Mainos

Xbox360: NHL13 GM Connected-liiga #2

• 201 404
  • 4 398

Heko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Maple Leafs
Mielenkiintoinen tilanne TOR-EDM pelissä. Varsinainen peliaika päättyi 1-1 ja jatkoajan viimeisellä minuutilla aloituksesta peli alkoi bugailemaan ja ottamaan aloituksen aina uudestaan. Noh, aloitettiin uudestaan ja annettiin pelin rullata uudestaan jatkoajalle. Ja kas! Sama homma uudestaan, peli bugaa samalla kaavalla ja lopulta yhteys katkeaa. Onko muilla ollut samanlaisis kokemuksia? Miten ton saa ratkaistua?

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Mielenkiintoinen tilanne TOR-EDM pelissä. Varsinainen peliaika päättyi 1-1 ja jatkoajan viimeisellä minuutilla aloituksesta peli alkoi bugailemaan ja ottamaan aloituksen aina uudestaan. Noh, aloitettiin uudestaan ja annettiin pelin rullata uudestaan jatkoajalle. Ja kas! Sama homma uudestaan, peli bugaa samalla kaavalla ja lopulta yhteys katkeaa. Onko muilla ollut samanlaisis kokemuksia? Miten ton saa ratkaistua?

Itselleni tuota käy aivan helvetin usein.

Olen huomannut, että tuo tapahtuu silloin, kun tietokone heittää väärät miehet kentälle ja vaihdat kentälliset, jotta saat "oikeat" äijät jäälle.

Itselleni käynyt myös sillä tavalla, että aloitan jatkoajan alivoimalla ja kaveri pelaa sen 1.30 ylivoimaa, kunnes peli starttaa taas. Tuota tapahtui neljä kertaa, kunnes vastustaja onnistui tehdä maalin. Oli ihan kiva homma. :)

Rappion Possu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild, Kärpät, Jymy
Meikälle iski tänään kuume, joten Ottawan konetta vastaan saa pelata.

Tammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampa Bay Lightning
Tampa tänään klo 17 jälkeen linjoilla. pienessä kuumeessa ollaan niin helpot pisteet tarjolla.

Kärppä89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tampa tänään klo 17 jälkeen linjoilla. pienessä kuumeessa ollaan niin helpot pisteet tarjolla.

Flyers koittaa muistaa olla tuolloin paikalla. Myös Islanders vielä jälellä. Vaihtuuko sykli muuten tänään vai milloinka seuraavan kerran, että onko pelit saatava tänään pelattua?

Heko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Maple Leafs
Toronto kaipailee Montrealia peleille mahdollisuuksien mukaan jo tänään! Bostonin kanssa voitaisiin myös kokeilla jo kolmannen kerran päästäiskö pelaamaan, heh :)

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Offtopiccina: Ja voin sanoa usean henkilön puolesta että tämä diibadaaba mitä sulta tulee lähes päivittäisellä tasolla eri pelitilanteista, ketjujen vaihtamisesta maalin takana yms ottaa päähän.

Eli vastataas tähän nyt täällä.

On toki hienoa, että "uskaltauduit" olemaan viestintuoja asiassa. Kieltämättä haluaisin kuulla hieman tarkennusta syille, jotka "ottavat päähän", koska "diipadaapa" on aika epämääräinen ilmaisu.

Sohaistaan nyt hieman ampiaspesää. Eli nyt nämä, joiden "viestintuoja" olet, pistäkää käsi housuihin, kokeilkaa käsillänne siittimenne alapuolta. Tunnetteko semmoisia pyöreitä nahkakuulia? Todennäköisesti ette.... Mutta jos näin sattuisi käymään, niin ottakaa nyt herranjumala ne kivekset käyttöön ja tuokaa vitutuksen aiheet tähän tai sitten yv:llä minulle. Jos taas mitään ette löydä sieltä, odotellaan niiden laskeutumista, jotta uskallatte suorittaa samaisen operaation.

Kieltämättä ihmistyyppi, joka minua eniten vituttaa ja aiheuttaa halveksuntaa, on sellainen selkärangaton, herkkänahkainen velliperse, joka ei kaiken lisäksi vielä pysty itse antamaan kontribuutiota yhtään mihinkään, mutta joka silti "kulisseissa" pihisee ja supisee. Tällaisia tuntuu löytyvän melkeinpä yhteisöstä kuin yhteisöstä. Voin sen aivan hyvin mielin myöntää, että toisinaan tulee tarpeettomasti avauduttua jostain maalivahtien tai tekoälyjen sekoiluista. Kuitenkin selkeitä "väärinkäytöksiä" tuon tänne käsiteltäväksi, viime aikoina ihan videoiden kera. Näin ovat myös tehneet muutkin, hyvä niin (esim. Janbo toi esille keskialuesitomisläpiajot).

Mitään erityistä krediittiä en odota, mutta sikäli se huvittaa, että näitä seläntakana kihisijöitä näyttää löytyvän milloin mistäkin ja toimintani "ottaa päähän", vaikka olen koko liigan ajan hoitanut kaikki hommat säntillisesti. Kaikki matsit, ollut aktiivinen jne. Täällä on joidenkin takia liiga jäänyt aikataulustansa viikko tolkulla, mutta se ei näytä ketään kiinnostavan. Olen myös ollut mukana muutaman muun aktiivisen ohella tekemässä tarpeellisia sääntömuutoksia sekä myös ylipäänsä ottanut kantaa ja osaa moneen asiaan. Esimerkiksi tässä(kin) liigassa käytetty offseason-säännöstö (jonka tarpeellisuudesta tuskin kukaan on toista mieltä) oli minun laatimani (joskin ei täysin kehittämä, koska otin siihen ideoita keskustelusta, jossa ainakin paki77 oli aktiivinen).

Olen aina itse sanonut, että ongelmat on hyvä nostaa pöydälle ja käsitellä heti. Näin olen myös itse tehnyt. Ironisesti nyt sitten ilmeisesti osa näistä velliperseistä pitää tätäkin ongelmana samalla, kun itse kihisee jossain kulisseissa. Eli nyt sitten nämä henkilöt osoittakaa edes vähän selkärankaa ja tuokaa asianne jotakin kautta esille.

MaybeTomorrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Haluttu Muutos.
Itse en henk. koht. kokemuksesta voi sanoa pelillisistä tapauksista mitään, ehkä kerran ollaan kohdattu viime kaudella, ja siitäkään ei mitään muistikuvaa ole tarjolla.

Esimerkkejä mitä itse olen kuullut:

1. Ketjujen vaihtaminen
- ylivoimalla, oman maalin takana, johtoasemassa
- keskialueelta oman maalin taakse ketjuja vaihtamaan, johtoasemassa

2. Hyökkäyksiinlähtö
- pakilla päivystämään oman maalin eteen, odotat kärkikarvaajan syötöt näille sun nopeille pelaajille(hall, duchene, grabner yms), luistelet pakkien ohi, leikkaat keskelle ja backhand-forehandia.
- speedihuoraus

E: diibadaaballa tarkoitin tätä kymmenien ja kymmenien rivien hmm.. avautumista ja selittelyä eri tilanteista.

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Itse en henk. koht. kokemuksesta voi sanoa pelillisistä tapauksista mitään, ehkä kerran ollaan kohdattu viime kaudella, ja siitäkään ei mitään muistikuvaa ole tarjolla.

Esimerkkejä mitä itse olen kuullut:

1. Ketjujen vaihtaminen
- ylivoimalla, oman maalin takana, johtoasemassa
- keskialueelta oman maalin taakse ketjuja vaihtamaan, johtoasemassa

2. Hyökkäyksiinlähtö
- pakilla päivystämään oman maalin eteen, odotat kärkikarvaajan syötöt näille sun nopeille pelaajille(hall, duchene, grabner yms), luistelet pakkien ohi, leikkaat keskelle ja backhand-forehandia.
- speedihuoraus

E: diibadaaballa tarkoitin tätä kymmenien ja kymmenien rivien hmm.. avautumista ja selittelyä eri tilanteista.

1. Jos vastustaja karvaa aggresiivisesti vaihdan ketjuja tietenkin maalintakana. Ketjujen vaihto ilman merkittävää riskiä on mahdollista melkeinpä ainoastaan jos sinulla on kiekko itselläsi joko keski- tai omalla-alueella. Tällöin sen vaihdon teen, jos oma kentälliseni on keltaisilla/punaisilla palkeilla, ja vaihdossa on freesit kentät. Teen tuota ottelutilanteesta huolimatta. Myös kun olen tappiolla. Jos vastustaja ei karvaa aggressiivisesti nostan pakin vaihdon aikana jopa omalle siniselle, koska siitä kiekon saa toimitettua suoraan vauhtiin usein. Jos jotakuta vituttaa se, että en pelaa tyhmästi, niin ehkä olisi peiliinkatsomisen paikka. Moni muukin vaihtaa kentälliset ja pitää kiekkoa maalintakana (on muutes aika tuttu näky ihan oikeassakin lätkässä...).

2. -Kieltämättä ensimmäisen viivan ilmaisu oli aika epäselvä, mutta jos tuo tarkoittaa sitä, että pelaan voimakkaan karvauksen johdosta ensimmäisen kärkikarvaajan pois syötöllä, niin ööööö? Päivystän oman maalini edessä, ööö? Totta helvetissä käytän pelaajieni nopeutta a) vastahyökkäyksissä b) murtaessani mahdollista trappia.
-Jos vastustaja jättää keskustan auki, leikkaan keskelle. Aika vaikea nähdä tässä ongelmaa. Uskoisin kuitenkin valtaosan huomanneen sen, että tyydyn kuitenkin lähestulkoon aina pistämään pyörityksen kulmassa käyntiin, koska valtaosa osaa puolustaa keskustan kyllä kiinni. Back-hand-fore-handia käytän pääasissa läpiajoissa, etukulmasta (ilman läpiajoa) en ole sitä tehnyt herranaikaan.
-Speedihuoraus hieman vaatisi täsmennystä jälleen.

Se, että mikä tässä kaikessa on niin "päähän ottavaa" (siis sen lisäksi, että pelaan nykyään menestyksekkäästi kuitenkaan käyttämättä mitään glitcheja. Tämä tietenkin ottaa jo oletuksellisesti osan porukan kiukkusuoneen. :) ) on edelleen hieman epäselvää.

Siitä, että ulosantini joitakuita vituttaa, en ole kovin yllättynyt. Havaintojen mukaan monella tuntuu olevan suuria vaikeuksia ymmärtää virkettä, joka koostuu enemmästä kuin yhdestä lauseesta tai sisältää edes hiemankaan "erikoisen" termin/käsitteen. Jokainen voi miettiä, mistä se taas johtuu.

Osaan jo arvailla ainakin yhden henkilön, joka näistä on valittanut. Toivon kuitenkin, että nämä henkilöt osoittavat nyt sitä selkärankaa ja tulevat tarkentamaan/korjaamaan, koska on hieman hankala asiasta keskustella henkilön kanssa, jolla on pelkkää toisen käden tietoa.

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Blues paikalla illalla. Onko simulointi tänään? Ehdin kyllä ennen 23:00 paikalle hyvin.

Heko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Maple Leafs
Osaan jo arvailla ainakin yhden henkilön, joka näistä on valittanut. Toivon kuitenkin, että nämä henkilöt osoittavat nyt sitä selkärankaa ja tulevat tarkentamaan/korjaamaan, koska on hieman hankala asiasta keskustella henkilön kanssa, jolla on pelkkää toisen käden tietoa.
Jos eräistä yhteenotoistamme johtuen arvelet minun olevan kyseinen henkilö, olet erehtynyt. Tuon kyllä mielipiteeni kuuluviin kokiessani siihen aihetta, kuten viestimme ovat osoittaneet :) no hard feelings. Pelaamisestasi en osaa sanoa mitään, kun emme montaa kertaa ole kohdanneet. Itsekin vaihdan kenttiä oman maalin takan, enkä näe siinä mitään väärää. Siellä se Honkaheimon Ottokin tönöttää, kun kenttiä vaihdetaan.

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Jos eräistä yhteenotoistamme johtuen arvelet minun olevan kyseinen henkilö, olet erehtynyt. Tuon kyllä mielipiteeni kuuluviin kokiessani siihen aihetta, kuten viestimme ovat osoittaneet :) no hard feelings. Pelaamisestasi en osaa sanoa mitään, kun emme montaa kertaa ole kohdanneet. Itsekin vaihdan kenttiä oman maalin takan, enkä näe siinä mitään väärää. Siellä se Honkaheimon Ottokin tönöttää, kun kenttiä vaihdetaan.

Vaikka tosiaan näin äkkiseltään voisi kuvitella muuta, niin sinua en kyllä epäillyt. Ei tosiaan olla pelattu edes kovinkaan paljoa vastakkain (olisikohan ollut 1-2 kertaa ylipäänsä).

Ja toki juuri sen takia, että olet kyllä asiasi sanonut, kun sanottavaa on. Vaikka nyt ollaankin otettu jonkinmoisesti yhteen kerta jos toinenkin, niin silti arvostan asioiden esilletuontia paljon.

Kieltämättä, kun luin kohdan ""Ketjujen vaihtaminen, oman maalin takana, ylivoimalla", mietin jo hetken, että joku trollaa ja saatanan pahasti. Siis jumalauta ku julkean vaihtaa ylivoimamiehitystäni (ja kuluttaa omaa ylivoima-aikaani) ja vielä pitää kiekkoa oman maalin takana (kuluttaen omaa ylivoima-aikaani)!

pullopoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Jotenkin haiskahtaa oma nimimerkki tästä. Not guilty.

iloinen hymiö

janbo

Jäsen
Toronto kaipailee Montrealia peleille mahdollisuuksien mukaan jo tänään! Bostonin kanssa voitaisiin myös kokeilla jo kolmannen kerran päästäiskö pelaamaan, heh :)

Ilman muuta! Kuinka myöhään olet tänään linjoilla? Mitä myöhemmin pelataan niin sitä pienemmällä viiveellä todennäköisesti selvitään.

Bostonilla Toronton lisäksi myös Chicago ja Montreal vastassa. Ilmoitelkaahan aikatauluistanne, niin osutaan samaan aikaan linjoille ja saadaan pelit pelattua!

Itse olen kohdannut Dissonanssin Coloradon vain kerran kaudessa, joten vaikea tietysti pitkälle meneviä johtopäätöksiä näiden perusteella sanoa. Olen kuitenkin huomannut, että pelityyli poikkeaa muiden vastaavista, mutta mitään valittamisen aihetta ei ole tullut mieleen. Kaikilla pelaajilla on omat vahvuutensa ja heikkoutensa ja monesti onkin järkevää ennen pelin alkamista käyttää hetki miettien, miten seuraava vastustaja yleensä pelaa. Uusille pelaajille on tietysti vaikeaa näin tehdä ja kohdatessa vastustajan, jolla on poikkeava pelityyli -- etenkin jos se on menestyksekäs sellainen, voi helposti tulla ajatuksia homman "epäreiluudesta". Mitään varsinaisia glitchejä en ole koskaan nähnyt Dissonanssin käyttävän, en GM:ssä enkä Jatkoajan EASHL-peleissäkään. Se on kaikkein tärkeintä. Ymmärrän tosin miksi oman maalin taakse peruuttelu (etenkin siis YV:llä) ärsyttää monia. Kiekkoa on hyvin vaikea karvata tällöin pois, koska omat botit eivät tee yhtään mitään sen eteen. Toisaalta mahdotonta ja typerää olisi kieltää kiekkokontrollia säännöissäkään, joten itse kunkin on vain mietittävä paras tapa vastata tähän taktiikkaan. Itse peruuttelen myös kärkikarvaajaa karkuun vaihtaessa ketjuja, mutta hyvin harvoin olen kuitenkaan joutunut maalin taakse asti menemään. Johtuu varmaankin lähinnä siitä, että lähempää siniviivaa on helpompi laittaa avaussyöttö vaihdosta tulleelle pelaajalle, kuin kaukaa omasta päädystä, jolloin omat pelaajat ovat joko paikallaan tai luistelevat väärään suuntaan. Edelliseen virkkeeseen onkin upotettu pieni vinkki vastataktiikan osalta.

Eräs piirre tässä pelissä (ei siis kenessäkään tietyssä vastustajassa), joka ärsyttää on liike-energian säilyminen laitojen lähellä. Tarkoitan siis, että hyökkääjä voi kiekon kanssa kääntyä täydessä vauhdissa päin laitaa ja oikaistuaan luisteluradan taas pois laidasta, pysyy vauhti muuttumattomana. Toivottavasti korjataan ensi versioon, eli ei korjata.

Heko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Maple Leafs
Ilman muuta! Kuinka myöhään olet tänään linjoilla? Mitä myöhemmin pelataan niin sitä pienemmällä viiveellä todennäköisesti selvitään.
Enköhän jonnekkin tonne yhden kieppeille jaksa neppailla, mieluiten joskus tossa puolen yön paikkeilla :)

Montrealista muuten sen verran, että kaveri ei ole nyt kahteen päivään boxilla käynyt (offline since 4/9) eikä ole täten pelitiedusteluihinkaan vastannut. CPU mahdollisuuskaan ei ole päällä. Itse lähden pronssimatsiin huomenna iltapäivällä, joten peli pitäisi saada tänään pelattua. Simuunkaan ei haluisi peliä jättää jos kaveri ei comebackia pian huomenna teekkään...

janbo

Jäsen
Enköhän jonnekkin tonne yhden kieppeille jaksa neppailla, mieluiten joskus tossa puolen yön paikkeilla :)

Montrealista muuten sen verran, että kaveri ei ole nyt kahteen päivään boxilla käynyt (offline since 4/9) eikä ole täten pelitiedusteluihinkaan vastannut. CPU mahdollisuuskaan ei ole päällä. Itse lähden pronssimatsiin huomenna iltapäivällä, joten peli pitäisi saada tänään pelattua. Simuunkaan ei haluisi peliä jättää jos kaveri ei comebackia pian huomenna teekkään...

Ok! Sovitaan että kiekko putoaa jäähän keskiyöllä. Mikäli ennätän itse tuonne pronssimatsiin, niin käydäänkö tuopillisella?

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Sori, ollut kiirettä. Nyt olisin livessä ja ehtisin pelaamaan.

e. Olen siis Montreal.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy