Xbox 360

  • 191 289
  • 1 175
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Ne kenellä on kokemuksia Boxin Saksaan lähettämisestä, niin kuinka kauan kesti huoltopyynöstä siihen kunnes boxi tuli Saksasta takaisin ? Oma boxini valittaa E74, vielä viime viikolla sain sen toimimaan sen jälkeen normaalisti, mutta nyt se ei toimi enää ollenkaan. Saksan matka siis tiedossa.

E: Entä kuinka kauan huoltopyynnöstä siihen, kunnes tyyppi ilmestyi ovelle ? Itse olen lähdössä lauantaina matkalle, joten taidan tehdä huoltopyynnön matkan jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Teloch

Jäsen
Viime reissu kesti omalla boksilla päivälleen kaksi viikkoa. Sitä edellisellä kerralla taisi mennä päivä tai kaksi päälle. Tuo taitaa olla se minimi mitä Microsoft edes lupaa.

Kai se kaksi vuotta on nykyään maksimiaika vehkeille toimia...
Onneksi olkoon 2009 syntyneet. Hahaha...ahah...ha... I'll get me coat.

Tietääkö muuten kukaan onko missään jonkinlaista listaa mistä näkisi tulevat arcade-pelit, vai pitääkö sitä vain odotella jos sinne jotain mielenkiintoista sattuisi joskus ilmestymään?
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Viime reissu kesti omalla boksilla päivälleen kaksi viikkoa. Sitä edellisellä kerralla taisi mennä päivä tai kaksi päälle. Tuo taitaa olla se minimi mitä Microsoft edes lupaa.

Tuohon ei välttämättä kannata tuudittautua, minulla boksi viipyi reissussa sen viitisen viikkoa.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
E: Entä kuinka kauan huoltopyynnöstä siihen, kunnes tyyppi ilmestyi ovelle ? Itse olen lähdössä lauantaina matkalle, joten taidan tehdä huoltopyynnön matkan jälkeen.

Ite nyt soitin tonne tukeen ja vartin mukavan juttelun jälkeen saatiin asiat selviksi. Eli nyt pitäis tulla X-ajan kuluessa rahtikirjat sähköpostiin ja tämän jälkeen pitää ite soittaa ???-firmalle jotka hakee boksin kotiovelta parin päivän kuluessa.

Tuon huoltopyynnönhän voi nykyisin hoitaa kokonaan netin kautta, mutta itellä ei jostain syystä hyväksyny osoitetietoja (olivat erit toisessa paikassa) jotka tämä virolainen (?) neiti sitten korjasi.
 

Zdeno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ite nyt soitin tonne tukeen ja vartin mukavan juttelun jälkeen saatiin asiat selviksi. Eli nyt pitäis tulla X-ajan kuluessa rahtikirjat sähköpostiin ja tämän jälkeen pitää ite soittaa ???-firmalle jotka hakee boksin kotiovelta parin päivän kuluessa.

Tuon huoltopyynnönhän voi nykyisin hoitaa kokonaan netin kautta, mutta itellä ei jostain syystä hyväksyny osoitetietoja (olivat erit toisessa paikassa) jotka tämä virolainen (?) neiti sitten korjasi.


Joo UPS:lle pitää soittaa, jotta tulee hakee. Itellä piti tänään tulla hakemaan ennen klo 17, mut on ilmeisesti käyny aikasin aamulla. Taisin nukkua sillon vielä, joten uus puhelu täytyy ottaa upsille. Vituttaa kyllä älyttömästi venailla mahdollisesti jopa 5 viikkoa boxin saapumista takasin.
 
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Itse odottelen rahtikirjettä tällä hetkellä, pitäisi tulla tänään, jos virolaisten arvio parista päivästä pitää paikkansa. Itse otin boksista kaikki lisälaitteet irti mukaan lukien kovalevyn, koska sitä en aio päästää huoltoon. Täytyykö AV-ja virtakaapeli laittaa boxin mukana huoltoon ?
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Itse odottelen rahtikirjettä tällä hetkellä, pitäisi tulla tänään, jos virolaisten arvio parista päivästä pitää paikkansa.

Ite soitin perjantaina tukeen ja heti seuraavana päivänä tuli sähköpostiin tarvittavat asiakirjat. Eilen sitten soitin UPS:lle ja tossa vartti sitten hakivat laatikon. Ainaki nopeahkoa toimintaa jos ei muuta.

Sunnuntaina vaan vielä menin varmuuden vuoksi kokeilemaan boksia päälle ja tällä kertaa siinä vilkkui neljä punaista valoa. Tiiä sitten mitä tuo tarkoittaa ja vaikuttaako mitenkään. Kuitenkin alunperin oli ne kolme punaista valoa (joka on kait ainoa vika johon pätee se kolme vuotta), mutta onko uudella boksilla (mikäli lähettävät uuden) sitten samat takuut kuin kaupasta ostettuna?
 

Teloch

Jäsen
...onko uudella boksilla (mikäli lähettävät uuden) sitten samat takuut kuin kaupasta ostettuna?

Omalla kohdalla kävi ainakin niin, että ekalla kerralla vaihtoivat boksin, mutta takuupäivän katsovat edelleenkin siitä koska sen ensimmäisen matolaatikkoni hankin. Näin ollen kun oma boksini seuraavan kerran kosahtaa, edessä lienee kauppareissu ellei sitten saa tuota maagista RROD:ia jonka saa kuulemma takuuseen kuluttajasuojan kautta takuun päättymisen jälkeenkin (jotain valmistajan myöntämästä valmistusviasta siinä puhuttiin), vaikka virolaiset kuinka vonkaisivat vastaan.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Omalla kohdalla kävi ainakin niin, että ekalla kerralla vaihtoivat boksin, mutta takuupäivän katsovat edelleenkin siitä koska sen ensimmäisen matolaatikkoni hankin. Näin ollen kun oma boksini seuraavan kerran kosahtaa, edessä lienee kauppareissu ellei sitten saa tuota maagista RROD:ia jonka saa kuulemma takuuseen kuluttajasuojan kautta takuun päättymisen jälkeenkin (jotain valmistajan myöntämästä valmistusviasta siinä puhuttiin), vaikka virolaiset kuinka vonkaisivat vastaan.

Virolaiset eivät vonkaa vastaan, sillä itse Microsoft on myöntänyt jo jonkin aikaa sitten kolmen vuoden takuun RRoD-vioille. Lisäksi samaan kolmen vuoden takuuseen on myöhemmin lisätty ainakin E74 ja E79 koodeilla kulkevat viat. Ja tietenkään takuu ei nollaudu vaikka kone huollossa kävisikin.
 

Teloch

Jäsen
Virolaiset eivät vonkaa vastaan, sillä itse Microsoft on myöntänyt jo jonkin aikaa sitten kolmen vuoden takuun RRoD-vioille.

Voi kun vain tietäisit. Voisi sanoa jopa täydeksi päivätyöksi mitä joutui puhelimessa käymään läpi, että sai karvan yli 2-vuotiaan boksin huoltoon RRODin takia.
Tarkoitin kuitenkin tuon maagisen 3 vuoden iän ohittaneita lootia, jotka nekin pitäisi kai saada takuuseen niin kauan kun kyseessä on valmistajan myöntämä valmistusvika, kuten esim. RRODiin johtavat ongelmat boksien kohdalla.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Voi kun vain tietäisit. Voisi sanoa jopa täydeksi päivätyöksi mitä joutui puhelimessa käymään läpi, että sai karvan yli 2-vuotiaan boksin huoltoon RRODin takia.

Ok. Itsellä ei ole ollut ongelmia saada konetta takuuhuoltoon, oikeastaan päinvastoin. Olin melkoisen varma ettei oma rakkineeni menisi enää kolmen vuoden takuun piikkiin E79-vikoinensa mutta heti täti sanoi, ettei ongelmaa ole. Aiemmin RRoD:in takia myöskin kaikki sujui hyvin.

Ainut mistä keksin valittamista tuossa huoltohommassa on se, että soittaessa täytyy olla hiljaisessa paikassa, sen verran huonosti sieltä puhe on kuulunut.
Ja tietenkin siitä, että edellisen kerran kone viipyi reilun viisi viikkoa matkalla. Siihenkin on tällä kertaa tulossa näköjään parannus, viime viikon keskiviikkona loota haettiin, eilen aamulla näytti olleen perillä ja nyt ilmoittaa, että laite on korjattu tai vaihdettu ja odottaa kuriirin noutoa kotiin.

Ja ei, en ole Mikkisoftalla töissä.
 
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Eipäs itsellä ollut ensimmäinen huoltopyyntö mennyt perille tein sen netissä, joten soitin asiakaspalveluun ja he hoitivat homman siellä. Tänään sitten heitin Boxin Vantaan palvelupisteeseen ja se on toivottavasti matkalla kohti Frankfurtia.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Äskön sitten päätti kone heittää ihanat punaiset valot tiskiin. Ottaa päähän niin perkeleesti. Piti kavereidenkin kanssa ottaa soppaa ja pitää pientä änäriturnausta täällä ja lähteä siitä sitten baariin, mutta nyt jää yksi vaihe välistä.

Vuoden vanha boxi ja oli ne aiempaa kestävämmät virtalähteet ja vastaavat, mutta ei se näköjään kestänyt. Pitääkö nyt soittaa asiakaspalveluun ja heivata boksi jonnekin 400km päähän, josta ne laittavat sen lennolla jonnekin ?
 

Teloch

Jäsen
Pitääkö nyt soittaa asiakaspalveluun ja heivata boksi jonnekin 400km päähän, josta ne laittavat sen lennolla jonnekin ?

Soittaa asiakaspalveluun kyllä, mutta boksia ei tarvi heivata pahvilaatikkoa pidemmälle. Kyllä sieltä karvainen kuriirimies tulee ovelle koputtelemaan aamuyön hämärinä tunteina. Sitten vain rämpytellään F5:sta UPS:n sivuilla että nähdään koska boksi on Saksassa, sen jälkeen otetaan sähköpostista uusi lähetyskoodi ja toistetaan samaa kun loota on tulossa takaisinpäin.

Itsellänihän olisi tasan viikon päästä tulossa vierasta jos jonkinlaista Metallican keikkaa katsomaan ja tarkoitus olisi pidellä Guitar Hero-iltamia viikonlopun läpi. Jos oma boksi lojahtaa nyt, perustan viimeinkin jonkun epävirallisen "Boksi Baskana" -rahaston, jonka varoilla ostetaan joitakin 360:iä varastoon ja rahaston jäsenille lähetetään ehta kone lainaan aina kun oma on huollossa. Pitäisiköhän jo soitella kavereille...
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Pitääkö nyt soittaa asiakaspalveluun ja heivata boksi jonnekin 400km päähän, josta ne laittavat sen lennolla jonnekin ?

Soittaa asiakaspalveluun kyllä,

Itse asiassa ei nykyään. Microsoft haluaa kaikkien korjauspyyntöjen tehtävän internetin välityksellä tämän sivun kautta. Tuonne vain kirjautuminen, boxin rekisteröinti sarjanumeron perusteella jos sitä ei ole vielä tehnyt ja huoltopyyntö menemään eteenpäin. Jos ei jostain syystä onnistu niin pitää tarkistaa login.live:n osoitetiedot jotta ne täsmää ja jos ei tämänkään jälkeen onnistu niin sitten soittoa ja pistävät sieltä päästä menemään korjauspyynnön.

Toki voit soittaa suoraan asiakaspalveluun jossa sulla menee n. vartti siihen, että kuulet samat asiat huonolla suomella.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Selvä kävin rekisteröitymässä ja ja sähköpostiin tulikin pari viestiä liittyen aiheeseen. Tein boksille tarvittavat toimenpiteet (levyt ja kovalevyt irti) ja kohta haen sopivan pahvilaatikon. Mitäs nyt pitää tehdä kun sähköpostiin tuli kolme eri vaihtoehtoa toimitukselle ? Oma tulostin on rikki, joten sopii parhaiten tämä homma, että UPS:n mies tulee hakemaan lootan ja laittaa siihen omat rahtikirjansa. Pitääkö nyt soittaa jonnekin, jotta se mies tulee hakemaan ? Vai kurkkiiko se ikkunasta tälläkin hetkellä, että olenko kotona...

Tuleeko se paperinen rahtikirja automaattisesti postissa 1-3 päivän sisällä vai pitääkö sekin tilata erikseen ? Ja tuleeko tämä mies automaattisesti hakemaan, kun tietävät rahtikirjan tulleen minulle ?

Kaverilla joskus sama homma ja oli kuulemma aikamoisen ongelmaista.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Tuleeko se paperinen rahtikirja automaattisesti postissa 1-3 päivän sisällä vai pitääkö sekin tilata erikseen ? Ja tuleeko tämä mies automaattisesti hakemaan, kun tietävät rahtikirjan tulleen minulle ?

Mun mielestä se ainoa vaihtoehto (tai ainakin helpoin) tässä tapauksessa on tulostaa rahtikirja ja lyödä laatikon kylkeen. Tulostaminen onnistuu esim. kirjastossa, sosiaalitoimistossa (ainaki Rovaniemellä) tai vaikkapa kaverin luona. Sitten soitto ohjeissa näkyvään numeroon jonka jälkeen UPS:n asiakaspalvelija kertoo koska voivat käydä paketin hakemassa ja hakevatko töistä vai kotoa. Itelle vielä hakupäivänä soitettiin tarkemman ajankohdan kanssa.

Jos välttämättä haluaa sen rahtikirjan kotia toimitettuna niin kannattee sitäkin kysyä UPS:n asiakaspalvelusta. Varmaan paikan päältä voi myös sellaisen hakea eli Tampere, Lieto tai Vantaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Selvä. Tosiaan kaikki tämä ihan uutta, niin välillä vähän tyhmiäkin kysymyksiä.

Luultavasti vien itse sen Vantaalle, kun ei tästä niin pitkä matka ole autolla (n.50km), niin saa nopeiten asian etenemään. Toivottavasti on huomennakin auki, kun nettisivuilla lukee vain viimeinen palautusaika...

Äskön jo tuli huokaistua helpotuksesta, kun kokeili boksia ja lähti NHl09 pyörimään normaalisti ja pari minuuttia kerkesi valikoissa pyöriä, kunnes jumitti jälleen.
 

Zdeno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Nyt on ilmeisesti boxi korjattu Saksan päässä ja korjauksen tilassa lukee toimitettu asiakkaalle.
Mites tämä takaisin saamisen laita, onko sama juttu että Ups tuo mahdollisesti kotiovelle boxin vai pitääkö itse hakea jostain?
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Toimitettuna olis täälläkin (ehtiiköhän tällä viikolla tuleen?). Jokohan tällä kertaa se myös toimii? Ja jos toimii niin jumatsuikka jätkät, kohta veivataan vielä viimiset NHL:t ennen uuden saapumista. Voitan kaikki, kaikessa.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Mikä mahtaa olla boxissa vikana...

Tänään aamulla boxi käynnistyi ihan normaalisti ja ehdin pelata NHL:ä n. 10 minuuttia, kunnes kuva katosi ja muuttui harmaaksi pikselimössöksi. Boottasin konsolin ja taas sama juttu: 10 minuutin jälkeen tilttaus. Äsken töistä palattuani kokeilin taas ja sama tulos.

Kokeilin ilman peliä sisällä ja XBox 360-valikkoon laatikko suostui menemään, mutta heti, kun laittoi NHL 09:n sisään, niin kuva muuttui taas kerran pikselimössöksi... Nyt boxi ei suostu enää edes käynnistymään, vaan normaalisti käynnistysnappulassa vilkkuva vihreä valo on muuttunut punaiseksi valoksi.

Boxi on ollut minulla vuoden päivät ja nyt alkoi ensimmäisen kerran kiukuttelemaan. Pitääkö tuo nyt viedä huoltoon?!
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Joopa joo, oma Elite antoi myös punaiset valot. Huoltoonhan tää lähtee, no onneksi nyt on off season.

Haen silti huoltoprosessin ajaksi varastosta 8-bittisen Nintendon, saatana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös