Loistelias ketju! Harmi, ettei tällaista avattu jo aiemmin.. Olisin ollut täysin suvereeni (vaikkei kyseessä mikään kilpailu toki olekaan) vielä kuukausi sitten.
Mitäs sitä tuleekaan yöllä tehtyä? Kaikkea. Musiikin kuuntelua, lukemista, telkkarin/videoiden katsomista, surffaamista, pelaamista, jne.. Yöllä saa olla rauhassa. Ei minua kukaan päivälläkään häiritse ja kaikkien edellämainittujen asioiden tekeminen onnistuisi aivan yhtä hyvin inhimillisempiin aikoihin, mutta ei sitä yön tunnelmaa voi voittaa...
Olen aina valvonut aika pitkään, mutta vasta tänä vuonna homma on karannut lopullisesti käsistä. Ei tässä valvomisessa ole enää pitkään aikaan ollut minkäännäköistä järkeä. Koulun ollessa kesken pystyin vielä jotenkin tapojani kontrolloimaan.. Tai ainakin sen verran, ettei mitenkään hirveästi tunteja tullut jätettyä aamuisin väliin. Tosin eipä niitä muutenkaan paljoa ollut. Lukuloman alkamisen jälkeen tulikin sitten aika pitkään mentyä nukkumaan keskiarvona n. neljän, jopa viiden aikoihin yöllä. Täysin ilman syytä taisin parhaimmillaan (pahimmillaan, oikeastaan) valvoa aamuseitsemään. Sitten nukkumaan ja herätys joskus viiden aikaan päivällä. Kuten sanottua, ei tuossa ole enää mitään järkeä. En ole muistaakseni ainakaan vuoteen mennyt nukkumaan ennen puoltayötä (ellei abiristelyn hyttiin sammumista lasketa). Auttakaa minua.
Nyt olen kuitenkin pääsykokeisiin lukemisen tähden yrittänyt parantaa tapojani ja siinä jotenkin onnistunutkin. Viime viikot on tullut mentyä nukkumaan suunnilleen siinä 1-2 aikoihin. Voisi toki olla paremminkin, mutta kyllä tämä näinkin sujuu. Sängystä pääsee ylös siinä kymmenen aikoihin aamulla ja se on mielestäni kuitenkin ihan kohtuullinen aika. Silti, parantamisen varaa on. Tänäänkin homma lipsahti vähän, kun intouduin käymään tuossa pari tuntia sitten saunassa. Helvetin Subtv! Laittakaa se Conan tulemaan myöhemmin, että ehtii hoitamaan tällaiset jutut pois alta ennen sitä. Toisaalta omaa tyhmyyttänihän minä sitä illalla katselen, kun ohjelma tulee muutenkin katsottua uusintana lähes joka aamu.
Tämä on sairaus.