuden häivääkään. Lopettakaa nyt aikuiset (?) ihmiset tyhjän jauhaminen.

On se hyvä, että ilmaannuit kertomaan tämän seikan sivuamattakaan itse otsikkoa. Ymmärtääkseni keskustelupalstalla saa vastata, puolin ja toisin, aiheettomiksi kokemiinsa heittoihin. Kysymysmerkin voit poistaa ainakin viestiinkirjoittaneen osalta. Moderointi moderaatoreille, kitos. (paradoksi luettavissa myös tässä viestissä)
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti kausi
On se hyvä, että ilmaannuit kertomaan tämän seikan sivuamattakaan itse otsikkoa. Ymmärtääkseni keskustelupalstalla saa vastata, puolin ja toisin, aiheettomiksi kokemiinsa heittoihin. Kysymysmerkin voit poistaa ainakin viestiinkirjoittaneen osalta. Moderointi moderaatoreille, kitos. (paradoksi luettavissa myös tässä viestissä)

Täysin samaa mieltä.
Muutenkin kun TPSn keskuteluosiossa toiseksi suosituinta keskusteluintoa pitää hallussaan "Kuunteletko Auran Aaltoja", ei yksikään topikki koskien TPS:ää ole aiheeton.
Jos ei kiinnosta lukea tai osallistua, niin STFU ! ja antaa niiden lätistä joita se kiinnostaa.

K
 
Viimeksi muokattu:

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Jet-Ace
Tämä keskustelu tässä ketjussa on täyttä paskan jauhantaa ilman totuuden häivääkään. Lopettakaa nyt aikuiset (?) ihmiset tyhjän jauhaminen.

Höpö höpö. Itse olet nyt pahasti kuutamolla. Kyllä imagoasiat kuuluvat TPS:n ympärille siinä missä muutkin. Mahtavaa sinänsä, että nicki joka on harrastanut moderointia tässä ryhmässä avautuu näin julkisesti. Kommenttisi on täyttä hämeenlinnaa.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
No niin! Sattuneista syistä muistui mieleen tämä ketju. :)

Turun Palloseura on nyt kevätkaudella jättänyt ottelusta toiseen metrikaupalla hamekangasta muille paikkakunnille. Sunnuntaina joukkue vei Helsinkiin pakan kauneinta silkkiä, josta Itkuvirta kutoikin itselleen liigan hurmaavimman mekon.

Nyt voidaan kai jo hyvällä syyllä sanoa, että tämän ketjun huolenaihe on toistaiseksi pois päiväjärjestyksestä. Vai mitä?

edit: iso P
 
Viimeksi muokattu:

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Omaan omasta mielestäni varsin laajan perspektiivin puhuttaessa jääkiekosta, mutta tämä case Hulkkonen heitti vahvasti sen ulkopuolelle jonnekin linnunradan tuolle puolen. Käyn huomenna ostamassa kukkamekkokangasta riittävästi ja lähetän sen pikapostina osoitettuna Hannu Aravirralle ja kumppaneille sinne Nordikselle.

Saavat sitten tulla hameet päällä koko niin äijämäinen jengi tänne seuraavan kerran. Milloin sitten tulevatkin. Neitejä koko likkaporukka ifk:n johdosta ja osin joukkueestakin.
 
Viimeksi muokattu:

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eipä tuo taakka ole harteilta vieläkään poissa. Nuo Hämeenlinnan sankareiden avautumiset voi jättää aivan omaan arvoonsa aikaisemmassa vaiheessa ketjua. Luettuani Rontin epämääräistä perustelua ja tuuliviireilyä, tuli siitä todellinen tuuliviiri Ossi mieleen. Ei mennyt kauaa, kun Ossinkin viesti tuli vastaan.

TPS oli Jortikan aikana neitijengi, koska sai vähiten rangaistuksia ja vältti aktiivisesti niitä. Sen jälkeen Jalosen aikana TPS oli neitijoukkue, koska muutamat pelaajat oletettavasti filmasivat ja mahdollisesti myös valmennusjohto oli mukana tilanteissa.

TPS on nykyään neitijengi, koska TPS:n pelaajat pelaavat pikkusikaa ja eivät tappele. Tämän lisäksi aikaisemmin rapatessa roiskuu -tyyppiset tilanteet ovat ämmämäisiä suorituksia. Näinhän kaikki joukkueet pääsääntöisesti tekevät. Miten tuollaista voi todistaa päinvastaiseksi? Itseäni helpotti pelkästään jo se, että vasta eilen laitoin ignore-listalle parikymmentä IFK- ja HPK-kannattajaa. Pelkästään se, että ennen viestin lukemista tietää, että pelkkää skeidaa on tulossa, helpottaa. Vielä jaksoin nekin viestit kuitenkin lukea.

Toivoisin lisäksi, että meidän leiristä ei alettaisi aivan ala-arvoisuuksia heittelemään, koska se oikeuttaa vastapuolelta aivan samaan käytökseen.

Omasta mielestäni suurinta pelkuruutta on se, että joka vuosi omaan joukkueeseen joudutaan hankkimaan muutama iso ja kova kaveri suojelemaan omia ja pelottelemaan muita. Näin se oli jo ala-asteellakin, kun ei itse uskallettu. TPS pelaajat eivät tarvitse tällaista suojelusta.

L
 

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Ohmi
Jääkiekon ainakin pitäisi edelleen olla miesten laji, jossa paremmuus ratkotaan kaukalossa ja teoista myös vastataan kaukalossa. Perkele, tässähän alkaa kuulostamaan ihan joltain Hifk-fanilta.

Tämä on muuten näin jälkikäteen melko hauska viesti.

L
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti L-Mies
Eipä tuo taakka ole harteilta vieläkään poissa. Nuo Hämeenlinnan sankareiden avautumiset voi jättää aivan omaan arvoonsa aikaisemmassa vaiheessa ketjua. Luettuani Rontin epämääräistä perustelua ja tuuliviireilyä, tuli siitä todellinen tuuliviiri Ossi mieleen. Ei mennyt kauaa, kun Ossinkin viesti tuli vastaan.
Sinähän tosiaan voit jättää kaikki tosiasiat omaan arvoosi ja klikata tosiaan vaikka sitä ignorea, niin voit elää rauhassa siinä omassa maailmassasi ja omissa pikku kuvitelmissasi. Mikä niissä teksteissäni oli niin tuuliviireilyä?

Mielipiteeni vaikkapa Mikko Elorannan pelityylistä ei tosiaankaan ole muuttunut yhtään. Toissapäiväinenkö sen olisi muuttanut?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti L-Mies
Tämä on muuten näin jälkikäteen melko hauska viesti.

L

Kiitos L-mies!

En tiedä pitäisikö tässä itkeä vai nauraa. No, maineen katoamiseen riittää näköjään yksi Arvirta...
 

Alabama Song

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minusta Elorannan ja Schneiderin temput eivät kuuluisi TPS:n pelaajien tekemisiin. Molemmat "kujeet" olivat törkeitä, vaikka ehkä tahattomia.
Toivon vilpittömästi, että Jukka Koivu saa moiset koiruudet kitkettyä pois. Toki on myönnettävä, että eipä TPS:ille yleensä satu moisia ylilyöntejä - ainakaan kovin usein.

Kovaa saa ja pitää pelata ala Hulkkonen, mutta sikailulla ja jäähyaitiosta ei tule mestaruutta.

Toivottavasti TPS ei sorru Aravirtamaisiin itkuihin ja valituksiin. Itkeminen ei oiken sovi TPS:n arvolle ja imagolle.

btw. Minusta on ihan samaa mitä muualla Suomessa TPS:stä ajatellaan tai kirjoitetaan.
 

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Rontti

Vielä kun valmentajan toimii Jukka Koivu, on melko helppoa arvata pelejä näkemättäkin Tepsin pelityyli.

Väite. Huom "pelejä näkemättäkin."

Viestin lähetti kausi
Kerro minulle Rontti Jukka Koivun valmentamismallista? Kerro miten Jukan persoona aiheuttaa palloseuran pelaajille luettelemiesi kaltaisia persoonallisuushäiriötä kentällä? Perustele vielä väitteesi niin olen tyytyväinen.

Tarkentava kysymys

Viestin lähetti Rontti
Niin, se TPS minkä minä olen tällä kaudella nähnyt on pelannut kuvailemani kaltaista jääkiekkoa. Arvelisin että myös Turussa valmentaja päättää minkälaisella tyylillä taaplataan. En kai missään vaiheessa ole väittänyt Jukan persoonan aiheuttavan pelaajille persoonallisuushäiriöitä???

Vastaus ja paradoksi. Huom "nähnyt"

Viestin lähetti Rontti
Kausi: Sinä luet minun tekstiäni kuin piru raamattua ja löydät niistä ihan mitä milloinkin haluat löytää. En minä jaksa koko ajan korjata sinun milloin mitäkin minun suuhuni laittamaa tai tulkitsemaa tekstiä. Loputon suo todellakin.

Seli seli. Kirjoittaisit edes hieman ajatuksella, niin et puhuisi itseäsi koko ajan pussiin.

Seuraava viestisi varmaankin selittelisi sitä, että kirjoitit ensimmäisen viestin leikilläsi ja täällä on todella tosikkomaista porukkaa. Älä huoli. Viime kevään erään toisen nimimerkin filmailuselityksiin tuosta epäselvyydestä on vielä toooodella pitkä matka.

Aalto ja Kiviharju eivät pelityyliltään ole ollenkaan niin kaukana IFK:n pelityylistä. Aalto on isokokoinen taklaava sentteri ja Kiviharju pienikokoinen rikkoja. Ensimmäistä tyyppiä IFK:ssa on ollut ja eikö se Heiskanenkin melko pitkään IFK:ssa pelannut. Pelaajatyypistä se ei ole kiinni. Toisen nimisinä henkilöt menisivät minun mielestäni heittämällä IFK:hon. Toisaalta sitä IFK:ta ei taida olla enää olemassa. Kuka tässä mahtaa olla siis kuvitelmissaan?

Hienoa toisaalta, että tänne yksinään tulit kirjoittelemaan. Mielipiteet on niin kuin perseenreiät - kaikilla on omansa. Niin sinullakin. Hoida nyt homma vielä loppuun saakka!

Voisit ihan meidän kaikkien mielenkiinnon tukahduttamiseksi kertoa meille ne suoraan sinulta kysyt Kerhon heikkoudet ja ärsyttävyydet pelityylissä. Ohitit kysymyksen mielestäni melko tökerösti. Voit vastata myös suoraan, että olet sen tyyppinen kannattaja, että et näe omissasi mitään vikaa. Se riittää myös vastaukseksi.

Kuten Rontti huomasit, en laittanut sinua ja Ossia ignore-listalle. Teidän viestinne ovat aivan liian viihdyttäviä. No ei pelkästään näinkään. Kyllähän sinulta perustelujakin tulee mielipiteille. En jaksa lukea ikitotuuksien toitottajia, joilla ei ole aikomustakaan perustella tai vastata kysymyksiin.

L
 
Viimeksi muokattu:

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti L-Mies
Vastaus ja paradoksi. Huom "nähnyt"
Niin, minä kirjoitin tosiaankin vain siitä mitä olen omin silmin nähnyt, en sitä mitä olen jostain kuullut. Otanta tämän kauden TPS:sta on pieni, mutta senkin myönnän. Kerron edelleenkin vain siitä mitä olen nähnyt.
Vali vali.

Kirjoitin jo aikaisemmin:
En minä jaksa koko ajan korjata sinun milloin mitäkin minun suuhuni laittamaa tai tulkitsemaa tekstiä. Loputon suo todellakin. Tuo koskee myös sinua.

Sitten sinä:
Seuraava viestisi varmaankin selittelisi sitä, että kirjoitit ensimmäisen viestin leikilläsi ja täällä on todella tosikkomaista porukkaa. Älä huoli. Viime kevään erään toisen nimimerkin filmailuselityksiin tuosta epäselvyydestä on vielä toooodella pitkä matka.
Hauskaa, että omien järjettömien kysymystesi lisäksi jaksat laittaa suuhuni myös valmiit vastaukset. Se nyt kai vaan on sellainen turkulainen tapa.
Hienoa toisaalta, että tänne yksinään tulit kirjoittelemaan. Mielipiteet on niin kuin perseenreiät - kaikilla on omansa. Niin sinullakin. Hoida nyt homma vielä loppuun saakka!
Yksinkö minä olenkin täällä kirjoitellut? Nyt alkaa olla aika skitsofreeninen olo. Hienoa että tuokin sitten tuli selville. Olen mielipiteeni jo asiasta kertonut, eikä minulla ole siihen mitään lisättävää. Valitan, että mielipiteeni ei ole mielestäsi oikea.

Voisit ihan meidän kaikkien mielenkiinnon tukahduttamiseksi kertoa meille ne suoraan sinulta kysyt Kerhon heikkoudet ja ärsyttävyydet pelityylissä. Ohitit kysymyksen mielestäni melko tökerösti. Voit vastata myös suoraan, että olet sen tyyppinen kannattaja, että et näe omissasi mitään vikaa. Se riittää myös vastaukseksi.
En voi. Lienee jo keskustelupalstan säännöissäkin kiellettyä alkaa keskustelemaan asioista, jotka eivät tähän ketjuun ollenkaan kuulu. Sen verran voin paljastaa, että oletuksesi on kuitenkin taas kerran ihan metsässä.
 

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Rontti
Niin, minä kirjoitin tosiaankin vain siitä mitä olen omin silmin nähnyt, en sitä mitä olen jostain kuullut. Otanta tämän kauden TPS:sta on pieni, mutta senkin myönnän. Kerron edelleenkin vain siitä mitä olen nähnyt.

Yhden ottelun perusteella teit siis johtopäätökset Jukka Koivusta valmentajana. Joukkue, joka on jo historiansa alusta pelannut pikkusikaa, pelasi samalla tyylillä yhden pelin vajaamiehisenä ja sinä vedit lopulliset johtopäätökset. Ok.

Viestin lähetti Rontti

Sitten sinä:
Hauskaa, että omien järjettömien kysymystesi lisäksi jaksat laittaa suuhuni myös valmiit vastaukset. Se nyt kai vaan on sellainen turkulainen tapa.

Tuossa saatoin sekoittaa sinut johonkin toiseen HPK:n sankariin. Pahoittelut siitä. Muistelin, että viime keväänä olisit vastaavanlaisen heiton laittanut, mutta saatan muistaa väärin. Pahoittelut siitä!

Viestin lähetti Rontti
Yksinkö minä olenkin täällä kirjoitellut? Nyt alkaa olla aika skitsofreeninen olo. [/B]

Tuon sinä kyllä ymmärsit aivan oikein, vaikka vastineesi muuta ilmentäisikin. Tarkoitin sitä, että tulit yksinäisenä taistelijana kertomaan ikitotuuksia ketjuun, jossa juuri valitellaan sellaista käytöstä. Mielipiteisiisi on oikeus, mutta perusteluja kaivataan. En saanut tuohon Jukka Koivu -asiaan vieläkään vastaustasi. Ymmärämistämme syistä en sitä odottanutkaan.

Viestin lähetti Rontti
En voi. Lienee jo keskustelupalstan säännöissäkin kiellettyä alkaa keskustelemaan asioista, jotka eivät tähän ketjuun ollenkaan kuulu. Sen verran voin paljastaa, että oletuksesi on kuitenkin taas kerran ihan metsässä. [/B]

Voin avata sinulle uuden ketjunkin, jos se asiaa auttaa, mutta vrt. viimeinen lause edellisestä vastineesta.

Lisäksi pahoittelut muille keskusteluun osallistuneille keskustelun johtamisesta väärään suuntaan. Tämä on toisaalta oiva esimerkki tilanteesta.

L
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Off topic.
Viestin lähetti L-Mies
Itseäni helpotti pelkästään jo se, että vasta eilen laitoin ignore-listalle parikymmentä IFK- ja HPK-kannattajaa.
Tämän ketjun viestiesi perusteella päätöksesi oli varmasti oikean suuntainen. Suosittelen että lisäät listallesi parin kymmenen sijaan pari sataa nimeä niin saat olla rauhassa "yksinäisten taistelijoiden ristirekiltä" eikä tarvitse lukea huonosti perusteltuja vääriä mielipiteitä.

Oletan että muita kuin ignore-miestä kiinnostavat toisten joukkeiden kannattajien näkemykset teidän joukkueestanne. Siis tuollaiset Rontin tyylillä kiihkottomasti esitetyt näkemykset. Se että joku hyökkää näkemysten esittäjän kimppuun ei näkemyksiä muuta, tai ainakaan paranna. Ainakin minua kiinnostavat oikeat, siis muut kuin "saatanan mailanmittaajat" näkemykset kannattamastani joukkueesta. Totta kai harmittaa mikäli joku vääräuskoinen ei HPK:ta ylistä, mutta silloin pitää nukkua yön yli ja miettiä että olkoot tuota mieltä. Vastaavassa keskusteluketjussa minkä tahansa joukkueen alla tietysti joku talipää hyökkää ketjuun osallistuvia muiden joukkueen kannattajia vastaan, eli en lähde millekään "turkulaiset on tyhmiä" linjalle.

----
On topic.

Ei Rontti ole tuntonsa kanssa yksin. Teillä on rosterissa ärsyttäviä pelaajia keskimääräistä enemmän. Minun listani ärsykkeistä tosin ei ole sama kuin Rontin. Eloranta ja Alatalo ovat ihailtavia tsemppareita jollaisia tahtoisin omaan porukkaamme niin monta kuin saatavilla on. Rautee, Kiviharju, Tuokko, Aalto, Koivu ja Nurminen puolestaan saavat pysytellä mahdollisimman kaukana. Toivon että tuon asian sanomisesta ei hyökätä kimppuun tyyliin 'niin mutkun se Louhi on ihan sikatörkee'. Tämä on keskustelupalsta jossa pyritään keskustelemaan otsikon alaisista asioista. Otsikon mukaisesti TPS:llä on poruporukan maine ja sellaisena sitä käsitykseni mukaan pidetään muillakin liigapaikkakunnilla kuin Hämeenlinnassa.

TPS:n pelityylistä en osaa sanoa paljon mitään. Olen samanlainen kannattaja kuin niin monet muutkin: kuulen että Tappara/Jyp/Lukko kahvaa. Katson heidän pelaavan. Ja perkele, nehän kahvaa! Kuulen että TPS mussuttaa ja huisikii mailoilla. Katson heidän pelaavan, ja perhana, sieltähän sitä itkua ja huitomista löytyy. Kyllä kai se sitä on mitä yleensä neiteilyksi sanotaan. Mikko Koivu on kova poika puhumaan tuomareille. Mutta toisaalta niin ovat Raimo Helminen ja Marko Tuulolakin. He kuitenkin ovat kapteeneja, ja kai toimenkuvaan kuuluu puhe. Itse en ole koskaan ymmärtänyt mitä siinä nyt sitten on niin negatiivista että keskustelee tuomariston kanssa. Tietysti rajansa kaikella.

Sunnuntain tv-esitys oli hienoa jääkiekkoa. Ei luovutettu 3-0 tilanteessa vaikka puoli jengiä oli pipeinä. Se yksi polvitaklaus peitti alleen kaiken hyvän mitä TPS ottelussa sai aikaan. Hieno taistelu, tosin HIFK:lta sitten loppujen lopuksi vielä hienompi. Ottelun jälkeiset tapahtumat saivat minut toivomaan että TPS voittaa runkosarjan. Tuota en olisi uskonut ikinä sanovani!
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti L-Mies
Yhden ottelun perusteella teit siis johtopäätökset Jukka Koivusta valmentajana. Joukkue, joka on jo historiansa alusta pelannut pikkusikaa, pelasi samalla tyylillä yhden pelin vajaamiehisenä ja sinä vedit lopulliset johtopäätökset. Ok.
Minä kerroin sen hetkisestä TPS:sta. Perustui useampaan kuin yhteen otteluun. Tyyli on varmasti muuttunut silloin lasaretissa olleiden palattua joukkueesee. Silti TPS on pullollaan niitä vittumaisia ja vastustajan kannalta inhottavia pelaajia. Se on kaukana neitimäisestä, niin kuin jo syksylläkin sanoin. Kusipäisyys on ehkä lähempänä totuutta. Kaikki nämä ovat edelleen mielipiteitäni sen pohjalta, mitä olen omin silmin havainnoinut. Missään vaiheessa en ole toitottanut omia mielipiteitäni ainoana oikeana ikitotuutena.

Jukka Koivu tunnetaan varsin kuumaverisenä valmentajana ja pelaajana. Mistään persoonallisuushäiriöiden tuottamisesta pelaajille en puhunut missään vaiheessa, ne olivat niitä jonkun minun suuhuni laittamia sanoja.

Itse olen oikeastaan todella positiivisesti yllättynyt J. Koivun toiminnasta tämän kauden aikana. Hermot ovat pysyneet kurissa kiitettävästi. Esim. nokan edessä vinkunut Vopat ei saanut Jukan kulmaakaan värähtämään.
Tuon sinä kyllä ymmärsit aivan oikein, vaikka vastineesi muuta ilmentäisikin. Tarkoitin sitä, että tulit yksinäisenä taistelijana kertomaan ikitotuuksia ketjuun, jossa juuri valitellaan sellaista käytöstä. Mielipiteisiisi on oikeus, mutta perusteluja kaivataan.
Pyrin kirjoittamaan tähän ketjuun täysin kiihkottomasti omat mielipiteeni ja niitä perustelinkin. Ne vain eivät kelvanneet sinulle ja parille muulle kiihkoissaan olleelle TPS-kannattajalle. En toki olisi asiaan sotkeutunut, jos olisin ajoissa tajunnut, että tämän ketjun tarkoitus olikin vain valitella TPS-kannattajien kesken sitä, että miten joku voi olla niin hölmö, että kritisoi TPS:n pelityyliä. Anteeksi.
Voin avata sinulle uuden ketjunkin, jos se asiaa auttaa, mutta vrt. viimeinen lause edellisestä vastineesta.
Älä turhaan avaa mitään ketjuja. Jos haluat tietää lisääkin mielipiteitäni, niin niitä löytyy jo valmiina kohta 900kpl, sen kun luet niitä niin, saat lisää ihmeteltävää :=) Ja jos joku seikka vielä tuon urakan jälkeen askarruttaa mieltäsi, niin voin myös jatkossa vastata yksityisviestein kysymyksiisi.
 

Andy_McCoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Twite
Ei Rontti ole tuntonsa kanssa yksin. Teillä on rosterissa ärsyttäviä pelaajia keskimääräistä enemmän. Minun listani ärsykkeistä tosin ei ole sama kuin Rontin.

Hassua. HPK:llahan on selvästi enemmän ärsyttäviä pelaajia kuin Tepsillä. Minun mielestäni Tepsissä ei ole yhtään ärsyttävää pelaaja, mutta HPK:sta kyllä niitä löytyy.

Mihin faktaan tuo "Teillä on rosterissa ärsyttäviä pelaajia keskimääräistä enemmän" perustuu? Mikä on yleensäkin SM-liigajoukkueiden ärsyttävien pelaajien keskimäärä/joukkue?

Älä vedä pillillä hernekeittoa nenään. Tarkoitan vain, että meillä kaikilla lätkäfaneilla on ihan omat eltonjohn-lasit päässä ja ne linssit filtteröivät joitain värejä kun taas vahvistavat joitain.

PS. Tuo "ignore"-toiminto on ihan oikeasti hyvä. Tässäkin ketjussa on paljon näkemättä - ja hyvä niin. Talk to my hand coz I'm not listening!

EDIT : Tuli tästä ärsyttävyydestä mieleen ehkäpä legendaarisin Hockey Night kännykkäkyssäri sunnuntaipelin yhteydessä :" Kumman valmentajan valmennustyyli ärsyttää enemmän ? a) Vladimir Jursinov tai b) Juhani Tamminen ".
Kysymyksen asettelu jo läjäyttää pöydälle sen "faktan", että kansaa ärsyttää molempien valmennustyyli, mutta nyt pitää saada selville kumman tyyli ärsyttää enemmän. HYVÄ MTV3! Sain silloin kunnon naurut!
 
Viimeksi muokattu:

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestit lähetti Twite ja Rontti
Off topic.

Jep, Rontti esitti tässä ketjussa aiemmin, että Jukka Koivun valmennustyyli tukee ajattelua palloseuran neitimäisyydestä. Kiihkoissani esitän vielä kertaalleen perusteluvaatimuksen, ole hyvä Rontti, anna näppärin laulaa, taitavana sanankäyttäjänä keksinet jotain.

Twite, myönnetään kerhon osalta myös mitä tulee pelityyliin jne olen samalla tavalla "ulkopuolinen" kuin sinä palloseuran osalta, helposti tietysti jää tarkemmin analysoimatta tiettyjä perusväitteiden totuuspohjaa. En niitä kuitenkaan ole hirvittävästi edes kysymättä viljellyt. Ihan omaa pohdintaa olen kuitenkin suorittanut siitä, että miksi kerholla ei ole tähän ketjuun verrattavaa osiota omassa osastossaan otsikolla, miksi emme ikinä kuitenkaan loppupeleissä pärjää?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Viestin lähetti Alabama Song
Minusta Elorannan ja Schneiderin temput eivät kuuluisi TPS:n pelaajien tekemisiin. Molemmat "kujeet" olivat törkeitä, vaikka ehkä tahattomia.
Toivon vilpittömästi, että Jukka Koivu saa moiset koiruudet kitkettyä pois. Toki on myönnettävä, että eipä TPS:ille yleensä satu moisia ylilyöntejä - ainakaan kovin usein.

Nämä polivitaklaukset ovat rutto, joka jäynää hamaan loppuun asti lätkämaailmassa. Ei niitä kukaan tahallaan kentällä jakele. Tilanteet vain tulevat ja näitä sattuu. Miettikkää nyt tätä, kun kymmenen äijää luistelee raivoisasti aidatulla jääalueella niin ei voida välttyä vahingoilta.

Jälkikäteen on kiva katsella hidastuksia ja spekuloida sitä, miten OLISI pitänyt tehdä. Tuossa kun sanoit Alabama Song, että molemmat kujeet olivat törkeitä, mutta tahattomia...niin toit esille tämän saman asia mitä tässä olen vuodattanut. Ei näille mitään voi eikä näistä eroon pääse...tätä on aivan turha edes toivoa.

Jaa niin...itse ketjun aiheeseen, köhöm. En todellakaan ole enää huolissani palloseuran kyseenalaisesta maineesta. Ne ovat enää muisto vain. Tätä en lähde perustelemaan enempää, koska laajakatseiset ymmärtävät, mistä puhun.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti kausi
Ihan omaa pohdintaa olen kuitenkin suorittanut siitä, että miksi kerholla ei ole tähän ketjuun verrattavaa osiota omassa osastossaan otsikolla, miksi emme ikinä kuitenkaan loppupeleissä pärjää?
Pohtimisen sijaan olisi kannattanut vilkaista niitä ketjuja jotka eivät ole ihan noilla sanoilla otsikoituja. Onhan asiaa tietysti pohdittu vaikka kuinka. Toisaalta pitää muistaa että ei HPK:lla ole ollut mestaruusmahdollisuuksia kuin parina hassuna vuonna, siksi "emme ikinä loppupeleissä pärjää" olisi kummallinen otsikko. Toki ei yhtä kummallinen kuin tämän ketjun otsikko.

http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?postid=608141#post608141

Ei tuosta esimerkkiketjusta kovin syvällistä pohdintaa löydy, mutta eipä löydy tästäkään ketjusta. Foorumi on kuitenkin olemassa, tervetuloa. Ja kannattaa lukea viestinsä pari kertaa esikatselulla ennen lähetä-napin painamista koska meidän porukasta löytyy myös viestit palasiksi repiviä viisastelijoita. Toivottavasti mahdolliset vieraat eivät ketjussa saa samanlaista vastaanottoa kuin Rontti täällä, siis jos käyttäytyvät itse yhtä asiallisesti kuin Rontti.

---
On topic: En ole laskenut mikä on ärsyttävien pelaajien keskiarvo/joukkue. Minua ärsyttävät mainitsemani pelaajat TPS-riveissä sekä lisäksi Jukka Koivu ja porvari Narvanmaa. HPK:ssa minua ärsyttävät Marko Tuulola itkiessään ja kädet ylhäällä taklaava Tuukka Mäkelä. Eniten ärsytti Vujtekin filmaus, sitä ei tarvitse enää katsella. Tiedän että monia ärsyttää Jukka Jalonen. Itse en käsitä miksi, varmaan teiltäpäin samat sanat Jukka Koivusta. TPS-HPK välillä tietysti tämä ärsyttävyyskynnys on jonkin aikaa erityisen matala johtuen viime keväästä. Pitäähän näissä asioissa olla tuntee mukana, sopivasti.

Ehkä niitä ärsykkeitä löytyisi ainakin HIFK:sta ja Jokereista sama määrä kuin TPS:stä. Mutta ne ovat jotenkin... eri tavalla ärsyttäviä. Pohdin tätä siksi että en minä itsekään tiedä miksi minusta TPS on pillitysseura. Ainakaan viimepäivien tapahtumat eivät asiaa tue. Jostain ne mielikuvat vaan tulevat. Jos sitten joku lähtee ristiretkelle poistamaan tuota mielikuvaa niin siinähän käy kuten Tappara-leirille: yliherkkiä kaikkeen kahvauskeskusteluun.
 

Alabama Song

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Vanha Len
Nämä polivitaklaukset ovat rutto, joka jäynää hamaan loppuun asti lätkämaailmassa. Ei niitä kukaan tahallaan kentällä jakele. Tilanteet vain tulevat ja näitä sattuu. Miettikkää nyt tätä, kun kymmenen äijää luistelee raivoisasti aidatulla jääalueella niin ei voida välttyä vahingoilta.

Jääkiekko on kovaa fyysistä pelia, - muistaakseni jonkun suomalaisen jääkiekkoseuran brändi - jossa tietysti sattuu kaikenlaista, ihan niinkuin Vanha Len kirjoitti. Toki on sanotttava, että ihan kaikki polvi-,kyynärpää-,yms. taklaukset eivät ole olleet tahottamia, ottamatta esille mitään yksittäistapausta. Mutta aina roiskuu kun rapataan vai miten se menikään?

Mistä lähtien TPS:n peliä on kutsuttu neiti- ja/tai ämmäkiekoksi?
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti kausi
Jep, Rontti esitti tässä ketjussa aiemmin, että Jukka Koivun valmennustyyli tukee ajattelua palloseuran neitimäisyydestä. Kiihkoissani esitän vielä kertaalleen perusteluvaatimuksen, ole hyvä Rontti, anna näppärin laulaa, taitavana sanankäyttäjänä keksinet jotain.
Siis mitä?! Itse lukaisin pikaisesti läpi tähän ketjuun kirjoittamani tekstit, enkä kyllä mitään tuollaista löytänyt. Ja edelleenkään sinun meikäläisen suuhun laittamia tekstejä en tosiaan aio jatkossakaan perustella millään tavalla. Saattaa olla tietysti mahdollista, että olet ymmärtänyt tekstiäni väärin tai sitten jotakin on tosiaan livahtanut minulta pahasti ohi.

Haluaisitko tarkentaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös