www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 599 243
  • 6 774

SASamuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Seattle Kraken
Näyttäisi pystyvän, juuri testasin. Itselläni on semmonen kysymys että testasko joku PS4:llä tuota Ruutua? Toimiikohan?

Ei tunnu toimivan. Jää vaan lataamaan.

Smart TV:llä ja ios appissa kuulemma sellanen ropleema ettei Kärpät-Kalpa ja KooKoo-Saipa matsit näy ottelulistassa, ongelma kuulemma tiiossa ja pitäs korjaantuu ennen matsin alkuu.
 
Viimeksi muokattu:

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
@SASamuli kiitos testauksesta. Eli koneella joutuu katselemaan.
 

CatGarfield

Jäsen
Suosikkijoukkue
Internazionale, Newcastle, NY Rangers, HIFK, ManU
HIFK-Lukko pyörii tabletin kautta. Lähetys menee mustaksi tasaisin väliajoin. Muilla samaa vai viskaanko laitteen kaatikselle?

Ei mene mustaksi, mutta lähetys pätki useamman kerran erässä. Jostain muistan lukeneeni, että selaimen kautta katsottuna ei pätkisi niin pahoin kuin appin, mutta tiedä tuosta sitten. Erätauolla ei selaimen kautta pätkinyt kertaakaan.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
HIFK-Lukko pyörii tabletin kautta. Lähetys menee mustaksi tasaisin väliajoin. Muilla samaa vai viskaanko laitteen kaatikselle?

Joo menee mustaksi tai mustaksi mössöksi. Kestää aina muutamia sekuntteja kerrallaan.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
HD-maalikoosteet vuonna 2015 lienee edelleen mahdoton yhtälö Neloselle. Ettei vain olisi mennyt kuvanlaatu entistä huonommaksi. Ja sama geneerinen intromusiikki ja grafiikat. Hyi.
 

emz1

Jäsen
Jos joku on vielä ilman Ruudun 3kk katseluoikeutta, niin yv:llä lisätietoja.
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pari edellistä kautta olen Elisa Viihteen kautta tilannut nelosen paketin ja ihan ok on ollut seurata pelejä. Joskus on ollut lähetyksessä marmatettavaa, mutta pääosin ihan hyvä on ollut katsoa. Nyt otin Ruutu+ palvelun netistä, koska siinä on ominaisuuksia, jotka sopii mulle hyvin. Pelit voi katsoa jälkikäteen ja ei aina tarttis olla kotisohvalla. Eilisen pelin katsoin läppäri töllöön kytkettynä ja selaimena Chrome. Hirveen nykivää oli pelaajien liike kentällä. Melkosen paskaa katsottavaa ja jäi kyllä nautinto kauas pois. Tänään käytin selaimena Exploreria ja suljin myös kaikki ohjelmat koneelta, mitä keksin sulkea. Laatu oli nyt jo suht katsottavaa, mutta kaukana siitä, mitä se oli Elisan kautta. Varmaan tässä ketjussa on kaikki jipot ja totuudet jo läpi käyty, mutta en jaksa kahlata viestiketjua läpi, joten onko jotain jippoja olemassa miten saisin kuvanlaatua töllössä vielä parannettua? Läppäri mulla on joku halpis Acer, pari vuotta vanha. En ole mikään ATK-niilo, joten en tiedä onko tämä kone riittävä vai ei. Läppärin näytöllä kuva on ihan okei, mutta telkussa nykii. Jos laatu on tätä mitä on, niin ens kuussa palaan Elisaan takaisin ja hyväksyn sen rajoitteet. Telkku on LG eli appseja ei ole saatavilla. Toimiiko muuten Samsungin älytöllön kautta katsottaessa?
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pari edellistä kautta olen Elisa Viihteen kautta tilannut nelosen paketin ja ihan ok on ollut seurata pelejä. Joskus on ollut lähetyksessä marmatettavaa, mutta pääosin ihan hyvä on ollut katsoa. Nyt otin Ruutu+ palvelun netistä, koska siinä on ominaisuuksia, jotka sopii mulle hyvin. Pelit voi katsoa jälkikäteen ja ei aina tarttis olla kotisohvalla. Eilisen pelin katsoin läppäri töllöön kytkettynä ja selaimena Chrome. Hirveen nykivää oli pelaajien liike kentällä. Melkosen paskaa katsottavaa ja jäi kyllä nautinto kauas pois. Tänään käytin selaimena Exploreria ja suljin myös kaikki ohjelmat koneelta, mitä keksin sulkea. Laatu oli nyt jo suht katsottavaa, mutta kaukana siitä, mitä se oli Elisan kautta. Varmaan tässä ketjussa on kaikki jipot ja totuudet jo läpi käyty, mutta en jaksa kahlata viestiketjua läpi, joten onko jotain jippoja olemassa miten saisin kuvanlaatua töllössä vielä parannettua? Läppäri mulla on joku halpis Acer, pari vuotta vanha. En ole mikään ATK-niilo, joten en tiedä onko tämä kone riittävä vai ei. Läppärin näytöllä kuva on ihan okei, mutta telkussa nykii.
Varmista, että näytönohjaimen asetuksista virkistystaajuudeksi on asetettu 50 Hz, jotta se vastaa streamin virkistystaajuutta. Itselläni se Ruudun Flash-player tuppaa tuottamaan nykivää kuvaa kaikenlaisista virityksistä huolimatta, suht tehokkaallakin koneella. Ainoastaan kikkailemalla stream VLC-playeriin, kuvasta saa TV-kuvaan verrattavissa olevan sulavaa. Siinä tosin sitten menettää kelausmahdollisuudet ym. playerin ominaisuudet, joten parempi olisi, jos Ruutu saisi päivittyä tuon playerinsa johonkin parempaan. Joku postasi linkin VLC- ohjeisiin tähän ketjuun pari päivää sitten.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
HIFK-Lukko pyörii tabletin kautta. Lähetys menee mustaksi tasaisin väliajoin. Muilla samaa vai viskaanko laitteen kaatikselle?

Itselläni menee myös puhelimella katsoessa välillä mössöksi, mutta viime kaudella app ei toiminut luurissa ollenkaan (ehkä 1-2 s. kunnes meni mustaksi) joten parannusta siitä, kuva on joka tapauksessa terävä. Yleensä katson tietokoneen kautta kytkettynä hdmi:llä televisioon ja laadussa ei valittamista.

Btw, eilen HIFK-Lukko -matsissa paikan päällä kokeilin Ruutua sovellusta ja totesin, että "suora" lähetys tulee liki minuutin perästä. Pystyi katsomaan maalit "suorana" perästä.

Edit. Liigan sivut tietävät kertoa, että lähetys tulee n. 40 sekuntia perässä: Ilmaisia syöttöpisteitä ei ole | Uutiset | Liiga
 
Viimeksi muokattu:

jussimy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mjoo, näin vähän jo googlasinkin.
On tuokin, perkele. Noh, töllön zoomilla nyt vähän "apua".

Pitänee se HTML5 ja VLC viritellä sitten että näkyisi koko ruudulta...
Minulla meni jonkun ios-päivityksen jälkeen aipädi sellaiseksi, että ensin pitää laittaa kuva koko ruutuun pädin näytöllä ja sitten vasta yhdistää HDMI-adapterilla toosaan, muuten ei näy koko ruudussa teeveessä. Niin ja safarilla siis, sillä ruudun sovelluksella en ole saanut koskaan koko ruudulle toosaan.
Näyttääkö tuo VLC-viritys samaa flash-videota kuin selaimella katsottaessa, vai sitä striimiä mitä tabletit näyttää? Kokeilin, mutta ei onnistuntut, musta ruutu vain jäi VLC.ssä näkymään, oli kyllä windows 10...
 
Ei kai sillä takarajaa ole. Eilisessä kaakon derbyn matsissa ei toimi ruudun palvelimella äänet. Kyselyjä on useampi henkilö laittanut, mutta mitään vastausta ei voida tietenkään antaa.
Jaa, minä saan virheilmoitusta; "toisto epäonnistui, yritä myöhemmin uudelleen". Mutta huojentava tieto, ettei ole takarajaa, kiitos vastauksesta!

Nimim. viaplayn neljän tunnin rajaan lopen uupunut.
 

Bacon

Jäsen
Jaa, minä saan virheilmoitusta; "toisto epäonnistui, yritä myöhemmin uudelleen". Mutta huojentava tieto, ettei ole takarajaa, kiitos vastauksesta!

Nimim. viaplayn neljän tunnin rajaan lopen uupunut.

No sen matsin löytyminen on muuten pienen mutkan takana. Ruudun sivulla kun painaa urheilu otsikosta ja sieltä selaa tallenteita vähän oikealle niin se löytyy. Sitten tosiaan sinne pääsee myös eri kautta, josta tulee tuo virheilmoitus. Se on hienoa, ettei asioista voi tehdä liian helppoa.
 
No sen matsin löytyminen on muuten pienen mutkan takana. Ruudun sivulla kun painaa urheilu otsikosta ja sieltä selaa tallenteita vähän oikealle niin se löytyy. Sitten tosiaan sinne pääsee myös eri kautta, josta tulee tuo virheilmoitus. Se on hienoa, ettei asioista voi tehdä liian helppoa.
Niin, nää on näitä, kun tv-oikeuksien huutokaupat nostaa hinnan niin korkeaksi ettei tuotetta voi enää toteuttaa kannattavasti. Sitten vähennetään väkeä ja yritetään minimoida tappiot. Siksi kai eivät teille ole vastanneetkaan, tuskin siellä viikonloppuna ketään töissä on asiakaspalautteeseen vastailemassa. Nämä Harjulat, Alkiot sun muuthan tästä jopa keväällä julkisuudessa vähän avautuivat.

Tummalla pilvellä on kuitenkin hopeareunus, tanssin niin vitun mielelläni maikkarin jättitappiollisen mm-kiekon haudalla.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Minulla meni jonkun ios-päivityksen jälkeen aipädi sellaiseksi, että ensin pitää laittaa kuva koko ruutuun pädin näytöllä ja sitten vasta yhdistää HDMI-adapterilla toosaan, muuten ei näy koko ruudussa teeveessä. Niin ja safarilla siis, sillä ruudun sovelluksella en ole saanut koskaan koko ruudulle toosaan.
Näyttääkö tuo VLC-viritys samaa flash-videota kuin selaimella katsottaessa, vai sitä striimiä mitä tabletit näyttää? Kokeilin, mutta ei onnistuntut, musta ruutu vain jäi VLC.ssä näkymään, oli kyllä windows 10...

Joo siis Ruudun omalla appsilla tuota kattellut nyt. Pitääpä kokeilla siihenkin tuota "kikkaa".
Itse en Applen vehkeiden kanssa ole sujut laisinkaan... "tavan" PC rauta nyt menee vaikka unissaankin.

Siis VLC:n saa jonninmoisella vaivalla (ohjeet taitaa tästäkin ketjusta löytyä) näyttämään nimenomaan sitä HTML5 striimiä, eli tarkoitus olisi tosiaan eroon päästä tuosta flashipaskasta :)
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari edellistä kautta olen Elisa Viihteen kautta tilannut nelosen paketin ja ihan ok on ollut seurata pelejä. Joskus on ollut lähetyksessä marmatettavaa, mutta pääosin ihan hyvä on ollut katsoa. Nyt otin Ruutu+ palvelun netistä, koska siinä on ominaisuuksia, jotka sopii mulle hyvin. Pelit voi katsoa jälkikäteen ja ei aina tarttis olla kotisohvalla. Eilisen pelin katsoin läppäri töllöön kytkettynä ja selaimena Chrome. Hirveen nykivää oli pelaajien liike kentällä. Melkosen paskaa katsottavaa ja jäi kyllä nautinto kauas pois. Tänään käytin selaimena Exploreria ja suljin myös kaikki ohjelmat koneelta, mitä keksin sulkea. Laatu oli nyt jo suht katsottavaa, mutta kaukana siitä, mitä se oli Elisan kautta.

Joo näin se vaan menee ettei Ruudun kuvanlaadusta valitettavasti saa millään TV-lähetyksen tasoista. Isolla ruudulla katsoessa tuo kuvan nykivyys (myös Katsomo ja monet muut) on surullisen kuuluisa ominaisuus. Ruudun ''katso jälikäteen tai kelaa'' -ominaisuus on iso plussa, mutta itsellä ainakin toistaiseksi kuvanlaatu menee tuon edelle. Pienemmillä Ruuduilla tuo nettilähetys varmasti näyttää jo siedettävämmältä.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mulla ruutu toimii hyvin kun katsoo niin että telkkari on kiinni tietokoneessa. Tv:n pitää kuitenkin olla päänäyttönä ja melkeimpä ainoana näyttönä. Jos on tuplanäyttönä tai tv ei ole päänäyttö niin harrastaa tuota nykimistä. Tietokone on sellanen mylly että teho ei lopu kesken vaikka ruudusta todnäk mun laitteita syyttäisivätkin.

Nooh, 20e/kk ei oo paha hinta mut vois sillä parempaakin saada.
 

lgii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Wild
Typerä kysymys Gigantin Outletista ostetuista korteista: Oulun gigantissa olisi 3kk 44,95e hintaan. Liittyykö tuo että kortin myy juuri Oulun gigantti millään lailla mihinkään? Voinko tuon kortin "varata" mistä päin suomea tahansa ja se koodi tulee sitten sähköpostiin?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Typerä kysymys Gigantin Outletista ostetuista korteista: Oulun gigantissa olisi 3kk 44,95e hintaan. Liittyykö tuo että kortin myy juuri Oulun gigantti millään lailla mihinkään? Voinko tuon kortin "varata" mistä päin suomea tahansa ja se koodi tulee sitten sähköpostiin?

Kyllä. Voit ostaa sen mistä tahansa liikkeestä ja aktivoida netissä.
 

Orion Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Miten porukoilla toimi tänään Ruutu.fi? Itsellä oli jumimista koko ajan. Koitin älypuhelimesta (Elisan liittymä) ja läppäriltä (Soneran liittymä)...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös