Xbox 360: NHL09-liiga (versio 3.0)

  • 9 758
  • 165

Schadowan

Jäsen
Tuli justiinsa pelattua sarjakärki Coloradoa vastaan ja turpaan tuli 6-2. Vastustaja osasi kyllä hyvin hakea one-timereita maalin kulmalta, vaikka jaksoinkin pelata melko pitkään ennenkuin luovutin. Miinuksena Coloradon hyökkäyspäässä heittäytymiset (todella vittumaista) ja yksi maalinkulma "bugi" maali, mikä tuli tosin kostettua antamalla tappelussa, oikein kunnolla turpaan ja seuraavasta hyökkäyksestäni tein samanlaisen bugi maalin ihan vaan kostoksi.

Edmontonia vastaan oli kanssa ihmepeli, ihankuin pelaajat olisivat luistelleet sementissä, mutta jotenkin ihmeen kautta tuli sekin voitettua.

Joo, "bugi" tuli vähä vahingossa, ajoin maalille suoraa edestä ja vedin etukulmaa, veska heittäyty, ni ehkä se sit lasketaan bugimaaliksi. Heittäytymiset on aika vittumaisia, sen tiedän, ehkä se on tarkoituskin, mutta kyllä nekin saa pikku maltilla ohitettua helposti. Mutta eipä tuo matsi tuohon vahinkobugiin ratkennut, onneksi niin.
 

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
BUF 1 - 0 MIN RL

Pirun tasainen peli missä ei kumpikaan maalipaikoilla juhlinut. Rankkarit meni ihan vituiksi ja kun Forty4 sai yhden sisään niin ansaittu voitto hänelle.

MIN 3 - 1 TB
TB 3 - 1 MIN

Yllättävän hyvin pärjäsin Krankea vastaan ekassa pelissä joka mentiin suht tasaisissa merkeissä mutta toisessa olin kyllä aika turistina ja numerot olisivat voineet olla rumemmatkin.

Mukavia pelejä ja vastustajia molemmat joten eikun kiitokset kumpaisellekin!
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Tulipahan tämäki liiga korkattua ottamalla 4-2 voitto Torontosta. Eka maali oli etuyläkulmamaali joten tein sit varmuuden vuoksi kolme normihäkkiä jottei tarvi jossitella et peli ois siihen ratkennu. Ekas eräs Torontolla kaks läpiajoa josta molemmista maali. Helvetin hyvin sä ne pistit sisään vaikka näytti niin yksinkertaisilta veiveiltä.

Olen pahoillani että joudut Toskalaa peluuttamaan.

Koodi:
Team               Anaheim Ducks™                     Toronto Maple Leafs®
Score              4                                  2
Shots              19                                 18
Hits               50                                 38
Penalty Minutes    07:00                              11:00
Power Play Goals   1                                  0
Power Play Opport. 3                                  1
Faceoffs Won       7                                  13
Breakaways         0/0                                0/1
One Timers         1/11                               0/14
Passing            76/114                             97/138
Penalty Shots      0/0                                0/0
Blocked Shots      8                                  6
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minnesota - Ottawa 2-3 rl.
Colorado - Ottawa 1-0

Rankuilla kaatui vasta Jargonin Minnesota. Hallitsin peliä, mutta Nikke oli muuri. Kiitti hyvästä matsista. Jostain syystä kun haastoit mut sen jälkeen niin ei ottanut toimiakseen.

Colorado voitti 1-0. Läpiajosta.
 

Roadstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blackhawks
Meikäläiselle saa sitten ainakin huomauttaa jos Islanders tekee jotain bugimaaleja, kun en kerran tiedä edes mitkä sellaiseksi lasketaan. Tiedänpä sitten välttää niitä siitä eteenpäin. Etukulma-kikkailusta tiedän tasan sen mitä jossain muussa ketjussa luki, eli "jostain tietystä kohtaa kun vetää niin aina soi". Puolikas hyökkäysalue on kuitenkin kohtuu laaja.

Sama homma minun kohdalla, saa ja suorastaan pitää sanoa jos teen bugimaalin, niin tiedän välttää niitä. Ei ole kuitenkaan täyttä varmuutta siitä, mitkä on bugeja ja mitkä ei.
 

Peku@

Jäsen
Sama homma minun kohdalla, saa ja suorastaan pitää sanoa jos teen bugimaalin, niin tiedän välttää niitä. Ei ole kuitenkaan täyttä varmuutta siitä, mitkä on bugeja ja mitkä ei.

Kunhan jätät maalinkulma maalit (maalivahti heittäytyy tyhmästi kyljelleen) tekemättä, niin hyvä tulee. Joku voisi laskea vanhanaikaisetkin "bugi" maaleiksi, ainakin jos niitä hakee oikein urakalla, niinkuin Carolinan gesser666, jolle hävisin 1-0 viimeisen minuutin maalinkulma maalilla. Tämä rupesi keittämään harvinaisen paljon ja pistin pelin poikki.
 

Roadstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blackhawks
Oli sitten kaksi Chicagon ja Detroitin kohtaamista tänään, joista molemmat päättyivät omalta osaltani harmillisesti Chicagon yhden maalin tappioon. Matsit olivat joka tapauksessa mukavia pelata, tiukkaa vääntöä loppuun asti.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Vedin täs tuota Coloradoa vastaan yhden matsin ja taisin ottaa 2-0 pataan..? En nyt muista oliks tää se etuyläkulma kaveri mut ainaki täs pelis veti ihan normi hokia. Ite huomasin jo siin ekan erän aikana ettei nää 1vs1 pelit onnistu kännissä. Sen takia tuli sit lähdettyä veke siin toisen erän aikana ja tuskin mitään haittaa kun Coloradolle varmaan voitto merkittiin..
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vedin täs tuota Coloradoa vastaan yhden matsin ja taisin ottaa 2-0 pataan..? En nyt muista oliks tää se etuyläkulma kaveri mut ainaki täs pelis veti ihan normi hokia. Ite huomasin jo siin ekan erän aikana ettei nää 1vs1 pelit onnistu kännissä. Sen takia tuli sit lähdettyä veke siin toisen erän aikana ja tuskin mitään haittaa kun Coloradolle varmaan voitto merkittiin..
Ei ole Colorado etukulmakaveri. Pelaa loistavalla puolustustaktiikalla, jota on vaikea murtaa.
 

Matsku

Jäsen
Pari unista matsia tuli pelattua Pelirangaistuksen Phoenixia vastaan. Molemmat matsit päätty mun 1-0 voittoon. Ekassa pelissä tein voittomaalin kolmannen erän loppupuolella ja tokassa jatkoajan vikoilla sekunneilla. Ei ollu multa ainakaan hirveen kaunista lätkää, kiitokset silti peleistä!

Näistä etukulmailuista vielä :D niitäkin on vähän erilaisia: löytyy vanhanaikanen eli maalin takaa nousu kulmalle ja siitä nosto etuylään, ja laidalta nousu maalille, jossa veskari heittäytyy kyljelleen ja sitten on ihan tavallinen suora laukaus vaikkapa b-pisteeltä kohti etukulmaa. Ovatko kaikki nämä doping-listalla? Lähinnä tätä vikaa on siis tullut harrasteltua.
 
Viimeksi muokattu:

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse pääsen aloittamaan liigan varmaan vasta maanantaina, eli silloin vaan haasteita Nashvillelle tulemaan, jos joku on linjoilla jo alkupäivästä!
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
laidalta nousu maalille, jossa veskari heittäytyy kyljelleen ja sitten on ihan tavallinen suora laukaus vaikkapa b-pisteeltä kohti etukulmaa. Ovatko kaikki nämä doping-listalla? Lähinnä tätä vikaa on siis tullut harrasteltua.

Niin onko se sit bugimaali jos veska pistää joka kerta kyljelleen makoileen kun tulee laidasta kiekon kanssa. Kyllä ton varmaan jokainen osaa mutta onko mitään järkeä lähteä kilpailemaan siitä kumpi ehtii noita enemmän tekeen kolmeen erään.

Seuraavaksi joku voisikin pistää jonku Xtreme Liigan pystyyn jossa kaikki olisi sallittua. Ei tarvis ainakaan kenenkään itkeä toisen tekemistä maaleista tai sikailuista.
 

Matsku

Jäsen
Niin onko se sit bugimaali jos veska pistää joka kerta kyljelleen makoileen kun tulee laidasta kiekon kanssa. Kyllä ton varmaan jokainen osaa mutta onko mitään järkeä lähteä kilpailemaan siitä kumpi ehtii noita enemmän tekeen kolmeen erään.
Sulta meni nyt pointti vähän ohi. Lähinnä tarkotin, että onko kaikki noista niitä paskamaaleja (esim. viimeinen)?
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Sulta meni nyt pointti vähän ohi. Lähinnä tarkotin, että onko kaikki noista niitä paskamaaleja (esim. viimeinen)?

Niin no onko sillä sitten mitään vitun väliä? En mä ainakaan lähtis keltään kieltämään minkäänlaisia maaleja ja jokainen voi miettiä omalle kohdalleen millasta hokia haluaa pelata. Jos nyt vaik heitetään et jostain tietystä kohtaa vedetty laukaus uppoaa samaan kulmaan maalista n. 90prosenttisesti niin voi sen varmaan laskea bugimaaliks. Mee siitä laskemaan jos kiinnostaa.

Toinen on sit se et voi joskus kokeilla et täs 09:ssä voi pelata jo oikeaa jääkiekkoa. Ite ainaki tykkään paljon enemmän jos teen ohjausmaalin tai pelaan pakit ja veskan ihan pihalle nätillä klap-klap kuviolla. Tosin täs on niin paljon paskamaaleja et välistä menee maku koko touhuun pitemmäksi aikaa.
 

Matsku

Jäsen
Niin no onko sillä sitten mitään vitun väliä? En mä ainakaan lähtis keltään kieltämään minkäänlaisia maaleja ja jokainen voi miettiä omalle kohdalleen millasta hokia haluaa pelata. Jos nyt vaik heitetään et jostain tietystä kohtaa vedetty laukaus uppoaa samaan kulmaan maalista n. 90prosenttisesti niin voi sen varmaan laskea bugimaaliks. Mee siitä laskemaan jos kiinnostaa.
No kyllä mua kiinnostaa tietää millasista maaleista mut leimataan pelkästään voittoa tavoittelevaksi idiootiksi. Koska tiiät varsin hyvin itekki, ettei toi suora laukaus kohti etukulmaa, vaikka juuri b-pisteeltä, tosiaan mee edes joka viides kerta. Noissa maalille nousuissa prosentti onkin sitten varmaan ihan toista luokkaa. Ja juuri toi kyljelleenmeno-maali on se bugimaali, ei mielestäni mikään muu etukulmaan suuntautunut. Täällä mennyt nää vähän sekasin.

Fiiun asiantuntevaa kommentointia odotellessa.

EDIT: Hyvä kirjoitus alla Schadowanilta. Mun mielest on kans ihan täysin ok, että käyttää jotain etukulmakutia suorissa laukauksissa satunnaisesti, kunhan ei viljele jatkuvasti sitä ja perusta peliään pelkästään niihin. Sama juttu pätee täällä usein nähtäviin onetimer-jengeihin. Ja juuri tässä on täällä menty eniten metsään, koska se mun peli ei pelkästään perustu tohon, niinkun täällä on sellasen kuvan varmasti moni saanut. Sen verran pahasti on kuitenkin ammuttu yli.

Mutta joo, en jaksa enää jankkaa tästä aiheesta enempää.
 
Viimeksi muokattu:

Schadowan

Jäsen
Pari unista matsia tuli pelattua Pelirangaistuksen Phoenixia vastaan. Molemmat matsit päätty mun 1-0 voittoon. Ekassa pelissä tein voittomaalin kolmannen erän loppupuolella ja tokassa jatkoajan vikoilla sekunneilla. Ei ollu multa ainakaan hirveen kaunista lätkää, kiitokset silti peleistä!

Näistä etukulmailuista vielä :D niitäkin on vähän erilaisia: löytyy vanhanaikanen eli maalin takaa nousu kulmalle ja siitä nosto etuylään, ja laidalta nousu maalille, jossa veskari heittäytyy kyljelleen ja sitten on ihan tavallinen suora laukaus vaikkapa b-pisteeltä kohti etukulmaa. Ovatko kaikki nämä doping-listalla? Lähinnä tätä vikaa on siis tullut harrasteltua.

Itse ainakin lasken maalin takaa nousun ja etuyläkulmavedon bugiks, samaten toi, että ajaa kulmalta maalin eteen ja veskari heittäytyy. Itse myös vähän vieroksun sitä, että yhdellä kaverilla pyörii p-pisteellä ympyrää ja hakee one-timer paikkaa. Meinaan sitä, että koko peli ollaan siinä p-pisteellä, on niitäkin tullut vastaan livessä joskus.

Edelleen kyllä painotan sitä, että jos vastustaja ottaa esimerkiksi toisen hyökkääjän pois ja sitten on kaista auki, niin sen kuin käyttää tilaisuuden hyväkseen, ainakin mua vastaan saa tehdä. Tosin noi on vähän hankalia juttuja, ja itse olen ottanut sen linjan, että jopa välttelen noita maaleja, vaikka olisi tilaisuus, ettei sitten tule mitään valittamista. Varmaan pari peliä olisi voinut ratkoa noilla "varmoilla" maaleilla, mutta mielummin rehellisin keinoin.

Mutta pointtina varmaan kaikilla on se, että onhan se aika kuivaa pelata, jos koko aika tulee siihen p-pisteelle tms ja rannaa etuyläkulmaan. Sitäpaitsi on hemmetin paljon vaikeampaa puolustaa jos vastustaja pelaa joka tilanteessa vähän eri tavalla. Pitäisi itsekkin muistaa se, koska tulee välillä puskettua niin ääliömäisesti onetimer paikkoja.

Lihasadetta vastaan pari tiukkaa peliä ollut tässä ja pitää vaan sanoa, että huonoa tuuria on ollut vastustajalla. Välillä käy tolpassa ja välillä metrin ohi tyhjästä maalista. Tokassa pelissä hirveä jäähysuma, suurin osa puhtaita vahinkoja, joista sain sitten tehtyä sen yv-maalin. NHL08:ssa olisi tullut aika pahasti turpaan, mutta tässä pelissä ei noi vedot mene oikein maalia kohti koskaan.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Tosin noi on vähän hankalia juttuja, ja itse olen ottanut sen linjan, että jopa välttelen noita maaleja, vaikka olisi tilaisuus, ettei sitten tule mitään valittamista.

Itellä on vähän sama ongelma ja välistä peli kärsii kun pitää vältellä tietynlaisia maaleja vaikka vastustaja sitä paikkaa kuinka tarjoaa. Toi kyljelleen meno kyllä pilaa monet tilanteet kun vois kulmasta kävellä ihan rauhassa maalille, mutta ton takia on melkein pakko heittää vaan pakille vaikka siinä olis vastustaja välissä.

Parhat kicksit tässä yleensä saa kun on tiukkoja rehellisiä pelejä jotka ratkeaa ihan pieniin seikkoihin. Bugimaalikilpailut on helvetin tylsiä, ihan sama vaikka ite voittais 10-0.

E: Oon tällä hetkellä myös toisessa liigassa ja pitäis EASHL pelejäki välistä vetää niin voi olla vetäydyn tästä liigasta jos ei meinaa aika riittää. Pääsee sit joku muu koettaan Duckseilla.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tosiaan Coloradoa vastaan toinenkin peli, ja taas tappio 1-0. Jäähysuma tosiaan ratkaisi ottelun, ja vastustaja darkmanki iski 5-3 yv:llä kiekon varmasti reppuun. Loistavia matseja aina darkmankia vastaan. Jos vielä joskus saisin maalinkin sua vastaan tehtyä. :)
 

Schadowan

Jäsen
Itellä on vähän sama ongelma ja välistä peli kärsii kun pitää vältellä tietynlaisia maaleja vaikka vastustaja sitä paikkaa kuinka tarjoaa. Toi kyljelleen meno kyllä pilaa monet tilanteet kun vois kulmasta kävellä ihan rauhassa maalille, mutta ton takia on melkein pakko heittää vaan pakille vaikka siinä olis vastustaja välissä.

Parhat kicksit tässä yleensä saa kun on tiukkoja rehellisiä pelejä jotka ratkeaa ihan pieniin seikkoihin. Bugimaalikilpailut on helvetin tylsiä, ihan sama vaikka ite voittais 10-0.

Näinhän se on, ja eikä haittaa niin paljon vaikka ottais pataankin, jos peli on "rehellistä". EA:ltahan on tulossa patch helmikuun aikana, missä he ainakin yrittävät korjata näitä bugimaaleja. Linkkiä ei mulla tässä ole, mutta eilen luin sen, jostain EA:n foorumeilta. Toisin sanoen, veskarit kondikseen niin peli paranee hemmetisti. Kunhan pysyisivät pystyssä tuon patchin jälkeen, niin ainakin henk.koht olisin tyytyväinen. Lisäksi pelin tekijät voisivat korjailla vähän tuota kiekottoman pelaajan estämistä, joka on jäänyt unholaan tässä versiossa. Onhan se ihan realistista, että omia hyökkääjiä taklataan paitsioon aina kun yrittää lähteä hyökkäykseen:)
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Linkkiä ei mulla tässä ole, mutta eilen luin sen, jostain EA:n foorumeilta.

Linkki tuohon uutiseen. Tuomarilinja on tosiaan yleensä vähän liian suosiollinen ton estämisen suhteen joten siihen olis hyvä myös saada korjaus.

Vedin tos pari helvetin hyvää peliä Buffaloa vastaan joista käteen jäi vain 2-0 ja 1-0 tappiot. Varsinkin toinen peli jäi vituttamaan kun sain vikalla minuutilla kunnon pyörityksen päälle kuudella kenttäpelaajalla ja tais se kiekko tolpassakin käydä. Teukka otti roolia ja veti molemmissa peleissä päälle puoli tuntia peliaikaa.

Mutta. Mä lähden nyt kyllä vetään tästä liigasta kun ei aika riitä pelata tarpeeksi pelejä jotta pleijareihin olisi asiaa. En tiedä kyllä miten treidien kanssa käy sitten jos tulee uusi omistaja Duckseille.
 

Teloch

Jäsen
Tulukees, homppelit. Islanders idlaa onlinessa nyt ainakin hetken aikaa.

E: Olosuhteiden vallitessa myös heterot sallittakoot.
 
Viimeksi muokattu:

Teloch

Jäsen
PHI-NYI 3-4
NYI-PHI 3-0

Meikäläisen mittapuulla Flyers pelasi hiton hyvää kiekkoa, mutta jos viimeistelyyn kuuluu ainoastaan yksi kuvio, sen pelaa kohtuu helposti pois. Onneakin toki oli mukana molemmissa päissä. Ohi mennyt veto lankeista suoraan Guerinin lapaan takaisin ja siitä sisään. Yhtiömme kiittää.

Jonkinlaista yhteysongelmaa tuntui olevan etenkin ekassa pelissä. Häiritsevää pätkimistä useampaankin otteeseen. Yleistäkin viikonloppuisin?

E: Ja liiga ei näy rekisteröineen toista matsia lainkaan.
 

LUIGIRISSOTTO

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp,Man City
äske kaksi hienoa ottelua carolinaa vastaan.

Calgary - Carolina 4-2

Calgary - Carolina 0-1

Eka ottelu oli tiukka ja voittomaalin tein vasta minuutti enne loppua. Viimonen sitte tyhjiin. Toisessa netti pätkäsi 3. erän puolivälissä.

Molemmat ottelut oli kyllä loisto peliä ja mukava pelata. Kiitokset vastustajalle!
 

maurizio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
PHI-NYI 3-4
NYI-PHI 3-0

Meikäläisen mittapuulla Flyers pelasi hiton hyvää kiekkoa, mutta jos viimeistelyyn kuuluu ainoastaan yksi kuvio, sen pelaa kohtuu helposti pois. Onneakin toki oli mukana molemmissa päissä. Ohi mennyt veto lankeista suoraan Guerinin lapaan takaisin ja siitä sisään. Yhtiömme kiittää.

Jonkinlaista yhteysongelmaa tuntui olevan etenkin ekassa pelissä. Häiritsevää pätkimistä useampaankin otteeseen. Yleistäkin viikonloppuisin?

E: Ja liiga ei näy rekisteröineen toista matsia lainkaan.

Joo päästelin sut vähän turhan usein läpiajoihin vaihtamalla kenttiä väärään aikaan. Tuosta lagista on moni muukin valitellut mun kotipeleissä. Pitäisi kai pelata vieraissa kaikki pelit. Ihmettelinkin joskus miksi pärjään niin paljon paremmin kotipeleissäni :)

Itselläni on ehkä hieman tuota edellä mainittua vikaa ettei tule lauottua laidalta ollenkaan bugimaalin pelossa. Tulee sitten tuota one-timeria takanurkalle kuviota jauhettua ja eihän siitä yleensä tosiaan mitään tule.

Kyllä se peli taisi kumminkin rekisteröityä. Flyersin saldo onkin melko huima. 4 voittoa ja 10 tappiota..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös