Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 474 227
  • 5 184

ehcszteiN

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, TPS, sympatiat HIFK ja Ässät
Tämä ketju on tarkoitettu meille, jotka olemme hereillä silloin, kun muu valtakunta nukkuu. Yö on minun aikaani (night time is my time).

Lapset (3) nukahtivat - vihdoinkin. Nyt iskä saa olla hetken rauhassa. Pullollinen punaviiniä, korkkiruuvi, ja... PLOP !

Kirjoitelkaa, miksi ette ole nukkumassa, vaikka kello on 24:00 - 06:00...
 
Ihan hyvä ketjunavaus:
Joo, olen yöihminen, harvemmin saan unta ennen kello kahta, ja yleensä tästä on seurauksena herääminen vasta kello 11 ja muutaman ensimmäisen koulutunnin missaaminen.
Järki tahtoo nukkumaan, mutta ruumis ei, vai miten se nyt menee...
 

Virén

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montréal Canadiens
Nyt kun pelataan NHL:n pudotuspelejä ei saa olla nukkumassa ! Itse on omaa kovinkaan hyviä unilahjoja, joten tämä ketju sopii minulle. Tuo herra Nietzschen punaviinipullo ja plop kuvitelma saa jo olon ihan rennonlötköksi. Voin vain kuvitella herra filosofin hämärässä huoneessa TPS muki kourassa siemaillen punkkuaan, ainoastaan tietokoneensa vaimea hurinaa kuunnellen.
 

Nupe#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hereillä ollaan. Järki todellakin sanoo, että nukkumaan pitäisi mennä, mutta ei voi mitään kun ei unta saa. Muutenkin tulee valvottua aina viikollakin joskus kohtuu myöhään, vaikka kouluun/työharjotteluun pitää nousta seitsemän/kahdeksan aikoihin.

Kai se pitäisi mennä tästä kuitenkin pikku hiljaa nukkumaan, että jaksaa viikonloppuna riehua! :D
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Edelliset pari viikkoa on tullut vietettyä metsässä armeijan vuoksi. Leirit ovat olleet sellaisia, että nukkumaan on päässyt välillä reilustikin puolen yön jälkeen. Siinäpä sitten rytmi on siinä määrin muuttunut että vielä ei kamalammin väsytä, varsinkaan kun tänään ei kassulla ennen lomille pääsyä ollut mitään varsinaista ohjelmaa ja yöunia pääsi jatkamaan heti aamiaisen jälkeen.

Ja luonnollisestihan lomat ovat muutenkin siinä määrin arvokasta aikaa, että mieluusti sitä hieman valvoo illalla pidempään. Aamulla on kuitenkin aikaa nukkua niin kauan kuin nukuttaa.

Eiköhän sitä kuitenkin pikapuoliin löydä tiensä yöpuulle. Huomenna pitäisi lukea pääsykokeisiin, katsoa Ruotsi-ottelu, sekä vielä vappuakin hieman juhlistaa.
 

ehcszteiN

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, TPS, sympatiat HIFK ja Ässät
Viestin lähetti Virén
Nyt kun pelataan NHL:n pudotuspelejä ei saa olla nukkumassa !

Suurkiitos, herra Virén. Olin jo lähdössä "vaakatasoon", kun viestisi muistutti, että Sakuhan pelaa kohta. Nyt sinnitellään n. tunti (ehkä uusi PLOP)...

No tietysti uusi PLOP... Ja sitten NHL.com ja LISTEN...
 

Virén

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montréal Canadiens
Nyt kun kerta olette täällä (siis tavallaan), niin kertokaa mitä ihmettä tarkoittaa slangisana "fymi" ? Luin sen joskus jatkoajasta enkä ole vieläkään keksinyt mitä se tarkoittaa ja missä päin tätä käytetään. Asia yhteyksestä päättelin, että kyseessä lienee huumausaine.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Viestin lähetti Virén
Nyt kun kerta olette täällä (siis tavallaan), niin kertokaa mitä ihmettä tarkoittaa slangisana "fymi" ? Luin sen joskus jatkoajasta enkä ole vieläkään keksinyt mitä se tarkoittaa ja missä päin tätä käytetään. Asia yhteyksestä päättelin, että kyseessä lienee huumausaine.

No huumettahan se, Kannabista lähinnä. Käyttö mm. sanassa "fymijemma" = huumekätkö.
 

ehcszteiN

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, TPS, sympatiat HIFK ja Ässät
Viestin lähetti Virén
Nyt kun kerta olette täällä (siis tavallaan), niin kertokaa mitä ihmettä tarkoittaa slangisana "fymi" ? Luin sen joskus jatkoajasta enkä ole vieläkään keksinyt mitä se tarkoittaa ja missä päin tätä käytetään. Asia yhteyksestä päättelin, että kyseessä lienee huumausaine.

Ensimmäiseksi tulee mieleen "fyffe", "fyrkka". Tosin - jos mainitsemasi sanan ensimmäinen kirjain onkin "t", on kysymyksessä "tymi" eli hasis...

It takes one to know one...
 
Viimeksi muokattu:

Jindebyne

Jäsen
No yöihminen olen minäkin. Jos ei seuraavana aamuna joudu aikaisin heräämään niin saatan puuhailla kaikenlaista ja yhtäkkiä kello onkin 03.00. Nukkumaan sitten kun väsyttää, turha sitä kelloa on katsella.
 

Virén

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montréal Canadiens
Eli fymi ja tymi ovat molemmat slangisanoja huumausaineelle ? Tässähän sivistyy jättiharppauksin. Ei mene valvomiset hukkaan.

Tuossa kun Nimim. Hiili tuskailee opinnäytetyönsä kanssa, niin itsellä vähän samanlaiset ongelmat. Itse olen jo kouluni lopettanut aikoja sitten, mutta kaverini esittää ONT:sä klo 8.00 ja sitä pitäisi opponoida. Mistä aiheesta väkerrät ?
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Viestin lähetti Hiili
Opinnäytetyö... >:-/

jee...samalla asialla. Tosin CM03-04 vei taas voiton, eikä tosta kirjoittamisesta tähän aikaan tuu muuta kuin sanomista...Tosin valmiiksi pitäisi saada.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei tässä nyt ole kiirutta mennä yöpuulle. Kunhan tänään ehtii baariin ennen pelin alkua niin kaikki ok. :)
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Noh, tottunut jo menemään n. ~2:lta nukkumaan niin sellaista se
on. En tiedä, päivä tuntuu pirun lyhyeltä muuten....?
Aamulla sitten väsyttää joskus enemmän, joskus vähemmän.
Glara Vappen kaikille huomisen (tämän päivän) kunniaksi muuten!
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Leppoisaa yötä täälläkin vietetään. Pitäs tiskata astiat ettei nainen nirhaa mua aamulla mutta laiskuus ja surffailu vei voiton :) Tosiaanki tänä yönä on suunnitelmissa jännätä Koivun puolesta.
 

DeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Töitä tässä tehdään, voimalaitoksen täytyy käydä ympäri vuorokauden. Mutta näin kun on prosessissa rauhallista, on aikaa surffia netissä
 

Cube

Jäsen
Loistelias ketju! Harmi, ettei tällaista avattu jo aiemmin.. Olisin ollut täysin suvereeni (vaikkei kyseessä mikään kilpailu toki olekaan) vielä kuukausi sitten.

Mitäs sitä tuleekaan yöllä tehtyä? Kaikkea. Musiikin kuuntelua, lukemista, telkkarin/videoiden katsomista, surffaamista, pelaamista, jne.. Yöllä saa olla rauhassa. Ei minua kukaan päivälläkään häiritse ja kaikkien edellämainittujen asioiden tekeminen onnistuisi aivan yhtä hyvin inhimillisempiin aikoihin, mutta ei sitä yön tunnelmaa voi voittaa...

Olen aina valvonut aika pitkään, mutta vasta tänä vuonna homma on karannut lopullisesti käsistä. Ei tässä valvomisessa ole enää pitkään aikaan ollut minkäännäköistä järkeä. Koulun ollessa kesken pystyin vielä jotenkin tapojani kontrolloimaan.. Tai ainakin sen verran, ettei mitenkään hirveästi tunteja tullut jätettyä aamuisin väliin. Tosin eipä niitä muutenkaan paljoa ollut. Lukuloman alkamisen jälkeen tulikin sitten aika pitkään mentyä nukkumaan keskiarvona n. neljän, jopa viiden aikoihin yöllä. Täysin ilman syytä taisin parhaimmillaan (pahimmillaan, oikeastaan) valvoa aamuseitsemään. Sitten nukkumaan ja herätys joskus viiden aikaan päivällä. Kuten sanottua, ei tuossa ole enää mitään järkeä. En ole muistaakseni ainakaan vuoteen mennyt nukkumaan ennen puoltayötä (ellei abiristelyn hyttiin sammumista lasketa). Auttakaa minua.

Nyt olen kuitenkin pääsykokeisiin lukemisen tähden yrittänyt parantaa tapojani ja siinä jotenkin onnistunutkin. Viime viikot on tullut mentyä nukkumaan suunnilleen siinä 1-2 aikoihin. Voisi toki olla paremminkin, mutta kyllä tämä näinkin sujuu. Sängystä pääsee ylös siinä kymmenen aikoihin aamulla ja se on mielestäni kuitenkin ihan kohtuullinen aika. Silti, parantamisen varaa on. Tänäänkin homma lipsahti vähän, kun intouduin käymään tuossa pari tuntia sitten saunassa. Helvetin Subtv! Laittakaa se Conan tulemaan myöhemmin, että ehtii hoitamaan tällaiset jutut pois alta ennen sitä. Toisaalta omaa tyhmyyttänihän minä sitä illalla katselen, kun ohjelma tulee muutenkin katsottua uusintana lähes joka aamu.

Tämä on sairaus.
 

JanJ

Jäsen
Mulla on nyt niin tuhmat hommat menossa etten kehtaa kertoakaan. Mutta tässä ehtii hieman siemailemaan Martiniakin ja jopa Jatkoaikaan.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Miksi?

Koska minulla ei ole elämää ja päivärytmini on niin pahasti sekaisin, että pystyisin matkustamaan jenkkeihin ilman minkäänlaista jetlagia.
Pahinta oli tammikuussa kun keskimäärin menin nukkumaan kuuden/seitsemän aikoihin ja heräsin viiden maissa.
Samalla tosin kirjoittelin koulujuttuja, joten jotain sentään tuli tehtyä.


Mitä teen?
Kuuntelen matseja, luen kirjaa ja erätauoilla teurastan talonpoikia Medievalissa.
 

JPx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, klap-klap klap
Yöllä nukkuminen on heikoille. Niille, jotka eivät selviä ilman. Päivällä nukkuminen on sitten pelkästään intensä hemmottelua.

Ei vaan yöaikaan sitä ainakin meikäläinen saa eniten aikaan. No joo... opinnäytetyö pitäisi vääntää loppuun, mutta sen loppurutistusta ei nyt vain saa aikaiseksi. Tämä on aikaa enemmänkin sellaiselle luovalle työlle. Juurikin täyttelin työhakemuksia ja siinähän luovuuden täytyy olla huipussaan. Samaan aikaan sitten tietenkin pitää ware... öö siis netata ja silleen.

Pitäisi varmaan ottaa öiden missioksi kirjan kirjoittaminen tai vaikkapa elokuvakäsikirjoitus. Siinähän olisi oikeasti luovaa hommaa ja pääsisi kerrankin näyttämään miten se homma oikeasti pitää hoitaa. Meikä on lepakko. Pitäisi löytää jostain joku hyvä yötyö. Ideoita? Joku valvontahomma olisi ihan kuningas juttu. Voisi kelata aina yöt kaikkia juttuja ja vaikka lukea kaikki ne kirjat, jotka ovat jääneet lukematta. Missä tuollaisia hommia oikein on?
 

JPx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, klap-klap klap
Viestin lähetti JanJ
Mulla on nyt niin tuhmat hommat menossa etten kehtaa kertoakaan. Mutta tässä ehtii hieman siemailemaan Martiniakin ja jopa Jatkoaikaan.

Ei siinä apinan piiskaamisessa mitään hävettävää ole. Tosin Martini ja Jatkoaika taukoviihteenä lähentelee jo perverssiä. Aseta haluamasi hymiö tähän.
 

Styroxpöksy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Muksulla kauhea yskä

Ja se ajoi meidät ylös. Ja tässä sitä nyt kökötetään muttei näköjään yksin. Dominionissa tuli käytyä ja sitten tietenkin luetaan jatkoaikaa ja seurataan NHL tuloksia. Usein tulee kyllä harrastettua tätä yösurfailua kun silloin saa rauhan emännältä ja muksuilta mutta väsy kyllä iski sitten töissä.
 

Virén

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montréal Canadiens
Kertokaapa aikanne kuluksi omia "valvomisennätyksiä". Monet ovat kertoneet valvoneensa vaikka leffoja katsellen tai videopelejä pelaten, mutta kertokaapa juuri kuinka kauan olette ollet parhaillan hereillä ja millaista on ollut nämä viimeiset tunnit.

Itse valvon toisinaan, mutta alku viikosta tuli täyteen miltei 30 tuntia, jonka viimeisinä hetkinä meinasin nukahtaa kesken keskustelu tuokion, enkä tosiaankaan ollut ajokunnossa. Tämän ajan kulutin töissä ollessani ja bensa-asemalla notkuen (kohdallani sama-asia, mutta vain vaatetus vaihtui).
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Viestin lähetti varjo

Pahinta oli tammikuussa kun keskimäärin menin nukkumaan kuuden/seitsemän aikoihin ja heräsin viiden maissa.
Ti-aamuna nukkumaan 11.00, heräsin illalla 23.00
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös