Xbox 360: NHL 10 Liiga

  • 15 763
  • 239

Tuamas

Jäsen
Nimenomaan minullakin. Kilpparipuolustus sinisellä -> kiekkoa päätyyn, niinhän se monesti menee oikeastikin. Eihän se kyllä nättiä ole. Vaan onko siinä jotain coolimpaa että pyörii punaviivan ja hyökkäyssinisen väliä ympäri kierrellen kaarrellen niin kauan että pääsee luistelemaan viivan yli kun AI liikkuu puolustaessa miten sattuu? Noh, makunsa kullakin.

Noniinno, kuitenkin tuntui että jannu vetää sen joka tilanteessa päätyyn, oli puolustusryhmitys mikä hyvänsä (kuitenkin def pressure oli puoleenväliin asti normal).
Lisäksi itse koen että tuo päätyyn lyöminen on aika syvältä, koska käytännössä kaikki pelin pakit ovat niin perseestä etteivät saa noita ainakaan suoraan haltuun ja pahimmassa tapauksessa räpeltävät siten että neljännen haltuunottoyrityksen jälkeen hyökkääjä vie namun lavasta ja iskee maalin.

Toki tämäkin sillä disclaimerilla että kohtuudella kaikkea, ihan yhtälailla kuin sinä sanot että koitin vain takakulmilta maaleja, niin minä sanon että jannu ei punaisen yli päästyäsi tehnyt mitään muuta kuin heitit kiekon päätyyn ja toivoit että meikäläisen pakki kämmää haltuunoton kanssa.

Mutta juu, toki pelit ovat käyneet hieman tylsemmiksi kun suurin osa porukasta on siirtynyt tiiviimpään puolustuspelaamiseen.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Sharks-Capitals lähtee ansaitusti yötauolle 3-1 tilanteessa. Ei kyllä yhtään mitään hienouksia ole tarjonnut nämä miekkailut. Oikeastaan aikamoista ajanhukkaa, kun ei tosta tule peliä edes vähää alusta.

Itse olen tyhmäillyt parit paikat, kun olen vielä hakenut yhtä ylimääräistä syöttöä. Esim. äskön vikalla minuutilla tasatilanteessa. Noh siitä sitten aloituksen jälkeen kiekko sharksille ja sen jälkeen sarjassa tutuksi tulleen kauhean syöttelykuvion jälkeen (eli 1 syöttö) kiekko takatolpalle ja maali.

Kolmanteen matsiin muistin muokata puolustustaktiikkaa sopimaan kulmasta nousuja vastaan ja siinä sharks jäikin nollille. Seuraavaan en taas muistanut sitä tehdä ja kaksi taisit onnistua kolmesta tekemään sillä konstilla.

Jatketaan pokecheckkailua huomenna.
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Round 1

Sharks - Capitals 5-3
Sharks - 3-2 RL
Capitals - Sharks 3-0
Capitals - Sharks 2-3

Todella hyviä matseja ollut mielestäni. Ensimmäisessä hallitsin aika paljon, vaikka jäin heti alkuun 2-0 tappiolle. Marleau ja Ove iski hattutemput mieheen, mutta sen jälkeen ollut molemmilla hiljaista.
Toisessa rankeissa voitto eipä muuta.
Kolmas meni täysin ansaitusta Krankelle ylivoimaisesti. Ei ollut mitään leipää. Ehkä tuossa näki sitä Sharksin epätasaisuutta. ;)
Neljäs sitten loistavaa vääntöä. Ensin minä johtoon, Kranke tasoihin, minä johtoon ja Kranke tasoitti viivasta 2-2. Ja kun 15 sekuntia on jäljellä niin kukas muukaan kuin pleijari kuningas, maailman mahtavin Jumbo Joe iskee kiekon suoraan syötöstä reppuun ja kolmas kiinnitys jatkopaikkaan Sharksille!!!

Näistä jatketaan seuraavalla kerralla. Itsellä voi olla viikonloppu aika tiukkaa kun on valmistujaisia sun muita juhlia.
Sarja ei kyllä ole ohi, Kranke on sen verran vaarallinen ja ollaan niin tasainen pari, että mitä vaan voi tapahtua.Kiitokset ja jatketaan taas.
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Sharks-Capitals lähtee ansaitusti yötauolle 3-1 tilanteessa. Ei kyllä yhtään mitään hienouksia ole tarjonnut nämä miekkailut. Oikeastaan aikamoista ajanhukkaa, kun ei tosta tule peliä edes vähää alusta.

Itse olen tyhmäillyt parit paikat, kun olen vielä hakenut yhtä ylimääräistä syöttöä. Esim. äskön vikalla minuutilla tasatilanteessa. Noh siitä sitten aloituksen jälkeen kiekko sharksille ja sen jälkeen sarjassa tutuksi tulleen kauhean syöttelykuvion jälkeen (eli 1 syöttö) kiekko takatolpalle ja maali.

Kolmanteen matsiin muistin muokata puolustustaktiikkaa sopimaan kulmasta nousuja vastaan ja siinä sharks jäikin nollille. Seuraavaan en taas muistanut sitä tehdä ja kaksi taisit onnistua kolmesta tekemään sillä konstilla.

Jatketaan pokecheckkailua huomenna.

Ilmeisen eritavalla nähtiin sitten pelit. Minusta tuossa oli jopa tavallista vähemmän pokettelua yleisestikin ottaen. Ja minähän olen vienyt taklauksetkin joka pelissä, että jotain muutakin siellä on varmasti tapahtunut.
Viimeinen maalihan ei tullut takatolpalle vaan melkein b-pisteen yläkaarelta..... Mutta ehkä se vain unisilla silmällä ja tappion jälkeen voi kuva vääristyä hieman. Ja noille nyt ei mahda mitään jos tietokone ottaa huitomis ja kampitus jäähyt kun sitä AI:ta ei oikein voi käskyttää pitämään mailaa kurissa.
 

Dilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, New Jersey Devils, Ässät
Devils - Flames 2-1
Devils - Flames 7-2
Flames - Devils 1-3
Flames - Devils 4-1
Devils - Flames 3-2

New Jersey Devils jatkoon voitoin 4-1! Kiitoksia Tuamakselle peleistä, hyvää vääntöä.
 

Tuamas

Jäsen
Devils - Flames 2-1
Devils - Flames 7-2
Flames - Devils 1-3
Flames - Devils 4-1
Devils - Flames 3-2

New Jersey Devils jatkoon voitoin 4-1! Kiitoksia Tuamakselle peleistä, hyvää vääntöä.

Juu, oli kyllä positiiviset pelit, vaikka Ilja ja Brodeur osoittautuivatkin liian koviksi vastuksiksi loppupeleissä.
Eka peli söi enemmän kuin hiukan, kun sain karvattua kiekon pois Brodeurilta ja jannu vetää sitten tyhjän maalin ylärimaan. Siitä olikin sitten varsin tasaista alamäkeä kun ei vain kiekkoa saanut sisään.

Mutta tosiaan oli perhanan hieno pelata, pääasiassa taitokiekkoa jossa molemmat hyökkäsivät (välillä liikaakin) ja taklauksia sateli. Usko näihin peleihin palautui kyllä ränniinheittopelleilyn jälkeen merkittävästi.
 

Dilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, New Jersey Devils, Ässät
Juu, oli kyllä positiiviset pelit, vaikka Ilja ja Brodeur osoittautuivatkin liian koviksi vastuksiksi loppupeleissä.
Eka peli söi enemmän kuin hiukan, kun sain karvattua kiekon pois Brodeurilta ja jannu vetää sitten tyhjän maalin ylärimaan. Siitä olikin sitten varsin tasaista alamäkeä kun ei vain kiekkoa saanut sisään.

Mutta tosiaan oli perhanan hieno pelata, pääasiassa taitokiekkoa jossa molemmat hyökkäsivät (välillä liikaakin) ja taklauksia sateli. Usko näihin peleihin palautui kyllä ränniinheittopelleilyn jälkeen merkittävästi.

Joo tuo ekan pelin tilanne jäi kyllä mieleen. Olin jo aivan varma, että tekisit siitä maalin, mutta onneksi et. ;) Seuraavasta tilanteesta, jossa Brodeur lahjoitti kiekon, et erehtynyt vaan laitoit kiekon kylmästi maaliin. Sittenhän peli oli tasan aina vikalle minuutille asti, jolloin Zajac ratkaisi ylivoimalla(?) 25sekuntia ennen loppua.

Samat fiilikset oli myös täällä. Koko ajan tuli 2-1 tai 3-2 ylivoimahyökkäyksiä molempiin päihin. Tolpat ja maalivahdit olivat aika usein edellä, vaikka maalinteko näytti varmalta. Täytyy vielä mainita tuo toinen peli, jossa sun suomalaisveskarit hieman petti. Langenbrunner ja Parise olivat aivan liekeissä. Ensin mainittu heitti siinä pelissä perus 5+0 tehot. :)
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Ilmeisen eritavalla nähtiin sitten pelit. Minusta tuossa oli jopa tavallista vähemmän pokettelua yleisestikin ottaen. Ja minähän olen vienyt taklauksetkin joka pelissä, että jotain muutakin siellä on varmasti tapahtunut.
Viimeinen maalihan ei tullut takatolpalle vaan melkein b-pisteen yläkaarelta..... Mutta ehkä se vain unisilla silmällä ja tappion jälkeen voi kuva vääristyä hieman. Ja noille nyt ei mahda mitään jos tietokone ottaa huitomis ja kampitus jäähyt kun sitä AI:ta ei oikein voi käskyttää pitämään mailaa kurissa.
Noi taklauksethan ei kauheesti kerro. Itsehän olen suorastaan tyrkyttänyt ne paikat taklauksille, eli noin metri siniviivan jälkeen + sitten ne kiekottoman ajelut, joista ei tule jäähyä...

Kyllä siellä mun mielestä on sitä poukkailua ihan riittävästi ja sähän taisit saadakin pari jäähyä just tilanteista, jotka mua eniten huvittavat näissä, eli poke niin kaukaa, että kaiken järjen mukaan ei pitäisi olla mitään jakoa kiekkoon Varsinkin kun siinä on se kiekkoa kuljettava ukko vielä siinä välissä.

Mutta joo, ei siinä mitään, Voittoahan näisä haetaan. Vaan muistelen joskus nähneeni jotain kunnon syöttökuvioitakin sulta. Nyt niitä ei paljon ole näkynyt. Huomenna jatketaan Capsin kolmen voiton putkella.

Muuten, miksi play-offeissa ratkotaan pelejä rankkareilla?


Todella hyviä matseja ollut mielestäni. Ensimmäisessä hallitsin aika paljon, vaikka jäin heti alkuun 2-0 tappiolle. Marleau ja Ove iski hattutemput mieheen, mutta sen jälkeen ollut molemmilla hiljaista.
Toi eka matsi meni ihan vituiksi, kun pikkuneiti alkoi pitämään älämölöä sängyssään. Olin makkarin ovella, kun tein 2-0 maalin. Sitten 1-2-kavennus + vähän sen jälkeen meni niin, että meikäläinen oli tunkemassa tuttia suuhun ja ohjain oli olkkarissa. Näille nyt ei vaan voi mitään, kun peliä ei pysty pausettamaan kun sen pari kertaa ja sekin vaan kun on kiekko hallussa.
 
Viimeksi muokattu:

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Chicagon ja Vancouverin välinen sarja on kahden ottelun jälkeen hieman yllättäen 0-2 Vancouverin eduksi. Sarja on kuitenkin vasta alussa ja hieman onnella tässä tilanteessa ollaan, puhun siis lähinnä toisesta ottelusta. Kaverilla oli enemmän hyviä paikkoja ehdottomasti siinä, ja sitten onnistuin tekemään voittomaalin 4-3 viimeisellä minuutilla.

Ottelut päättyivät siis muistaakseni näin:

Vancouver @ Chicago 4-1
Vancouver @ Chicago 4-3
 
Viimeksi muokattu:

LUIGIRISSOTTO

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp,Man City
Chicagon ja Vancouverin välinen sarja on kahden ottelun jälkeen hieman yllättäen 0-2 Vancouverin eduksi. Sarja on kuitenkin vasta alussa ja hieman onnella tässä tilanteessa ollaan, puhun siis lähinnä toisesta ottelusta. Kaverilla oli enemmän hyviä paikkoja ehdottomasti siinä, ja sitten onnistuin tekemään voittomaalin 4-3 viimeisellä minuutilla.

Kohta jatketaan ehkä.

Joku kyllä nyt Chicagon pelissä mättää ja Vancouverilla täysin ansaittu 2-0 johto. Nyt en hetkeen ehdi pelata, mutta tuossa parin tunnin päästä voitaisiin minun puolesta jatkaa.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Kiireitä ollut tänään, mutta linjoilla 20.30-> yömyöhään, jos ehdit Vili tulla pelaamaan sarjan pois alta.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiireitä ollut tänään, mutta linjoilla 20.30-> yömyöhään, jos ehdit Vili tulla pelaamaan sarjan pois alta.
3 matsia saatiin pelattua (tai kolmatta melkein kaksi erää) ennen kuin kaverin sipuli petti. 5-0 tilanteessa boxi kiinni. Muutenkin huikeita omien maalien yrittämisiä ja tahallisia jäähyjä jo 3-0 tilanteessa. Katsotaan sitten koska saadaan loput pelattua.

Phi-Min 3-0
Phi-Min 1-0
Min-Phi 0-5 toisen erän lopussa, ennen kuin kimi lähti pois.
 
Viimeksi muokattu:

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Jooh, pelasin ehkä paskimmat live -pelini ikinä. Ja kun kolmannessa cpu päätti antaa kaverille ilmaisen 5-3yv:n heti alkuun (josta tuli vittu kaks byyriä), niin rupes keittämään pahemman kerran. Toisen erän lopussa päätin että on molemmille parempi lopettaa tähän. Pahoittelen. Kohta varmaan taas boxille, joten jos olet vielä online, niin heitä kutsu että saadaan sarjan vika peli pois alta. edit. eipäs ehikkään...

Hävettävää käytöstä, mutta jotenkin tuo peli saa välillä veren kiehumaan oikein kunnolla. Onneksi kohta tulee Alan Wake, ja pidän viikon loman änäristä.
 
Viimeksi muokattu:

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Shaks jatkoon ansaitusti voitoin 4-1. Vikan matsin olis ehkä voinut vielä voittaa, mutta ei tällä kertaa. Rankkareissa pataan toistamiseen (joku vois sanoa, että särjillä kävi vähän säkääkin niissä...) ja Sharksin tasoitus tuli varsinaisella peliajalla 11 sekkaa ennen loppua, melko yllättävällä tavalla: Marleaun lämärillä B-pisteen alakaarelta.

Aika hyvin sain Sharksin pelikirjan tukittua, eli juurikin nuo lämärit ja vanhanaikaiset. Yksi nukahdus ribarissa ja yhden kerran tuo lämäripaikka avoimena ja kaksi maalia. Voisi hkä vähän jossitella niistä kolmesta tolpasta siinä peliajalla, mutta olkoon. On tuo Jokke vähän turhan paha tuon Sharksin kanssa.
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Shaks jatkoon ansaitusti voitoin 4-1. Vikan matsin olis ehkä voinut vielä voittaa, mutta ei tällä kertaa. Rankkareissa pataan toistamiseen (joku vois sanoa, että särjillä kävi vähän säkääkin niissä...) ja Sharksin tasoitus tuli varsinaisella peliajalla 11 sekkaa ennen loppua, melko yllättävällä tavalla: Marleaun lämärillä B-pisteen alakaarelta.

Aika hyvin sain Sharksin pelikirjan tukittua, eli juurikin nuo lämärit ja vanhanaikaiset. Yksi nukahdus ribarissa ja yhden kerran tuo lämäripaikka avoimena ja kaksi maalia. Voisi hkä vähän jossitella niistä kolmesta tolpasta siinä peliajalla, mutta olkoon. On tuo Jokke vähän turhan paha tuon Sharksin kanssa.

Hyvä matsi oli viimeinen. Nyt yritin ihan pitää varmasti poissa pokettelut ja koetin vain blokkailla vedot.
Noilla vanhanaikasilla varmasti tarkoitat niitä maalille nousuja? Ne on yksi osa-alue mun hyökkäystä, kuten poikittaissyötöt, vedot viivasta ja lähempää yms yms.
Ihan hitusen meinasin jopa hermostua kun sun molemmat maalit oli sählykiertorannareita kilpikäden ylsään. Onneks ei niihin ratkennut. Ei ollut kaukana, että olisi ratkennut peli jo heti varsinaisella kun Thornton pääsi yksin heti tasotuksen jälkeen koettamaan läpäristä, mutta ei tällä kertaa. Rankit kääntyi mulle, mutta nuo on aina aikamoista arpapeliä.
Voitot kuitenkin 4-1, joten parempi meni jatkoon. ;)
 

Dilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, New Jersey Devils, Ässät
Ovatko Minnesota ja Philadelphia jo pelanneet tuon sarjan loppuun? Olisi mukava päästä jälleen pelaamaan.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Reilu pari tuntia äsken odottelin, mutta harmi ettei kimi tullut linjoille. No, huomenna sitten ehkä onnistuu jo. Vähän ristiin mennyt meillä nämä onlinessä olemiset.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Joo ristiin menevät todellakin. No, eiköhän tuo huomenna saada pelattua, livessä hillun pitkin iltaa. Oikeastaan on pakko saada pelattua huomenna, koska lauantai menee hieman kosteammissa tunnelmissa...
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Boxi on päällä, mutten koko aikaa siellä pyöri joten heitä viestiä jos tänään ehdit tulla pelaamaan.
 

McJokke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Sharks, Pelaajat: Joe Thornton,Ron Hextal
Siellä menossa tällä hetkellä Minnesotan ja Phillyn ehkä ratkaiseva ottelu.

Enää siis pelaamatta Hypodermicin ja LUIGIRISSOTTON välinen sarja. Yrittäkääpäs pojat (oletettavasti) pelata pelit pois niin päästään eteenpäin.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Flyers @ Wild 1-2ja.
-Bouchard ratkaisi jatkoilla.
Wild @ Flyers 0-4
-Peli ratkesi toisessa erässä kahteen upean kuvion päätteeksi tulleeseen maaliin. Ekassa poketin kaverilta kiekon = lirui omalle maalille, josta kaveri poketti ineen. Ja toinen, jonka Schultz sai kuin saikin sudittua omaan maaliin 10. yrityksellä. Mahdollinen kiri tyrehtyi AI:n ohjaaman Burnsin vitoseen. Mutta parempi voitti, joten eipä tuolla niin väliä.

Flyers siis jatkoon voitoin 4-1. Ei epäselvyyttä voittajasta, vaika harmittavan useat hyvät paikat sain jotenkin kustua.

Ensimmäinen Liiga -kausi oli perkeleenmoista vuoristorataa, ja ensimmäisen päivän sekoilu maksoi paljon. Onneksi sentään pääsin playoffeihin. Ensi kaudella runkosarjassa kuuden sakkiin, niin puolivälierien vastustaja tulee olemaan vähän helpompi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös