Xbox 360

  • 191 291
  • 1 175
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Orman Mollis kirjoitti:
Tai vielä helpommin painamalla sitä X- nappulaa (siis sitä harmaata nappulaa missä on vihreä X). Sitten aukeaa ruutu vasempaan nurkkaan, missä yläkulmassa näkyy patterin kunto, eli onko miten finaalissa vai ei!!

Näin olikin, ei tarttenut onneksi kauempaa vikaa etsiä.. patterit vaan vaihtoon..
 

Evander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mass Effect

Kaikille palstan Xbox-pelaajille on kyllä pakko suositella tätä peliä. Ehdoton vuoden peli 2007 omasta mielestäni. Kyseessähän on loistava scifiaiheinen roolipeli eeppisellä tarinalla varustettuna. Roolipelit eivät tietenkään nappaa jokaista, mutta Mass Effect on käytännössä lähempänä tarinaa kertovaa taktista räiskintää hienon käyttöliittymänsä ja 3rd person- kuvakulman ansiosta. Pelissä on upea (vaikkei ehkä kovin omaperäinen) miljöö ja tekemisessä on panostettu pieniinkin yksityiskohtiin. Vaikuttavaa pelissä on myös keskustelujärjestelmä, joka pohjautuu erilaisiin valintoihin. Tämä ominaisuus tekee dialogista erittäin mielenkiintoista ja se vaikuttaa vahvasti pelin kulkuun.

Viime vuoden aikana tuli pelattua muitakin loistavia boxipelejä, kuten Bioshock, Halo 3, Orange Box ja Assasin's Creed, mutta tämä vie kyllä voiton kaikista.

Tässä vielä linkit muutamaan arvosteluun:
http://xbox360.ign.com/objects/718/718963.html
http://xbox360.gamespy.com/xbox-360/mass-effect/836239p1.html
http://reviews.teamxbox.com/xbox-360/1437/Mass-Effect/p1/
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Tässä tulikin jo selville miten sen patterien latausmäärän saa esille helposti.
Itse ostin kakkosohjaimen ja sen mukana tulleet patterit olivat akkupalkin mukaan kuluneet jo puoleenväliin pelkän viikonlopun yli pelaamisen takia. Joten kyllähän ne kuluu... Itselläni ykkösohjaimessa tuo play&charge juttu ja on kyllä ostamisen arvoinen. Oikeastaan kuuluisi tulla koneen mukana.

*

Kun tuo uuden tallennusformaatin sota taisi kääntyä Blue-Rayn voittoon, aletaan noita HD-DVD:itä tunkea ulos markkinoilta. Ja nyt tuo Xboxin lisälaite HD DVD -asemakin maksaa Euroopassa enää 50e. Tosin kannattaako sellaista enää ostaa ylipäätään, onkin eri asia. Microsoft on jo lopettanut niiden tekemisenkin. Tuleekohan Xboxia BR-asemalla, tai BR-lisälaitetta tulevaisuudessa?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kaikille palstan Xbox-pelaajille on kyllä pakko suositella tätä peliä. Ehdoton vuoden peli 2007 omasta mielestäni. Kyseessähän on loistava scifiaiheinen roolipeli eeppisellä tarinalla varustettuna. Roolipelit eivät tietenkään nappaa jokaista, mutta Mass Effect on käytännössä lähempänä tarinaa kertovaa taktista räiskintää hienon käyttöliittymänsä ja 3rd person- kuvakulman ansiosta. Pelissä on upea (vaikkei ehkä kovin omaperäinen) miljöö ja tekemisessä on panostettu pieniinkin yksityiskohtiin. Vaikuttavaa pelissä on myös keskustelujärjestelmä, joka pohjautuu erilaisiin valintoihin. Tämä ominaisuus tekee dialogista erittäin mielenkiintoista ja se vaikuttaa vahvasti pelin kulkuun.

Viime vuoden aikana tuli pelattua muitakin loistavia boxipelejä, kuten Bioshock, Halo 3, Orange Box ja Assasin's Creed, mutta tämä vie kyllä voiton kaikista.

Tässä vielä linkit muutamaan arvosteluun:
http://xbox360.ign.com/objects/718/718963.html
http://xbox360.gamespy.com/xbox-360/mass-effect/836239p1.html
http://reviews.teamxbox.com/xbox-360/1437/Mass-Effect/p1/

Kyllä vain. Vuoden 2007 peli ja vielä aika selvästi. Tarina itsessään jo on pelaamisen arvoinen ja tähän vielä lisätään erinomaiset muut ominaisuudet ja hyvin toteutetut asiat. Pieniä vikojakin oli matkan varrella, mutta näin hyvässä pelissä se ei edes haittaa.

Pattereiden kulumisesta sen verran, että eniten vaikuttaa ainakin oman kokemuken perusteella se onko pelissä paljon force feedbackia. Esim. FN3:ssa kun sitä oli kokoajan, niin patterit menivät heti. Sitten taas NHL 08:ssa ja vastaavissa ei kulu murto-osaakaan siitä tahdista.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Kaikille palstan Xbox-pelaajille on kyllä pakko suositella tätä peliä. Ehdoton vuoden peli 2007 omasta mielestäni.

Kyllä. Mikäli tykkää KOTOR-peleistä, niin Mass Effect on ehdoton hankinta. Roolipeli lienee liian lokeroiva sana tälle pelille. Peli ei ole läheskään yhtä pitkä kuin esimerkiksi Oblivion, mutta kyllä siinä pelattavaa riittää. Mikäli tunnollisesti kaikki sivutehtävät suorittaa eikä rynni päätehtävää suoraan läpi, niin pelattavaa riittänee 30-50 tunniksi.

Itse pelasin pelin nihilisti-pahakyttä asenteella ja lysti oli ohi jo alle yhdeksässätoista tunnissa.
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Oma boxi ei nyt enää suostu toimimaan. Onko muillla ollut samanlaista kokemusta, eli kun käynnistää koneen niin virtanapin ympyrään syttyy 3/4 valoista palamaan punaisena? Soittelin jo tukeenkin, mutta siellä oli taas niin sekavaa palvelua, ettei oikeen saanut selkoa. Jotain virtalähteestä puhuttiin tms.

Huoltoon kuitenkin lähtee tässä kun ehtii hoitaa asian kuntoon.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Oma boxi ei nyt enää suostu toimimaan. Onko muillla ollut samanlaista kokemusta, eli kun käynnistää koneen niin virtanapin ympyrään syttyy 3/4 valoista palamaan punaisena? Soittelin jo tukeenkin, mutta siellä oli taas niin sekavaa palvelua, ettei oikeen saanut selkoa. Jotain virtalähteestä puhuttiin tms.

Huoltoon kuitenkin lähtee tässä kun ehtii hoitaa asian kuntoon.

Kuinka ollakaan niin mulle tuli myös just rinkulat. Mulle tää on toinen kerta, edellinen tapahtui runsas vuosi sitten.

Jos oikein muistan niin tuolla tuessa kysytään että onko virtalähteessä (se iso mötikkä) vikaa, onko kovalevyssä vikaa (tomiiko kone ilman sitä). Sitten kertovat lähettävänsä UPS:n lomakkeen joko sähköpostissa(jos voi tulostaa) tai postissa ja sitten sopia UPS:n kanssa milloin voivat hakea. Itselläni tosin jannu tuli jo seuraavana päivänä vaikka sovittiin että lähettävät postissa. Harmi vaan että ei ollut boxia pakattuna koska ei ollut sopivaa laatikkoa joten piti sopia uusi käynti parin päivän päästä. Pari viikkoa kesti silloin ennen kuin tuli takaisin..
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Boxin hinta laskee

http://www.mbnet.fi/uutiset/?uutinen=2494

Olen laatikkoa ostamassa jollain aikataululla, mutta nuo pari edellistä viestiä pudottavat intoa kyllä aika tehokkaasti. Jotain parannusta oli kai tulossa 2008 (wikin mukaan) uuden koneen ostajalle.
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
http://www.mbnet.fi/uutiset/?uutinen=2494

Olen laatikkoa ostamassa jollain aikataululla, mutta nuo pari edellistä viestiä pudottavat intoa kyllä aika tehokkaasti. Jotain parannusta oli kai tulossa 2008 (wikin mukaan) uuden koneen ostajalle.

Tietääkseni lähes kaikki boxit mitä kaupoista löytyy, on sitä ns uudempaa mallia, joiden ei pitäsi enää hajota, joten siinä mielessä aika turvallisin mielin vaan kaupoille.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Tietääkseni lähes kaikki boxit mitä kaupoista löytyy, on sitä ns uudempaa mallia, joiden ei pitäsi enää hajota, joten siinä mielessä aika turvallisin mielin vaan kaupoille.

Joo ja loppukesästä/-vuodesta tuleviin koneisiin asennetaan 45nm prosut, myös grafiikkaprosu niin silloin viimeistään pitäisi luotettavuusongelmien olla historiaa. Uusimmassa Pelaajalehdessä oli pikku-uutisena että jonkun vakuutusyhtiön tutkimuksen mukaan hajoamisprosentti olisi 16% mikä on huomattavasti alhaisempi kuin monella "luotettavalla sivustolla" toitotettu 30%.

Hieman päivitystä meikäläisen huoltojuttuun, soitin tukeen ja nyt siellä sanottiin että UPS tuo laatikon mukanaan ja siihen pakataan silloin sekä kone että muuntaja. Kuulemma haluavat varmistaa ettei muuntaja aiheuta sitä ylikuumenemista.
 

megamusil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tietääkseni lähes kaikki boxit mitä kaupoista löytyy, on sitä ns uudempaa mallia, joiden ei pitäsi enää hajota, joten siinä mielessä aika turvallisin mielin vaan kaupoille.

Kyllä noita vanhoja boxeja on kaupoissa vielä mielin määrin. Kannattaa tarkistaa ostaessa, että boxista löytyy HDMI-liitin, sillä kaikki uudet Falcon-piirillä varustetut boxit sisältävät sen. HDMI-liittimellisiä vanhoja boxeja on kuitenkin myös olemassa, joten siihen ei voi sokeasti luottaa. Yksi varma tunnusmerkki uudessa boxissa on ainakin se, että laatikossa lukee virtalähteen wattimääränä 175W. Joskus pakkauksessa voi uusienkin boxien kohdalla lukea 203W, vaikka itse paketti sisältäisi 175W virtalähteen ja Falcon-konsolin.

Jos on boxia ostamassa, niin kannattaa siis tutustua ohjeisiin miten tunnistaa uudet versiot vaikka googlaamalla falcon xbox. Suurin osa HDMI-liittimellä varustetuista konsoleista taitaa nykyään kuitenkin olla noita Falcon-malleja, mutta näitä vanhoja joista HDMI puuttuu on silti kauppojen hyllyillä myös paljon.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
JUusimmassa Pelaajalehdessä oli pikku-uutisena että jonkun vakuutusyhtiön tutkimuksen mukaan hajoamisprosentti olisi 16% mikä on huomattavasti alhaisempi kuin monella "luotettavalla sivustolla" toitotettu 30%.

Minusta tuo 16% on sekin pöyristyttävän korkea ottaen huomioon kuinka uusi laite on kyseessä. Mutta eiköhän se boxi löydä meille viimeistään loppuvuonna FALLOUT 3:n kylkiäisenä.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Minusta tuo 16% on sekin pöyristyttävän korkea ottaen huomioon kuinka uusi laite on kyseessä.

On kyllä aika raju luku. Kuitenkin 360:n on ollut markkinoilla 2.12.2005 asti (Euroopassa)..

Onneksi itse olen säästynyt vielä ongelmilta (*koputetaan puuta*), mutta kyllä noista on saanut ihan tarpeeksi kuulla muilta.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
On kyllä aika raju luku. Kuitenkin 360:n on ollut markkinoilla 2.12.2005 asti (Euroopassa)..

Onhan se ja vertahan siinä kaivettiin nenästä kun parin kuukauden lisätestauksen sijaan piti kone saada markkinoille. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin herra nimeltä Robbie Bach on suurin syntipukki tähän koko sotkuun.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi päivämäärä on koko ajan päin seiniä tuossa Xboxissa? Aina kun tallennan pelin niin päivämääräksi tulee 22.11.2005. Olen vaikka kuinka monta kertaa käynyt muuttamassa päivämäärän, mutta aina seuraavalla kerralla Xboxin käynnistäessäni päivämäärä on tuo 22.11.2005
 
Viimeksi muokattu:

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Miksi päivämäärä on koko ajan päin seiniä tuossa Xboxissa. Aina kun tallennan pelin niin päivämääräksi tulee 22.11.2005. Olen vaikka kuinka monta kertaa käynyt muuttamassa päivämäärän, mutta aina seuraavalla kerralla Xboxin käynnistäessäni päivämäärä on tuo 22.11.2005

Hmm, vanhassa Xboxissa mulla piti laittaa päiväys aina uudelleen kun käynnisti koneen (seuraavana päivänä) ellen mennyt Liveen, jolloin se päiväys muuttui automaattisesti. En kyllä ole kuullut tuollaisesta. Suosittelen etsimään tietoa joko Livegamersin tai Konsolifinin keskustelupalstalta.
 
Suosikkijoukkue
Real Madrid
Miksi päivämäärä on koko ajan päin seiniä tuossa Xboxissa? Aina kun tallennan pelin niin päivämääräksi tulee 22.11.2005. Olen vaikka kuinka monta kertaa käynyt muuttamassa päivämäärän, mutta aina seuraavalla kerralla Xboxin käynnistäessäni päivämäärä on tuo 22.11.2005
Mulla aivan sama, mutta oon ajatellut vaan, että taitaa olla toi päivämäärä ketullaan kun en oo livellä kikkaillu. Ei kai se mikään vika voi olla?
 

imosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kiekko-Vantaa
Sori en jaksanut lukea koko ketjua. Onko täällä livegamers sivustoon rekisteröityneitä?Tai kultaisia liven omistajia?Ois kiva ottaa, joku päivä porukalla vaikka nhl08 3v3-6v6 tai jotain peliä känniservulla, esim vegas2,call of duty4 yms?
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Sori en jaksanut lukea koko ketjua. Onko täällä livegamers sivustoon rekisteröityneitä?Tai kultaisia liven omistajia?Ois kiva ottaa, joku päivä porukalla vaikka nhl08 3v3-6v6 tai jotain peliä känniservulla, esim vegas2,call of duty4 yms?

NHL08 matsia vois joskus kyllä ottaa. Olen rekisteröitynyt livegamersiin tagilla thego86. Sama tagi myös Livessä..

EDIT: Kukkaan muuten ladannu Wormsia tuolta Marketplacesta?? Peliä voi kuulemma pelata 1-4 pelaaja samalla boksilla mutta pitääkö jokaisella olla oma ohjain, kuten esim. track and Fieldissä?!??!?
 
Viimeksi muokattu:

Natural

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Simon Gagne, Keith Primeau, JVR
Jo viideskerta?

Mä sain xboxin huollosta tän viikon tiistaina. Pelasin sitä ekaa kertaa nyt illalla. ENSIMMÄISTÄ KERTAA! Ehdin pelata splinter celliä about 45 min ni kuva jämähtää kiinni --> sammutan koneen lasken kymmeneneen mielessäni ja käynnistän uudelleen. tietenki siihe etupaneeliin tulee ring of death ja kolme punaista viivaa. Oikeesti hei! SE OLI JO MUN VIIDES BOXI!

Sori capslockit sun muut en jaksa korjailla nyt. Ostakaa hyvät ihmiset playstation 3 tai vaikka wii iha sama. Mua ottaa päähän että jatkuvasti mun konsoli lähetetään saksaan ja ehdin pelaa sillä joka toinen kuukausi 45 min.

Mielipiteitä/kommentteja jatkosta?
 

Oskar15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Florida Panthers
Ring of Death

Mä sain xboxin huollosta tän viikon tiistaina. Pelasin sitä ekaa kertaa nyt illalla. ENSIMMÄISTÄ KERTAA! Ehdin pelata splinter celliä about 45 min ni kuva jämähtää kiinni --> sammutan koneen lasken kymmeneneen mielessäni ja käynnistän uudelleen. tietenki siihe etupaneeliin tulee ring of death ja kolme punaista viivaa. Oikeesti hei! SE OLI JO MUN VIIDES BOXI!

Sori capslockit sun muut en jaksa korjailla nyt. Ostakaa hyvät ihmiset playstation 3 tai vaikka wii iha sama. Mua ottaa päähän että jatkuvasti mun konsoli lähetetään saksaan ja ehdin pelaa sillä joka toinen kuukausi 45 min.

Mielipiteitä/kommentteja jatkosta?

Täällä meni reilun vuoden sisään toinen boksi paskaksi. Ei ole pienintäkään mielenkiintoa lähettää konsolia kolmen viikon reissulle Saksaan, joten marssinkin huomenna suoraan Prismaan vaihtaamaan tuon rikkinäisen uuteen.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Terve, n. 6kk kesti meikäläisen ensimmäinen boxi (Halo 3 Edition), nyt kuvaa ei tule (ääni kylläkin), kolme punaista valoa ringissä (virtalähteessä vihreä). Nyt kysynkin, kannattaako tuo koko setti viedä takaisin Anttilaan vai pitääkö Microsoftin asiakaspalvelun kanssa yrittää sopia jotain huoltoa? Vai vaihtaako Anttila koneen uuteen, vai lähettävätkö sitä kautta huoltoon? Ja pitääkö huoltoon lähettää muuta kuin pelkkä boxi, vai tarvitseeko sinne mukaan lykätä virtalähdettä sun muuta? Tätä kautta yritän tätä asiaa nyt selvittää asiaa ja ihmisten kokemuksia kun Support ei ole enää auki enkä Anttilan kanssakaan ehdi säätämään tänään. Ettei tule tehtyä mitään hätiköityä.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)

Tuskin vaihtaa Anttila uuteen, lähettävät sen sinne samaan huoltoon, jonne se menee kun soitat tukeen. UPS:n kaveri tulee sen himasta hakemaan ja tuo takaisin. Itselläni lähti viime tiistaina boxi huoltoon ja perjantaiksi pitäisi tulla takaisin.

Tuesta saat neuvot mitä pitää lähettää huoltoon, mutta uskoisin, että pelkkä konsoli riittää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös