Yöketju (klo 24:00–06:00)

  • 479 196
  • 5 190

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Syttyä noista oikein ei voi, sopivaisten naisten kohdalla roihahtaa. Muotoillaan asia näin infernaalisin sanankääntein.



Sama homma, kun vähän pelkään, ettei Porin oma tyttökään taida olla tänä yönä tänne tulossa. Oi ja voi!



Tämä jäi ikävä kyllä kokematta, vaikka paljon muistoja jäikin. Onko sinulla mahdollisesti tällainen inttikokemus? Jos on, niin valaise ihmeessä lisää. Kuulostaa perin kiintoisalta.

Palvelin raskaassa tykistössä. Suomessa on vain yksi paikka, missä voi ampua kunnolla tykeillä. Se on Rovajärvi Lapissa. Sinne mentiin junalla karjavaunussa. Juna väisti kaikkia muita junia, joten matka kesti pari vuorokautta. Koko ajan makasimme kylmässä karjavaunussa puisella laverilla. Vaunua "lämmitti" yksi kamina. Tuo Rovajärven leiri oli "hauska". Pakkasta oli 30 astetta, ja joka saatanan siirtymä oli yöllä (päivät louskutimme tykeillä), josta johtuen emme nukkuneet juuri lainkaan. Taisin toisella viikolla nukkua alle 10 tuntia yhteensä. Väsymys lienee osa syynä, että eräs raskas kranaatinheitin ryhmä teki kaksoislatauksen ja kranaatti räjähti heittimessä ja yksi varusmies kuoli.

Toisella reisulla onnistuimme pudottamaa tykin tielle (vedimme sitä rekan perässä). Olisikin ollut hauska tehdä katoamisilmoitus tykistä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Olisikin ollut hauska tehdä katoamisilmoitus tykistä.
Vieläkö ne muuten on löytänyt sitä rynnäkkökivääriä* tms joka katosi joskus viimevuoden puolella Niinisalossa* ?

(* = paikan tai aseen tyypin varmuutta en mene sanomaan, enkä rupia väsyksissä googlettelemaankaan)
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Vieläkö ne muuten on löytänyt sitä rynnäkkökivääriä* tms joka katosi joskus viimevuoden puolella Niinisalossa* ?

(* = paikan tai aseen tyypin varmuutta en mene sanomaan, enkä rupia väsyksissä googlettelemaankaan)

En tiedä. Mutta käsittääkseni joku vuosi sitten armeijalta puuttui satoja rynnäkkökivääreitä. Kukaan ei ollut huomannut milloin ne olivat kadonneet. Osa varmaan on joutunut rikollisten käsiin. Rynnäkkökiväärinsä kadottaminen on paha rikos. Käsittääkseni siitä joutuu oikeuteen.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Väsymys lienee osa syynä, että eräs raskas kranaatinheitin ryhmä teki kaksoislatauksen ja kranaatti räjähti heittimessä ja yksi varusmies kuoli.

Toisella reisulla onnistuimme pudottamaa tykin tielle (vedimme sitä rekan perässä). Olisikin ollut hauska tehdä katoamisilmoitus tykistä.

Aika rankalta touhulta kuulostaa, mikäli pitää paikkansa. Monenmoisia inttitarinoita sitä kyllä saa aina kuulla.

Vieläkö ne muuten on löytänyt sitä rynnäkkökivääriä* tms joka katosi joskus viimevuoden puolella Niinisalossa* ?

(* = paikan tai aseen tyypin varmuutta en mene sanomaan, enkä rupia väsyksissä googlettelemaankaan)

Rynnäkkökivääri katosi Niinisalossa olleessa taisteluharjoituksessa, mutta kiväärin kadotti Säkylän varusmies. Muistan, kun kuulin asiasta hiljaisuuden jälkeen ja tupakavereiden kesken tuhahdeltiin omilla punkillamme, että jopas nyt on ollut taitava sankari, kun oman rynkkynsä on saanut häviksiin. Tietoa ei mulla ole, että onko löydetty.

Sanktioista en tarkalleen muista, mutta ainakin iso sakko, kotitutkinnat ynnä muut taitavat tulla kyseeseen rynkkynsä kadottavalle varusmiehelle. Ei ole mikään pikkujuttu tosiaan tuo.

Muistan yhä oman aseeni numeron. Joten jos täällä joku tuleva varusmies tätä viestiä lukee, niin 254344 on ollut myös minun käsissäni. "Herra luutnantti, tykkimies *Jawsin* ase, aseen numero 254344, ase purettu ja puhdistettu tarkastustanne varten."
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Aika rankalta touhulta kuulostaa, mikäli pitää paikkansa. Monenmoisia inttitarinoita sitä kyllä saa aina kuulla.



Rynnäkkökivääri katosi Niinisalossa olleessa taisteluharjoituksessa, mutta kiväärin kadotti Säkylän varusmies. Muistan, kun kuulin asiasta hiljaisuuden jälkeen ja tupakavereiden kesken tuhahdeltiin omilla punkillamme, että jopas nyt on ollut taitava sankari, kun oman rynkkynsä on saanut häviksiin. Tietoa ei mulla ole, että onko löydetty.

Sanktioista en tarkalleen muista, mutta ainakin iso sakko, kotitutkinnat ynnä muut taitavat tulla kyseeseen rynkkynsä kadottavalle varusmiehelle. Ei ole mikään pikkujuttu tosiaan tuo.

Muistan yhä oman aseeni numeron. Joten jos täällä joku tuleva varusmies tätä viestiä lukee, niin 254344 on ollut myös minun käsissäni. "Herra luutnantti, tykkimies *Jawsin* ase, aseen numero 254344, ase purettu ja puhdistettu tarkastustanne varten."

Olit tykkimies? Olitko Rovajärvellä?
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Olit tykkimies? Olitko Rovajärvellä?

Meillä ei budjettisyistä(?) pidetty ollenkaan Rovaa. Taitaa olla nyt palannut ohjelmistoon saapumiserän 1/15 iloksi, mikäli oikein ymmärsin. Monenmoisia juttuja olen kyllä kuullut, mm. isoveljeltäni, joten olisi tuo varmasti omanlaisensa kokemus ollut.

Niinisalon kuuden kuukauden tykkimies tosiaan saapumiserästä 2/14.

Nämä inttijutut kyllä nyt karkottavat sen odottelemani SeQuinsin. Tunnen merkillistä kaipuuta. Pidettäisiinkö ihan häntä varten kipinävuoroja inttityyliin?
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kipinävuoroni on ohi, joku muu voi ottaa nyt vuoron itselleen. Tuli luettua pääsykoekirjaa, aiheena media. Ihan kohtalaista luettavaa tähän aikaan vuorokaudesta.

Nyt hyvää yötä palstaväelle!
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Vielä ehdin! Olisi sitä huonomminkin voinut herätä. Vähän ehkä tokkurainen, mutta ihan ok. Illemmalla varmaan v-tuttaa.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Vuonna 2001 kuoli 18 varusmiestä. Yksi oli tämä meidän leirimme kranaatinheitinmies.

Menivätkö nämä kaikki muka palveluksessa? Mitenköhän tarkalleen. Tuohan olisi Suomen oloissa aivan katastrofi. 1991 hukkui 7 kerralla Taipalsaaressa, ei kai tuota isompaa onnettomuutta ole sittemmin sattunut. Yksittäisiä "luvattomasta aseenkäsittelystä" johtuvia tapauksia tietysti aina välillä tulee.

Asia selvisikin heti: 10 kuoli lomamatkoilla. Heh. Lopuista 2 siis kuoli tautiin ja 5 ns. itsetehostetusti.
 
Viimeksi muokattu:

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
@SeQuins kaipaili yöllisiä seikkailuita ja täällähän sitä taas linjoilla roikutaan. Mahtaako uni vielä hetkeen tulla muutenkaan. Tänään ei ollut pääsykokeisiin lukemisen saralla ihan niin ahkera päivä kuin eilen, mutta ei voi mitään.

Huomenna parturiin. Pitäisi vain osata päättää, että millaiset hiukset tahdon. Hiukset ovat minulle ehkä liiankin tärkeä osa ulkonäköä. Mutta mutta, eiköhän jotain keksitä. Isovelikin tulee huomenna Espoosta Turkuun, joten ihan kiva päivä sinänsä tiedossa. Kisojen alkuun enää vain tovi!
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
No millainen selkään asti ylettyvä heviletti sulla on, että onko paljonkin vaihtoehtoja tuohon "millaiset hiukset tahdon"? :)

Ei ole heviletti, eli vaihtoehdot ovat aikas rajatut kyllä. Melko lyhyet, armeija inhotti sen inttisiilin takia. Nyt on onneksi saanut kasvattaa ja on palattu hiusten suhteen normaaliin. Sen pituiset mitä Googlen kuvahaustakin oletettavasti saattaisi löytää jollain hakusanoilla "men's haircut" tai joku vastaava.

Taidat olla nyt Turussa? Saako kysyä, millä asioilla tällä seudulla pyörit?

******
Tunnen kuinka siellä taas palstan pimeimmässä kolkassa nimimerkit @KiVi ja @Leelian Lepotuoli hymyilevät. Hymyn voi tuntea.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Taidat olla nyt Turussa? Saako kysyä, millä asioilla tällä seudulla pyörit?
Ettei vaan oo foorumin yksi tunnetuimpia meemejä tänkin takana, eli SeQuins on työn puolesta käymässä?

Ei oo mitään sanottavaa nyt. Totean vaan että jääkaapissa on paketti grillipihvejä, jos huomenna vähän viettäisi vappua med kertakäyttögrilli. Ainiin mutta vettä sataa. Paistinpannu sitten laulamaan...
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Olin jo melkein unohtanut @Captain Slow tuon koko preveli-gaten. Hienoa, että muistutit!

Okei no millaisia vaihtoehtoja sulla sitten pyörii mielessä? Itseäni kiinnostaa aina kaikki hiusjutut ja oma lettinikin on mulle kovin tärkeä.

Sepä se, vähän kaikenlaisia. Ajattelin, että keskeltä voisi jättää vähän pidemmäksi ja takaa ja sivuilta tosi lyhyeksi. Toisaalta sitten taas tulee mieleen, että ehkei sittenkään sivuilta ihan niin paljoa. Ja sitten se, että miten keskeltä ne hiukset sitten haluaisi aseteltavan. Turhan pikkutarkkaa, sen voi myöntää.

Unohdin nyt takuulla sanoa jotain.

Ei kun niin, jos kerran hiuksista tarkka olet, niin millaiset itselläsi on? Pitäähän sitä jo ihan pelkästä kohteliaisuudesta muistaa vastaavasti kysyä!

Aijuu, eilen mietit olisinko kadonnut johonkin Turun yöhön (mikä oli aika söpöä, siis tuo huolehtiminen, ei katoaminen). Vielä olen Porissa ja maanantaina aamupäivällä tulen Turkuun viikoksi siskon luo kyläilemään. Mennään sitten keskiviikkona laivallekin.

Okei, kuulostaa mukavalta! Oikein viihtyisää laivamatkaa siis. :) Eli Captain Slow'n "työn puolesta" -teoria voidaan siltä osin unohtaa. Huolehtiminen on taas yksi luonteenpiirre, josta on usein myös haittaa. Aivan liikaa tulee mietittyä ja murehdittua erinäisiä asioita. Mutta jos ei huolehtisi, jäisi moni asia heitteille.

@Turha Kaukalo älä mee, kyllä täällä on muillekin tilaa. Et sinä häirihte.

Nämä hiusjutut varmaan kiinnostavat valtavasti muuta yleisöä, mutta minkäs teet, kun oikeastaan mistä asiasta tahansa kiinnostaa minua puhua.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Pahoittelen äskeistä huonoa huumoriani! Hävettää. Olen tässä hiljaa hengessä mukana ja kuuntelen GN'R:n albumia Live Era '87-'93.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Kello on yksi ja mä vedä kahvia. Hyvin menee siis! Kaljankin voisin juoda ja juhlia pre-vappua, kun vappu menee töissä sitten.

No, nehän on luvanneet lunta. Sama siis töissä olla.

Miksi muut valvoo?

EDIT: Tukkakeskustelu on minusta hiukan masentava. Muut naiset käyttää hiusten laittoon helvetisti aikaa, mutta mun hiukset näyttää aina vaan surkeammilta mitä enemmän niitä laittaa. Ihme pyörrekasa/pörrötukka. Pakko käydä usein kampaajalla, etten näytä joltain hobitilta.

Lähes aina kun joku kehuu tukkaa, en ole siihen koskenutkaan heräämisen jälkeen.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Okei, tuon tyylinen tukka toimii aina :) Itselläni on tällainen tumman ruskea pitkä tukka, puoleen selkään saakka. Ihan liikaa menee rahaa sen hoitoon, kun en mitään marketti-aineita halua käyttää.

Naismakuuni siis aivan ihanteellinen tukka, mutta toki se riippuu paljon aina myös kantajastaan. Eikä pinnallinen saisi olla muutenkaan, joten olen pyrkinyt liiallisesta pinnallisuudesta ihan tietoisestikin pois.

No me ollaan tässä asiassa ihan samanlaisia. Mulle sanotaan usein, että välitän joskus liikaa. Äiti sanoi aina, että musta tulee joskus hyvä äiti :(

Joskus välittäminen menee liiallisuuksiin, totta, mutta koen sen silti paljon enemmän hyvänä piirteenä kuin huonona. Mutta voihan nyt, miksi alakuloinen hymiö viestin perässä (siis jos tätäkään sopii kysyä... oletan kyllä tietäväni vastauksen hymiöön, mutten varma ole)?

@Ötökkä ja valvomiskysymys. No, eipä valvomiselle ihmeellisempiä syitä löydy. Viime yönä vain tuli oltua niin pitkään valveilla, että ei se uni kuitenkaan sieltä vielä tulisi. Ja kivahan se on täällä yöketjussa aikaa viettää, kun on seuraa.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
@Ötökkä ja valvomiskysymys. No, eipä valvomiselle ihmeellisempiä syitä löydy. Viime yönä vain tuli oltua niin pitkään valveilla, että ei se uni kuitenkaan sieltä vielä tulisi. Ja kivahan se on täällä yöketjussa aikaa viettää, kun on seuraa.
Vasta oli Hesarissa(?) Esko Valtaojan juttu siitä, että jostain syystä aamuihmisiä pidetään automaattisesti jotenkin kunnollisempina ihmisinä. Näin yöihmisenä pakko yhtyä tuohon valitukseen :)
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Joo, en mäkään mitenkään pinnallinen kuitenkaan ole. Tykkään vaan hiusjutuista ja vaatteista. Tykkään huolehtia itsestäni ja tykkään kun muutkin huolehtii itsestään :)

Ihan oikea asenne, melkein pelottavan samanlaisia ajatuksia meillä keskenämme. Minua eivät ennen oikein vaatteet ja ulkonäkö kiinnostaneet, mutta jostain syytä tässä parin viime vuoden aikana on alkanut kiinnostaa. Mitään syytä tälle en tiedä.

Huono hymiö tuli kun äiti kuoli 5 vuotta sitten pääsiäisenä :( Satuttaa vieläkin ajatella koko asiaa, tai mitä hän on minulle joskus sanonut, ne pysyy muistoissa aina. Esim. tuo minun äitiys-juttu.

Näin vähän arvelinkin, ja ymmärrän kyllä. Varmasti äitisi olikin oikeassa. Sulla on ollut nyt ihan turhan paljon rakkaiden ihmisten menettämiseen liittyvää mietintää, joten toivottavasti vappu ja MM-kisat saavat ajatuksia muualle. Sattuu, mutta parempi olla ajattelematta noita asioita, vaikka vaikeaa niitä on unohtaakaan. Edelleenkään en ole varmasti mikään ihminen näissä neuvomaan, mutta sääliksi käy ja tunnen kovasti empatiaa. Tsemppiä! :)

Ehdin jos pelästyä, että yksi Suomen MM-ottelu jäisi välistä, kun sinne laivalle mennään. Mutta huh, ehditään peliin ajoissa!

No niin, itsekin aion välttää kaikkia mahdollisia esteitä nähdäkseni kisoja niin paljon kuin mahdollista! Jos katsot Slovakian pelejä, niin saat olla hengessä mukana ja kannustaa mun suosikkimaatani. :P

Hymiövihaajille ja tietämättömille tiedoksi, että :P tarkoittaa leikkimielistä kielen näyttämistä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
koko viesti

No niin, eiköhän se siitä lähde parempaa kohti. Ja mielellänihän minä yritän lohduttaa ja piristää, kun raasua käy sääliksi. Itsekin onnistuit nyt sen verran piristämään, että voisi sitä kai hyvillä mielin yrittää vihdoin saada unta. Noin pirteään viestiin on kiva lopettaa päivä (tai yö), joten jatketaan sitten taas, kun simmut pysyvät tällä suunnalla auki.

Oikein hyvää yötä sinne Poriin! :) Ja miksei myös muillekin palstalaisille, mutta Poriin tietysti ensin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Pitäisiköhän keittää kahvia kun tässä ei nukkumaan inspiroisi mennä vaikka väsyttääkin? Pelikin tulee vielä tänä yönä ja tärkeä sellainen... Erätauoilla voi seurata tätä ketjua.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Kyllä tässä kai on nyt jumalauta valvottava. Alakerrasta kuuluu hirvittävä mekkala, en osaa sitä edes sanoin kuvailla. Ihan kuin lämpöpatteristo yskisi ja samalla alakerrassa asuva mörkö raaputtaisi patteristoa jollain jyrsimellä. #kerrostaloelämää

Sentään alkaa peli pikapuoliin. Kahvit ja sun muut vahvemmat aineet jätän teille muille, siirryn tupakalle.


E: @Jaws kiitoksia vaan yö-toivotteluista tänne Poriin, ei vaan auta tässä tilanteessa.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Pitäisiköhän keittää kahvia kun tässä ei nukkumaan inspiroisi mennä vaikka väsyttääkin? Pelikin tulee vielä tänä yönä ja tärkeä sellainen... Erätauoilla voi seurata tätä ketjua.
Kahvi on hyvää!

Mulla on hiukan tylsää. Ei nukuta ja Assassins Creed alkoi vituttaa, kun äijä taas hyppäs heinäkasaan kun piti mennä ihan muualle. Meni 20min hiippailu hukkaan. Buu!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös