www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 600 387
  • 6 774

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Itse katselen iPadin kautta 42" töllöön hdmi:n kautta kytkettynä ja pääsääntöisesti on alkanut ja pari edellistä kautta toiminut vähintäänkin tyydyttävästi. Kuvan laatu on riittävän hyvä, eikä nykimistä juuri tapahdu. Eli hyvin on pelannut, myös tänään.
 

T Leimu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,Toronto Maple Leafs ja Assan Päivystäjät
Mulla toimi Ruutu Kalpa-Tappara pelissä jotenkin kaks ekaa erää. Kolmannessa puskuroi vähän väliä ja jatkoaika oli yhtä helvettiä. Sokerina pohjalla jumiutuminen kun erää oli muutama minuutti jäljellä ja paluu takasin suoraan lähetykseen kun kättely oli loppumassa...Kaikki mitä Nelonen mediasta tulee on paskaa, paitsi kusi. Mulla kuitenkin 24 meganen yhteys puski koko pelin täyttä kaistan leveyttä, eli siitä ei ollu kiinni. Voin vaan kuvitella kun joku yrittää katella puhelimesta tätä paskaa... Kyllä on ikävä Kolmosen Hockey Nightia ja Pentti Lindegreniä. Silloin ei lähetykset pätkiny....
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Hyvin toimi tänäänkin, vaikka pojan kanssa katsottiin kahdella android tabletilla tyttären leikkiessä ipadillä...
 

Orion Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kiitokset kommenteista. Jäsen T Leimun kuvaus vastaa lähinnä omaa kokemustani. Viime Viikonlopun pelit näkyivät kuitenkin varsin laadukkaasti...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mulla kuitenkin 24 meganen yhteys puski koko pelin täyttä kaistan leveyttä, eli siitä ei ollu kiinni. Voin vaan kuvitella kun joku yrittää katella puhelimesta tätä paskaa.
Katsot ilmeisesti siis normaalin tietokoneen kautta tätä? Itse olen huomannut että Ruutu.fi on nimenomaan selainversion kautta välillä aika huono, mutta jos käyttää esim. tabletilla tai älypuhelimella niin silloin lähetys on parempilaatuinen. Syynä ilmeisesti se että koneella käytettäessä tulee se kusinen Flash-pohjainen livelähetys, kun mobiilipuolella sitä ei ole.

Ihan tyytyväinen toki olen siihen että tuli itse jo viime kaudella heitettyä Ruutu.fi -nettipalvelu mäkeen, ja otettua DNA:n kautta paketti telkkariin. Plussaa myös siitä, että DNA TV:n kautta samat livelähetykset saa näkyviin missä tahansa myös netin kautta, toki mahdollisuutta jälkikäteen katseluun ei ole, mutta toisaalta itse olen vähän huono katsomaan jälkilähetyksiä muutenkin.
 

hcp27

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-Liiga
Appleilla kun pelataan niin ei voi kuin kiittää Nelonen mediaa, upeasti taas toiminut koko kauden eikä mitään valittamista 100megaisella yhteydellä ole ollut. Tai no kerran modeemi zippas jenkkifutista katsellessani mutta se ei liittynyt palvelun tarjoajaan mitenkään että Wlani kadotti itsensä noin vaan.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eilen kun Ilves-Ässät oli päälähetys, niin sen myös kotona huomasi. Ruutu toimi moitteetta, kuvanlaatu pysyi kokoajan maksimissa ja ei minkäänlaista nykimistä vaikka katsoi tv:n kautta. Jokohan ne voisivat myöntää että ne nykimiset yms. johtuvat heistä itsestään ja siitä että kuvataan perunalla muita pelejä pl. päälähetys.

Eilen kun koitin paria peliä katsoa tallenteelta niin nämä pätkivät. Oikeasti mitä vittua. Miten tallenteitakaan ei saa toimimaan moitteetta...
 

HockeyBoy66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Eilinen lähetys pätki myös täällä. Ruutu sovelluksen kautta Kärpät - TPS ottelun ekassa erässä raivostuttavaa nykimistä ja se loppui, kun vaihtoi netin puolelle ruudun sivulle. Välillä se lähetys loppui hetkeksi kokonaan ja näkyi vain nelonen pron kuvaa ottelutilanteista.

Kiinnostaisi tietää millon ne alkaa palvelemaan maksavia asiakkaita niin, että lähetykset näkyvät moitteetta. Joka vuosi sama homma.
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Otin myös täksi kaudeksi (12kk) Ruudun, kun sen sai kohtalaiseen hintaan kertamaksulla. Pöytäkoneelta siirrän lähetyksen telkkariin hdmi-piuhalla ja tuolloin pientä nykimistä on havaittavissa. Tilanne parani hieman, kun otin tietokoneen oman näytön kokonaan pois käytöstä, joten ilmeisesti nykiminen johtuu oman tietokoneen tehojen puutteesta. Aikanaan tietokoneen ostin pelikäyttöön ja se olikin tohon aikaan melkoinen mörkö, mutta vuodet alkavat ajamaan ohi. Nettiyhteys on 8 megainen adsl, joten sekään ei huipussaan ole. Kuitenkin viikonloppuna ja eilen pelit näkyivät ihan hyvin ja luottavaisena ollaan tämänkin illan suhteen.

Pleikkalle odottelen sovellusta, jotta ei tarvitsisi tietokoneelta kuvaa siirtää. Tai voi olla, että saan ennen tätä rahaa säästettyä smart-tv:n hankintaan, jolloin olettaisin kokemuksen parantuvan entisestään. Samsung taitaa olla ainoa merkki, johon saa ruutu-sovelluksen asennettua?
 

Sardion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Appleilla kun pelataan niin ei voi kuin kiittää Nelonen mediaa, upeasti taas toiminut koko kauden eikä mitään valittamista 100megaisella yhteydellä ole ollut. Tai no kerran modeemi zippas jenkkifutista katsellessani mutta se ei liittynyt palvelun tarjoajaan mitenkään että Wlani kadotti itsensä noin vaan.

Sama kokemus täälläkin. Applen koneella ei ole ollut vielä kertaakaan puskurointia selainpohjaista ruutu.fi:tä käytettäessä. Muutenkin kuvanlaatu pysynyt koko ajan maksimina. Toisin oli viime kaudella, kun katsoin pc:n kautta. Ja 10 megan yhteys riittää vallan mainiosti, vaikka toisella koneella tai mobiililaitteella striimaisi jotain muuta samaan aikaan.
 

Ankkakaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Täällä Sport - Pelicans puskuroi jatkuvasti. Kellään samoja ongelmia?
 
Ruutu heittää vähän väliä ulos ja herjaa että liian monta yhtäaikaista katsojaa samalla tunnuksella. Kukaan ei tiedä mun tunnuksia Ruutuun ja katson vain yhdellä laitteella tällä hetkellä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Sama kokemus täälläkin. Applen koneella ei ole ollut vielä kertaakaan puskurointia selainpohjaista ruutu.fi:tä käytettäessä. Muutenkin kuvanlaatu pysynyt koko ajan maksimina. Toisin oli viime kaudella, kun katsoin pc:n kautta. Ja 10 megan yhteys riittää vallan mainiosti, vaikka toisella koneella tai mobiililaitteella striimaisi jotain muuta samaan aikaan.
Applen koneet ei taida käyttää sitä suht kusista Flashia, vaan siellä vedetään HTML5-pohjaisella videotoistimella? Itse olen huomannut että vaikka käyttäisi kännykällä tai tabletilla selainpohjaista Ruutu.fi:tä, niin se toimii paremmin kuin PC:n selainpohjainen versio, koska Flash on niin raskas.

10 megan yhteys riittää kyllä hyvin, vanhempien luona olen usein katsellut omalla mobiilidatalla ja yhteys on ollut jossain 2-4 megan välillä, ja riittää oikein hyvin.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Laitetaan nyt tähän ketjuun, onkohan korvien välissä vikaa vai huomaako joku muu samaa. On toki hienoa, että Nelonen on keksinyt ettei erätauolla tarvitse pelkästään näyttää tuloskoostetta - #kohtamennään -sarja on ollut ihan viihdyttävää, olkoonkin että ohjelmisto vaihtuu turhan harvakseltaan. Mutta noiden klippien taustalla on erittäin häiritsevä korkeataajuuksinen ininä. Tuota ei kenties telkkarin kaiuttimista huomaisi, mutta kunnon äänentoistoon yhdistettynä ottaa ainakin allekirjoittanutta korviin urakalla. Kyseessä siis virallinen Ruutu-sovellus Samsungin vähä-älytelkkuun, josta optisella piuhalla vahvistimeen, samaa vikaa ei esiinny muussa lähetyksessä (ei edes siinä erätauko-tuloskoosteessa, jossa soi sama renkutus vuodesta toiseen, voisivat vaihtaa tuota edes joskus).
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Minua häiritsee, että lähetyksien äänissä ei juuri kaukalo- tai katsomoäänet kuulu, eikä johdu tyhjästä hallista. Lopettaisivat mieluummin käyttämästä selostajia ja panostaisivat muuhun äänentoistoon.

Ja miksi helvetissä erätauoilla näytettävissä pätkissä pitää olla pelaaja, joka ei millään liity käynnissä menevään otteluun.

Eikä ihan putkeen mennyt ao. koosteen kanssa. Siitä puuttuu neljä maalia ja näiden tilalla on kuvaa pelikatkoista ja muuta tärkeää.

Huippuhetket: Tappara - Lukko | Ruutu
 
Viimeksi muokattu:

Rapala

Jäsen
Tätä koostetta olin tulossa itsekin laittamaan. Pelin seitsemästä maalista näytettiin 3. Onneks kaikki paitsiot ja pelikatkot kyllä olivat mukana koosteessa. Laadukasta suorittamista.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Tappara-Lukko VHS-tason puuroa koko ajan. Lisäksi puskuroi vähän väliä. Laitoin palautetta. Taas.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Soitin tuossa ennen kauden alkua ruudulle ja kovasti vakuuttivat että eteenpäin on menty ja kaikki on paremmin. Samanlaista amatöörimäistä kuvaa ne itestään jättää kuin aikasemminkin.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Toden totta, Vaasan ottelussa ei näkynyt pelikelloa kai koko illan aikana ja Tampereen maalikoosteessa näytettiin käytännössä kaikki muut tilanteet paitsi maalit. Vittu, mä luulin että sen Karukosken vai minkä lie mainosvideo antais jotain suuntaa tälle kaudelle, mutta näköjään peruspuuhastelun tasolla liikutaan.

Tai no, onhan tää silti parasta mitä tässä maassa pallopelien televisioinnissa tarjotaan, mutta herätys, kausi on jo alkanu.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Itse otin ruudun vasta tälle kaudelle, ja olen ollut jopa yllättävän tyytyväinen. Meillä kuuluu taloyhtiön vastikkeeseen 10Mb yhteys, ja olen hämmästynyt miten hyvin toimii. Puskuroi todella harvoin, joskus kuva leikkaa jumiin 5-15 sekunniksi niin että ääni kuitenkin jää taustalle pyörimään ja kuva hyppää taas hetken päästä mukaan, mutta kokonaisuutena en itse lähtisi valittamaan. Kuvan laatu vaihtelee automaattisesti toisinaan (se nyt tietysti vaihtelee paljonko taloyhtiön kaistalla milloinkin on liikennettä), mutta en ole sitä lukinnut mihinkään tiettyyn, koska ei tuokaan nyt sinällään häiritse. Suurimman osan ajasta kuvanlaatu on kuitenkin hyvä, itsekin katson välipiuhalla television kautta. Kyllä minä ihan nautin tästä nykytilanteesta..

Ehkä tämä on ihan puhtaasti tyyppikysymys, koska koen olevani sitä ihmistyyppiä, että ns. pikkuasiat eivät minua häiritse kovinkaan herkästi. Ja koska minussa ole myöskään sen kummempaa hifistelijän vikaa, niin ei hermo kiristä suotta senkään takia :D
 

bulftrik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins, MM, LHC
Itse palvelun kanssa, eli pelien katsomisen kanssa ei ole mitään ongelmia, kuten ei viime kaudellakaan ollut. Vaikea siis valittaa.

Mutta nuo koosteet on kyllä tehty vasurilla, esimerkkinä:

12.9 Ilves - Sport: klipit ovat aivan liian lyhyitä, tai alkavat aivan liian myöhään - kyllä maaleissa kiinostaa sekin että mistä se tilanne syntyy, ei pelkästään se laukaus joka maaliin menee.
15.9 Ilves - Ässät: ääni ja kuva eivät ole synkassa, ei nyt niin paha ongelma kuin edellinen mutta ei luulisi olevan kovin vaikeaa saada korjattua.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse olen ollut huomaavinani, että hidastuksia tulee todella vähän. Esimerkkinä KalPa-Tappara pelissä kolmannessa erässä oli Mankisella (?) huipputontti pistää kiekko maalin, mutta Noronen tuli vanhan liiton kylkitorjunnalla kiekon tielle. Selostaja sanoi Mankisen (?) ampuneen ohi, mutta mielestäni Noronen torjui tuon. Ei tullut hidastusta, joten jäi epävarmaksi.
Myös eilisessä Tappara-Lukko matsissa pisti silmiin tuo hidastusten vähyys.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ja edelleen, ainakin Oulussa, kuvausporukka saisi mennä jonkun osaavan oppiin.
Vieläkin sitä zoomia käytetään niin paljon, että kiekon perässä ei sitten pysytäkään... Ennakoida ei osata...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös