Turha Kalun -2 saraketta on nostaa tässä pelissä esiin. Mitä se mahtaa sille jos muut ei hoida hommiaan?
KooKoon kahdessa ensimmäisessä maalissa Kalulla oli oma mies pidettynä.
Siksi toisekseen.. on ihan vitun vaikea päästä peliin mukaan kun käyt sen kerran-kaksi erässä kentällä. Jatkuvasti kylmänä ja täysillä pitäisi painaa. 13 hyökkääjä tai 7 pakin rooli on erittäin epäkiitollinen.
Joku muu syy tuohon penkin päähän on oltava. Koiran koppi? Löysä treenaus? Vammoja? Myyty mies?
Potentiaalia on, mutta jostain syystä sitä ei nyt saada täysin kaivettua esiin.
Siksi juuri puhuinkin tuossa lumipalloefektistä. Ei tuollaisella 10min tai etenkään alle sen peliajalla tietenkään ole helppoa olla pelissä mukana.
Kalynuk on negatiivisessa oravanpyörässä josta pitäisi päästä pois, nyt tuntuu että on mukana vain negatiivisissa tapahtumissa vaikka joukkue muuten pelaisikin hyvän pelin. Ei miinukset olleet tänään sen syytä, etenkään se jälkimmäinen mutta tilasto kuvastaa sitä surkeaa formia jossa kaveri valitettavasti kyntää.
Vaikeaa on, ja se ei yllätä, mutta kyllä kaverin päästessä vauhtiin siinä olisi kiekkoa todella laadukkaasti liikuttava kaveri, joka ampuukin ihan hyvin.
Korjaa jos olen sun mielestä väärässä mutta minusta tuntuu ettei Pelicansin pelitapa ja pelin sekavuus tue Kalynukin peliä sitten yhtään vaan se juuri aiheuttaa sille ongelmia.
Kalynuk ei selkeästi ole parhaimmillaan omassa päässä mutta vielä enemmän ongelmissa kun peli kääntyy ja vastustaja pääsee broken play hyökkäyksiin joissa Kalynuk joutuu liikaa pelaamaan vaistoillaan kentän ollessa epätasapainossa. Usein hyökkäävät puolustajat on parhaimmillaan kun pääsevät lukemaan peliä ja mutta Kalynukilla on mun mielestä juuri niissä tilanteissa ongelmia enemmän kuin selkeissä tilanteissa.
Noi tilanteet on niitä joista esim Jordan nauttii, se valitsee vaistomaisesti usein juuri sen oikean suunnan tai puolen jolta pelata vaikka liikenopeus ei ole niin kova.
Mä olen alkanut miettimään että kuinka monta oivaltavaa syöttöä edes on Kalynukilta koko kauden aikana nähty eikä monta tule mieleen. Enemmän niitä hyviä varmoja syöttöjä ja kiekon jakamista mutta ei juurikaan oivalluksia.
Parasta Kalynukiahan on nimenomaan hyvät yksinkertaiset syötöt, pitkät kuskaamiset ja upea suoraluistelu pois paineen alta. Ja hyvä laukaus kun pääsee sitä käyttämään.
Mutta onko se siinä? Highlight -pätkät on valitettavasti aika vähissä koko kauden osalta, jos kooste pitäisi tehdä.