Xbox 360: NHL13 GM Connected - Analyysit, jälkipelit ym.

  • 48 712
  • 836

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Tampereella näyttäs ilmanlaatu olevan ihan hyvä, joten liekö siellä jotain outoa vesijohtovedessä, kun jätkät kilahtelee yksi toisensa perään.

Jos olisin tamperelainen, niittaisin tähän jotain Suomen Kanadasta ja kiekkokulttuurista sekä siitä että se otetaan tosissaan kaikissa muodoissaan, mutta kun en oo niin en sano. Äläkä sä siellä huutele, ite menetät malttis välillä kans mutta et tuo sitä ulos näppäimistön kautta. :D Tänne on paljon mukavampi kiukutella niin muijan ei tarvi pelätä saavansa turpaan.

Pahoittelut silti ainakin kahdesta maalista, jotka todistetusti tein tuolla tavalla, ja yhden lähes viivasta. Jos liigan säännöt näin ovat, kun tuli jo juteltua tästä asiasta IRC:ssä, niin sitten pitää muuttaa pelikirjaa omalta kohdalta.

Case closed. Pahoittelut toimii aina.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Perkele. Pääsin maalin takaa 2-1 johtoon Columbusta vastaan 3. erässä, mutta sitten kaveri tuli tasoihin bugin avustamana; taklaan vauhdilla Thortonia omalla puolustussinisellä -> Joe "liikahtaa" taklauksen "voimasta" laitaan ja saa siitä kaikkien fysiikan lakien mukaisesti uskomattoman speed burstin kohti maalia. Eihän tossa mitään uutta ole tämän pelisarjan tietäen mutta vituttaa silti. Kirsikkana kakun päälle 2-3 voittomaali perus veto etuyläpeltiin. Ei mitää, ansaittu voitto sinne suuntaan anyway.

Eipä muuten näköjää mullakaan kulu noi loukkaantumiset joidenkin pelaajien osalta, Staal ollu jo kolmen pelin ajan että pitäis 1 pelin päästä palata kehiin.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
On tää vain ihmeellinen peli. Viime jakson kolmessa viimeisessä ottelussa meikäläinen paino jokaisessa ottelussa kaksi tai kolme kertaa enemmän vetoja ja hallintakin taisi olla joka matsissa meikäläiselle kaksi kertaa suurempi. Silti saldona vain kaksi voittoa joista kumpikin taisi olla maalilla ja yksi tappio.

Tämä jakso alkoi pelillä Penssejä vastaan ja siitä tuli 5-0 käkeen. Sitten olikin kaksi aika outoa matsia, kun ensimmäisessä kaatui Flames 7-1 ja toisessa Vancouver 7-4. Kummassakin matsissa peli oli mulle 4-0 ekan erän jälkeen ja vastustajien maalivahtien torjunta% alle 50. Mitään en tehnyt erilailla verrattuna neljään edelliseen otteluun joissa maalinteko tuotti ongelmia. Näissä kahdessa viimeisimmässä voitossa peli ilmeisesti vain päätti, että nyt annetaankin Tampalle maaleja oikein liukuhihnalta. Jännä juttu. Onko muilla esiintynyt tällaista?
 

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli otettua pari kertaa pataan St Louisilta. Täytyy sanoa että aika kovassa tikissä on Stl ja voi olla musta hevonen pleijareissa.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
No itselläni Devilsiä vastaan alku lähti hyvin liikkeelle ja peli sujui. Read iski ottelussa hienosti kaksi häkkiä ja ottelu oli 3-0. Sitten alettin availemaan takkia, ja Devils pääsi hyvin peliin mukaan ja kavensikin ottelun 3-2. Meinasi käydä kyllä huonosti tuossa ottelussa, ja hyvin kyllä Devils painosti.

Toinen ottelu perään Kingsejä vastaan, ja tästä ottelusta en tiennyt mitä odottaa. No niinhän siinä kävi, että Kings johti ottelua 3-0, ja sitten paloi hermo uuteen hankintaan Pielmerii maalin suulla ja totuttuun tapaan Bryzgalov tilalle. Ottelu meni hyvin vielä hallintaan, kun kavennukset tuotti tulosta 3-2, kunnes lähti käsistä. Backes ja Stoll iskevät hattutemput ottelussa ja peli päättyy ujosti 9-3. Komea oli minun kolmas maalikin, kun Kingsin pakki tekee vielä oman. Hieman puoli valoilla meni tuo kolmas erä, mutta ei ollut epäselvyyksiä kumpi oli parempi.
 

Oskar15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Florida Panthers
NY Rangersilta turpaan lukemin 7-1. Mulla ei vaan yhtään kestä hermo sitä jatkuvaa poketusta. Ihan sama vaikka Mige pelaisi loput ottelut Floridan konetta vastaan, mä en jaksa tuhlata aikaani tommoseen. Otan ennemmin tappion siistillä pelillä, kuten esim. viime jaksossa Torontolta ja Washingtonilta.
 

Mige

Jäsen
Yleensä todella hankalaa Floridaa vastaan voitto peräti lukemin 7-1. Uusi ykköskenttä oli liekeissä, Ovechkin 1+1, Getzlaf 2+3, Gaborik 1+4. Muutama maali livahti kyllä todella helposti Floridan veskar(e)ille ja se näytti vievän (ymmärrettävästi) pelihalut. Missiaen pelasi ekan pelinsä häkissä, ainoa omiin mennyt maalikin oli aika kyseenalainen; rankkari Floridalle, Missiaen torjuu ja pysäyttää kiekon maaliviivalle, kahmaisee sen räpyläänsä ja käyttää samalla pelivälineen viivan väärälle puolella. It's in the game.

e: Jaa, näköjään tullut kommentointia pelityylistä. En mä kyllä koe pokettavani sen enempää kuin monet muutkaan, pistetään palaute joka tapauksessa korvan taakse. :-)
 

Oskar15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Florida Panthers
e: Jaa, näköjään tullut kommentointia pelityylistä. En mä kyllä koe pokettavani sen enempää kuin monet muutkaan, pistetään palaute joka tapauksessa korvan taakse. :-)

Saat toki pokettaa vaikka kuinka paljon, mulla ei vaan hermot kestä sitä. Runkosarjan loput ottelut voit pelata konetta vastaan, katotaan pleijareissa uudestaan.

Edit. Voi tietty olla, että sun pelaajien mailapuolustus on parempaa kuin muilla ja siksi poketus on niin hiton tehokas.
 

Matsku

Jäsen
Kingsien jakso meni aika reisille. Uudet hankinnat oli ihan ok, mutta silti jakso pakkasen puolelle. Varmaan surkein jakso koko GMC:n aikana tuloksellisesti. Viisi matsia, kaksi voittoa, kaksi tappiota ja yksi SO-tappio. Ihan mukavia pelejä, varsinkin Detroitista kaavittu 5-1 voitto oli tuloksesta huolimatta pirun tasainen. Ja jakson päätösmatsi Minnesotaa vastaan oli varmaan siistein peli mitä oon tässä pelissä pelannut: 0-0 ja hemmetin tiukkaa ja mukavaa vääntöä, loppuun tosin sitten karmea antikliimaksi.

Otetaan nyt vielä tähän jonkin verran kantaa noihin pelityylijuttuihin. Tässä tulee suht tiivistettynä oma näkemys fair playstä: mulle on ainakin ihan sama mitä jengi yrittää ja kokeilee, kuhan peli ei perustu siihen, että samaa kikkaa tai kuviota haetaan aamusta iltaan. Säbärannarit ja läpiajoveivit sun muut on kuitenkin puolustettavissa pois. Aika paljon tappaa luovuutta, jos kokoajan "pelkää" tai funtsii, että mitä muiden mielestä saa tehdä ja mitä ei. Mun pelaamiseen tää on ainakin vaikuttanut, läpiajoissa on välillä tullut kokeiltua ties minkälaista kiemuraa, joskus vain siksi, että kokeilen jotain muuta muiden mieliksi. Eli en uskalla edes kunnolla yrittää maalintekoa. Esimerkiksi mun mielestä joku etukulmamaali on ihan helvetin hienosti oivallettu, jos kassari jättää sinne tilaa ja nostat kattoon. Pokecheckikin on mun mielestä ihan puhtaasti taitolaji.

Wicciä vastaan tällä kaudella laitoin yhden kyseenalaisen säbärannarimaalin (?), huomasin /tajusin, että vastustajaa se häiritsi, joten annoin maalin takaisin. Se oli mulle ok. Mua vastaan saa kuitenkin ainakin painaa ihan millasia kuteja haluaa, mutta kuten todettua, perseestähän se on jos ei mitään muuta siihen peliin keksi.

Tätä taisi komissaarikin jo joskus sanoa, että kädet on vapaat, kunhan ei pelleile jatkuvasti samaa kuviota. Erittäinkin paljon samaa mieltä.

Kertokaa ihmeessä muutkin omia mielipiteitä ja, että oonko ajatukseni kanssa ihan yksin. Pääasia kuitenkin varmaan kaikkien mielestä olis, että tää on helvetin hauskaa ja helvetinmoista vääntöä.
 
Viimeksi muokattu:

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Otetaan nyt vielä tähän jonkin verran kantaa noihin pelityylijuttuihin.

En viittiny kopioida koko tekstiä. Mutta kyllähän sä oot ihan oikeessa. Eikä musta kannata välittää. Mulla kiehahtaa välillä nollasta sataan liian nopeesti, sillon oon heti täällä huutamassa oikeutta. Vaikka auon päätäni välillä mennen henkilökohtaisuuksiin, en sitä kuitenkaan tarkota pahalla koskaan. En mä oikeesti muijaakaan lyö :) Mutta onhan tänne helpompi kiukutella kun eukolle. Helkutin hyvinhän tää on loppujen lopuks menny kaikkien osalta.

Asiaan, otin yhen pelin illalla. Luultavasti molempien yllätykseksi sain roikuttua Montrealin kyydissä rankkareihin asti, häviten siellä sitten 4-3.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Otetaan nyt vielä tähän jonkin verran kantaa noihin pelityylijuttuihin. -- Aika paljon tappaa luovuutta, jos kokoajan "pelkää" tai funtsii, että mitä muiden mielestä saa tehdä ja mitä ei. -- Eli en uskalla edes kunnolla yrittää maalintekoa.

Just näin mullakin monesti käy. Olen viimeisenä sarjataulukossa ja jos pääsen yksin läpi niin en edes koita laittaa etunurkasta kiekkoa sisään vaan yritän hakea takanurkkaan joko suoraa vetoa tai sitten ajan pienestä kulmasta maalille ja yritän liruttaa takakulmaan, jotten pelaa "epärehdisti". Onlinepeleissä randomeita vastaan mun pelaaminen on paljon rennompaa ja monesti se näkyy tulostaulullakin, vaikken sielläkään vaan etukulmaan/säbäranteita pistele.
 

Oskar15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Florida Panthers
Pokecheckikin on mun mielestä ihan puhtaasti taitolaji.
Parhaimmillaan pokecheck on taitolaji, mutta ei silloin, kun sitä rämpätään jatkuvasti. Mulla oli sattuneesta syystä todella paljon aikaa ihmetellä Migen puolustuspelaamista. Eikä siinä mitään, kyllä mä lääkkeen tuohonkin puolustukseen keksin, en vaan jaksa taistella muutamasta runkosarjapisteestä hampaat irvessä.

Kertokaa ihmeessä muutkin omia mielipiteitä ja, että oonko ajatukseni kanssa ihan yksin. Pääasia kuitenkin varmaan kaikkien mielestä olis, että tää on helvetin hauskaa ja helvetinmoista vääntöä.
Hauskaahan tämä on enimmäkseen ollut. Nyt kuitenkin puhutaan kaverista, joka peluutti viime kaudella ykköskenttää lähes puolet ottelusta ja jonka maalintekotavoista on useampikin valittanut. Kaikista paskimmat ottelut ovat yllättäen osuneet juuri NY Rangersia vastaan. Enkä edes ole hävinnyt kaikkia, vaan voitot ovat tältä kaudelta tasan 2-2.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Kyllä siinä Kingsejä ja Devilsejä vastaan tuli hieman sellainen olo välillä, että mistähän täältä saa oikein vedellä, jäi ehkä hieman päälle tuo aikaisempi, vaikkei siitä enää kannetakkaan kaunaa. Devilsiltä huomasin kuitenkin, että säbärannari lähti pari kertaa pelissä, mutta en ainakaan muistaisi, että olisin pahemmin sitä käyttänyt. Kingsejä vastaan nyt olinkin sen verran helisemässä, että veto lähti sieltä mistä ehdin sen laukauksen lähettää.
 

Glassjaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mun mielestä esimerkiksi etukulmarannaria saa tietenkin käyttää jos sellainen paikka aukeaa, mutta se, että niitä hakemalla haetaan koko pelin ajan on perseestä.
 

Fishstick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Islanders
Devilsiltä huomasin kuitenkin, että säbärannari lähti pari kertaa pelissä, mutta en ainakaan muistaisi, että olisin pahemmin sitä käyttänyt.

Ei ole tapana käyttää saba-vetoja, mutta nopeasti kun yrittää lyöntilaukausta maalille niin pelaaja saattaa kiskaista vedon saba-tyyliin. Toinen tapa miten se tulee esiin, on kun yrittää onetimeria ja syöttö jää taakse niin pelaaja ottaa kiekon seläntakaa haltuun ja laukaisee viiveellä. Maksimissaan sattui kerran tai pari, mutta yhtään maalia ei tullut kyseisellä tavalla.
 

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taidan olla samaa mieltä kuin suurin osa eli jotta tämä olisi hauskaa, niin mielestäni kaikkea saa tehdä kunhan ei tee samaa asiaa koko ajan.

Itsellä ehkä eniten käämit palaa siitä että pelataan fairplayta 59.50min ja sitten 1-1 tilanteessa vedetään säbärannari 10sek ennen loppua. Ei tule respectejä. Viime kaudella näitä oli jotain pelejä mutta tällä kaudella ei oikeastaan tule mieleen yhtään.

Samoin joku retardituuletus ja hidastuksien katsomiset 4-1 johtomaalista ei ole herrasmiesmäistä.

Ei mulla oikeastaan ole tällä hetkellä kenenkään pelityylistä suurempaa valittamista koska pakko sitä on itsekin pelata EA:n pelikirjan mukaan jos meinaa maaleja tehdä ja pisteitä saada. Itse kun yleensä tekee sen 1-4 maalia pelissä niin ei esim. ole oikein varaa olla yrittämättä tehdä läpiajoista maalia rysty-kämmen kombolla. Jos jostain syystä johdan vaikka 3-0 niin silloin voi koittaa hassutella.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta tuntuu jotenkin käsittämättömältä, miten joku voi muka käyttää "huomattavasti" muita nähden enemmän tuota pokea, koska jokaikinen tässä liigassa käyttää sitä ihan helvetisti, joka on ihan ymmärrettävää. Kaikki tietävät, että jos kiekon haluaa pois sitä on käytettävä eikä siinä minusta ole mitään vikaa. Lättysyöttöjä vain harjoittelemaan, niillä ne menee kivasti mailojen yli.

Muutenkin tämä valitus maaleista, pelitavoista ja nyt poketuksestakin menee vähän yli. Mazteri tuon hyvin kiteytti, pelatkoon kukakin miten tahtoo, kunhan ei yritä sitä yhtä ja samaa joka hyökkäyksestä. Silloin kaikilla on mukavaa.

Kaikkien pelityylit eivät voi miellyttää kaikkia, joten turha siitä on itkeä. Jotkut tykkää puolustaa niin, että pudottaudutaan sinne lähes maalivahdin syliin jolloin kaveri pääsee usein pelissä vetämään - joka tarkoittaa sitä, että todennäköisesti se etukulmarannari uppoaa = oma moka, iske aiemmin pelaajaan kiinni. Ei ne huippupelaajat missä tahansa liigassa hirveän useasti epäonnistu, jos pääsevät kaaren tuntumalle laukomaan 10 kertaa pelissä.

Toiset taas pelaavat vähän riskialttiimpaa peliä, jolloin vikkelimmät kaverit pääsevät monesti läpiajoihin. Sama pätee tähänkin, pelaa varmemmin, jos haluat välttyä läpiajomaaleilta. Turha niistäkään on kitistä, toki onhan se vähän rasittavaa jos aina ratkaisu päättyy samaan kynään, mutta luulisi siinä kohtaan tajuavan, että ei välttämättä kannata päästää läpiajoihin.
 

Oskar15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Florida Panthers
Minusta tuntuu jotenkin käsittämättömältä, miten joku voi muka käyttää "huomattavasti" muita nähden enemmän tuota pokea, koska jokaikinen tässä liigassa käyttää sitä ihan helvetisti, joka on ihan ymmärrettävää. Kaikki tietävät, että jos kiekon haluaa pois sitä on käytettävä eikä siinä minusta ole mitään vikaa. Lättysyöttöjä vain harjoittelemaan, niillä ne menee kivasti mailojen yli.
Kuinka monta kertaa olet pelannut tämän kauden aikana Rangersia vastaan? Mä olen neljästi ja joka kerta tuota poketusta on ollut huomattavasti enemmän kuin muilla. Luovutan ihan suosiolla loput runkosarjapisteet Rangersille. Pleijareissa lupaan vääntää ihan tosissaan, jos siellä kohdataan.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuinka monta kertaa olet pelannut tämän kauden aikana Rangersia vastaan? Mä olen neljästi ja joka kerta tuota poketusta on ollut huomattavasti enemmän kuin muilla. Luovutan ihan suosiolla loput runkosarjapisteet Rangersille. Pleijareissa lupaan vääntää ihan tosissaan, jos siellä kohdataan.

Mua vastaan Rangers ei pokettanut oikeastaan ollenkaan ja sekös vitutti (muun lisäksi). Läpi pelan huomasi että siellä pelattiin vaan täysin puolivaloilla ja silti otti 5-1 voiton. Toki parit perus etukulmamaalit piti pistää.

Sitten välissä huikea jumbofinaali NJ:tä vastaan (ei kai mun takana muita ole), josta vaahteralehdet kaivoivat - huikean maali-iloittelun jälkeen - voiton lukemin 1-0. Kyllä, luit aivan oikein; Toronto voitti! Tässäkin pelissä vedot 30-10 mutta "Nikke" siellä poimi kiekkoja kuin niitä kuuluisia marjoja.

Sitten mentiinkin taas takaisin normaaliin päiväjärjestykseen ja otettiin Ottawalta nessuun 1-5. Mikä vittu siinä on ettei se kiekko mene mistään maaliin? Eikä ees saatu ketää telakalle vaikka kuinka jakelis pommia, loukkaantumisetkin tulee ihan randomilla (no niinhän ne osittain oikeestikkin tulee).

Olikohan se nyt Rangers peli jossa tuli toi vitun nätti bugi että mun pelaaja taklattiin(?) puolustusalueen kulmassa, hetken päästä kiekko oli keskialueella ja *viuuuuuuuh* sieltä se mun pelaaja selällään maaten lenti ilmojen halki / liukui jäätä pitkin keskelle kenttää. Huikeeta, EA!
 

Topnaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho ja Kulman Pojat
Onko muilla ollut teknisiä ongelmia Edmontonin kanssa? Itsellä joka kerta ollut lagia ja tämän jakson ottelussa, mitä ei saatu (saada) pelattua, aloitti peli muutaman minuutin tahkoamisen jälkeen aina itsensä alusta. Ärsyttävää..
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Onko muilla ollut teknisiä ongelmia Edmontonin kanssa? Itsellä joka kerta ollut lagia ja tämän jakson ottelussa, mitä ei saatu (saada) pelattua, aloitti peli muutaman minuutin tahkoamisen jälkeen aina itsensä alusta. Ärsyttävää..

Jep on ollut, jotenkin tuntuu että kaveri pelaa langattomalla netillä.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joop sama täällä. Viime jaksossa b2b-pelit ja nyt äsken peli ja jokaisessa ollut aivan armoton pätkiminen. Heitti myös tuon alotusbugin kerran, mutta se tuli onneksi ihan pelin alussa. Pikkulagi mitä ajoittain joitain vastaan syntyy ei haittaa, koska ei niille mitään voi, mutta tämmönen pätkiminen alkaa syömään jo pelifiilistä. Viime kaudella kuitenkin kaikki pelit Edmontonia vastaan ilman lagia.
 

trap

Jäsen
Mullakin on Edmontonia vastaan ollut pientä pätkimistä, mutta ei mitään maailmaa kaatavaa.

Jakso pakettiin tänään, 4-0-0. Detroitia vastaan tuli ekan erän 5-0-lukemien myötä 5-1-voitto.

Nyt arvotaan pari päivää viimeisiä treidejä ja sitten loppurypistys.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös