Islanders ei nyt pääse enää boxille, pahoittelen siitä kärsiviä. Eli Rangers ainakin, ja muut kenellä oli mua vastaan peli niin pelatkaa AI:ta vastaan.
Ottawa, Boston, Washington ja Los Angeles jaljella. Olen huomenna paikalla n. 12-14.30. Jos silloin paastaisiin peleille niin mahtavaa. Olen nimittain todennakoisesti koko torstain poissa peleilta ja perjantai on erittain epavarma paasenko pelaamaan, joten tuo vali saattaa olla ainoa mahdollsuus pelata.
Ottawa, Boston, Washington ja Los Angeles jaljella. Olen huomenna paikalla n. 12-14.30. Jos silloin paastaisiin peleille niin mahtavaa. Olen nimittain todennakoisesti koko torstain poissa peleilta ja perjantai on erittain epavarma paasenko pelaamaan, joten tuo vali saattaa olla ainoa mahdollsuus pelata.
E: Alivoimakeskustelusta: Kuten tähänkin asti niin vastustan jälleen tätäkin sääntöehdotusta. Mielestäni alivoimalla pitäisi saada tehdä kaikkea muuta paitsi pyöriä pitkän aikaa omassa päädyssä. Kun vilkaisee tehtyjä alivoimamaaleja, niin vaikea tuota alivoimalla hyökkäämistä on valtavana ongelmana pitää. Mikäli en ihan väärin muista niin nyt kauden ylitettyä puolivälin on vastustaja tehnyt 3 alivoimahäkkiä Bruinsin verkkoon ja on joukkueita, joilla luku on vieläkin pienempi. Kenttäpelaajien passiivisuuteen voi vaikuttaa myös taktiikkamuutoksilla. Harva joukkue oikeasti pelaa ylivoimalla träppiä kun vastustajalla on kiekko, mutta näissä peleissä tuota näkee jatkuvasti.
Itsekin lähtökohtaisesti olen sääntelyä vastaan, enkä nyt tähän kysymykseen suoraan sääntelyä ehdota (vaikka se hieman vituttavaa onkin, kun puolustaminen on vaikeampaa ylivoimalla kuin tasakentällisin). Kuitenkaan Janbo ei ole nyt tainnut huomata tuota ongelmaa kunnolla. Pointtihan siinä on, että jopa puolustavalla taktiikalla omat hiihtelevät omaan päähän jne. Vaihtamalla taktiikoita hyökkäävämmäksi, vain pahentaa tätä asiaa.
Ellei sitten ole munannut kiekkoa viivassa oikein kunnolla, niin kyllä pelin alle jää kuitenkin aina vähintään yhtä monta pelaajaa kuin vastustajalla lähtee hyökkäämään. Tällöin jää mielestäni ihan riittävät mahdollisuudet puolustaa alivoimahyökkäystä vastaan. Tässä vaiheessa kun saat riistettyä kiekon ja käännät pelin nopeasti, niin pääsee hyökkäämään ylivoimaisena organisoimatonta 1-3 miehen puolustusta vastaan, mikä on ihan riittävä rangaistus hyökkäämisestä purkukiekkojen sijaan.
Alivoimalla hyökkääminen myös mahdollistaa paljon turvallisemman puolustajien ja hyökkääjien vaihtamisen. Vippipurkukiekot lentävät omasta päädystä vastustajan sinisen tuntumaan ja jos tuossa vaiheessa lähtee pelaajat vaihtoon, niin omissa soi.
Töissä klo 16.45 asti joka päivä, ei onnistu.