Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 475 649
  • 5 189

JPx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, klap-klap klap
Viestin lähetti Virén
Kertokaapa aikanne kuluksi omia "valvomisennätyksiä".

Ei ennätys, mutta kaikkein kuluttavin valvomisjakso kuitenkin. Intissä oli yksi noin 30 tunnin pätkä, joka vei kyllä viimeiset mehut. Tämä ajoittui leirin loppuun, joten univelkaa oli ennestäänkin ihan kiitettävästi. No viimeinen sessio oli sitten seuraavanlainen. Aamulla ylös joskus viiden aikaan. Yleistä säätöä sitten koko päivä eli valmisteluja illan taisteluun eli sinne tänne sinkoilua ja maalien valmistelua sissitoiminnan mukaisesti. Illalla sitten taisteltiin ja kymmenen aikaan alkoi viimeinen siirtymä. Kaksitoista tuntia yhtäjaksoista (no joitain taisteluita ja muutamia taukoja) siirtymää rinkat, teltat, kaminat ja heittimet sun muut kamat mukana. Aamulla kymmenen aikaan maalissa. Kamat kasaan ja muuta säätöä sen verran, että joskus yhdentoista jälkeen pääsi koomailemaan proton lavalla. Valot sammui kuin katkaisimesta. Niin puhki en ole koskaan ollut.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Viestin lähetti Derby
Ti-aamuna nukkumaan 11.00, heräsin illalla 23.00

Joo, mutta mä tein tota viikon putkeen.
Rytmi oli suurinpiirtein sellainen, että

klo 17-1730 hereille
1730 ilmoitus kaverille, että mennään lätkää pelaamaan 1830
1730-1830 ruokaa naamaan ja uutisten tsekkailua
21 maissa suihkun jälkeen pari tuntia kirjoitusta
nukkumaan klo 6-8

Valvomisennätyksiä..jaa-a
Kyllä noita yhden yön väliin jättämisiä tulee tehtyä about kerran kuukaudessa, eli siitä kertynee kutakuinkin 30 tuntia.
Intissä todistetusti (erinäisistä syistä johtuen) tiistai-aamuna klo 5.45 herätys ja YTH3 alkaa...perjantaina klo 2230 kotona nukkumaan. Tuona aikana nukuin kerran puoli tuntia ja sitten paluukuljetuksen (harjoituksesta, ei sentään tarvinnut kävellä pois) aikana tuli koomattua tunnin verran.
Käytännössä koko ryhmämme veti samat statsit ja to-yönä jotkut jo nukahtivat seisaaltaan, kun pääsimme lopulliseen tähystyspaikkaan niin 5 min kuluttua koko ryhmä pl. minä ja tähystyspaikalla ollut kaveri olivat unessa.
Syy miksi itse en nukahtanut oli siinä, että olin toiminut suunnistajana sekä autosiirtymissä, että jalkaisin liikuttaessa joten aivot olivat pakostakin skarppeina.

EI ollut kivaa ja oikeasti varmaan terveydellekin haitallista, en kyllä ihan heti tekisi uudestaan ellei nyt sitten pilliin vihelletä.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Viestin lähetti varjo
Joo, mutta mä tein tota viikon putkeen.
Mul on tommonen rytmi ollu koko alkuvuoden. Vituttaa kun on sosiaaliset taidot kärsineet ja eristäytynyt täysin maailmasta.
 

Flegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edelleen hereillä. Rytmi aika sekaisin kun ei tällä hetkellä ole päivällä mitään pakollisia juttuja. Juuri siemailen tässä kahvia joten eiköhän se nukkumatti tule vasta tuossa seitsemän maissa aikaisintaan.

Mieluummin sitä kyllä olisi vähän toisenlaisessa päivärytmissä; vaikka ei olisikaan päivällä mitään aikataulua niin on kyllä hieno fiilis kun herää kuudelta aamulla hyvin nukutun yön jälkeen. Mutta nyt mennään näillä.

Ja mitään eritysiä valvomisennätyksiä ei ole tehty. Atlantin ylityksen yhteydessä kyllä kerran valvoin 38 tuntia putkeen mutta yllätyin itsekin kun seuraavana aamuna heräsin seitsemältä paikallista aikaa yhdeksän tunnin unen jälkeen pirteänä ja unirytmi oli juuri oikea. Toista se oli kotiinpalattua jolloin tein oman nukkumisennätykeni: 12 tunitia unta, muutama tunti hereillä ja toiset 12 tuntia unessa.
 
Ei kai tämä ketju nyt jäänyt yhden yön ihmeeksi?
Perkele kun ei taaskaan nukuta tippaakaan, vappuna tuli vähän valvottua yöllä ja sitten päivällä vedeltyä sikeitä niin on unirytmi lievästi sanottuna päin persettä.
No, huomenna pitäisi kahdeksalta kömpiä ylös eli tulee varmaan tuommoiset korkeintaan 5-6 tunnin yöunet taas.
 

Sumu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sentteri Jumalan armosta Patrik Westerback
Yövuoro.
Eikä tässä krapulassa voisi edes nukkua vielä...

Huh...tuleekohan liskot päivisin?
 
Armeijasta lomilla ja Championship Manager käynnissä. Ei voi lopettaa.
 

C.Moreno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & ISO-K Fan Club
Olen ollut 11 yötä putkeen töissä eikä kumma kyllä väsytä tähän aikaan "yöstä" vielä tippaakaan.

Vuorotyö on elämän suola!



edit. päivä muutettu yöksi
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei omat rytmit nyt sitten ihan hukassa ole kun tätä ketjua lueskelee.. :-)

Nukkumaanmenoon kykenen silloin tällöin ennen kahtatoista, mutta yleensä se menee pidemmälle yöhön. Ircissä on yleensä tuolloin elämää, Jatkoaikaa ehtii lukea ja musiikkia kuunnella. Joskus on jopa ollut prujuja pöydällä muodon vuoksi auki. Harvoin kuitenkaan valvon kahta pidempään joten suht normaali olen tässä ketjussa.

Viime yönä tosin kävi jotain outoa. Menin nukkumaan klo 03.00 ja olin samantien unessa. Heräsin sitten myöhemmin, vilkaisin kelloon ja huomasin sen olevan kuusi. Tuli sellainen olo, että ohhoh! 15 tuntiako sitä tulikin nukuttua. Siitä sitten suihkuun ja aamutoimille, josko päivästä vielä jotain irti ehtisi saamaan. Heränneenä koneen ääreen ja... kello olikin kuusi aamulla paljasti tietokone. Olin siis nukkunut huimat 3 tuntia. Ja eikun takaisin unille... Rannekelloni saisi olla digitaalinen.
 

Alfred

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meikäläisen voi bongata JA:sta näihin aikoihin lähes joka yö. Ja syy on hyvin yksinkertainen: Päivällä minulla on parempaa tekemistä tai olen töissä.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hereillä. Puhuin äsken reilun tunnin kaverin kanssa puhelimessa ja nyt vain olen, mietiskelen ja pohdiskelen. Nukkumista voisi kohta harkita, kun huomenna on tiedossa töitä aina iltaan asti koulupäivän jatkeeksi.
 

JanJ

Jäsen
Yo menossa. Kello puoli kaksi Portugalissa. Eikohan sita viela voisi lahtea kapakkaan.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Tunnustaudun yökukkujaksi. Rakastan yötä ajankohtana mutta ärsyttää kun ei esim töllöstä tule mitään. Canal+:iin sun muihin ei ainakaan tällä hetkellä ole varaa.

Yö on minulle parhaiten sopivaa aikaa myös työlle, eli koodaukselle. Rauhallista ja pimeää. Oli aika shokki aikanaan kun ensimmäisen työpaikkani ensimmäisenä päivänä taisin koodata ensimmäisen kerran klo 09-10 välisenä aikana.. :)

Rytmi on tällä hetkellä: 0400 aikaisintaan nukkumaan ja 1200 aikaisintaan ylös, jollei ole jotain sovittua tapaamista.

Vuorokauden masentavin hetki on minulle se, kun uusi päivä alkaa valjeta ja kaupunki heräämään. Yöt rokkaa.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kello on puoli neljä aamuyöllä eikä väsytä yhtään. Tätä ne vapaapäivät teettää. Onneksi vasta keskiviikkona pitää raahautua töihin, joten eiköhän sitä saa rytmistä kiinni, toivottavasti. Yö on sujunut surffatessa, musiikkia kuunnellen ja ystävän kanssa puhelimessa höpisten.

Linnut ovat aloittaneet tsirpityksen jo kolmena peräkkäisenä yönä tasan kello 3:30.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Sunnuntain ja maanantain välinen yö, rauhallisuuden tyyssija. Töissä ollaan kolmatta yötä putkeen. Muut bailas, meikä palvelee kännisiä asiakkaita. Kivaahan se on yöllä kukkua ja nauttia.

Mutta kesä kun on samanlainen, loman jälkeen 2 kuukautta pelkkiä yövuoroja, ei tosin putkeen. 5 yötä, 5 vapaata..mutta kun on niin turha vaihtaa rytmiä, eli mennään samalla rytmillä syksyyn, yöt valvoen. Sitten onkin syksyllä 3 viikkoa ihan pihalla, kun pitää vaihtaa takas "normaaliin" rytmiin.

Mutta turha valittaa, työstä nauttii ja itseppä 3-vuorotyön on valinnut.

Nautinnollisia öisiä hetkiä kaikille, kukin omalla tavallaan mennen ja meinaten!
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti mmuurine
jee...samalla asialla. Tosin CM03-04 vei taas voiton, eikä tosta kirjoittamisesta tähän aikaan tuu muuta kuin sanomista...Tosin valmiiksi pitäisi saada.
Joko alkaa olla valmista?

Itselläni on vielä hieman viilaamista ja tiivistelmien tekemistä... Viikon päästä seminaari, jossa mokoma pitäisi esittää. Opettajan tänään antama palaute oli melko positiivista, joten fiilikset ovat korkealla.
 

Strigidae

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kun ei ole enää luentoja niin eipä sitä kovin aikaisin viitsi mennä nukkumaan, muutenkin melkoinen yökukkuja. Itse en pysty aamulla/päivällä keskittymään tenttiinlukemiseen, illalla jaksaa paremmin. Näillä yön tunneilla sitten tulee pelailtua CM 03/04 tai Civilization III:a.
 

rapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kolarin Turmio
Alkaa vapunjälkeinen krapula ja morkkis pikku hiljaa olla siinä määrin takana, että pitkään aivan jumissa ollut pääkin toimii jo jokseenkin normaalisti. Olenkin pääsemässä vauhtiin kirjoittamisessa; työn alla on viidettä päivää myöhässä oleva kirjallisuusessee. Kutina "siellä erikoisessa paikassa" on tosin sellainen, että ketjun otsikossa annettu deadline saattaa ylittyä tässä touhottaessa.

edit: buaha, nyt vasta tajusin, että viestini loppuosan voi ymmärtää myös tarkoitetusta hieman poikkeavalla tavalla... tarkoitukseni oli siis antaa ymmärtää, että tuon esseen kanssa painiessa saattaa mennä tovi. Niin kuin menikin. Ja vierähtänee vielä toinenkin.
 
Viimeksi muokattu:

ehcszteiN

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, TPS, sympatiat HIFK ja Ässät
Sain lapset nukkumaan - ja lopulta myös vaimon. Nyt iskä saa hetkeksi istahtaa.

Tuntuu oudolta. MM -kisoissa välipäivä, NHL Conference Finals alkaa vasta huomenna. Ikäänkuin tuntisin jonkinlaisia vieroitusoireita. Onneksi on Sandels (4,7 % vol) - ja PS2, ja NHL 2004 !!! Jokaisen lätkänarkkarin "first-aid-kit".

Huominen on niiiiiiiiin kaukana...
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ehcszteiN: Sinä sentään saat odottamaasi jo huomenna, minä vasta syyskuussa ;-).
Kyllä olisi tänään tosiaan kivaa ollut hyvä NHL-matsi tsiigata.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Viestin lähetti Hiili
Joko alkaa olla valmista?

Itselläni on vielä hieman viilaamista ja tiivistelmien tekemistä... Viikon päästä seminaari, jossa mokoma pitäisi esittää. Opettajan tänään antama palaute oli melko positiivista, joten fiilikset ovat korkealla.

Kiitos kysymästä, mallillaan alkaa olemaan, kustannuspuolta kun jaksais vielä vähän näpytellä ja yhteenveto, niin se on siinä. Vähän on epävarma olo työn valmiudesta, kun ohjaaja ei ole toimertunut vastaamaan mailiin, eikä taida vastata koko kesänä...firmassa tosin ollaan kait ihan tyytyväisiä, kaikki hommat oon selvittäny mistä alussa oli puhetta. Tosiaan toi työn julkaisukelpoisuus on ainoa mikä askarruttaa.
 

Kako-86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NasKi, Aston Villa
Töissä

Toinen yö menossa, pari jäljellä. Onneksi on rauhallista ja voi välillä käväistä jatkoajassa. Täytyy osata nauttia myös näistä rauhallisistä öistä tällä alalla. Hyvät, pahat ja rumat leffa on yön ohjelmanumerona ja jos jaksaa niin jatkamme U-96:lla. Tänään kulkee jo hieman paremmin, ensimmäinen yö on yhtä tuskaa 03-06 välillä. Oletteko yövuorolaiset huomanneet mitään muutoksia mielialassa kun olette yöputkessa? Itselläni on silloin päivällä pinna tosi tiukalla, kuin perseelle ammuttu karhu näin nätisti sanottuna. Nyt täytyy lähteä katsomaan saako hyvä, paha vai ruma sen rahakirstun...
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Pitäis varmaan mennä nukkumaan ja unohtaa nää nettihömpötykset hetkeksi. Pikkaisen sumea päiväkin näyttäisi olevan tulossa, mutta onneksi lämpimän oloinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös