Xbox 360: NHL13 GM Connected - Analyysit, jälkipelit ym.

  • 48 706
  • 836

Dilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, New Jersey Devils, Ässät
Hohhoijjaa kun on mukavaa taas tämä GM Connected. Loukkaantumisia tulee joka matsissa ja taitaa olla jopa 6 tai 7 pelaajaa pelannut kaikki kauden ottelut. Tällä hetkellä sivussa Daniel Briere, Scott Hartnell, Jakub Voracek, Nick Palmieri ja Ryan Whitney. Melkein aina on enemmän taklauksia kuin vastustajalla, mutta silti ei tunnu vastustajille tulevan läheskään niin paljon noita loukkaantumisia kuin meikäläiselle.

Eipä ole hirveästi tätä änäriä tullut pelailtua lukuunottamatta näitä tämän liigan otteluita niin kyllähän siinä jää jälkeen kun vastustajilla on keinot, joilla maali tehdään varmasti jos on häviämässä matsia. Islandersin tapaan vituttaa suunnattomasti nämä etunurkkamaalit.

Treidit on jäänyt vähiin, joten niillä voisi saada vähän lisää intoa tähän pelaamiseen. Laittakaa vaan rohkeasti ehdotuksia tulemaan. Kaikki pelaajat Girouxista Rinaldoon ovat kaupattavissa.
 

trap

Jäsen
Teinkö muka jonkun etunurkkamaalin äsken, vai mistä tämä avautuminen?

Mulla on maalinteko ihan samanlaista tervanjuontia kuin Phillyllä, äsken 27 laukausta ja 2-1-häviö Nashvillelle. Flyersin taklauspeli oli kieltämättä voimakasta, mutta maalipaikkoja aika harvakseltaan.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Heh, ei saatana taas. Ensin täysin ansaitsematon 1-0 voitto Floridassa, jossa kaveri vei mua jatkuvasti kuin pässiä narusta (vaikka vetoja ei paljoa tullutkaan).

Perään sitten 1-3 turpaan Detroitilta. Ensimmäinen maali pomppii Kindlin poikittaissyötöstä jostain heittäytyvän pakin ja toisen pakin koivista maaliin. Lopussa peli ratkeaa 3-1 maaliin kun "katkaisen" pokecheckillä poikittaissyötön ja kiekko valuu ihanasti takakulmaan oikein tolpan kautta kilahtaen ohi spagaatiin venyvän kassarin. Että näin.
 

Oskar15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Florida Panthers
Heh, ei saatana taas. Ensin täysin ansaitsematon 1-0 voitto Floridassa, jossa kaveri vei mua jatkuvasti kuin pässiä narusta (vaikka vetoja ei paljoa tullutkaan).
Blokkasit niin hyvin laukaukset ja muutamassa paikassa hain vielä vapauttavaa syöttöä. Sama juttu edellisessä ottelussa Carolinaa vastaan, josta kuittasin voiton vasta rankkareiden jälkeen 1-0. Pittsburghia vastaan sain maalihanat auki jo varsinaisella peliajalla, pelin päättyessä mulle 3-2.

Kaikille kolmelle vastustajalle kiitokset hyvistä otteluista.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Pittsburghia vastaan jo 2-0 johdossa, mutta tuli kärsittyä jatkoajan 2-3 tappio. Kovin ikävä tasoitus Penguinsilta, kun säbäranarilla Crosbylla tasoitti, ei arvostusta täällä. Vitutukseni jatkojalla yhtä säbäranaria hain ja peräänhän sitten Penguins haki vastaavaa loppuerän ajan, kunnes pääsi puolittaiseen läpiajoon ja vei Luongon kahville, joten voittomaalissa ei valitettavaa kuin omassa toiminnassa, eli paska puolustaminen tilanteessa.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kivasti tuntuu menevän ristiin nää pelit. Esim. Vancouveria vastaan oon hävinny kaikki keskinäiset kohtaamiset tähän mennessä ja sitten toisaalta voittanut kaikki ainakin Calgarya ja Minnesotaa vastaan jotka ei kumpikaan ole sieltä helpoimmasta päästä.

Bödkerillä joku suonenvetokausi menossa, mies nousi viime jaksolla oman sisäisen pistepörssin kolmanneksi ja jatkoi tässä jaksossa menoaan. Huikeimpina tehoina Calgarya vastaan 4+1 ja paikka ykköskenttässä ansaittu Landeskogin ollessa viime aikoina yllättävän vaisu.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Bruinsilla edelleen ongelmia Ottawaa vastaan ja nyt Horton joutui telkalle 29 ottelun ajaksi. Seurana vielä Subban ja Plekanec, joten ei hyvältä näytä.... Play-off paikkaa 10 pistettä, joten ihmeitä pitäisi tapahtua jos tästä vielä noustaan. Luovutus ei kuitenkaan tule kysymykseenkään.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Verinen taisto tulee oleen meidän lohkossa, ainakin mun ja Ottawan välillä. Kovaa vääntöö pari peliä. Ekan hävisin jatkoajalla 3-2 ja toisen voitin varsinaisella 2-1. Jälkimmäinen oli siitä outo peli että Miller otti kiinni jokaisen etuyläkulma-yrityksen. Ekassa pelissä hajos sitten Myers 12 peliks. Ottawalta lähti Omark ja joku toinen paviaani.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Verinen taisto tulee oleen meidän lohkossa, ainakin mun ja Ottawan välillä. Kovaa vääntöö pari peliä. Ekan hävisin jatkoajalla 3-2 ja toisen voitin varsinaisella 2-1. Jälkimmäinen oli siitä outo peli että Miller otti kiinni jokaisen etuyläkulma-yrityksen. Ekassa pelissä hajos sitten Myers 12 peliks. Ottawalta lähti Omark ja joku toinen paviaani.

Ei se ollutkaan kuin Big Fat Buff se toinen paviaani. Teikäläisen telotusyritysten jälkeen se Myersin loukkaantuminen EBERLEN taklauksesta oli oikeus ja kohtuus.

Tehokasta viimeistelyä Buffalolta + Miller, joka piti huolen tokassa pelissä ettei mikään mene. Paitsi Spezzan jalkamaali.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Teikäläisen telotusyritysten jälkeen se Myersin loukkaantuminen EBERLEN taklauksesta oli oikeus ja kohtuus.

Noh, noh. Sun tuuletukset oli mun kasetille liikaa :D Meni nauha poikki hetkeks. Mut oli siitä hyötyäkin, vähän aikaa kun sekoili niin sain maalin tehtyä. Hossa purjehti alivoimalla pakkien välistä vähän kun Alkon jonossa.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Hienoa nähdä, että Koillinen divisioona alkaa menemään yhtä kuumaksi väännöksi kuin IRL! Toivon mukaan tiukat pelit jatkuu. Lähinnä vain ihmetyttää miten pelit menee niin ristiin ja pelaajat ovat ihan tasoisia vastustajasta riippuen (esim. Bruinsia vastaan Miller ei perinteisesti saa edes ovea kiinni ja Ottawaa vastaan näköjään pelaa aina huippuotteluita). Jatketaan tästä ensi jaksossa!
 

ysiyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Kärpät, Rams, Real Madrid
Tämmöstä tänään, Dallas-Chicago 2-13 ja Patrick Kane 8+2. Pistän vähä enemmä rapoja jos jaksaa tässä illan päälle!

E: Auuuts 29+26=55 tehot nakuttanut Viktor Stalberg pois 36 peliä sekä Jonathan Toews day-to-day statuksella.
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tämmöstä tänään, Dallas-Chicago 2-13 ja Patrick Kane 8+2.

Juuri tämän vuoksi yritin saada myös Kanea telakalle pelissämme, mutta eipä tuo onnistu ikinä kun hakee. Ainoa loukkaantuja oli tuo Toews, joka loukkaantui kai ns. "late hitissä", jossa edes kamera kuvannut tuota osumaa.
 

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen taas pari niukkaa tappiota Phoenixille. Ensin Dallasia vastaan tappio 0-1 ja perään Rangersilta 4-2. Sain tasoitettua 2-2:een noin 4 min ennen loppua mutta 15sek ennen loppua tuli vähän höntyiltyä liikaa ja Rangersin hyökkääjä läpi -> jalat alta ja seurauksena rankkari. Mige laittoi tämän varmasti sisään ja sekunti ennen loppua vielä tyhjiin 4-2.

Phoenixin saldo on viimeiseltä 10 peliltä todella surkea, taitaa olla 2 voittoa ja loput noita totuttuja maalin tai kahden tappiota. Toisaalta todella hyviä pelejä ovat olleet lähes kaikki joten vaikka dunkkuun tulee, niin hauska näitä silti on pelailla koska melkein kaikissa peleissä on kuitenkin ollut ihan saumat pisteisiin ja pienestä se on välillä kiinni.

Pleijaripaikka on käytännössä menetetty joten nyt täytyy ruveta panostamaan pikkuhiljaa enemmän ja enemmän ensi kauden joukkueeseen.
 

Mige

Jäsen
Rangersilla kolme matsia eilen, pelasin kyllä jokaisessa todella huonosti. Voitot irtosivat Floridasta ja Phoenixista molemmista lukemin 4-2. Nihkeää peliä mutta maalinteko sujui sentään joten kuten ja se riitti tällä kertaa voittoihin. Illan viimeisessä Chicagolta nokkaan 8-2, loppu kyllä kiinnostus ihan täysin ~5-2 -tilanteessa, sen jälkeen aloin vaan hakea loukkaantumisia. Pelasinhan mä paskasti, mutta pari kertaa pomppi ihan kivasti Blackhawksin suuntaan (mm. Girardin kaks omaria olivat ihan mielenkiintoisia pokecheck-pomppuja). Ei siinä mitään, olin ihan vastaantulija ja Chicago ansaitsi ehdottomasti voittonsa. Todella kova joukkue ja helppo ymmärtää miksi Chicago hallitsee koko liigaa.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Voiko tässä moodissa komissaari muokata asetuksia mitenkään? Esim jos vaikka väsymystä laittaisi kovemmaksi tai jotain niin joukkueiden pitäisi pelata enemmän neljällä kentällä. Vituttaa kun suurinpiirtein kahdella kentällä voi tahkota matseja menemään. Meni vähän ohi aiheen tämä kysely nyt :-)
 

ysiyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Kärpät, Rams, Real Madrid
Kannattaako tässä pelata vaan kolmella kentällä melkein koko peli?

Itse ainakin tykkään pelata kolmella kentällä. Ei nelosketjun jamppojen vauhti ja taitokapasiteetti ole sitä luokkaa että pystyisi samalla tyylillä pelaamaan kuin ylempien kenttien äijillä.

Eilen siis tuli pelattua Starssia vastaan 2-13, noh pelistä ei paljoa jäänyt sanottavaa. Erikoisuus oli Starsin taktiikka kolmannessa erässä keskialoituksen jälkeen aina lähteä omaan päähän ja laukoa omaa maalivahtia kohti..

Rangers peli päättyi Blackhawksvoittoon 8-2. Tuuria oli paljolti mukana tässä pelissä ja kakkosketju otti vastuuta kun sitä kaivattiin. Lisäksi onnistuin jättämään Gaborikin maaleitta, joka lienee ihan hyvä suoritus.

Washingtonia vastaan peli oli tiukka ja päättyi 4-1. Peli ratkesi aika pitkälti muutamaan Kanen nopeaan maaliiin suoraan keskialoituksesta.

Columbuspelistä muuta muistikuvaa ei ole, kuin että peli oli tiukka ja tais kääntyä mun voitoksi lopulta.

Ai niin, Jonathan Toews on back in business. Stalberg ainoa sairaslistalla tällä hetkellä.

Kiitos kaikille vastustajille ketä on tähän mennessä tullut vastaan koko liigan aikana! Mukava nähdä että peli voi herättää tunnetta eri tavoin! Vielä ois Edmonton kohtaamatta tässä jaksossa.
 

Oskar15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Florida Panthers
Voiko tässä moodissa komissaari muokata asetuksia mitenkään? Esim jos vaikka väsymystä laittaisi kovemmaksi tai jotain niin joukkueiden pitäisi pelata enemmän neljällä kentällä. Vituttaa kun suurinpiirtein kahdella kentällä voi tahkota matseja menemään. Meni vähän ohi aiheen tämä kysely nyt :-)
Äkkiseltään sanoisin, että asetuksia ei pysty muokkaamaan. Ja jos oikein muistan, niin ei niitä pystynyt liigan luomisvaiheessakaan muokkaamaan. Ihmetyttää kyllä, kun muutama vastustaja on peluuttanut ykköskenttää melkein puolet ottelusta. En tiedä mikä vaikutus sillä olisi, jos pelityylin vaihtaisi Hardcoreksi.

Mun mielestä pelkkä pelaaminen on jo itsessään hauskaa, en mä jaksa hakea voittoa hinnalla millä hyvänsä.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Mun mielestä pelkkä pelaaminen on jo itsessään hauskaa, en mä jaksa hakea voittoa hinnalla millä hyvänsä.

Tuohon lauseeseen kiteytyy erittäin hyvin omatkin tuntemukset tästä liigasta. Ei tämän pidä niin kovin vakavaa olla. Itse ainakin toivon, että tätä liigaa pelattaisiin hyvässä hengessä, eikä haettaisi niitä ns. varmoja maaleja. Pyrittäisiin pitämään pelit suhteellisen realistisina ilman pelimoottorin vikojen hyödyntämistä.

Vastustajan kunnioituskin on tärkeää. Tämä lähinnä niille jotka paisuttavat ihan surutta ottelun maalimääriä. Coloradoa vastaan sorruin kerran itse tekemään seitsemän pönttöä, mutta kun huomasin vastustajan pienen ärtyneisyyden, niin lopetin maalien hakemisen hampaat irvessä ja ottelu pelattiin alta pois. Vitutus vaan siitä kasvaa, kun peli on jo aivan selvä ja toinen hakee vain lisää pinnoja sille pörssikärjelleen.

Viime vuotisesta painoksesta tuttua doomswitchia ei ole pelissä näkynyt, niin sen oman pelin rauhoittaminen ei pitäisi olla ongelma hyvässä johtoasemassa. Vastustajan täydellisen nöyryyttämisen pois jättäminen tulee pitkässä juoksussa vain parantamaan pelin henkeä tässä liigassa.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Itse ainakin tykkään pelata kolmella kentällä. Ei nelosketjun jamppojen vauhti ja taitokapasiteetti ole sitä luokkaa että pystyisi samalla tyylillä pelaamaan kuin ylempien kenttien äijillä.

Veikkaan että pelaisit jopa yhdellä kentällä mielummin pelkästään, mikäli vois säätää niin ettei vaihtoja suoriteta ollenkaan? Eiks ois kiva painaa Kanella joka pelissä 10+6 tehoja? :) Sillon ei tarvis pelailla niillä hitailla säkeillä joita on pakko pitää kakkosketjussa sotkemassa taktiikoita ja kuvioita.

Ja muihin, joo, mä otan jossain määrin tosissani. Kiroon jokaisen päästetyn maalin kohdalla teitä jokaista huoran penikoiks tai muuten vaan vammasiks ääneen omalla sohvalla (ilman mikkiä). Jokainen tappio vituttaa ja tekee mieli hajottaa jotain :) Mä en lähde pelaan yhtäkään peliä vaan sen takia että mun aika elämässä kuluu eteenpäin kun en keksi muutakaan kun pelata xboxia. Mä haluan voittaa, mutta koitan kuitenkin pitää peleissä sen järjen mukana etten hae niitä maaleja jotka tuntuu usein uppoovan. Aina kun häviän, häviän saappaat jalassa. Kun voitan, voitan "rehellisesti". Näin tää on kivaa eikä tunnu ajanhukalta.

Eikä tässä liigassa oo mitään pahoja oikeesti ollu, aika hyvin kaikki on pitäny "säännöistä" kiinni.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
On se nyt perkele kun ei pysty pelaamaan yhtään ottelua niin ettei joku loukkaantuisi.... Nyt meni Bergeron 4 pelin ajaksi. Tällä hetkellä Bruinsin saikkuosasto on tällainen:

P.K. Subban (85) 3 ottelua
P.Bergeron (86) 4 ottelua
N.Horton (85) 24 ottelua
T.Plekanec (86) 30 ottelua

Onneksi nyt tuli edes 5-2 voitto Devilsistä......

EDIT:

Tilastojen mukaan täydet 41 ottelua ovat pelanneet P.Bergeron, M.Lucic, A.McQuaid, M.Greene ja C.Kelly, joista Bergeron siis loukkaantui juuri. Seuraavan ottelun jälkeen Bruinsista vain neljä (!) pelaajaa on selvinnyt reilu puoli kautta ilman loukkaantumisia.
 
Viimeksi muokattu:

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Jakso tuli korkattua Carolinaa vastaan. Mä menin paikalle ilman housuja, pyllistin, Viltzup työnsi sisään metrisen halkonsa. Siellä se sitten piti sitä koko 60 minuuttia. 6-0 tauluun. Hyvä mä.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täälläkin tuli jakso korkattua Carolinaa vastaan päätyen 3-4 jatkoaikatappioon. Ok, olin (olen) huonompi pelaaja ja pomppihan se kiekko mullekin, mutta ei jumalauta taas noita maaleja / tota pelin tekoälyä. Carolinan ekassa maalissa 2-1 hyökkäys jossa nostan vastaanottavan pelaajan mailan -> johonkin se kiekko osuu ja liruu kassarin puikoista sisään ihanan hitaasti. Toinen/kolmas (en muista kumpi): suoraan keskialoituksesta yksin kuljetellen läpi täysin paikallaan seisovan puolustuksen. Tuo on aivan vitun naurettavaa, mutta kai pitäis aina muistaa vaihtaa samantien alimpaan pelaajaan ohjaus ettei noita pääse käymään eli oma moka? Jatkoaikamaali taas sitten pomppaa Nashin perseen kautta omiin, gg.

Ratkaisu meinas tulla jo varsinaisen peliajan lopussa, kun kiekko on lirumassa vastustajan päähän ja pistän pakit vaihtoon. Hetken kuluttua vastustaja lähtee hyökkäämään. Kun kiekkoa kuljetetaan keskialueella, lähtee molemmat mun pakit vastaan punaviivalle ja ajaa ittensä ulos tilanteesta -> taas kaveri läpi. Ei näköjää kannata manuaalisesti pakkeja vaihtaa.. Käsittämätöntä :D

Onneksi tässä liigassa ei ole tähän mennessä kuin yksi käyttänyt sitä keskialoituksessa sitomista ja sitten laiturilla välittömästi hustle pohjassa läpi, kun ei ehdi itse ajoissa vaihtaa alimpaan pelaajaan ohjausta...

[/itku]

edit:
Jakso jatkua 2-3 tappiolla Vancouverille. Täytyy sanoa että tässä pelissä olin täysin purjeessa ja kaveri ois voinut tehä vaikka 10 maalia ilman Thomasin seivejä. Niin ja tyypillisesti meni eka maali oman heittäytyvän pelaajan ja tolpan kautta maaliin. Ei siinä kyllähän noita silloin tällöin sattuu mutta kun oli jo kolmas peli putkeen jossa eka maali tulee tuollaisesta tilanteesta. :) Oma peli menikin sitten ihan sekaisin ja vasta 3. erässä sain jotain aikaan, numerot kuitenkin mairittelee raakasti.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös