Xbox 360: NHL 10 Liiga

  • 15 757
  • 239

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Jos suomen matsin jälkeen löytyy vielä innokkaita, niin Washington ilmestyy silloin linjoille.
Täällä on haastaja, tulen linjoille Suomen matsin jälkeen. Tai mieluummin nyt, eihän matsissa ole mitään nähtävää. :)
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Philly kohta linjoille.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Philly kohta linjoille.
Mulla olisi viimeinen peli jäljellä eli voitaisiin pelata samantien matsi pois alta, niin voi keskittyä karsintasarjaan...

Harmi, että joutuu pärjäämään karsintasarjassa perusrosterilla.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Jees, käsittämättömän paska kuuden ottelun tappioputki on tuonut Pittsburghin pakkovoittojen tielle. Onneksi kolmella voitolla ilmeisesti olen vähintään kahdeksas, ja sehän on luonnollisesti pikkujuttu...

Edit:

Pittsburgh @ New Jersey 2-7

Ei vittu, 38 vetoa mulla, 17 kaverilla. Hyökkäysalueaika joku 9 min ja 4 min. Paskempaa viimeistelyä mitä mulla oli saa hakea. 500 läpiajoa ja niistä suurin osa päin maalivahtia ja loput tolppaan. Karsinnat kutsuu!
 
Viimeksi muokattu:

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vancouverin taival jatkui kahdella koitoksella Capitalseja vastaan.

Ensimmäinen peli Canucksien kotiluolassa päättyi puhtaasti 3-0 laukausten (vastustajan moken torjuntojen?) ollessa murskaavasti 30-4. Kerrankin kulki peli mallikkaasti.

Toinen osaottelu Washingtonissa olikin sitten melkein peilikuva ja totaalisen paska itseltäni. Liekkö kranke scoutannut meikäläisen taktiikan (onko mulla sellasta?) ekasta pelistä niin hyvin vai mikä siinä oli... Peli 2-1 jatkoajalla Capseille. 1-0 maali tuli kun kaveri kalasteli AI:lta jäähyn seisomalla punaviivan tuntumassa monta kertaa putkeen, hienoa toimintaa :peukku. Onneks sain halvalla alivoimamaalilla sitten pelin tasoihin. Jatkoajalla korkea maila Washingtonin pakin naamaan -> ei jäähyä ja Capsin pelaaja läpi ja ratkaisuhan siitä tuli.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Runkosarja ohi. 11-9-2, kolme joukkuetta on varmuudella takana. Nyt vain jännäämään, että riittääkö... Pirun kaksijakoinen runkosarja, alkuun 3-7-1, ja sit 8-2-1...
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kimifania vastaan ottelut. Reilua peliä sanoisin. Eka matsi rankkareilla, ja kaverilla tasottava. Maalivahti torjuu, ja kiekko jää viivalle pitkäksi aikaa eikä vihellystä kuulu. No kaveri pokettaa sen sitten siitä sisään. Muuten olisi tullut täysi pistepotti. Kiitoksia.

Toisen sentään voitin selkeästi varsinaisella peliajalla.

Niksia vastaan tuli tappio. Hallitsin peliä suvereenisesti, mutta ei mene mistään, niin ei mene. Ja kaveri iskee sitten joka paikasta.

Huomiseen muut pelit, ei enää kykene noiden pelien jälkeen tänään.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Toinen osaottelu Washingtonissa olikin sitten melkein peilikuva ja totaalisen paska itseltäni. Liekkö kranke scoutannut meikäläisen taktiikan (onko mulla sellasta?) ekasta pelistä niin hyvin vai mikä siinä oli... Peli 2-1 jatkoajalla Capseille. 1-0 maali tuli kun kaveri kalasteli AI:lta jäähyn seisomalla punaviivan tuntumassa monta kertaa putkeen, hienoa toimintaa :peukku. Onneks sain halvalla alivoimamaalilla sitten pelin tasoihin. Jatkoajalla korkea maila Washingtonin pakin naamaan -> ei jäähyä ja Capsin pelaaja läpi ja ratkaisuhan siitä tuli.
Ekan pelin puskin ihan totaalisesti päätäni sumppuun. Ei mitään jakoa. Tokassa pelisä päätin sitten tehdä samaa itse ja käyttää vastustajan taktiikkaa hyödyksi taikka vaihtoehtoisesti pakottaa vastustaja pelaamaan. Itse en oikein lämpene sille, että pudotaan sillä omalla ukolla maalin eteen tai ylipäänsä alimmaksi vain seisoskelemaan ja annetaan ai:n hoitaa hommia. No näinhän ei toki ole pelkoa, että ajaisi itseään pihalle tilanteesta, mutta pelin se kyllä tappaa aika nätisti.

Toi jäähyn kalastelu liittyi nimenomaan siihen taktiikan "scouttaamiseen". Totesin, että en perkele ota ainakaan samalla tavalla turpaani ja jos kaveri ei edes yritä puolustaa itse, vaan sumputtaa ja antaa ai:n hoitaa tökkimisen viivalla, niin joskushan siinä käy sitten noin. Harmi että tuli jäähy. Ja harmi että siinä jakoajalla ei tullut jäähyä ;)

Nämä tuntuu menneen aikamoiseksi hampaiden kiristelyksi ja juurikin tollaiseksi sumputtamiseksi. Kyllähän tässä kaipailisi sellaista kaljaliigaa taas, jossa hyökkäyspäässä juhlittaisiin ja glenhanlonit saa painua vaikka valkovenäjälle.


Runkosarja on paketissa lukuunottamatta Philadelphia-matseja. Odottelin, että oltaisiin päästy vetämään ne pois nyt Vilin kanssa, mutta ei maistunut vielä tänään ilmeisesti?
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Höntsäsarja saatu päätökseen mukavalla 1-3 voitto Flyersista. Hossa täräytti pari maalia ja JJ yhden. Hossa teki sarjassa kaiken kaikkiaan 15 maalia. Edellä joku nevöhööd-sharksilainen. :)
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse en oikein lämpene sille, että pudotaan sillä omalla ukolla maalin eteen tai ylipäänsä alimmaksi vain seisoskelemaan ja annetaan ai:n hoitaa hommia. No näinhän ei toki ole pelkoa, että ajaisi itseään pihalle tilanteesta, mutta pelin se kyllä tappaa aika nätisti.

...jos kaveri ei edes yritä puolustaa itse, vaan sumputtaa ja antaa ai:n hoitaa tökkimisen viivalla, niin joskushan siinä käy sitten noin.

Noh joo. Omalla alueella koitin tosiaan sitä maalinedustaa pelata, koska usein haen vaan pommeja aka. taklauksia ja pelaan itteni ulos -> kaveri läpi ja maali. Niin ja se on karu fakta, että suurin osa näissä liigoissa koittaa tehdä maaleja vain ja ainoastaan sieltä maalinedustalta/parhaalta sektorilta. Tällöin parempi odottaa vastustajan ratkaisua eikä höntsäillä päälle. Itse lauon myös viivasta yms eikä aina yhtä ja samaa.

Samoin sitäkin esiintyy paljon että punaviivan ja hyökkäyssinisen välissä kierrellään ja kaarrellaan edes taakse niin kauan että sieltä joku rako mahdollisesti löytyy josta viivan yli päästään alueelle. Niimpä totta helvetissä koitan yleensä sumputtaa sen viivan. Mutta se ei kyllä pidä paikkaansa että siinä tilanteessa (kun peli ei ole vielä mun alueella) pelaisin vaan sillä alimmalla ukolla. Ja pakko siellä omallakin alueella on tehdä muutakin itse kuin seistä, eihän se AI osaa puolustaa hittoakaan vaan pelaa vaan itsensä ulos maalin edessä ja kulmissa.

Myöskään varsinaista karvausta ei kovin moni tunnu harrastavan juuri yhtään. Ite kyllä tykkään lyödä painetta aika aggressiivisesti aina kun vähänkin paikkaa on, joskus tehoaa ja joskus ei. Aika hyvää sumppua multa kuitenkin tuo eka peli oli, kun tosiaan sen 30 laukausta sain aikaan. ;)

Huomenna täytyy koittaa jatkaa pelejä taas.
 
Viimeksi muokattu:

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Niin ja se on karu fakta, että suurin osa näissä liigoissa koittaa tehdä maaleja vain ja ainoastaan sieltä maalinedustalta/parhaalta sektorilta. Tällöin parempi odottaa vastustajan ratkaisua eikä höntsäillä päälle. Itse lauon myös viivasta yms eikä aina yhtä ja samaa.

Allekirjoitan tämän täysin ja usein iteki omassa päässä nappaan toisen pakeista jolla estän maalille nousut kulmasta sekä poikittaissyötöt. Täähän on siis se järkevin taktiikka omassa päässä (estää varmimmat maalintekotilanteet), enkä varmaan jatkossakaan ala pelaamaan huonommin vain sen takia et vastustajalla olis kivempaa. Jos taas oikeasti koko ajan seison sillä alimmalla miehellä maalin kulmalla niin luulis et vähänkään taitavempi pelaaja löytää aika monta erilaista maalintekotapaa (recordista voi katella miten on käyny).

Sen sijaan ymmärrän kyllä Krankea, ne ns. "kaljaliigat" on kyllä helvetin hauskoja kun voi rauhassa kikkailla ja vetää kunnon coast-to-coastia. Ehkä osa ottaa tämän Liigan vähän liian vakavasti, itseni mukaan lukien.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tulkaas haastamaan Vancouveria, tuun linjoille kun tuo venäjä-kanada loppuu tai viimeistään n. puolen tunnin päästä!

Edit: Eipä näkynyt eilen ketään onlinessa (paitsi kimi)... Harmittaa että en ole saanut kaikkia pelejä jo pelattua. Tänään lähden n. kolmen maissa mökille viikonlopuksi, joten sunnuntai-iltana voisin mahdollisesti olla boxin ääressä taas - tai sitten vasta maanantaina. Ens viikolla mulla ei onneksi paljoa duunia ole joten pelit pitäis hoitua nopeasti, jos vaan päästään samaan aikaan online jäljellä olevien vastustajien kanssa...
 
Viimeksi muokattu:

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Päivitetty sarjataulukko (suluissa jäljellä olevat pelit):

1. San Jose, 32p
2. Chicago, 30p (1)
3. New Jersey, 26p (4)
4. Washington, 24p (2)
5. Calgary, 24p (2)
6. Minnesota, 24p
7. Detroit, 22p
8. Philadelphia, 21p (7)

9. Vancouver, 21p (4)
10. Carolina, 19p
11. Pittsburgh, 19p (2)
12. Los Angeles, 13

Los Angeles tippuu suoraan, Carolina karsii, Pittsburghilla on vielä pienet mahdollisuudet pleijareihin ja Vancouverilla sitten huomattavasti paremmat.

TOP6 on varmasti pleijareissa ja voidaan siihen laskea jo Lissun Phillyki mukaan. Viimeisestä paikasta kisaavat Detroit, Vancouver ja Pittsburgh.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Divariketjun puolelta löytyy keskustelua tulevasta kaudesta. Keskustelun perusteella ehdottaisin seuraavaa:

1. Karsintasarja vedetään nykyisillä jengeillä
2. Ensi kaudeksi divaripelaajat valitsevat ensin jenginsä


Kommentteja? Jengien valinnassa on molemmat puolensa, mutta luulis ainaki että liigassa ne parhaat erottuu vaan entistä paremmin kun kellään ei ole mitään huippujengiä.

E: Pittsburgh ja Vancouver jos saisitte mahdollisimman pian nuo matsit alta pois niin saatais ainaki karsintasarja pikkuhiljaa alkamaan.
 

TurtleDef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Itseasiassa, mielestäni niillä lopuilla noin 15 joukkueella on isommat tasoerot kuin ns. top 15 jengeillä. Ja muutenkin divaripuolella kannatetaan tuota liiga valitsee ensin ja divari jälkeen.
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Mulle periaatteessa joukkueen valinta homma on yksi ja sama asia. Sinänsä onhan se vähän hölmöä jos divarissa vetää SJ:t, Chigagot ja muut ja sitten liigassa kärkipaikalla keikkuu Islanders.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Olisko seuraava sitten kaikkia tyydyttävä ratkaisu:

Divari sekä Liiga valitsee joukkueensa samasta poolista, karsintasarjaan Liiga valitsee ensin?
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Olisko seuraava sitten kaikkia tyydyttävä ratkaisu:

Divari sekä Liiga valitsee joukkueensa samasta poolista, karsintasarjaan Liiga valitsee ensin?

En ole ihan varma älysinkö oikein, mut kyl tuo mullekin käy.

MUTTA miten olis näin.

Sinä ja Jargon teette hienon arvonnan ja arvotte kaikki varausvuorot, kuten divarissa tehtiin jo nyt?
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Eli siis kaikkien divari ja liigajengien kesken arvottais nuo vuorot?

Kyllä juurikin näin tarkoitin. Silloin ei voi syyttää muutakun paskaa mäihää jos satut mestarina saamaan varausvuoron 30 (puhun itsestäni ;).

Jokaisessa systeemissä toisaalta on omat hyvät ja huonot puolensa ja aina joku löytyy kenelle se ei ole paras systeemi. Sä oot se johtaja tee ratkaisu ;)
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Kyllä juurikin näin tarkoitin. Silloin ei voi syyttää muutakun paskaa mäihää jos satut mestarina saamaan varausvuoron 30 (puhun itsestäni ;).

Jokaisessa systeemissä toisaalta on omat hyvät ja huonot puolensa ja aina joku löytyy kenelle se ei ole paras systeemi. Sä oot se johtaja tee ratkaisu ;)

Voi vittu :D Sinänsä tuo arvonta on paras ettei tarvi kenenkään alkaa mussuttamaan miten käy. Pitää tosin itelle varmaan antaa vika vuoro jottei tule itkuja siitä asiasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös