Itse en henk. koht. kokemuksesta voi sanoa pelillisistä tapauksista mitään, ehkä kerran ollaan kohdattu viime kaudella, ja siitäkään ei mitään muistikuvaa ole tarjolla.
Esimerkkejä mitä itse olen kuullut:
1. Ketjujen vaihtaminen
- ylivoimalla, oman maalin takana, johtoasemassa
- keskialueelta oman maalin taakse ketjuja vaihtamaan, johtoasemassa
2. Hyökkäyksiinlähtö
- pakilla päivystämään oman maalin eteen, odotat kärkikarvaajan syötöt näille sun nopeille pelaajille(hall, duchene, grabner yms), luistelet pakkien ohi, leikkaat keskelle ja backhand-forehandia.
- speedihuoraus
E: diibadaaballa tarkoitin tätä kymmenien ja kymmenien rivien hmm.. avautumista ja selittelyä eri tilanteista.
1. Jos vastustaja karvaa aggresiivisesti vaihdan ketjuja tietenkin maalintakana. Ketjujen vaihto ilman merkittävää riskiä on mahdollista melkeinpä ainoastaan jos sinulla on kiekko itselläsi joko keski- tai omalla-alueella. Tällöin sen vaihdon teen, jos oma kentälliseni on keltaisilla/punaisilla palkeilla, ja vaihdossa on freesit kentät. Teen tuota ottelutilanteesta huolimatta. Myös kun olen tappiolla. Jos vastustaja ei karvaa aggressiivisesti nostan pakin vaihdon aikana jopa omalle siniselle, koska siitä kiekon saa toimitettua suoraan vauhtiin usein. Jos jotakuta vituttaa se, että en pelaa tyhmästi, niin ehkä olisi peiliinkatsomisen paikka. Moni muukin vaihtaa kentälliset ja pitää kiekkoa maalintakana (on muutes aika tuttu näky ihan oikeassakin lätkässä...).
2. -Kieltämättä ensimmäisen viivan ilmaisu oli aika epäselvä, mutta jos tuo tarkoittaa sitä, että pelaan voimakkaan karvauksen johdosta ensimmäisen kärkikarvaajan pois syötöllä, niin ööööö? Päivystän oman maalini edessä, ööö? Totta helvetissä käytän pelaajieni nopeutta a) vastahyökkäyksissä b) murtaessani mahdollista trappia.
-Jos vastustaja jättää keskustan auki, leikkaan keskelle. Aika vaikea nähdä tässä ongelmaa. Uskoisin kuitenkin valtaosan huomanneen sen, että tyydyn kuitenkin lähestulkoon aina pistämään pyörityksen kulmassa käyntiin, koska valtaosa osaa puolustaa keskustan kyllä kiinni. Back-hand-fore-handia käytän pääasissa läpiajoissa, etukulmasta (ilman läpiajoa) en ole sitä tehnyt herranaikaan.
-Speedihuoraus hieman vaatisi täsmennystä jälleen.
Se, että mikä tässä kaikessa on niin "päähän ottavaa" (siis sen lisäksi, että pelaan nykyään menestyksekkäästi kuitenkaan käyttämättä mitään glitcheja. Tämä tietenkin ottaa jo oletuksellisesti osan porukan kiukkusuoneen. :) ) on edelleen hieman epäselvää.
Siitä, että ulosantini joitakuita vituttaa, en ole kovin yllättynyt. Havaintojen mukaan monella tuntuu olevan suuria vaikeuksia ymmärtää virkettä, joka koostuu enemmästä kuin yhdestä lauseesta tai sisältää edes hiemankaan "erikoisen" termin/käsitteen. Jokainen voi miettiä, mistä se taas johtuu.
Osaan jo arvailla ainakin yhden henkilön, joka näistä on valittanut. Toivon kuitenkin, että nämä henkilöt osoittavat nyt sitä selkärankaa ja tulevat tarkentamaan/korjaamaan, koska on hieman hankala asiasta keskustella henkilön kanssa, jolla on pelkkää toisen käden tietoa.