Xbox 360: NHL14 GM Connected Liiga

  • 47 295
  • 666
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Dallas Starsilla vieläkin 0/6 peliä pelattu tältä jaksolta, koittakaas nyt olla linjoilla/ottaa haaste vastaan! :)

ANA, CGY, COL, LA, SJ, WPG.
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Mikä muuten on ns. rangaistus jos tekee maalin alivoimalla hyökkäämällä? Calgaryn gm ainakin oli rehti ja antoi sitten meikäläisen laittaa tyhjiin, mutta mikä on se yleinen käytäntö?
 

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mikä muuten on ns. rangaistus jos tekee maalin alivoimalla hyökkäämällä? Calgaryn gm ainakin oli rehti ja antoi sitten meikäläisen laittaa tyhjiin, mutta mikä on se yleinen käytäntö?
Onko suorat alivoimahyökkäykset nyt kiellettyjä? Tässä versiossa YV maalien tekeminen tuntuu paljon helpommalta kuin aiemmassa, joten olen joka tapauksessa suurimmaksi osaksi purkanut AV:lla. Mielestäni vähän epärealistinen sääntö, sillä nyt viivamiesten ei tarvitse varoa painetta antavia hyökkääjiä...

Mielestäni ihan OK jos AV:lla ei saa alkaa pitämään kiekko ja pyörittämään vastustajan päässä, mutta vastahyökkäyksen pitäisi olla sallittuja.
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Onko suorat alivoimahyökkäykset nyt kiellettyjä? Tässä versiossa YV maalien tekeminen tuntuu paljon helpommalta kuin aiemmassa, joten olen joka tapauksessa suurimmaksi osaksi purkanut AV:lla. Mielestäni vähän epärealistinen sääntö, sillä nyt viivamiesten ei tarvitse varoa painetta antavia hyökkääjiä...

Mielestäni ihan OK jos AV:lla ei saa alkaa pitämään kiekko ja pyörittämään vastustajan päässä, mutta vastahyökkäyksen pitäisi olla sallittuja.

Jaa, no mä olen ainakin olen saanut sen käsityksen, että av:lla ei hyökätä. Jos blokkaat laukauksen, riistät kiekon, tai jotain vastaavaa niin siitä toki saisit hyökätä.

Petron aloituviestistä: "4. Alivoimalla pelataan nöyrästi, eikä hyökätä, jollei tule blokkauksesta tai yms. johtuvaa läpiajoa tai ylivoima hyökkäystä. Häviöllä saa 3 erän viimeiset 5 minuuttia hyökätä vapaasti."

E. AV-hyökkääminen on vaan niin perseestä, eikä sitä tapahdu oikeassakaan jääkiekossa, lukuunottamatta niitä kuuluisia viimeisiä minuutteja.
 

K33pr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Joku täällä sanoikin, että pelaajia on kadonnut niin sama homma täälläkin. Paul Martin (85) huitelee ties missä kun ei jätkää näy jäätreinessä. Tarkistin että olisiko vahingossa mennyt waiwerseihin, mutta ei löytynyt koko gmc:stä. Vituttaahan tuo vähän kun ykköspakki ''katoaa'' jonnekkin.

Siellä tais olla 6-7 peliä. Pittsburghia voi ja pitää haastaa jos pelaan jotain muuta kun NHL:ää !
 

Tammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampa Bay Lightning
juu salo katosi tampasta myös, mutta palkka on pysynyt kylla capissa.

bostonin gm voisi opetella vastailemaan viesteihin sillä olen peliä kysellyt nyt simun alusta saakka eikä kuulu kaverilta mitää takaisin päin. alkaa vaan turhautumaan, kum kummatkin useita tunteja samaan aikaan linjoilla eikä toinen voi antaa edes yksinkertaista "nyt ei ehdi" viestiä.
 

Cream

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Jesse Niinimäki
Pitääkö toi nyt paikkansa kun boxi kertoo, että Lepa77 ja Kurkijalka on ollu viimeks viikko sitten online? No ilmotelkaa pojat, kun jaksatte pelailla Canesia vastaan.
 

Leijonasydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Tampa Bay Lightning
Florida oottelee Chicagoo ja Bostonia tänä iltana!

E. Philly tänää linjoilla aamuyöhön asti. Vastassa Pittsburgh, Rangers, Isles ja Canucks.
 
Viimeksi muokattu:

blackmamba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Oon boksilla lähes koko ajan et kutsua vaan tulemaan vaikka GTA:n parissa oonkin. Kyl mä täältä pelailemaan tuun. En muista kyllä ketä vastaan siellä matseja oli.
 

Tammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampa Bay Lightning
Tampan jakso paketissa.

Ollut todella ailahtelevaa suorittamista, mutta eiköhän se tästä tasaannu.
1.kenttä heräsi viime pelissä tehden 2 maalia Stamkosin toimesta ja muutenkin loppua kohden alkoi jo se oma tyyli löytyä.
 

RedRebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Sunderland AFC
New Jerseyllä vielä Boston ja Vancouver vastassa, peliä pystyn ottamaan vaikka keskellä päivää joten tänne infoa jos haluat pelata pois.
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Calgaryn manageri on päättänyt yhteysongelmien takia lähteä liigasta, joten Flamesiin on paikka vapaana.

Sen lisäksi voitaisiin ottaa esille vähän alussa puhutut peliajat, joista piti sanktiota antaa jos menee naurettavuuksiin. Kestän toki Chicagon vittumaisen jatkuvan tökkimisen ja muutenkin epärealistisen kiertelyn ja kaartelun, mutta peliajoissa voisi olla joku tolkku?? Pelaamastamme pelistä: Kolmospakkipari: Brookbank 0.28min ja Peckham 2.23min. Ja Kane 37.07min??, Toews 36.16min??. Vähän vie makua jos joukkue pistää kentät säästämään tehoja ja ykköskenttä pelaa 60% koko pelistä.
 

spädäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Blackhawks, Leijonat, (sympatiat Ipalle) #68
Peliajat ehdottomasti kuriin !
Toisessa liigassa on hyökkien k.a 23 min ja pakeilla 27 min. Pelikieltoja napsuu, jos rajat ylittyy. Ikinä ei ole rajat omalla kohdalla ylittynyt. Muutamalla GM:lla on peliajat paukkunut, mutta kummasti on pysynyt rajojen sisällä, kun pelikieltoja napsunut.
Noin alas ei kuitenkaan tarvis vetää, mutta joku roti. Mr. lepa77/paki77 peluutti jo viime versiossa McDonaghia päälle 40 min.

Veskan jatkuvaan availuun vois kans jonkun säännön laittaa ?

Se jos mikä ei näytä oikealta lätkältä. Ja olishan se mukava saada hyökkäyspäänaloituksia muutenkin, kuin pitkien ja jäähyn seurauksena..
 

Cream

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Jesse Niinimäki
Itse en huomannut lepan ylipeluutusta, koska dominoin peliä totaalisesti. Sen sijaan av-hyökkääminen jurppi, ja siitä laitoinkin viestiä ensimmäisellä erätauolla. Voitin toki.
 

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Milloin Phoenixin GM pääsisi peleille? Miestä ei ole näkynyt onlinessa pariin päivään.

Kannatan ehdottomasti peliaikarajoitusta.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sen lisäksi voitaisiin ottaa esille vähän alussa puhutut peliajat, joista piti sanktiota antaa jos menee naurettavuuksiin. Kestän toki Chicagon vittumaisen jatkuvan tökkimisen ja muutenkin epärealistisen kiertelyn ja kaartelun, mutta peliajoissa voisi olla joku tolkku?? Pelaamastamme pelistä: Kolmospakkipari: Brookbank 0.28min ja Peckham 2.23min. Ja Kane 37.07min??, Toews 36.16min??. Vähän vie makua jos joukkue pistää kentät säästämään tehoja ja ykköskenttä pelaa 60% koko pelistä.

Malliesimerkki huonosta häviämisestä. Ensinnäkin, Brookbank ja Peckham eivät olleet kolmospakkipari, vaan nelosketjun laiturit johtuen Chicagon loukkaantumistilanteesta. Todellisuudessa kolmosparini pelasi ottelussa n. 8-10min. Lisäksi yksittäisestä ottelusta on, jos ei järjetöntä, niin ainakin ihan helvetin hölmöä vetää johtopäätöksiä pelaajien peluutuksesta. Jokainen tietää, että jos ketju jää jumittamaan kentällä ja katkoa ei tule, niin peliaika voi olla yksittäisessä erässä vaikka 17min, jolloin muutoin normaalillakin (ykköskentän) peluutuksella peliaika nousee reilusti yli puolen tunnin. Lisäksi mulla Hossa pelasi 29min, joka kertoo sitä, etten tietoisesti lyönyt ykköstä mitään älyttömiä määriä kentälle, vaan Kanen ja Toewsin peliaika johtuu ylipitkistä vaihdoista ts. "jumituksesta". Hossa siis oli kaikissa samoissa kentissä Toewsin kanssa, AV:ssa siis Kane puuttui kokonaan.

Lisätään vielä vähän faktaa peluutuksesta, alla vertailussa Chicagon ja St. Louis Bluesin eniten pelanneet:

Blues vs. CHI:
1)STL Pietrangelo 31,75min
2)STL Bouwmeester 31,7min

3)CHI Toews 29,6min
4)STL Tarasenko 27,6min
5)CHI Seabrook 27,6min
6)STL Oshie 27,25min


Case closed.
 

Petro

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
Malliesimerkki huonosta häviämisestä. Ensinnäkin, Brookbank ja Peckham eivät olleet kolmospakkipari, vaan nelosketjun laiturit johtuen Chicagon loukkaantumistilanteesta. Todellisuudessa kolmosparini pelasi ottelussa n. 8-10min. Lisäksi yksittäisestä ottelusta on, jos ei järjetöntä, niin ainakin ihan helvetin hölmöä vetää johtopäätöksiä pelaajien peluutuksesta. Jokainen tietää, että jos ketju jää jumittamaan kentällä ja katkoa ei tule, niin peliaika voi olla yksittäisessä erässä vaikka 17min, jolloin muutoin normaalillakin (ykköskentän) peluutuksella peliaika nousee reilusti yli puolen tunnin. Lisäksi mulla Hossa pelasi 29min, joka kertoo sitä, etten tietoisesti lyönyt ykköstä mitään älyttömiä määriä kentälle, vaan Kanen ja Toewsin peliaika johtuu ylipitkistä vaihdoista ts. "jumituksesta". Hossa siis oli kaikissa samoissa kentissä Toewsin kanssa, AV:ssa siis Kane puuttui kokonaan.

Lisätään vielä vähän faktaa peluutuksesta, alla vertailussa Chicagon ja St. Louis Bluesin eniten pelanneet:

Blues vs. CHI:
1)STL Pietrangelo 31,75min
2)STL Bouwmeester 31,7min

3)CHI Toews 29,6min
4)STL Tarasenko 27,6min
5)CHI Seabrook 27,6min
6)STL Oshie 27,25min


Case closed.

Empä jaksa kauheasti tätä kommentoida. 4 peliä sulla mennyt simuun, jolloin hyökkääjälle tulee ~22min pelissä ykköskentässä, av:ssa ja yv:ssä. Joku voi siis laskea vaikka Toewsin peliajan KA:n, kun simuloidut pelit otetaan pois. Jokatapauksessa pamahtaa kevyesti yli 30min. Lisäksi äskeisessä pelissä taisi olla kolmoskenttä muodossa Kane-Toews-Shaw ja ykkönen taas Kane-Toews-Hossa? Tuplapeluutus. Mistään jumituksesta on turha puhua, seurasin kyllä miten vastapuolella kentät vaihtui ja peluutus tapahtui. Lisäksi itsellä myös tullut vastaan Chicagon av-hyökkääminen. Aika monta sääntöä tässä ajassa oystynyt rikkomaan..
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Todella monella joukkueella ykköshyökkääjä on pelannut n. 30min ja ykköspakki n. 32min. Mielestäni nämä pitää saada nyt kuriin. Ehdotukset pelirajoista voisi olla hyökkääjillä joku 27 minuuttia ja pakeilla 30 minuuttia, ettei niitä tarvitse koko ajan kyylätä, mutta siltin niissä olisi joku roti.

***

Kolmen hyökkääjän ollessa saikulla palkkakatto-ongelmien vuoksi Kings joutuu luopumaan yhdesta pakista, koska en saa yhtään varahyökkääjää ahl:stä rosteriin capin takia. Joukkueella kun on 9 puolustajaa yhden suunnan sopparilla.

Näin ollen tarjouksia saa heittää Jeff Schultzista (27v, 1v./600k, 83) ja Willie Mitchellistä (36v, 1v/3,315milj, 81). Takaisinpäin halutaan sellainen prospecti, minkä voi heittää farmiin (ei-suojattu) ja kenellä on myös potentiaalia olla joskus nhl-pelaaja.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Empä jaksa kauheasti tätä kommentoida. 4 peliä sulla mennyt simuun, jolloin hyökkääjälle tulee ~22min pelissä ykköskentässä, av:ssa ja yv:ssä. Joku voi siis laskea vaikka Toewsin peliajan KA:n, kun simuloidut pelit otetaan pois. Jokatapauksessa pamahtaa kevyesti yli 30min. Lisäksi äskeisessä pelissä taisi olla kolmoskenttä muodossa Kane-Toews-Shaw ja ykkönen taas Kane-Toews-Hossa? Tuplapeluutus. Mistään jumituksesta on turha puhua, seurasin kyllä miten vastapuolella kentät vaihtui ja peluutus tapahtui. Lisäksi itsellä myös tullut vastaan Chicagon av-hyökkääminen. Aika monta sääntöä tässä ajassa oystynyt rikkomaan..

Voi jumalauta! Sitten kun huomaat miten naurettavia väitteesi olivat niin alat yhtäkkiä keksimään että mulla olis ollut tuplapeluutus!! No kuten jokainen voi peliaikatilastosta mennä katsomaan niin mulla on kolmos ja nelosketju pelanneet molemmat 5-10min/peli, joten väitteesi tuplapeluutuksesta kumoutuu jo siinä paskaksi. Yhteensä 21 kenttäpelaajaa on saanut peliaikaa, joka ei olisi mahdollista jos käyttäisin vain kymmentä hyökkääjää per ottelu.

Ja mun av-hyökkääminen?!?!? Jumalauta mulla ei ollut kertaakan kiekkoa hallussaa sun av:lla sun hyökkäyspäädyssä. Koitin kuljettaa kiekko keskialueelle ja sitten purkaa, siinäkään en kuitenkaa ainoalla av:llani onnistunut. Kiekon kuljetus keskialueelle ennen purkua on mulle selviö, koska jos alan lämäilemään omalta maaliviivalta niin tässä pelissä sillä tavalla 90% puruista epäonnistuu. Norsu on vasta opetteluvaiheessa mulla.

Ja lisäksi mulla on 3 peliä kymmenestä mennyt simuun, joten vaikutus keskiarvoon on todella pieni. Sun ykkösparin 32min lukemiin ei yksikään Chicagosta yllä silti lähellekään! Olisiko Bluesilla jopa ykköspari tuplapeluutuksessa kun niin paljon pelaavat?
 

GoYote

Jäsen
Suosikkijoukkue
Coyotes, OEL, LFC
Phoenix pahoittelee heikkoa läsnäolo tässä jaksossa ja osin myös tulevassa jaksossa. Harrastukset ja koulu painaa nyt niin kovasti päälle, että ei muutamaan päivään mahdollisuutta peleillä ole ehtiä. Konepeluu on päällä, pahoittelut vastustajille.
 

Heko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Maple Leafs
Noita keskimääräisiä peliaikoja kun katselin niin muutamilla hyökkääjillä ylittyy se 27 min ja muutamilla pakeilla 30 min. Rajat vaikuttaisi ainakin siinä mielessä ihan sopivan suuruisilta, ettei kovin moni joudu peluutustaan edes hirveämmin tarkkailemaan.
 

janbo

Jäsen
Noita keskimääräisiä peliaikoja kun katselin niin muutamilla hyökkääjillä ylittyy se 27 min ja muutamilla pakeilla 30 min. Rajat vaikuttaisi ainakin siinä mielessä ihan sopivan suuruisilta, ettei kovin moni joudu peluutustaan edes hirveämmin tarkkailemaan.

En ole totta puhuen omaa peluutustani edes seurannut, koska botti/simupelejä on puolet pelatuista. En silti ihmettelisi, vaikka Detroitin pakeilla peliajat paukkuisi, kun kolme top4 pakkia tippui sairastuvalle, joista kaksi samassa pelissä ensimmäisen viisiminuuttisen aikana.

Detroitilla on vielä pelejä jäljellä ja illemmasta olen linjoilla. Carolinan managerilta toivotaan yhteydenottoa kun omaan yritykseeni ei vastattu.
 

janbo

Jäsen
Mitäs mitäs? Virhekö?

Terveisin, Carolinan manageri

Sori. Muistin väärin, eikös Creamhill ollut San Josen manageri... :D Kuka olikaan niin tietää kyllä kenestä puhun.

Jäätyykö muilla boxi vähän väliä GMC-valikoihin? Ihan tuskaa koko pelimuoto kun koko boxi jäätyy joka kerta kun koittaa päästä treidi-ruutuun tai league members kohtaan.
 

blackmamba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Tänään iltavuorossa, linjoilla siis joskus klo 9-10 maissa, siitä sitten puoleen yöhön ainakin. Milloin simu tulee, jonkun verran matseja vielä pelailematta? t. Canucks
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös