Xbox360: NHL13 GM Connected-liiga #2

  • 200 617
  • 4 398

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Islanders ei nyt pääse enää boxille, pahoittelen siitä kärsiviä. Eli Rangers ainakin, ja muut kenellä oli mua vastaan peli niin pelatkaa AI:ta vastaan.

Oli sitten viiminen tappio sun konetta vastaan. 3 peliä ollut sua vastaan ja yhtään ei ole pelattu. Tästä lähin menee aina simuun. Muutenkin vituttaa, kun on tiettyjä jengejä vastaan mennyt jatkuvasti simuun/konepeliksi.
 

Rappion Possu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild, Kärpät, Jymy
Ottawa tulee illalla onlineen noin 21.30, Washington ja Montreal vastassa.
 

Villemix

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins
Juu olen erittäin pahoillani tästä tilanteesta, olen itekkin hakannu päätäni seinään noiden konepelien kanssa tässä(kin) liigassa. Nyt on ollut vain vähän kiireitä, eilen kerkesin olemaan melkein koko päivän boxilla ja olisi ollut aikaa pelata. Tälläkertaa ei vaan natsannu aikataulut yhteen. Ja nuo edellisetkin pelit olisi varmaan voitu pelaa jos vaan oltaisiin sovittu paremmin. Otan tästä opikseni ja yritän jatkossa ilmoitella aikasemmin jos käy näin etten pääse pelaamaan ja sovin sitten ottelun johonkin toiseen ajankohtaan.
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Jos on kiireitä tiedossa jakson aikana, sopikaa ne pelit etukäteen ettei tarvitse täällä itkeä.

Aina ehtii sopimaan koska tähän liigaan on tullut.
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Ensin kantani noihin treidi juttuihin. Olisin todellakin voinut hoitaa tai tuoda muutamia treidejä paremmin esille. Kuitenkin osa purnasi yhdessä vaiheessa, että mitä se haittaa kun ei niissä tulevaisuutta kaupata ja minua vietiin kuin vierasta sikaa. Yritän jatkossa näihin paremmin keskittyä. Olen myös painoittanut, että täällä vallitsee demokratia eikä diktatuuri ja jokainen voi tuoda näitä treidejä tänne käsiteltäväksi.

Simulointi tänään 23:00.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ilmoitan nyt tässä vaiheessa, että ainakaan NHL14-peliin en mukaan tule kuin korkeintaan jos Washington Capitals on vapaana itselleni.

Pelaan tämän ja seuraavankin kauden kyllä, ellei nyt jotain ihmeellistä elämässä tule tapahtumaan, joka ihan oikeasti estää pelaamisen.

Ps. Onko täällä mietitty mitään kesän varalta? Ei kai täällä nyt porukka kuvittele pelaavansa samaa tahtia kesähelteillä sisällä? :)
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Mitenkäs nyt tuon Datsyuk treidin kanssa? Näin juuri ennen simulointia on vaikea enää mitään tehdä. Toki Riken perustelut olivat mielestäni ihan hyvät ja voidaan tuohon puuttua vielä ensi jaksossa jos managerit niin vaativat.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Mitä Datsjuk-treidistä? Ihan hyvä treidihän tuo, koska tämä liiga nyt ei miljoonaa vuotta jatku ja Datsjukin ovr kai nyt on parempi kohtuullisesti kuin Kanen?

Ihme on, jos Datsjuk ei pelaa ensi kautta ja seuraavaakin helposti. Ainoa asia mitä Datsjukille tod. näk. tapahtuu, on arvojen putoaminen jonkun verran.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Ja vielä komissaarille, että itseltäni kriittisestä viestistä huolimatta luottoa mieheen löytyy ihan samalla tavalla. Ja siinä toisessa viestissäni olisin tosiaan voinut vielä sitä painottaa, että vastuu tässä liigassa on ensisijassa kaikilla managereilla ja tietyissä asioissa (ei kaikissa) vasta toissijassa sitten komissaarilla.

***

Kyllähän Datsyuk aivan hyvin lopettaa voi. Kuitenkin tuo on sellainen asiaan kuuluva riski, että se on kaiketi "pakko" pystyä ottaan ja Chicago varmasti on tietoinen asiasta. Muuten Datsyukia ei oikein käytännössä voisi treidata, koska vastine ei olisi riittävän hyvä, jos tuon lopettamisuhan takia täytyy hintaa alentaa.

Kuitenkin jotain tuollaisia "ehtoja" ainakin mielestäni voisi vapaaehtoisesti noihin treideihin lisätä (ei nyt siis välttämättä tähän Datsyuk-kauppaan). Onhan niitä oikeastikkin. Eli siis, että jos asia x tapahtuu niin kauppaa kompensoidaan palasella y.
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Ottawa, Boston, Washington ja Los Angeles jaljella. Olen huomenna paikalla n. 12-14.30. Jos silloin paastaisiin peleille niin mahtavaa. Olen nimittain todennakoisesti koko torstain poissa peleilta ja perjantai on erittain epavarma paasenko pelaamaan, joten tuo vali saattaa olla ainoa mahdollsuus pelata.
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Ottawa, Boston, Washington ja Los Angeles jaljella. Olen huomenna paikalla n. 12-14.30. Jos silloin paastaisiin peleille niin mahtavaa. Olen nimittain todennakoisesti koko torstain poissa peleilta ja perjantai on erittain epavarma paasenko pelaamaan, joten tuo vali saattaa olla ainoa mahdollsuus pelata.

Kings ainakin paikalla viimeistään klo 13.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Ottawa, Boston, Washington ja Los Angeles jaljella. Olen huomenna paikalla n. 12-14.30. Jos silloin paastaisiin peleille niin mahtavaa. Olen nimittain todennakoisesti koko torstain poissa peleilta ja perjantai on erittain epavarma paasenko pelaamaan, joten tuo vali saattaa olla ainoa mahdollsuus pelata.

Töissä klo 16.45 asti joka päivä, ei onnistu.
 

janbo

Jäsen
Ottawa, Boston, Washington ja Los Angeles jaljella. Olen huomenna paikalla n. 12-14.30. Jos silloin paastaisiin peleille niin mahtavaa. Olen nimittain todennakoisesti koko torstain poissa peleilta ja perjantai on erittain epavarma paasenko pelaamaan, joten tuo vali saattaa olla ainoa mahdollsuus pelata.

Boston saattaa päästä peleille 12-13:15 välisenä aikana, sen myohemmäksi en voi juuri venyttää.

E: Alivoimakeskustelusta: Kuten tähänkin asti niin vastustan jälleen tätäkin sääntöehdotusta. Mielestäni alivoimalla pitäisi saada tehdä kaikkea muuta paitsi pyöriä pitkän aikaa omassa päädyssä. Kun vilkaisee tehtyjä alivoimamaaleja, niin vaikea tuota alivoimalla hyökkäämistä on valtavana ongelmana pitää. Mikäli en ihan väärin muista niin nyt kauden ylitettyä puolivälin on vastustaja tehnyt 3 alivoimahäkkiä Bruinsin verkkoon ja on joukkueita, joilla luku on vieläkin pienempi. Kenttäpelaajien passiivisuuteen voi vaikuttaa myös taktiikkamuutoksilla. Harva joukkue oikeasti pelaa ylivoimalla träppiä kun vastustajalla on kiekko, mutta näissä peleissä tuota näkee jatkuvasti.
 
Viimeksi muokattu:

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
E: Alivoimakeskustelusta: Kuten tähänkin asti niin vastustan jälleen tätäkin sääntöehdotusta. Mielestäni alivoimalla pitäisi saada tehdä kaikkea muuta paitsi pyöriä pitkän aikaa omassa päädyssä. Kun vilkaisee tehtyjä alivoimamaaleja, niin vaikea tuota alivoimalla hyökkäämistä on valtavana ongelmana pitää. Mikäli en ihan väärin muista niin nyt kauden ylitettyä puolivälin on vastustaja tehnyt 3 alivoimahäkkiä Bruinsin verkkoon ja on joukkueita, joilla luku on vieläkin pienempi. Kenttäpelaajien passiivisuuteen voi vaikuttaa myös taktiikkamuutoksilla. Harva joukkue oikeasti pelaa ylivoimalla träppiä kun vastustajalla on kiekko, mutta näissä peleissä tuota näkee jatkuvasti.

Itsekin lähtökohtaisesti olen sääntelyä vastaan, enkä nyt tähän kysymykseen suoraan sääntelyä ehdota (vaikka se hieman vituttavaa onkin, kun puolustaminen on vaikeampaa ylivoimalla kuin tasakentällisin). Kuitenkaan Janbo ei ole nyt tainnut huomata tuota ongelmaa kunnolla. Pointtihan siinä on, että jopa puolustavalla taktiikalla omat hiihtelevät omaan päähän jne. Vaihtamalla taktiikoita hyökkäävämmäksi, vain pahentaa tätä asiaa.
 

MaybeTomorrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Haluttu Muutos.
Alivoimiin liittyen, itse pyrin varsin useasti heittämään purkukiekon, tai lähinnä lämärillä päätyyn vippauksen sijasta, joka saattaa katsomoon heilahtaa. Mielestäni voitan kohtuullisen paljon aloituksia, ja rännin kautta lämäri toimii myöskin loistavasti.

Purkukiekko siitäkin syystä että oman alueen kiekottelun vaarana on luonnollisesti kiekonmenetys, varsinkin kun kaikki 9 kenttäpelaajaa ovat omassa päädyssäsi ja syöttösuuntia on maksimissaan 3 ja kaverilla 5 pelaajaa häärää siellä vielä tiellä.

Mikäli taas onnistut puhtaasti kiekonriistossa on sauma vaikka haastaa pakkia jalalla, 1v1 tai suoraan läpiajoon riistosta niin totta kai sen voi mielestäni hyödyntää. Näissä toki tulee ainakin omilla ylivoimilla 90% kerroista väsynyt backhand-forehand etukulmaan, joka uppoaa valehtelematta yli 60% todennäköisyydellä kun vaan teet sen oikein, itse en sitä taida edes oikein osata tehdä, harvemmin tulee tehtyä.

Omassa päässä pyöriminen ja ajana pelaaminen oli sitten tasakentälliset tai alivoima on naurettavaa, itse en taktiikoita vaihda aggressiivisemmiksi ylivoimilla joten karvaukseni ei muutu, toki ei ketään voi pakottaa juoksemaan omalta alueelta träppiin alivoimalla, kyllä nyt vähintään sillä itse ohjaamallasi pelaajalla pitää antaa paine tässä tapauksessa. En siis träppiä pelaa mutta karvaus on maltillista, pelin aikana sitä muutan mutten tarkoituksella ylivoimaan.

Pahoittelut jos on sekainen viesti, työmaalta käsin kirjoitellaan.
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Kings paikalla viimeistään klo 13.15. Olen koko päivän kotosalla joten viestiä vaan jos livessä ei näy. Lähden reissuun perjantaipäivällä, joten jakso pitäisi saada pakettiin viimeistään huomenna illalla. Palaan sorvin ääreen joskus sunnuntai-illalla.

Vastassa on Chicago sekä Idän ihmeet New Jersey, Washington, Montreal ja Ottawa.
 

janbo

Jäsen
Itsekin lähtökohtaisesti olen sääntelyä vastaan, enkä nyt tähän kysymykseen suoraan sääntelyä ehdota (vaikka se hieman vituttavaa onkin, kun puolustaminen on vaikeampaa ylivoimalla kuin tasakentällisin). Kuitenkaan Janbo ei ole nyt tainnut huomata tuota ongelmaa kunnolla. Pointtihan siinä on, että jopa puolustavalla taktiikalla omat hiihtelevät omaan päähän jne. Vaihtamalla taktiikoita hyökkäävämmäksi, vain pahentaa tätä asiaa.

Tiedän hyvin mitä ajat takaa. Ei se kivaa ole kun huippuluokan puolustava hyökkääjä Patrice Bergeron sirklaa Pavel Brendlin tyyliin keskialueella vastustajan polkiessa hyökkäämään. Ellei sitten ole munannut kiekkoa viivassa oikein kunnolla, niin kyllä pelin alle jää kuitenkin aina vähintään yhtä monta pelaajaa kuin vastustajalla lähtee hyökkäämään. Tällöin jää mielestäni ihan riittävät mahdollisuudet puolustaa alivoimahyökkäystä vastaan. Tässä vaiheessa kun saat riistettyä kiekon ja käännät pelin nopeasti, niin pääsee hyökkäämään ylivoimaisena organisoimatonta 1-3 miehen puolustusta vastaan, mikä on ihan riittävä rangaistus hyökkäämisestä purkukiekkojen sijaan.

Alivoimalla hyökkääminen myös mahdollistaa paljon turvallisemman puolustajien ja hyökkääjien vaihtamisen. Vippipurkukiekot lentävät omasta päädystä vastustajan sinisen tuntumaan ja jos tuossa vaiheessa lähtee pelaajat vaihtoon, niin omissa soi.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Ellei sitten ole munannut kiekkoa viivassa oikein kunnolla, niin kyllä pelin alle jää kuitenkin aina vähintään yhtä monta pelaajaa kuin vastustajalla lähtee hyökkäämään. Tällöin jää mielestäni ihan riittävät mahdollisuudet puolustaa alivoimahyökkäystä vastaan. Tässä vaiheessa kun saat riistettyä kiekon ja käännät pelin nopeasti, niin pääsee hyökkäämään ylivoimaisena organisoimatonta 1-3 miehen puolustusta vastaan, mikä on ihan riittävä rangaistus hyökkäämisestä purkukiekkojen sijaan.

Alivoimalla hyökkääminen myös mahdollistaa paljon turvallisemman puolustajien ja hyökkääjien vaihtamisen. Vippipurkukiekot lentävät omasta päädystä vastustajan sinisen tuntumaan ja jos tuossa vaiheessa lähtee pelaajat vaihtoon, niin omissa soi.

Itselläni hyvin usein pelin alla on vain yksi pelaaja - painollisen puolen pakki. Tähän riittää ihan normaali kiekonriisto kulmassa ja syöttö keskelle hyökkääjälle. Sitten, jos on joku nopeampi pelaaja, niin lättysyöttö (joka usein epärealistisesti jäädyttää pakit) keskialueelle tuottaa läpiajon. Pleijareissa ei ollut mitään paljoa tehtävissä kun vippi keskialeelle jäädytti pakit ja Gaborik polkee läpi. Tasavoimin tämä ei onnistunut juuri lainkaan.

Mutta kyllähän omalla pelillä tähän asiaan pystyy toki vaikuttamaan paljon.
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Töissä klo 16.45 asti joka päivä, ei onnistu.

Arvasin, etten kaikkia pelejä pysty pelaamaan (epäilykseni kohdistuivat nimenomaan Washington-peliin, sillä yleensä sinua harvemmin päivällä boxilla näkee). Pienoiseksi yllätyksekseni sain jopa 5/6 pelattua. Pistän konepelin päälle siltä varalta etten enää perjantaina peleille pääse. Ilmoittelen myöhemmin täällä, että voiko konetta vastaan pelata.

ps. Pystyn sittenkin pelaamaan vielä 15.30 asti mutta se ei taida auttaa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös