lutsero messissä! Aletaanko spekuloimaan ketjuja jo?:D vois napata pokaalin
Ekan kierroksen peli oli kyllä parasta viisikkopelaamista miesmuistiin. Toisessa sitten sattui enemmän näitä merkkausvirheitä itsekullekin. Itsellä oli vähän hakemista, kun ei olla toviin pelattu pakkiparina. Yleensä kun saa tuon botin kanssa seikkailla puolustuksessa ja sitten kun tuleekin pelimies viereen, niin ei ajatukset aina oikein kohtaa. Mutta tähän vaivaan auttaakin se perinteinen "reeniä, reeniä", niin oppii tuntemaan kaverin kentällä. Kumpi menee kulmaan missäkin tilanteessa ja kumpi jää maalille. Puolenvaihdot omalla alueella, pakki-pakki syötöt, kumpi nousee, kumpi varmistaa jne. Itse asiassa voitaisiin jollonkin ihan treenata pakeilla tuota oman pään peliä ja avauksia. Helpottaa paljon peliä, kun tietää mitä kaverit touhuaa ja kaverit tietää mitä itse yrittää ja näin ollen voivat jo pelkällä sijoittumisellaan helpottaa peliä entisestään.Kaikki pelasi mielestäni oikein hyvin tänään toisen kierroksen tappiosta huolimatta.
Kyllä ja sitä varten treenataankin viisikkopeli ja yli- ja alivoimat kuntoon jo kauden aikana! Eli joka pelipaikalle olisi äijiä sen verran että saataisiin aina täyskentällinen jäälle ja siten pelipaikat/kuviot ja eri kenttäkaverit tutuiksi. Mitenkäs tuo klo 21.30 peliaika? Aika monelle se tuntuu sopivan joten otetaanko tuosta käytäntö. Itselle riittäisi yleensä se 2-3 peliä illassa, sen jälkeen alkaa keskittyminen monesti herpaantua. Milloinka Tammi kerkeää julkistaa "geimplääninsä"? Nythän käytännössä pelataan "go-with-the-flow" kiekkoa. Eikä siinä mitään väärää ole, hyvinhän tuo on toiminut ja leppoista pelata, mutta olisi mukavaa vaihtelua kokeilla oikein pelitaktiikkaa. Mitenkä se todellisuudessa onnistuu ja jos ei onnistu, niin suotta sitä itseään sillä sitten kiusaa. Ideoita, näkemyksiä, tuntemuksia, ehdotuksia?Noh, seuraavissa pleijareissa sitten äijää seinille, lapaa jäähän ja kiekkoa vastustajaa enemmän nuottaan.
Tästä olisi mielestäni hyvä tehdä jonkinlainen graafinen malli johonkin internjetin syövereihin(jos ei jo ole), missä siihen voisi uudet tutustua tai vanhat käydä muuten vaan kertaamassa. Myös ylivoimasta olisi hyvä pitää kertaus tai suunnitella uusi. Alkuaikoina tuo "sentteriltä aloitusvoitto laidan viereen pakille, kiekko laiturille kulmaan, syöttö takaisin maalin eteen sentterille/toiselle laiturille ja kädet kohti kattoa"-kuvio toimi ihan mallikkaasti. Nythän myös Nebulan kanssa kätisyydet käy suoriin vetoihin viivasta.(nimimerkillä osumatarkkuus n. 3%) :)Olisi tärkeää, että myös uudet pelaajat, jotka tulevat kesken kauden mukaan tutustuisivat pelisuunnitelmaan ja noudattaisivat sitä.
Tämän maalineduspelin uskon paranevan kovasti, kunhan saadaan pakkipareina taas vähän tuntumaa. Nythän tuo bottipakki on täysin flegmaattinen vapaamatkustaja, jonka tekemisiä joutuu "sivusilmällä" seuraamaan/arvaamaan ja täten oma keskittyminen välillä herpaantuu. Oikean ihmisen kanssa pelatessa tuo luotto kasvaa ja uskaltaa enemmän keskittyä siihen omaan pelaajaansa, kun tietää ettei pakkipari ole täysi lapanen. Tästä esimerkkinä siniviiva pelaaminen. Mielellään antaisi painetta jo siniviivalla, mutta kun tietää että botti surffailee toisella puolella, niin tulee "vaan" ohjattua hyökkääjä laitaan ja yrittää katkoa syöttölinjan maalille. Enkä nyt tarkoita, että yrittäisi ajaa sitä tappopommia viivalla, vaan että saisi hyökkäyksen hidastettua jo tuolla ylempänä tai vastustajan ajamaan itsensä paitsioon/heittämään kiekon päätyyn. Sentterit (Lutsero, janbo, Tammi) ovat kuitenkin tunnollisia kahdensuunnan pelaajia ja täten korvaamattomana apuna omassa päädyssä. Itsellä on viime aikoina valitettavasti tuo kiekon hautominen lisääntynyt ja tästä tavasta yritän päästä eroon. Yritän saada nopeammin vaan kiekkoa liikkeelle, ettei vastustajan pelaajat kerkeä ryhmittymään kunnolla. Jos vihulta löytyy bottipakki, pitäisikö yrittää röyhkeästi vaan puskea siltä puolelta läpi, kun painettahan se ei anna?Se mikä meillä välillä tökkii on tuo miesvartiointi omalla alueella ja toinen asia on vastustajan sinisen ylittäminen ja alueelle pääseminen.
Kyllä, tähän uskon itsekin.Nyt kun saadaan pelituntuma taas päälle niin meillä on kova, yhtenäinen, taisteleva ja uhrautuva nippu kasassa, jolla pystymme voittamaan lähes jokaisen joukkueen.
Itsellä on viime aikoina valitettavasti tuo kiekon hautominen lisääntynyt ja tästä tavasta yritän päästä eroon. Yritän saada nopeammin vaan kiekkoa liikkeelle, ettei vastustajan pelaajat kerkeä ryhmittymään kunnolla.
Tässä vaiheessa toisen kannattaa varmistaa reilusti alempana. Tässä saa olla myös tarkkana että syöttö päätyy omille tai sitten kiekko toimitetaan syvälle päätyyn. Tästä on vastustajan syötön katkolla helppo kääntää 3 tai 2 vs 1 ylivoimahyökkäys. Mutta ehdottamasti kannattaa tilaisuuden tullen nousta, niin tulee eri variaatioita hyökkäykseen.Tähän on sellainen lisättävä mulla, että niissä tapauksissa jos oma syöttö ei ennätä hyökkääjille lapaan ilman pysähtymistä hyökkäys siniselle, olen itse kuljettanut kiekkoa mahdollisimman ylös.
Totta, vaihtoehdot on joko yrittää syöttää keskelle sentterille vauhtiin tai heittää kiekkoa eteenpäin. Laiturille vauhtiin laidankautta syötöllä, muttei mitään kaverin tappajaa. Jos on ahdasta, niin sitten puolen vaihto.Hyökkääjä seisovilla jaloilla kun on melko helppo pelata pois vastustajan toimesta ja siitä on ikävä lähteä muutenkin rakentamaan peliä.
Itellä kun vaihtaa takaperinluisteluun, niin ukko tekee joskus ylimääräisen ihme sirklauksen ja sitten ollaankin potku jäljessä...Pari kertaa eilen ihmettelin, että mitä mun ukko tekee. Hieman yläviistoon pistän syötön ja tähtään, niin syöttö lähteekin melkein suoraan laitaa päin. Onneksi meni omille joka kerta.
Kyllä, aina kun on paikka niin miestä katolleen, mutta riskit minimiin.Omalla puolustusalueella mulla on hivenen metsästys päällä, mutta en sen takia ole ulos itseäni tilanteesta monesti pelannut. Maalin eteen parkkeeraavat kiekottomat vastustajat ajan surutta pystyyn. Eikös tuolla taklauksella ole myös joukkueeseen se vaikutus, että se ikäänkuin momenttumia nostaa ja toisaalta vastustajan laskee?
Käy, kunhan maalin edestä lähtevä pakki ei jätä hyökkääjää täysin vapaaksi. Eli toinen oikeasti kerkeää tulla maalin eteen puolustamaan ja toinen saa pidettyä kiekollisen aisoissa. Ei ole sitten sitä tilannetta, että molemmat pakit maaliviivan takana ja sentteri yksin kahden vastustajan kanssa maalilla.Minulla on Jarvis ehdotus tuohon meidän puolustuspelaamiseen, kerro mitä mieltä olet. Maalin edessä oleva pakki tuuttailee sinne pyrkivät kiekottomat vastustajat kumoon. Niistä ei jäähyjä juuri jaeta.
Jos minä olen vastustajan kanssa kulmassa ja vastustaja lähtee viemään kiekkoa maalin taakse niin, että olen potkun verran siitä jäljessä. Tuossa tapauksessa voit ennakoida ja lähteä ottamaan vastustajaa vastaan maalin toiselta puolen, kun minä taas tulen tässä tapauksessa maalin eteen päivystämään.
Jos/kun tulee reilusti painetta, niin puolen vaihto maalin takaa ja sieltä sitten laituria liikenteeseen.Muuten voit Jarvis jatkossa luottaa siihen, että jos en ole hyökkäys P-pisteille mennyt antamaan painetta, niin katson kyllä aina jos olet minua ylempänä alueella ja varmistan selkäpuolesi. Ja omassa päässä kiekottomana parhaani mukaan annan sulle tilaisuuden levittää mulle kentän toiselle puolelle jos paine on kova.
Jos/kun tulee reilusti painetta, niin puolen vaihto maalin takaa ja sieltä sitten laituria liikenteeseen.
Mitä olet mieltä?
Dodii, mites porukka pääsisi tänään jo n.klo 21 peleille? Pääsis soveltamaan teoriaa käytäntöön ;)Näin ajattelin sen itsekin eli peukku ylös. Ja myös muihin pointteihisi peukku ylös, vaikken niitä lainannut.
Dodii, mites porukka pääsisi tänään jo n.klo 21 peleille? Pääsis soveltamaan teoriaa käytäntöön ;)
Jokaisella on menoja ja muitakin hommia, eikä siinä mitään. Itsekin olen lähdössä taas viikonloppuna työreissulle. Itsekukin pelaa sen minkä kerkeää, mutta jos linjoilla olette, niin viitsisittekö vastata kyseilyihin kerkeää/nyt ei kerkeä. Tarkoitan näin yleisesti ottaen. Tällöin ei tarvitsisi turhaan odotella pukusuojassa, että montako pelimiestä saadaa kehiin.Pahoittelut epäaktiivisuuteni viime aikoina, mutta yksinkertaisesti aika on ollut erittäin kortilla, on tehnyt jopa tiukkaa pelata GMC-pelit ajallaan. Työkiireet ja varsinkin useat sairaslomat työpaikalla ovat "pakottaneet" tekemään normaalia enemmän hommia. Välillä kun pitäisi vielä opiskellakin. Ensi viikosta eteenpäin oletan ja toivon tilanteen rauhoittuvan, ja silloin viimeistään Bobby Luu nähdään peleillä!
mutta jos linjoilla olette, niin viitsisittekö vastata kyseilyihin kerkeää/nyt ei kerkeä. Tarkoitan näin yleisesti ottaen. Tällöin ei tarvitsisi turhaan odotella pukusuojassa, että montako pelimiestä saadaa kehiin.
Jokaisella on menoja ja muitakin hommia, eikä siinä mitään. Itsekin olen lähdössä taas viikonloppuna työreissulle. Itsekukin pelaa sen minkä kerkeää, mutta jos linjoilla olette, niin viitsisittekö vastata kyseilyihin kerkeää/nyt ei kerkeä. Tarkoitan näin yleisesti ottaen. Tällöin ei tarvitsisi turhaan odotella pukusuojassa, että montako pelimiestä saadaa kehiin.
Joten kaikki voisi jättää sellaisen väliin ja vastata viestiin eashl, joko IN tai OUT. Tuota nimenhuuto.com ehdotusta soveltaisin näin, olisiko hyvä idea?
Jos kauden avaus tapahtuisi siis tänään ja mielellään vielä kovalla voittoputkella :).