Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 480 063
  • 5 191

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Hyvät turinat, näitä on hyvä lukea, kun änäri vie yöunet...

...mutta voiko Turussa joku oikeasti viihtyä?
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Harva meistä taitaa todellia valvoa läpi yön. Mulle se nyt on tavallista. Arkisin kun tätä ketjua seuraa, niin huomaa, että viimeistään kolmen jälkeen jengi menee unten maille. Yöduunarina tulee NHL:n ja NBA:n seuraamisen ohella seurattua myös ulkomaisten pörssien avautumista ja niihin liittyviä uutisia. Vapaalla kun olen, niin tietysti matseja on vain tämä yksi matsi (NYR WSH) - perkele. No turha valittaa kun itse vuoroni voin valita.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Jaaha kävin eilen parturissa, vihdoin. Tänään aamulla onkin sitten ruhtinaallisesti herätys vasta seitsämältä puoli kuuden sijaan.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kakrut oli jättäny makuuhuoneeseen sellasen helvetin ison delfiinivappupallon, naaman korkeudella narun nokassa purjehti pilkkopimeässä huoneessa mua vastaan ilmavirran mukana. Oli muutes lähellä ettei jatka Leelian Lepotuoli enää maallista vaellustaan, sen päiväsen paskahalvauksen sain.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Katsottiin parin kaverin kanssa mestareiden liigan matsi ja syötiin pizzat. Ihan kiva syödä jotain kiinteätä parin päivän mahataudin jälkeen. Nyt jäi pitkästä aikaa telkkari auki ja sieltä tulee jotain YLEn tositv kuraa mutta yllättävän mielenkiintoista kuraa toi on. Olenkohan mä pahasti vielä kipeä?

-Tinke
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Onko täällä paljonkin väkeä vielä hereillä? Nimimerkin @SeQuins kanssa juuri sovittiin, että voin kirjoitella tuosta meidän tämänpäiväisestä. Tämä meidän pikku juttu kun on ollut puheenaiheena niin monessa ketjussa, että tehdään pieni tiivistelmä viime päivien tapahtumista. Kaikkia kuitenkin on niin hirmuisesti tuntunut kiinnostavan.

Mistä aloittaisin? No lähdetään siitä liikkeelle, että SeQuinsilla oli tiedossa viikko Turussa. Minuun tämä ei liittynyt mitenkään, vaikka yöketjussa ollaankin juteltu. Eli se virhetieto voidaan nyt tässä oikaista: SeQuins ei minun takiani suinkaan Turkuun tullut!

Eilen vaihdeltiin taas ajatuksia ja oli tämä jo tunnetuksi tullut "henkinen kisastudio" kisapelien aikaan käynnissä. Sitten tuli puheeksi tuo tämänpäiväinen SeQuinsin tulo Turkuun. "Söpönä" taas jotain kiusallani sanoin, että voisin asemalle tulla salaa kuikuilemaan. Yllätyksekseni SeQuins ehdottikin minulle, että mitäs jos Jaws ihan oikeasti tulisit moikkaamaan. En todellakaan osannut odottaa tätä ja myöhään nukkumaan mennessäni jäinkin miettimään tätä ehdotusta. Nukkumaan mentiin kuitenkin molemmat siinä käsityksessä, ettei kuitenkaan nähtäisi.

Uni ei kuitenkaan tullut minun silmiini, vaan ajatukset jäivät pyörimään päähän. Sitten ajattelinkin samassa, että hetkinen - kyllä kaduttaisi, jos en menisi moikkaamaan! Joskus kello neljän aikaan yöllä siis päätin, että jos sää suosii, niin menen SeQuinsia vastaan asemalle.

Aamusella SeQuins saikin vastailla kysymyksiin mm. bussin saapumisajasta Turkuun. Hyvin pian hänellekin valkeni, että päätin sittenkin "uskaltautua" linja-autoasemalle vastaan. Jännitti, eikä niin vähänkään, koska osapuilleen tiesin millainen nainen sieltä bussista ulos kävelisi.

Bussi kaarsi asemalle ja SeQuins tuli ulos bussista, tuntomerkit ja tietämäni ulkonäkö täsmäsivät ja tunnistinkin hänet ihan heti. Kävelin luo ja muistaakseni unohdin kohteliaisuudet (miten matka meni -kysymykset ynnä muut) ja sanoin kömpelösti jotenkin: "ooks se nyt sinä?" Olihan se SeQuins! Ajattelin, että no niin, nätti nainen. Nahkatakkinen tyttö, kuten siinä biisissäkin lauletaan. :)

Siinä sitten halauksen jälkeen lähdettiin kävelemään kohti toria, kun SeQuinsin oli tarkoitus tavata siskonsa siellä. Yllätyin, kun jutteleminen sun muu oli niin luontevaa, vaikken ennen ole palstalta ketään tarkoituksellisesti tavannut. Tämä oli vielä melkoisen ex tempore -näkeminen, joten siihen nähden meni oikeinkin hyvin.

Emme me kauaa ehtineet tutustua, mutta SeQuins oli ihanan pirteä, iloinen ja kauniskin, kuten osasin odottaa. Mielikuvat muuttuivat siis todeksi. Kävellessä vähän meinattiin törmäillä ihmisiin, kun niin hassusti kävelivät. Saattelin SeQuinsin torille, ja lähtiessä halattiin. Jäi elävästi mieleen, kun hän sanoi minua sitten siinä haipojaksi (vaikka toistemme oikeat nimet tiedetäänkin) ja kertoi, että oli ihana nähdä. Kävelin kyllä iloisena takaisin asemalla odottaneelle autolleni. Istuessani autoon radiosta tuli se "girls, girls, girls" -biisi, sopi jotenkin todella hauskasti juuri siihen paikkaan. Hymyilyttää vieläkin.

Varmaan tästä pitkästä selostuksesta näkee, että SeQuinsin näkeminen todella piristi ja teki päivästä erityisen. Hän ompi nyt viikon Turussa ja toivon, että viihtyy täällä meikäläisen kotikaupungissa. Ainakin oma viikkoni tuli kertaheitolla aurinkoisemmaksi. Eikä kaduta yhtään, että tavattiin. Vallan ihana tapaus on hän! :)
Tyytyväinen olen kyllä molempien osapuolien puolesta. Hyvä että molemmat viihtyi. Ja kait joskus mahdollisesti pitäisi Turkkusessakin nähdä livenä sinutkin, yksi yöketjun vakikirjottajista. Ja Porissa Sequins ynnämuut. Lista ois loputon ja kilometrimäärä suuri jos kaikkien vakikasvojen kanssa ylävitoset ja smalltalkkia heittäisi..
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Korkkaanpa tämänkin ketjun omalta osaltani. Kävin eilen maunulassa, joka on kaupunginosa Helsingissä niille jotka ei tiedä, moikkaamassa vanhempiani. Kävin siinä kaupassakin ja vähän kävelin aikani kuluksi "vanhoilla kulmilla". Jossain vaiheessa tajusin ja huomasin ajattelevani, että joka toinen ihminen kenet näin oli jonkin sortin maahanmuuttaja tai ainaki etniseltä alkuperältään ulkomaalainen. Eikä siinä sinällään mitään, mutta jotenkin silti vitutti. Tuntui, että kotikulmat on sitten jollain lailla mennyttä. Tätä on vaikea selittää. Yritetään näin. Kyseessä oli mun nuoruuden elinympäristö ja nyt tunsin itseni ulkopuoliseksi oman etnisen taustani takia, kun muunmaalaisia oli niin paljon. Onko musta perkele tulossa vanhemmiten rasisti? Ei kai sentään? Mutta hyvää yön jatkoa kaikille, mun täytyy vähän kai tutkia sisintäni.
 
Tämä meidän pikku juttu kun on ollut puheenaiheena niin monessa ketjussa, että tehdään pieni tiivistelmä viime päivien tapahtumista. Kaikkia kuitenkin on niin hirmuisesti tuntunut kiinnostavan.
Muistaakseni olet joskus puhunut, että kirjoittaminen kiinnostaa. Selvästikin sinulla on siihen lahjoja. Pidin erityisesti niistä hassusti kävelevistä ihmisistä! Muistahan jatkaa raportointia, kun alat päästä hyökkäysalueelle ja iskemään pelivälinettä rysään.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tyytyväinen olen kyllä molempien osapuolien puolesta. Hyvä että molemmat viihtyi. Ja kait joskus mahdollisesti pitäisi Turkkusessakin nähdä livenä sinutkin, yksi yöketjun vakikirjottajista. Ja Porissa Sequins ynnämuut. Lista ois loputon ja kilometrimäärä suuri jos kaikkien vakikasvojen kanssa ylävitoset ja smalltalkkia heittäisi..

Mietin muuten eilen ihan samaa. En tiedä sitten, onko noilla hajatelmilla kauheasti merkitystä, sillä siinä määrin koomassa olin. Meinasin oikeasti nukahtaa pystyyn. No, nyt ei sit enää hirveästi väsytä.

Silti toki menen unille tästä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ja kait joskus mahdollisesti pitäisi Turkkusessakin nähdä livenä sinutkin, yksi yöketjun vakikirjottajista.

Pistäydy ihmeessä Turussa joskus!

Muistaakseni olet joskus puhunut, että kirjoittaminen kiinnostaa. Selvästikin sinulla on siihen lahjoja. Pidin erityisesti niistä hassusti kävelevistä ihmisistä! Muistahan jatkaa raportointia, kun alat päästä hyökkäysalueelle ja iskemään pelivälinettä rysään.

Kiitoksia kehuista, mukava kuulla. Viimeiseen lauseeseen jätän kommentoimatta, ei ole nyt ajankohtainen aihe!

Mulle jäi tosi hyvä fiilis tästä meidän - vaikkakin aika lyhyestä - tapaamisesta :)

Sori, kun leikkelin ihan lyhkäiseksi viestisi, mutta hyvä fiilis todella jäi! Kiitos vielä tästä ihanasta viestistäsi, oli kiva lukea! Hymyilyttää. :)

Noniin @Jaws mitäs juuri tänään sanoin ;) ja vissiin tuonkin tekstin jälkeen taisin eilen sanoa samaa! Ja sä sait tuon "ihmiset kävelivät vähän hassusti" niin kivaan muotoon, kun mä silloin vain taisin tokaista tylysti "ei kukaan osaa kävellä!" Huh!

Joo, tai sitten me ei osattu kävellä, hahhah! Vähän oli arpomista niissä liikennevaloissa, kun vaihtuivat koko ajan, niin sanoin aina että "mennäänkin täältä, toi vaihtui just" ja tulit sitten kiltisti perässä. Oli hauskaa!

Ja niin sinäkin kyllä kehuit, joten pakko se on kai uskoa, kun barbityttö niin sanoo. :)
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Tän ketjun viimeisimmät n. kolme sivua saa aikasiksi aika nostalgisen fiiliksen. Vähän kuin olisi löytänyt vanhat teininä tyttöystävän kanssa MSN:n "mesessä" käydyt keskustelunsa uudelleen kaikkien näiden vuosien jälkeen. Hymyilyttää leveästi, vaikka tavallaan tässä on jotain kiusaannuttavaa. Jatkakaa ihmeessä!
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yöketjustahan alkaa muodostua mun lemppariketju Jatkoajassa. Sen verran hämmentyneenä ja söpöilysanojen yliannostuksen saaneena olen näitä juttuja muutaman päivän sivusta seurannut. :3 Voinen jatkossa osallistuakin keskusteluihin, kun kesätöiden osalta homma näyttää edelleen synkältä ja kesäloma alkoi koulun osalta jo viikko takaperin. Ei ole siis hirveästi tällä hetkellä väliä, heräänkö 9:00 vai 12:00. Sitä myöten tämä valvominenkin tuppaa lipsumaan "hieman" yli puolen yön.

In other news.. NHL-pelit alkaa tänä yönä harmittavan myöhään ja tätä myöten unet taitaa viedä voiton ennen ensimmäisen pelin alkua. Ei ehkä kuitenkaan viitsisi vielä lähteä siihen rytmiin, että menen nukkumaan samaan aikaan kun parempi puolisko lähtee töihin.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Jatkakaa ihmeessä!

Voin jatkaa, mutta onhan tämä unirytmi muuttunut aika paljon. Riippuu toki myös nimimerkistä @SeQuins koska enhän minä yksin voi monologia aiheesta pitää. :)

Yöketjustahan alkaa muodostua mun lemppariketju Jatkoajassa. Sen verran hämmentyneenä ja söpöilysanojen yliannostuksen saaneena olen näitä juttuja muutaman päivän sivusta seurannut. :3 Voinen jatkossa osallistuakin keskusteluihin, kun kesätöiden osalta homma näyttää edelleen synkältä ja kesäloma alkoi koulun osalta jo viikko takaperin.

Tervetuloa sinullekin mukaan, kyllä tänne mahtuu. Minun pitikin sinut mainita tuolla arvostamasi nimimerkit -ketjussa, mutta sinä hölmö unohdit muistuttaa minua asiasta. No ei, mun moka kun unohdin. Toki muutkin yöketjulaiset olisi pitänyt muistaa niputtaa siihen listaan, mutta minkäs teet, kun hajamielinen luonne on.

Minullekin tämä on nykyään ykkösketju koko palstalta, ja ihan syystä onkin!
 

TrueThat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Rangers, Real Madrid
Joopa. Taas hereillä. Minnesotan peliä olis tarkotus tässä väijyä ainakin jonkun aikaa... Tenttiinkin tuli tossa vähän aikaa luettua, mutta saas nähä mitä siitä jäi päähän. Yölukeminen on tosin ihan kivaa, sitä tullu viime aikoina harrastettua vähän enemmänkin.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onhan tämä nyt mukava tälleen Jatkoajan kautta seurata aitiopaikalta uuden rakkaussuhteen syntyä (Sillä suhtehan tästä eittämättä kehkeytyy, se on varma, sanois Turhapuron Uunokin). Viimeksi näihin lemmenasioihin liittyen täällä palstalla saatinkin muutama vuosi sitten seurata erään pariskunnan eroprosessia, ja kyllähän tämä nyt mielestäni on kivempaa seurattavaa.

Lisää siirappia! Kansa vaatii
 

Kafrom

Jäsen
Yöketjun uudeksi nimeksi söpöilytopic? Noh, ei vaineskaan. Pitäisi kai opetella sulkemaan internet siinä puolenyön jälkeen, aina tulee selailtua jotain mielenkiintoista tai kuunneltua hyvää musiikkia - sitten havahtuu että kello on 3 aamuyöllä. Jospa sitä katselisi hetken Netflixin puolelta jotain ja yrittäisi saada unta.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Lisää siirappia! Kansa vaatii

Lisää siirappia vaikka sitten torstain ja perjantain välisenä yönä, koska ensi yönhän @SeQuins nukkuu laivalla. Meille kaikille tulee sinua SeQuins ikävä!

Tältä yöltä on siirapit jutusteltu, koska äsken sovittiin SeQuinsin kanssa, että myö mennään nyt nukkumaan. Hyvää yötä minun ja miksei SeQuinsinkin puolesta kaikille yöketjun höpönassuille! :)
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Töihin pitäs mennä aamulla, mutta ei väsytä. Pitikin nukahtaa pariksi tunniksi illalla. Ja pitäis lukea pääsykokeisii, mutta ei meinaa löytyä motivaatiota. Miksi ihminen osaa olla näin laiska. Vituttaa. Vituttaa enemmän, jos Minnesota häviää tänä yönä. Kerrassaan sekavaa raapustelua tähän aikaa yöstä.

Ja on tuo nuori rakkaus sitten hempeää. Vaikka taitaapi ainakin @Jaws kuulua samaan ikäluokkaan kanssani, ainakin näin päättelisin, kun inttiin samaan aikaan hajosimme. Muita vielä hereillä Chicago -fanien lisäksi?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
En sitten saanut. Kiva kiva. No valvotaan sitten muitten yökukkujien kanssa. Oisko täällä kivoja naisia paikalla? Ps kuva ois kiva.

-Tinke
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No rupesin ryyppäämään. Ensin pari hassua kaljaa, sitten vodkapullo puoleen väliin. Pakko yrittää juoda vähän vettä ennen kuin nukahtaa. Huomenna on tärskyt. Hitto vaan kun tästä sohvalta ei jaksaisi nousta kun väsyttää, mutta millään ei vielä viitsisi ruveta nukkumaan kun on niin mahtava fiilis. No se akka on sellainen vanhempi ja rupisempi, joten helppo juttu. Joillekin parikymppisille pitäisi aina olla niin vitun freesissä kunnossa.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Yö(ketju) vaihtuu aamuksi, nukkumattia ei näy. Perussettii, sairastelu pistää vuorokausikellon sekaisin kun koomaillut milloin mihinkin aikaan sattuu vapusta asti. Jeejee.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Huomenta @Jaws nyt ainakin. Ja terveiset SeQuinsille, joka tuskin tätä lukee.. ainakaan tänäyönä.

Väsyttää niin perkeleesti. Ja viikonlopuksi luvanneet vesisadetta. Kiva hommeli.

Pistäydy ihmeessä Turussa joskus!
Eiköhän joskus tuu Aurajoen lähistölle mentyä. Jos ei muulloin niin kyllä joskus sinne paikalliselle jääkiekkoareenalle, jossa Tepsikin pelaa.
Tepsistä puheenollen, mikäpä mahtaa olla teikäläisen mielipide tähän TPS:n uuteen paitaan joka muistuttaa aika reippaasti omaan silmään muuan Jypinkyläläisen jääkiekkojoukkueen pelipaitaa? + olutmerkin vaihtuminen jne...
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kyllä on taas niin paljon kaikkee... Ei jaksa nyt naputella sen enempää, mutta pitää nyt tarkkaan miettiä, mennäänkö tämä kesä "järjellä" vai sydämellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös