www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 598 690
  • 6 774

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Joku systeemi pitäisi saada kohta napattua kun tilaus loppuu. Ei niitä Gigantin 3kk pakettejakaan enää ole (piti aktivoida lokakuun loppuun mennessä)
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ok täytyy illalla kokeilla saako 3kk ostettua. Ja hinta 50e/3kk näkyi ilman mitään kirjautumisia
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Kyllähän tuo näytti toimivan tai ainakin osto meni läpi.
Vielä odotellaan itse koodia :)
Lupaa kuvaus tuolla, että tänään klo 17 mennessä pitäisi tulla sähköpostiin. Jos tulee, kerrohan mihin asti lahjakortti on voimassa. Mulla on tilausta jäljellä vielä reilun kuukauden verran; jos koodi ei vanhene ennen sitä, tartun tähän tarjoukseen. Näkisi 90 päivässä tammikuun Tampereen paikalliset, loput runkosarjasta, puolivälierät, välierät ja kolme ekaa finaalia.
 

Viuhahtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Pittsburg Penguins, Charlestown Chiefs.
Lupaa kuvaus tuolla, että tänään klo 17 mennessä pitäisi tulla sähköpostiin. Jos tulee, kerrohan mihin asti lahjakortti on voimassa. Mulla on tilausta jäljellä vielä reilun kuukauden verran; jos koodi ei vanhene ennen sitä, tartun tähän tarjoukseen. Näkisi 90 päivässä tammikuun Tampereen paikalliset, loput runkosarjasta, puolivälierät, välierät ja kolme ekaa finaalia.
Nyt jo tuli tuo aktivointikoodi Lippupalvelulta.
Tuli siis ainoastaan koodi, ei muuta tietoa.
Kuitenkin yrittäessäni tuota aktivoida, tulee vain virhe että olen jo ostanut kyseisen tuotteen.
Johtuuko tämä sitten siitä että Gigantista ostamani 3kk tilaus on vielä päivän voimassa? Laitoin tästä Lippupalveluun kyselyä, mutten usko sieltä saavani vastausta.
 

Jugis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt jo tuli tuo aktivointikoodi Lippupalvelulta.
Tuli siis ainoastaan koodi, ei muuta tietoa.
Kuitenkin yrittäessäni tuota aktivoida, tulee vain virhe että olen jo ostanut kyseisen tuotteen.
Johtuuko tämä sitten siitä että Gigantista ostamani 3kk tilaus on vielä päivän voimassa? Laitoin tästä Lippupalveluun kyselyä, mutten usko sieltä saavani vastausta.
Johtuu. Lahjakoodia ei pysty yhdistämään jo olemassa olevaan tilaukseen. Joudut tekemään joko uuden tunnuksen tai odottaa, että edellinen tilaus loppuu.
 
Aikaisempi taloutesi oli ilmeisesti DNA Antennissa? Jos näin, kuva ei ole tullut nettiä vaan antennisignaalia pitkin. Tuleeko nykyiseen talouteesi siis kuva edelleen antennijodon/Kaapeli-TV:n kautta (pyöreäpäinen liitäntä digiboksin persuksissa)? Kaapeli-TV taloudessa kuvan pitäisi tulla edelleen pyöreän antennijohdon kautta (KTV-signaalia pitkin, ei nettiyhteyttä pitkin), ellei DNA käytä IPTV:tä (tuskin).

Nopeasti tsekattavat asiat antenni/kaapelitaloudessa ovat lähinnä antennijohto ja mahdollinen T-haarotin/välikappale, eli ilman välikappaleita ja testaus toisella antennijohdolla, siitäkin huolimatta vaikka toisessa kämpässä olisi olleet samat tarvikkeet. Nykyisen osoitteesi TV-signaali asuntoon voi olla heikompi ja pitkä antennijohto tai vaimentava T-haarotin saattaa tehdä signaalista entistä heikomman = kuva pätkii tai laatu heikko. Jos ongelma jatkuu, pistä vaikka mulle privana viestiä ja mielellään lisätietoja nykyisistä laitteista ja johdoista. Aivan varmasti ongelmaan löytyy ratkaisu. Ennenkuin kannattaa ottaa yhteyttä omaan palveluntarjoajaan, kannattaa käydä omat laitteet ja tarvikkeet läpi, koska siellä ne käskee ensimmäisenä käydä samat jutut läpi.

E: Antennijohdolla tarkoitan siis johtoa digiboksista antenniin tai kaapeli taloudessa digiboksista seinän antennirasiaan, muistaakseni molemmissa talouksissa on yleensä mahdollista käyttää samaa johtoa jota kutsutaan antennijohdoksi.
Eikös tässä Noutolokun tapauksessa puhuta ruutu.fi -palvelusta. Eli ADSL-modeemi on vaihtunut kaapelimodeemiin ja samalla yhteysnopeus 24/2:sta 100/10 nopeuteen. Miksi tähän pitäisi mitään digipokseja sotkea? Ymmärsin, että Noutolokku edelleen katselee samoilla laitteilla lähetyksi (tietokone/tabletti) mutta ihmettelee miksi nopeammalla yhteydellä pätkii enemmän...

Itselläni on valokuitu ja Elisan joku IPTV-hybridiboksi mutta lätkää katselen netin kautta ruutu.fi -palvelulla. En ole telkkariin ottanut Nelosen PRO -pakettia. Samoin Viasattia katselen Viaplayn kautta... Kätevämpiä, koska voi kirjautua missä vaan, mistä netti löytyy tai mobiilisti katsella iPadilla... vaikka kaverin laitteilla.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minua kiinnostaa myös, milloin tuo pitää aktivoida. Gigantin koodi on voimassa tammikuun ensimmäiseen päivään, joten vielä en viitsisi uutta aktivoida. Jos lippupalvelun koodin voi lunastaa vasta myöhemmin, voisin hyvinkin tarttua.
 

Tacs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuulin että joku olisi Ruudun asiakaspalveluun yhteyttä ottamalla saanut uuden lahjakortin lisättyä vanhan tilauksen päälle, niin ettei tarvitse luoda uusia tunnuksia. Itse en ole tätä kuitenkaan kokeillut.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ei ollut lippupalvelulla tietoa, kuinka pitkään lahjakortti on voimassa.
Pitänee kysellä Ruudulta

Pistä tänne viestiä jos kysyt niin saadaan kaikki tietää?
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Eikös tässä Noutolokun tapauksessa puhuta ruutu.fi -palvelusta. Eli ADSL-modeemi on vaihtunut kaapelimodeemiin ja samalla yhteysnopeus 24/2:sta 100/10 nopeuteen. Miksi tähän pitäisi mitään digipokseja sotkea? Ymmärsin, että Noutolokku edelleen katselee samoilla laitteilla lähetyksi (tietokone/tabletti) mutta ihmettelee miksi nopeammalla yhteydellä pätkii enemmän...

Itselläni on valokuitu ja Elisan joku IPTV-hybridiboksi mutta lätkää katselen netin kautta ruutu.fi -palvelulla. En ole telkkariin ottanut Nelosen PRO -pakettia. Samoin Viasattia katselen Viaplayn kautta... Kätevämpiä, koska voi kirjautua missä vaan, mistä netti löytyy tai mobiilisti katsella iPadilla... vaikka kaverin laitteilla.
Juuri näin. Katselen siis TVstä läppäri+hdmi ja wlanilla. Tuo antennitalon netti toi sujuvaa kuvaa vaikka oli 24/2. Nyt kaapelitalo ja 100/10 netti mutta lagii tai nykii pirusti. Koitin siirtää nettiboxin toiseenkin huoneeseen, että ei ole tuota kolmiojakajaa välissä. Ei tainnut pahemmin auttaa. Nykimisen kun saisi pois niin kuvanlaatu on muuten hyvä. Mikäpä neuvoksi, tiedä en, mutta jotain vinkkiä kyselen?
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös tässä Noutolokun tapauksessa puhuta ruutu.fi -palvelusta.

Pahoittelut ymmärsin väärin!

Juuri näin. Katselen siis TVstä läppäri+hdmi ja wlanilla. Tuo antennitalon netti toi sujuvaa kuvaa vaikka oli 24/2. Nyt kaapelitalo ja 100/10 netti mutta lagii tai nykii pirusti. Koitin siirtää nettiboxin toiseenkin huoneeseen, että ei ole tuota kolmiojakajaa välissä. Ei tainnut pahemmin auttaa. Nykimisen kun saisi pois niin kuvanlaatu on muuten hyvä. Mikäpä neuvoksi, tiedä en, mutta jotain vinkkiä kyselen?

Oletko mitannut tuon netin nopeuden piuhalla tai wlanilla? Esim. tietokoneella Speedtest.net by Ookla - The Global Broadband Speed Test (linkki vie nopeustesti sivulle). Testi kannattaa mielellään suorittaa yhdistämällä piuha tietokoneesta modeemiin. Jos nopeus piuhalla on ok, Ruudun ongelmat jää luultavasti modeemin ja läppärin väliseen langattomaan verkkoon, signaali liian heikko tai samalla WLAN kanavalla joku laite häiritsee liikennettä.

E: Meinaatko nykimisellä että kuva pysähtyy kokonaan vai onko kuvassa muunlaista häiriöitä?
 

akipa

Jäsen
Lippupalvelulta tuli vastaus tiedusteluun lahjakorttien aktivoimisesta. Hieman epäilyttää, mutta onpa jotain mihin vedota jos ei enää vuodenvaihteessa toimi:

"3KK koodit ovat palveluntarjoajan mukaan aktivoitavissa ensi vuoden aikana."
 

Viuhahtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Pittsburg Penguins, Charlestown Chiefs.
Mä en tuota vastausta Lippupalvelulta saanut, ainoastaan ettei heillä ole tiedossa.
Ruudulle laitoin kyssäriä, mutta eivät ole vastanneet
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mikäs kierros se oli tuossa taannoin, kun pelit eivät näkyneet ollenkaan? Ajattelin tehdä tuosta valituksen ja vaatia hyvitystä, kun en pelejä päässyt katsomaan.

Ihmetyttää hieman, etteivät ole kaikille asiakkaille automaationa hyvitystä antaneet, on nähtävästi asiakkaan vastuulla ilmoittaa, ettei tuote toimi.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Mikäs kierros se oli tuossa taannoin, kun pelit eivät näkyneet ollenkaan? Ajattelin tehdä tuosta valituksen ja vaatia hyvitystä, kun en pelejä päässyt katsomaan.

Ihmetyttää hieman, etteivät ole kaikille asiakkaille automaationa hyvitystä antaneet, on nähtävästi asiakkaan vastuulla ilmoittaa, ettei tuote toimi.

Teknisen vian takia kumpikin Liigan ottelu jäi näyttämättä Ruutu-palvelussa keskiviikkona 2.12.2015. Olemme asiasta erittäin pahoillamme. Voit lukea virallisen tiedotteen ongelman syystä täältä: https://kauppa.ruutu.fi/tiedotteet

Tänne rapsahti neljä päivää lisää. Sopivasti riitti kolmen kuukauden tilauksessa potku joulutauolle saakka, kun yhteensä viikon verran sain tähän tilaukseeni lisäpäiviä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tänne rapsahti neljä päivää lisää. Sopivasti riitti kolmen kuukauden tilauksessa potku joulutauolle saakka, kun yhteensä viikon verran sain tähän tilaukseeni lisäpäiviä.

Kiitos infosta! Valitus lähetetty.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mulla loppui Ruutu+ Urheilu -tilaus pari päivää sitten ja nyt tuli Sanomalta sähköpostia, eli osoitteessa:
Sanoma kampanja
kun käyttää etukoodin RUUTUJOULU, saa kaksi viikkoa käyttöaikaa noihin Sanoman digitaalisiin palveluihin ja Ruutu+ Urheiluun.
En ota mitään vastuuta mistään, mutta minulla toimii. Tuota Ruutu+:aa ei edes mainittu siinä sähköpostissa jonka sain, huomasin koko asian vasta kun olin etukoodin jo syöttänyt:
Joululahjaetu oikeuttaa käyttämään kaksi viikkoa maksutta Sanoman digitaalisia sisältöjä ja palveluita:

HS Digi, Me Naiset, Cosmopolitan, Glorian ruoka & viini, Tiede, Kodin Kuvalehti, Hyvä terveys, Vauva, Meidän Perhe, SPORT, Aku Ankka Lataamo Plus ja Ruutu+ Viihde & Urheilu.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Soiteltii ja tarjoiltiin Ruutua 15 euron kuukausihintaan 3 kuukaudeksi. Voi maksaa könttänä tuon 45 euroa ja katkaista tilaus heti, mielestäni kohtuullisen hyvä tarjous.
 

w00kie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Ässät
Mulla loppui Ruutu+ Urheilu -tilaus pari päivää sitten ja nyt tuli Sanomalta sähköpostia, eli osoitteessa:
Sanoma kampanja
kun käyttää etukoodin RUUTUJOULU, saa kaksi viikkoa käyttöaikaa noihin Sanoman digitaalisiin palveluihin ja Ruutu+ Urheiluun.
En ota mitään vastuuta mistään, mutta minulla toimii. Tuota Ruutu+:aa ei edes mainittu siinä sähköpostissa jonka sain, huomasin koko asian vasta kun olin etukoodin jo syöttänyt:

Kiitos! Vahvistan toimivuuden omalta osaltani, mulle ei ollut edes sähköpostia tullut, mutta tuonne antaamasi linkkiin kirjauduin sanomatunnuksellani ja 1.1.2016 saakka on palvelut käytössä.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Osaisiko joku kertoa miksi kun katsoo Ruutua Mozillan kautta ja laittaa full screenile niin näyttökuvasta tulee ns "laatikko" ja siihen jää ylös semmoinen läpinäkyvä noin sentin paksuinen kaistale. Eli vähän kuin yläkehys. Saako moista millään keinolla pois ?
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko meitä ilmaiskatsojia taas liikaa, kun Ilves-IFK peli tökkii ja pätkii niin selaimella kuin sovelluksellakin?
Kannattaako näitä ilmaiskampanjoita antaa, kun ihmiset näkevät miten paska tuote on

EDIT: ehkä tällä kertaa syypää löytynee taloyhtiön netistä, jolla jostain syystä tulee sisäänpäin n. 1Mt. Ulospäin saman testin mukaan kyllä työnnetään yli 10 Mt
 
Viimeksi muokattu:

Aamuetana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
"Lähetys ei ole vielä alkanut tai video ei ole tällä hetkellä katseltavissa. Yritä myöhemmin uudelleen".

Näkeekö joku muu pelejä?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös