Xbox 360

  • 191 285
  • 1 175

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Tuolla NHL-turnausketjussa jo avauduinkin, mutta tämä ketju on epäpilemättä oikeampi paikka tälle.

Boxi taisi sanoa sopimuksensa irti. Punaisesta ringistä syttyy palamaan oikea alakulma ja virhekoodia E 74 tarjoillaan. Ennen tuota kesken pelin ruutu pamahti yhtäkkiä kauttaaltaan virheäksi (kuitenkin siten, että jotain pikselimössöä voi siellä taustalla nähdä liikkuvan) Johan tota riemua jo melkein vuoden kesti.

Onkos tuo ongelma tuttu muille käyttäjille? Tuikkasin M$:n tukeen mailia. Kone on ostettu Tilt-pelikaupasta. Onkos kokemuksia, että kannataako koneen kanssa mennä sinne marisemaan, vai mitä tehdä? Aiemmat kokemukset tuesta noiden boksien kanssa kun eivät ole kauhean rohkaisevia.

EDIT: kompensoiko M$ Live-aikaa mitenkään, kun vekotin on telakalla/maailmalla?
EDIT2. no uiddu, tähän tuli vastaus nopeammin kuin olisi voinut kuvitellakaan
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Onkos tuo ongelma tuttu muille käyttäjille? Tuikkasin M$:n tukeen mailia. Kone on ostettu Tilt-pelikaupasta. Onkos kokemuksia, että kannataako koneen kanssa mennä sinne marisemaan, vai mitä tehdä? Aiemmat kokemukset tuesta noiden boksien kanssa kun eivät ole kauhean rohkaisevia.

Soitto asiakaspalveluun ja boxi haettiin parin päivän päästä kotoa. Kesti n. 3 viikkoa kunnes tuotiin kotiovelle takaisin. Itse piti kyllä pakata boksi pahvilaatikkoon. Hyvityksenä muistaakseni live-aikaa kuukauden tms.
 

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuolla NHL-turnausketjussa jo avauduinkin, mutta tämä ketju on epäpilemättä oikeampi paikka tälle.

Boxi taisi sanoa sopimuksensa irti. Punaisesta ringistä syttyy palamaan oikea alakulma ja virhekoodia E 74 tarjoillaan. Ennen tuota kesken pelin ruutu pamahti yhtäkkiä kauttaaltaan virheäksi (kuitenkin siten, että jotain pikselimössöä voi siellä taustalla nähdä liikkuvan) Johan tota riemua jo melkein vuoden kesti.

Onkos tuo ongelma tuttu muille käyttäjille? Tuikkasin M$:n tukeen mailia. Kone on ostettu Tilt-pelikaupasta. Onkos kokemuksia, että kannataako koneen kanssa mennä sinne marisemaan, vai mitä tehdä? Aiemmat kokemukset tuesta noiden boksien kanssa kun eivät ole kauhean rohkaisevia.


EDIT: kompensoiko M$ Live-aikaa mitenkään, kun vekotin on telakalla/maailmalla?
EDIT2. no uiddu, tähän tuli vastaus nopeammin kuin olisi voinut kuvitellakaan

Itsellä on suht tuoretta kokemusta näistä ongelmista kun heinäkuun alussa tuli red ring of death (vilkuttaa 3 punaista valoa) ja kaksi viikkoa meni mulla koko touhuun.

Maanantaina soitto MS asiakastukeen joka jostain syystä ohjautui englanninkieliseen tukeen. Sain asian selvitettyä sinne mutta vähän tuntui olevan ymmärryksessä vikaa a with dots kanssa kun koitin tavata ääkkösiä osoitteeseen. Onneksi tajusin soittaa vielä uudestaan puolen tunnin päästä ja nyt pääsin suomenkieliselle asiakaspalvelijalle joka korjasi ton edellisen tekemät töppäilyt.

Sähköpostilla tuli rahtikirja UPS:ää (kuriirifirma) varten jonka pystyi printtamaan ja laittamaan paketin kylkeen (laitoin alkuperäisessä boxin laatikossa menemään). Vein paketin itse tiistaina UPS:lle kun suht vieressä olen töissä. Tästä kahden viikon päästä maanantaina tuli soitto UPS:ltä että boxi on noudettavissa tai olisivat toimittaneet sen kotiinkin.

Eli tasan 14 päivää meni koko hommaan. Toki jos ei asu lähellä UPS.n toimipisteitä niin tämä hidastuttaa hommaa kun odottelee että ne tulevat hakemaan boxin ja tuovat sen takaisin.

Meikän kohdalla olivat vaihtaneet emolevyn ja DVD aseman ja korvaukseksi tuli 1kk live kortti. Ihan suht hyvin homma siis toimi ainaki minun kohdalla mutta olen kyllä kuullut että voi kestää kauemminkin.

Niin ja boxi tuli takaisin eri laatikossa eli ei kannata pakata alkuperäiseen laatikkoon jos sen haluaa säilyttää.
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Omat kokemukseni toukokuulta täsmälleen samat kun Jargonilla, sillä erotuksella että puheluuni vastasi avulias virolainen tyttö, joka puhui hyvää suomea. Xbox viipyi Saksassa 2 viikkoa, emolevy ja dvd-asema vaihdettiin. Tämän jälkeen laite toiminut varsin mainiosti ja käymisääni on ollut hiljaisempi.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Kertokaapa, että onko Mikkisoftalla tiedossa joka laitteen takuuajat? Tai voiko takuuajan tarkistaa itse jostain? Itsellä nimittäin tuli tämä kaikille tuttu RROD kesken illan pelaamisen. Takuulappu kadonnut jonnekin huutintuuttiin muuton yhteydessä ja takuutakin olisi (muistaakseni) vielä puolisen vuotta ainakin jäljellä. Onneksi sentään omistan kaksi konetta, kun joskus tullut voitettua jostain kilpailusta, mutta tämän kyllä mieluiten korjaisi.
 
Viimeksi muokattu:

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kertokaapa, että onko Mikkisoftalla tiedossa joka laitteen takuuajat? Itsellä nimittäin tuli tämä kaikille tuttu RROD kesken illan pelaamisen. Takuulappu kadonnut jonnekin huutintuuttiin muuton yhteydessä ja takuutakin olisi vielä puolisen vuotta ainakin jäljellä. Onneksi sentään omistan kaksi konetta, kun joskus tullut voitettua jostain kilpailusta, mutta tämän kyllä mieluiten korjaisi.
Itselläni sellainen muistikuva, että jos tuo RROD tulee, niin Microsoft on luvannut huoltaa kaikki koneet, oli takuu voimassa tai ei.
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
RRoD takuu on 3 vuotta, eikä tarvitse takuulappua. Kun soitat asiakastukeen, laitteen sarjanumero tulee tietää, siitä ne näkevät paljonko takuuta on jäljellä.
 

Mige

Jäsen
Minulla taas tuli E74, tarviiko tähän takuulappua? Vuoden takuusta on vielä muutama kuukausi jäljellä (kone ostettu viime jouluna). Eli ottaako ne koneen huollettavaksi, vaikka takuulappu on kadonnut?
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minulla taas tuli E74, tarviiko tähän takuulappua? Vuoden takuusta on vielä muutama kuukausi jäljellä (kone ostettu viime jouluna). Eli ottaako ne koneen huollettavaksi, vaikka takuulappu on kadonnut?
Vähän ylempänä: "laitteen sarjanumero tulee tietää, siitä ne näkevät paljonko takuuta on jäljellä."
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Boxi taisi sanoa sopimuksensa irti. Punaisesta ringistä syttyy palamaan oikea alakulma ja virhekoodia E 74 tarjoillaan. Ennen tuota kesken pelin ruutu pamahti yhtäkkiä kauttaaltaan virheäksi (kuitenkin siten, että jotain pikselimössöä voi siellä taustalla nähdä liikkuvan) Johan tota riemua jo melkein vuoden kesti.
Minulla taas tuli E74, tarviiko tähän takuulappua? Vuoden takuusta on vielä muutama kuukausi jäljellä (kone ostettu viime jouluna). Eli ottaako ne koneen huollettavaksi, vaikka takuulappu on kadonnut?
Tervetuloa joukkoon sankkaan. Pirautin M$:lle ja antoivat vielä ohjeen testata konetta ilman kovoa, jonka jälkeen uusi soitto tukeen ja mahdollisesti lähetys huoltoon. Ja tuon koneen sarjanumeron haluavat tietää, eli siihen tosiaan tuo takuukin on sidottu. Veikkaanpa muuten, että puhelu ohjautui Etelä-Helsinkiin, sillä sen verran hoonoa oli soomi, mitä tyttönen puhui.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Eilen lopputuloksena oli se, että kone lähtee huoltoon. Puhelimessa sanoivat, että lähettävät kaksi mailia. No nyt olen saanut vasta yhden otsikolla "UPS-tunnuksen lähetys, nnnnnnnn". Mitähän kriittistä tietoa siinä toisessa viestissä vielä on, eli kannattaako sitä odottaa, vai riittääkö nuo Upsin sivuilta saadut dokkarit siihen, että koneen voi pistää matkalle?
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Kone on takaisin saksanmaalta. Jippii.

Paitsi että nyt en saa ohjainta pelaamaan. Yhdistän ohjaimen uudelleen ja se toimii noin 3 sekuntia, jonka jälkeen se putoaa pois pelistä "Please reconnect controller". Mitäs vittua nyt pitäisi tehdä? Ensimmäisenä herrä epäilys, että ovatten rikkoneet jotain.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Paitsi että nyt en saa ohjainta pelaamaan. Yhdistän ohjaimen uudelleen ja se toimii noin 3 sekuntia, jonka jälkeen se putoaa pois pelistä "Please reconnect controller". Mitäs vittua nyt pitäisi tehdä? Ensimmäisenä herrä epäilys, että ovatten rikkoneet jotain.

Turha neuvo, mutta onko virta lopussa? Pattereista voi olla virta loppu vaikka se boxi näyttäiski että olis melkein täynnä virrat. Sit taas jos akkua käytät niin nekihän voi hajota. Kokeile ainakin ensimmäiseksi ihan präniköillä paristoilla sitä ohjainta. Itellä on monesti ongelmia jos yrittää omaa ohjainta kaverin boksiin yhdistää niin saa aika monta kertaa yhdistää ennen kuin alkaa toimimaan. Et jos oot ihan uuden boxin saanut tilalle niin siinä voi mennä aikansa ennen kuin ohjain oppii uuden isäntänsä.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Turha neuvo, mutta onko virta lopussa? Pattereista voi olla virta loppu vaikka se boxi näyttäiski että olis melkein täynnä virrat. Sit taas jos akkua käytät niin nekihän voi hajota. Kokeile ainakin ensimmäiseksi ihan präniköillä paristoilla sitä ohjainta. Itellä on monesti ongelmia jos yrittää omaa ohjainta kaverin boksiin yhdistää niin saa aika monta kertaa yhdistää ennen kuin alkaa toimimaan. Et jos oot ihan uuden boxin saanut tilalle niin siinä voi mennä aikansa ennen kuin ohjain oppii uuden isäntänsä.

Mulla on tuo latausmokkula koneen kautta käytössä ja sen kanssa latailin aikani ennen kuin testasin. Ja itse asiassa kyllähän tuo ohjain toimii ihan moitteetta, kunhan ohjain on maksimissaan metrin päässä konsolista. Heti kun tuo vähänkin kauemmas, niin yhteys ohjaimeen katoaa ja ohjaimen valot alkavat vilkkua hulluna. Mikäs perkele tuohon auttaisi?

Melkein tekisi mieli sanoa, että vituttaa. Ja vituttaa koko konsolin hommaaminen, kun tiesi että tämä korjausrumba on edessä todennäköisesti ennemin kuin myöhemmin.
 

Mige

Jäsen
Hmm, yllättävän nopeaa toimintaa Mikkisoftalta; X360 lähti huoltoon 20. päivä ja konsolin saapumispäivä pitäisi olla 3.9. Ennuste kun oli 15-20 päivää, niin pitää olla ihan tyytyväinen, kunhan nyt tuolloin se myös sitten saapuu ja toimii. Toivottavasti mulla ei ole mitään samanlaista säätöä kuin JiVellä...
 

Mige

Jäsen
..kunhan nyt tuolloin se myös sitten saapuu ja toimii. Toivottavasti mulla ei ole mitään samanlaista säätöä kuin JiVellä...
No ei vittu tässä ole mitään järkeä. Mikkisofta väittää että olen peukaloinut tai yrittänyt peukaloida konsoliani ja tästä syystä eivät suostu antamaan uutta konsolia tilalle. Mitä vittua nyt taas?

E. Lähetin tukeen nyt sähköpostia, jonka kautta lienee helpompi selittää aivan kaikki. Eli olen kyllä avannut konsolin, mutta vain puhdistaakseni sen poistaakseni sisältä kuuleneen oudon äänen. Onko kellään kokemuksia tällaisista tilanteista, että leppyyko M$ näistä tarinoista vai onko tää rikkinäinen X360 roskiskamaa? Itse veikkaisin jälkimmäistä mutta saa nyt nähdä.

E2. Tänään soitin Microsoftille saatuani soittopyynnön lähetettyäni sähköpostia ensin. Roskiskamaahan se on, vittujen kevät. Pakko ostaa uus kohta kun NHL 09 tulossa ja jatkoajan jengi houkuttaa vaan liikaa.
 
Viimeksi muokattu:

Fiiu

Jäsen
Mige, valitettavasti Microsoft on oikeassa. Konsolia ei pitäisi mennä omin päin availemaan mistään syystä. Tietysti tuokin on vähän tulkinnanvaraista mutta niitähän ei sinänsä ole tarkoitettu kuluttajan auottavaksi.

Harmillista toki että noin käy ja tuollainen päätös tulee. Konsolien hinnat muuten ovat ilmeisesti jälleen laskussa, tiedä sitten koska muutos näkyy täällä Euroopan mantereella ja ennen kaikkea kylmässä pohjolassa.

Ja tosiaan, oma boksi sanoi tiistaina että RROD ja halusi lähteä Saksaan. Vein eilen UPS:lle ja nyt jännätään että kauanko kestää. Sopivasti tietysti NHL 09:n julkaisun kynnyksellä... Erikoisinta tuossa oli se, että sarjanumeron mukaan konsoli oli huollettu aiemmin vaikka pari vuotta sitten ostin iskemättömänä Verkkokaupasta. Kerroin kuitenkin asian oikean laidan ja näin ollen ei pitäisi olla senkään puolesta mitään ongelmaa.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Mige, valitettavasti Microsoft on oikeassa. Konsolia ei pitäisi mennä omin päin availemaan mistään syystä. Tietysti tuokin on vähän tulkinnanvaraista mutta niitähän ei sinänsä ole tarkoitettu kuluttajan auottavaksi.

Sama juttuhan koskee käsittääkseni monia muitakin laitteita. Eli takuu menee jos menee itekseen aukaisemaan. Oli syynä sitten puhdistus tai mikä tahansa. Hyvä sentään että boksien hinnat ovat jo nyt tippuneet ihan kiitettävästi.
 

Mige

Jäsen
Juu, ihan oma mokahan tuo oli ja lähinnä oon vihanen itelleni. Ei vaan tullut ajateltua tarpeeksi hyvin ja siitä rankastaan nyt sitten ~250 euron verran, onneksi sentään jonkun verran ylimäärästä massia löytyy.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Mulla on tuo latausmokkula koneen kautta käytössä ja sen kanssa latailin aikani ennen kuin testasin. Ja itse asiassa kyllähän tuo ohjain toimii ihan moitteetta, kunhan ohjain on maksimissaan metrin päässä konsolista. Heti kun tuo vähänkin kauemmas, niin yhteys ohjaimeen katoaa ja ohjaimen valot alkavat vilkkua hulluna. Mikäs perkele tuohon auttaisi?

Melkein tekisi mieli sanoa, että vituttaa. Ja vituttaa koko konsolin hommaaminen, kun tiesi että tämä korjausrumba on edessä todennäköisesti ennemin kuin myöhemmin.

Olin tässä välissä viikon lomailemassa ja hyvinkin kaukana boxista. Tänään taas kotosuomessa ja lainasimpa kaverilta toisen ohjaimen. Sama homma myös sillä, eli ovatten siellä huollossa pupeltaneet tuon vastaanottimen paskaksi. Meininki hjyvä. Joten ei kun taas soittelemaan sinne viroon ja boksia pakettiin ja saksaan. Saahan siitä sitten taas sen vitun kuukauden livekortin, jippiaijee.

Jaa niin, ja onhan jo tuosta edellisestä reissusta se boksi tallessa. Ei tarvii sitä etsiä.
 
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Onko kellään kokemuksia LIVEN pelaamisesta HomePNA-yhteydellä ? Itselläni on sellainen yhteys ,mutta kun aikoinaan kyseisellä yhteydellä kokeilin pelata PS2:sta netissä niin peleistä toimi vain NHL 06.Kun ostin Boxin sain mukana 3kk live-aikaa ja Boxista löytyy myös Wlan-adapteri.
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Hommasin just ton 360konsolin ja kymysys kuuluupi: miten saan yhdistettyä konsolin ja pc:n kun mulla ei ole mediacenter xp:tä?

http://support.microsoft.com/kb/909536

Tuolta pitäisi löytyä tarvittavat härpäkkeet. En pysty enempää auttamaan, omasta asennuksesta jo pitkä aika. Joillakin oli ongelmia media connectin kanssa, omalla kohdalla toimi heti.

Toivottavasti saat pelittämään.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Vinkkinä tänne että Citymarket (plussakortilla) ja Verkkokauppa.com myyvät XBox 360 Pro HDMI 60 Gt + NHL 09 yhteishintaan 269 euroa. Eli kampanja-alennus on n. 65 euroa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös