Xbox360: NHL13 GM Connected-liigan pelien analysoinnit ja jälkipelit. #2

  • 54 431
  • 899

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tänään 5 peliä tahkottu, saldona 3-1-1. Florida on todella kova, muut pelit kaikkl tasaisia ja varsinkin capitalsia vastaan toinen peli oli huikea (5-4 voitto). Bruins otti illan viimeisessä matsissa rankkarivoiton kovan puolustustaistelun jälkeen 2-1 (tomppa 27 koppia) mikä jäi vähän syömään. Nyt saldona 10-6-1.
 

Tammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampa Bay Lightning
Tampalla nyt 3 kierrosta pelattuna ja on aika hiukan katsoa miten pelit ovat täällä päin sujuneet.

1-2 kierros meni kyllä todella ailahtelevasti ja homma oli vielä hiukan hakusessa. Onneksi kumminkin selvittiin saldolla 7-4-0 eli mitään hätää ei ollut vaikka ei ihan kaikki pelit sujuneetkaan miten piti. Varsinkin puolustuspeli oli paikoittain todella hukassa. 3.kierros menikin jo tasaisemmalla suorittamisella vaikkakin ensimmäisessä pelissä otettiin jatkoajalla turpaan botilta. Tuossa pelissä ei vain yksinkertaisesti maistunut. Loput pelit (Ducks, Hurricanes 2x, Kings) voitettiin joten 3.kierros loppui hyvissä merkeissä. Maaliero 3.kierroksella oli oikein miellyttävä 14-4. Tästä siis jatketaan kohti 4.kierrosta ja parannettavaa löytyy vielä paljon jos mielii tämän sarjan voittaa. Erityisesti odotan seuraavaa matsia Floridaa vastaan. Erittäin hyvät väännöt olleet ja mielelläni vielä kipuaisin ohi :).

Ps. Kyllä se Stamkos sieltä heräilemässä on ja iskee sen 60 häkkiä :D.
 

Rike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuli sitten ensimmäinen voitto ihmismanageria vastaan rankkareilla 3-2.

Pelistä pakko mainita sen verran, että kolmannen erän puolivälissä Chicagon Kruger teki kyseenalaisen maalin, jota tuomari lähti tarkistamaan videolta. Videotarkastuksen jälkeen tuomari näytti keskelle, eli siis maalia. Itse en tulostaulua seurannut ja olin siinä luulossa, että kaveri johtaa 3-2. Todellisuudessa kyseistä maalia ei hyväksyttykään. Viimeisellä minuutilla otin sitten veskarin pois ja yritin "tasoittaa" peliä, mutta viime sekunneilla tein kiekonmenetyksen ja Rike16 olisi päässyt tekemään tyhjän maalin, mutta herrasmiehen tyylillä ei kehdannut tehdä maalia. ISOT PROPSIT Rike16:sta täältä suunnalta tälle hienolle teolle!

Sikäli mielenkiintoinen tilanne, että pelin jälkeen tilastoissa tuo maali näkyi Kruger (Bolland), mutta maaleja oli vain 2 tuloksen kohdalla...
 

Anonymous

Jäsen
Todella karvas tappio kärsitty sarjajohtaja FLA:lle. Todella hyvää peliä aika-ajoittain ja puolustuskin toimi mutta pari maalia vähän vastustajalle jopa pomppimalla tuli + paikat jotka FLA sai he käyttivät ne myös erittäin tehokkaasti. Maalivahti toisella puolella oli myös hyvä. Täysi kunnia FLA:lle voitosta, mutta itseä kyllä tulos harmitti.

WSH - FLA 2-3

Kautta on vielä onneksi jäljellä ja tilejä kerkeää tasailla....
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tänään tuli pelattua jakson loput pelit, molemmista helpohkot voitot lukemin 3-1. Jakson saldoksi siis erittäin hyvä 5-1-1. Nyt 19 ottelua takana ja saldo 12-6-1 eli 25 pistettä, millä irtoaa lännen 3. sija ja NHL:n nelospaikka. Viime otteluissa Daniel Sedin on kantanut suurta vastuuta maalinteosta ja maaleja on tullu 4:ssä ottelussa 5. Velipoika vastannut syötöistä suurimpaan osaan. Tästä on hyvä jatkaa torstaina, toivomuksena olisi päästä viimein kohtaamaan STL.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
New Jersey ja Montreal kohtasivat näin aamutuimaan ja Montreal nappasi 4-2 voiton. Peli oli todella tasainen ja olisi voinut kääntyä toiseenkin suuntaan. Sen verran hyviä paikkoja pelissä oli. Taisipa Kovy? ampua kerran tolppaankin. Hyvää taistelua ja oli mukava pelailla ja kiitokset matsista.
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
New Jersey ja Montreal kohtasivat näin aamutuimaan ja Montreal nappasi 4-2 voiton. Peli oli todella tasainen ja olisi voinut kääntyä toiseenkin suuntaan. Sen verran hyviä paikkoja pelissä oli. Taisipa Kovy? ampua kerran tolppaankin. Hyvää taistelua ja oli mukava pelailla ja kiitokset matsista.

Tasainen peli oli joo kiitos siita. Kovy tosiaan laukoi tolppaan ekassa erassa. Vahan hakemista on oma peli viela, mutta eikohan se tasta. Neloskentta iski muuten ensimmaisen minun tekeman maalin tassa GM:ssa, mika lievasti yllatti minut.
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Martyn 3-2-kavennus ei auttanut vaan Pittsburgh voitti noilla lukemilla. 2 ensimmaista eraa oli oma peli ihan hukassa ja syotot pomppi ihmeellisesti luistimista tuossa pelissa
 

Jarvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP (Never stop the madness)
Flyers tuskastelee tällä hetkellä maalinteon kanssa sekä hyökkäys-, että puolustuspäässä. Laukauksia saadaa vastustajan maalille ihan ok otteluissa, mutta liian harvoin kiekko löytää perille asti. Vastaavasti omista mustalaatta löytyykin sitten turhan usein. Pakkipareja on sotkettu, taktiikkaa muutettu ja viisikko puolustusta on tiivistetty(ainakin yritetty), mutta mistään ei tunnu nyt löytyvän lääkettä vaivoihin. Vaihdoilla yritetään nyt herätellä joukkuetta. Buffaloa vastaan oli ensimmäinen tuplapeli ja ensimmäinen ottelu olikin varsinainen torjuntavoitto. Flyers oli koko ottelun hieman alakynnessä, mutta 0-0 tilanteessa mentiin jatkoajalle. Read ratkaisi ottelun kiertämällä maalin ja sijoittamalla kiekon moken längistä. Tästä ottelusta lähdettiin varsin positiivisin fiiliksin seuraavaan kohtaamiseen. Ne fiilikset haihtuivatkin sitten jo ensimmäisessa erässä. Buffalo tarjosi suolihuuhtelua ottelussa 7-0 edestä. Nähtiin jo tavaramerkiksi tällä kaudella tullut totaalinen maalivahtipelin sulaminen sekä Bernierillä että Bryzkalovilla.
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Kun eilen puhuttiin näistä herrasmies säännöistä, niin on hienoa huomata että Washingtonia vastaan peli on yhtä tökkimistä, ja hyökkäyspäässäkin syöksyi, sekä maalivahdilla vastaan, josta sitten jäähykin minulle tuli. Kaiken lisäksi netti ilmeisesti laginen. Mielestäni on vaan naurettavaa jatkaa samaa linjaa ja vastata tätä kysyessäni, että kai sitä muutkin käyttää.. Uskon kuitenkin lähes kaikkien ottaneen nämä herrasmies säännöt mieleensä. Kyllä jäi paskamaku tästä, ei ollut jääkiekkoa peli nähnytkään. Tähän päälle vielä yhtenäinen rannarin hakeminen sai kyllä pään jumiin. Eikö tässä juuri pitänyt ne tietyt säännöt tiettyjen asioiden suhteen tehdä, jotta jokaisen olisi kivampi pelata ja taidoilla olisi vähän enemmän merkitystä.
 
Viimeksi muokattu:

janbo

Jäsen
Kun eilen puhuttiin näistä herrasmies säännöistä, niin on hienoa huomata että Washingtonia vastaan peli on yhtä tökkimistä, ja hyökkäyspäässäkin syöksyi, sekä maalivahdilla vastaan, josta sitten jäähykin minulle tuli. Kaiken lisäksi netti ilmeisesti laginen. Mielestäni on vaan naurettavaa jatkaa samaa linjaa ja vastata tätä kysyessäni, että kai sitä muutkin käyttää.. Uskon kuitenkin lähes kaikkien ottaneen nämä herrasmies säännöt mieleensä. Kyllä jäi paskamaku tästä, ei ollut jääkiekkoa peli nähnytkään.

Itselläni oli tuo Washington matsi myös kovin laginen, jostain syystä tämä nousi esiin etenkin hyökätessä. En halunnut kuitenkaan ottaa asiaa aiemmin esiin ennen kuin olen toisenkin matsin pelannut, mutta mainitsinpahan nyt kun otit puheeksi.
 

Anonymous

Jäsen
No en voi ymmärtää että täällä ladotaan paskaa niskaan urakalla kun peli on hävitty selvin lukemin.

Kaksi kertaa tulin maalivahdilla vastaan, ensimmäisellä kerralla kun kiekko tuli lähelle maalivahtia, että saisin purettua kiekon maalivahdilla, toisella kerralla peliä oli jäljellä 30 sekunttia ja tilanne 4-1 koitin saada päätykiekkoa haltuun mokella mutta se epäonnistui ja taklasin vahingossa vastustajan pelaajaa mokella vai mitä se nyt on kun vastustajalle tulee jäähy en tiedä mutta taidatte kuitenkin tietää mitä tarkoitan.

Hyökkäyspäässäkin syöksyin ehkä kerran, pelin loppupuolella..., koitin blokata kiekon syöttämistä vaan keskialueelle. Ja senkin tein vain kerran.

Netissäni ei pitäisi olla mitään vikaa, mutta jos siinä on, niin pitää selvitellä asiaa. Mutta en voi käsittää sitä että jos pelissä tulee pari kertaa vahingossa tehtyä "tuhmuuksia" niin leimataan heti aivan kusipääksi.

Kertokaa nyt muutkin minua vastaan pelanneet, olenko ollut niin paskapää mitä täällä nyt on tullut ilmi? Omasta mielestäni kaikki pelaamani pelit ovat olleet täysin rehtejä.. Tappio tosin tietysti voi vähän pistää harmituttamaan, varsinkin jos pari kertaa tulee ns. vääriä otteita käyttetyä....

Pyydän asiaan muitakin kantoja, kuin minun ja Andyn.

Pahoitellen

Anonymous
 

Anonymous

Jäsen
Jatkan vielä edellistä viestiä että kai jos 60min pelataan niin yleensä se parempi voittaa, itse ainakin voin sen rehdisti myöntää vaikka vastustaja poikkeaakin vähän herrasmiessäännöistä joissain tilanteissa.

Ja kyllä minulle herrasmiessäännöt sopii, ja itse pyrin niitä aina noudattamaan.

Ja rannelaukauksen hakemisesta kyrpääntyneenä jos olet, niin tiedoksi että oikeassa jääkiekossa jos pääsee hyvälle maalintekosektorille/läpiajoon, rannelaukausta aika moni pelaaja hakee. Siinä ei ole kyllä varmaan kovin monen mielestä väärää että jos lauotaan rannelaukauksia. Ne vaan yleensä menee oikeassa jääkiekossa sisään. Harvoin rystyllä tehdään maaleja. Eikä lämärikään ole mikään kovin varma maalintekoase.

Taidat olla vaan vittuuntunut siitä että hävisit "huonolle pelaajalle"

Toivon että tätä sarjaa voisimme jatkaa nyt sovussa, ja hyväksyä se että joskus voi erehtyä. Itse koen että tässä tapauksessa en ole kyllä erehtynyt paljoa. Ja jos olen erehtynyt, niin ei kai se auta kuin myöntää ja pahoitella....

Kunnioittaen, Washington Capitals/WhiteArttu
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
No en voi ymmärtää että täällä ladotaan paskaa niskaan urakalla kun peli on hävitty selvin lukemin.

Edellämainitut eivät ole ne suurimmat peli-ilon tappajat, vaan se paljon puhuttu jatkuva pokecheckkaaminen. Peli on hävitty, kyse ei ollut siitä, se pelaaminen tuntuu silti samalta hävisi tai voitti. Uskon, että jokainen tietää kuinka tehokasta pokecheck on, ja kuinka ärsyttävää, kun sitä nappia ränkyttää.

En jaksa tähän peliin ottaa enää kantaa, olen kuullut muistakin tökkijöistä, en vain sinusta. Mutta hiukan ärsyttää, kun tästä juuri eilen puhuttiin. Toki se on vain kirjoittamaton sääntö, ja jos joku niin haluaa pelata, niin sille ei sitten voi mitään.
 
Viimeksi muokattu:

Anonymous

Jäsen
Itse olen pyrkinyt käyttämään pokecheckiä maltillisesti, mutta se vaan tuntuu tässä pelissä jo olevan melkein "elinehto"

Taklaamalla itsensä ajaa erittäin herkästi ulos, ja mailan nostolla melkein varma kakkonen.
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Jatkan vielä edellistä viestiä että kai jos 60min pelataan niin yleensä se parempi voittaa, itse..

Edelleen, häviäminen ei tässä ota päähän. Hävisin 1-4 ja siihen ei jossiteltavaa jäänyt. Ranteissa olet aivan oikeassa, lisävitutusta vain korosti, ei ole mikään sääntörikkomus missään nimessä. Pahoittelut myös täältä suunnalta, koska selvää ylireagoimista on ilmassa. Pelin voitosta kuitenkin onnittelut, se ei tähän liittynyt mitenkään. Se pokecheck on se, mikä päähän otti. Omasta puolestani tähän ei tarvitse enää palata, jokainen varmasti haluaa parantaa liigan "pelattavuutta" ja uskon niin tapahtuvankin, vasta ollaan kuitenkin alkukaudessa.
 
Viimeksi muokattu:

janbo

Jäsen
Tuo pokecheck-asia on aika mielenkiintoinen. En välttämättä itse kannata mitään erityisiä sääntöjä sitä kohtaan, koska sitä on mahdoton valvoa ja erittäin vaikea vetää mitään linjoja sen suhteen, mikä on kohtuullista ja mikä ei. Itse olen nyt kolmen NHL:n ajan harjaannuttanut itseäni nimenomaan mailan nostamisessa ja tämä pelkkään pokecheckailuun perustuva puolustaminen ja kiekonriistäminen aiheuttaa itselläni jonkin verran harmaita hiuksia. Tökin monesti liian pitkiltä etäisyyksiltä, pelaajan vauhti hidastuu ja myöhästyn tilanteesta. En totta puhuen osaa yhtään sanoa mikä määrä pokecheckailua on liikaa ja mikä ei -- eihän tässä pelissä pysty riistämään kiekkoa muuten, ja onhan tuossa "pokettelussa" selvät miinuspuolensakin.
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Itse olen pyrkinyt käyttämään pokecheckiä maltillisesti, mutta se vaan tuntuu tässä pelissä jo olevan melkein "elinehto"

Taklaamalla itsensä ajaa erittäin herkästi ulos, ja mailan nostolla melkein varma kakkonen.

Siksi olisikin hyvä, jos kaikki liigassa jättäisi sitä vähemmälle (ei kokonaan pois), niin etu olisi kaikille sama, mutta nostaisi pelattavuutta aika paljon. Ainakin omasta mielestä, vaikeaahan tässä on yrittää sopia tälläistä sääntöä, mikä pitäisi pelimoottorissa muuttaa.
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Tuo pokecheck-asia on aika mielenkiintoinen. En välttämättä itse kannata mitään erityisiä sääntöjä sitä kohtaan, koska sitä on mahdoton valvoa ja erittäin vaikea vetää mitään linjoja sen suhteen, mikä on kohtuullista ja mikä ei. Itse olen nyt kolmen NHL:n ajan harjaannuttanut itseäni nimenomaan mailan nostamisessa ja tämä pelkkään pokecheckailuun perustuva puolustaminen ja kiekonriistäminen aiheuttaa itselläni jonkin verran harmaita hiuksia. Tökin monesti liian pitkiltä etäisyyksiltä, pelaajan vauhti hidastuu ja myöhästyn tilanteesta. En totta puhuen osaa yhtään sanoa mikä määrä pokecheckailua on liikaa ja mikä ei -- eihän tässä pelissä pysty riistämään kiekkoa muuten, ja onhan tuossa "pokettelussa" selvät miinuspuolensakin.

Totta tämäkin, mutta mielestäni poke menee liian pitkälle silloin, kun näkee selvästi toisen sitä nappia ränkkäävän.
 

Anonymous

Jäsen
Eiköhän puristeta virtuaalista kättä, ja jätetä tämä asia tähän, kuten sanoit, se kuullostaa hyvälle.

Nöyrin mielin itse koitan ainakin olla käyttämättä täst edes pokecheckiä liikaa, ja olla myös parantamassa pelattavuutta että peli olisi mahdollisimman realistista.

Vielä kerran jos puhun siitä pokecheckistä, niin se on kyllä aika v-mäinen mutta summasummarum, kohdistaisin painetta pelin tekijöiden suuntaan, ja se ei auta, jotenka koitetaan vaan porukalla käyttää sitä kohtuudella.
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Eiköhän puristeta virtuaalista kättä, ja jätetä tämä asia tähän, kuten sanoit, se kuullostaa hyvälle.

Nöyrin mielin itse koitan ainakin olla käyttämättä täst edes pokecheckiä liikaa, ja olla myös parantamassa pelattavuutta että peli olisi mahdollisimman realistista.

Vielä kerran jos puhun siitä pokecheckistä, niin se on kyllä aika v-mäinen mutta summasummarum, kohdistaisin painetta pelin tekijöiden suuntaan, ja se ei auta, jotenka koitetaan vaan porukalla käyttää sitä kohtuudella.

Tehdään näin, niin ei jää mitään sen suurempia sitten hampaankoloon. Eiköhän tätä pelattavuutta saada pikku hiljaa hieman parannettua, kun kausi etenee. Tuokaa vaan rohkeasti näitä tapauksia esiin, niin saadaan näitä sitten puitua.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Tuo pokecheck tosiaan aika kinkkinen juttu.

Nimittäin, jos vastustajalla on pari hyökkäyskentällistä 90-85 ukkoja, ja itselläsi 75-80 puolustavia pakkeja, niin mitään vastapommeja on aivan turha hakee, koska tuon tason miehillä pysyy kiekko lavassa pokecheckaamisestakin huolimatta erittäin hyvin.

Itse en ole vielä häiriintynyt pokecheckin (liiasta) käytöstä. Tämän takia olisikin ihan kiva saada jotain haivannollistavaa esimerkkiä siitä, mikä sellaista on. Voihan tosin olla, että itse juuri siihen syyllistyn, enkä sen takia osaa asiaa suhteuttaa.

PS. Kertokaapa, miten tuo maalivahti otetaan haltuun. Ihan vain sen takia, että on hyvin ärsyttävää, kun maalivahti ei tule yhtään vastaan silloin, jos irtokiekko jää 1,5 metrin päähän molarista, ja vastustaja on 5 metrin päässä tulossa läpiajoon.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän pokecheck-keskusteluun. Mä en ymmärrä miksei sitä saisi käyttää? Pitäisikö katsoa vierestä ja antaa kaverin mennä ohi? Taklaamalla pelaat itsesi aina ulos tilanteesta ja harvemmin ne ees avojäällä kaatuu.

Kaikki käyttävät sitä kuitenkin loppujen lopuksi, vaikkei sitä nyt välttämättä kokoaika rämppäisikään, joten mitä väliä sillä on rämppääkö sitä nyt muutaman kerran tyhjää vai ei?

Niistä mä ymmärrän, jos valitetaan kun dyykkailee maalivahdin syliin, tökkii siinä maalivahdin luona tai blokkailee maalivahdilla kenttäpelaajia. Nämä eivät kuulu herrasmiespeliin.

EDIT: Ja lisäystä pokecheck-keskusteluun....

Käyttämällä lättysyöttöä ei pokecheck auta, joten mielestäni siitä on turha valittaa. Et sä oikeassakaan lätkässä jäätäpitkin syöttöjä saa parin äijän läpi, lätyllä voi onnistuakkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös