www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 597 147
  • 6 774

HKoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puolueeton tarkkailija
Oliko tämä siis joku henkilökohtainen tarjous vai yleisemminkin saatavilla? 15 euroa kuukaudessa ei olisi kovin paha hinta, kun NFL- ja NBA-pelejä tulisi samassa paketissa.

Unohtuikin vastata aiemmin siniketun kysymykseen.
Itse löysin tarjouksen, kun menin lopettamaan "kuukausi kerrallaan"-tilausta Ruudun sivuilta, eli "Oma Ruutu --> Tilaukset".
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kun lukee tätä ketjua, nelonen pron facebook-sivuja ja muistelee omia kokemuksia ruutu.fi:n toimivuudesta ja heidän hyvityskäytännöistään (hyvitys finaaleista on viikko pesäpalloa), niin siinä olisi JA:n toimitukselle ihan jutun paikka. Tuskinpa on liigankaan edun mukaista, että tv-oikeuksien omistaja ei kykene tarjoamaan kohtuudella katseltavaa kuvaa ja että sitä ei käytännössä hyvitetä asiakkaille mitenkään. Kuka tekee millään hyvitetyllä katseluajalla, jos se tarjotaan kauden päättymisen jälkeen?
Itse vaadin Neloselta rahoja takaisin viimeiseltä kuukaudelta kun pleijareiden aikaan oli niin paljon erilaisia ongelmia. Nelonen ei siihen suostunut, vaan antoi lisäaikaa sopimukseen kaksi kertaa viikon verran eli yhteensä kaksi viikkoa.

Totesin heille etten hyväksy tuollaista hyvitystä koska ostin palvelun jääkiekon katselua varten, eikä sitä enää näin toukokuussa livenä näe. Purnauksesta huolimatta rahoja ei kuulunut, joten ilmoitin asiasta kuluttaja-asiamiehelle.

Kuluttaja-asiamies kaivoi jonkun viestintämarkkinalain pykälän esiin, jonka mukaan kuluttajalla on sopimusehdoista huolimatta oikeus virhettä vastaavaan hinnan alennukseen siinä tapauksessa että virheen korjaaminen ei onnistu tai uusi suoritus ei tule kysymykseen.

Asia on parhaillaan juuri vireillä, saas nähdä miten tässä käy. Kampittaako Nelonen kuluttaja-asiamiehenkin vai saanko rahani takaisin (ainakin osan).

Eihän tässä taloudellisesti sinänsä isoista summista puhuta (ainakaan näin asiakkaan näkökulmasta), mutta omalla kohdallani kyse on siitä että haluan katsoa Liigaa myös ensi kaudella netin välityksellä mutta tuollaista paskaa mitä pleijareissa esiintyi, en enää suvaitse. Luulisin että Nelonenkin herää pistämään tuotteensa kuntoon jos osoittautuu että he joutuvat paskan toimittamisen jälkeen palauttamaan rahat asiakkaille eivätkä voi enää antaa merkityksettömiä kesäviikkoja hyvitykseksi.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Voisitko Porvoon Kärppä tarkentaa, miten asia jatkui sen jälkeen, kun otit yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Siirtyikö asian hoitaminen kuluttaja-asiamiehelle? Minua nimittäin neuvottiin ottamaan uudestaan yhteyttä Neloseen kuluttajaviraston sivuilta saadulla kirjallisella valituskirjeellä.

Tässä ei todellakaan ole pelkästä rahasta kysymys, vaan periaatteesta. Mikään palvelu ei tule paranemaan niin kauan kuin kuluttajat tyytyvät imemään peukoiloitaan tai ovat tyytyväisiä ala-arvoisiin korvauksiin. Nelosen ei kannata panostaa taloudellisesti parempaan laatuun, kun asiakkaat tyytyvät jatkuvasti haista vittu -tason korvauksiin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Voisitko Porvoon Kärppä tarkentaa, miten asia jatkui sen jälkeen, kun otit yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Siirtyikö asian hoitaminen kuluttaja-asiamiehelle? Minua nimittäin neuvottiin ottamaan uudestaan yhteyttä Neloseen kuluttajaviraston sivuilta saadulla kirjallisella valituskirjeellä.
Kuluttaja-asiamies pyysi minua ilmoittamaan hänelle, mitä olen Neloselta vailla ja aikoi sen jälkeen itse ottaa Neloseen yhteyttä. Ilmoitin tämän ja asia on nyt kesken. Tästä on nyt muutama arkipäivä aikaa, enkä ole sen jälkeen asiamiehestä kuullut. Oletan että hänen ja Nelosen välillä on jonkinlainen keskustelu tällä hetkellä käynnissä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kuluttaja-asiamies pyysi minua ilmoittamaan hänelle, mitä olen Neloselta vailla ja aikoi sen jälkeen itse ottaa Neloseen yhteyttä. Ilmoitin tämän ja asia on nyt kesken. Tästä on nyt muutama arkipäivä aikaa, enkä ole sen jälkeen asiamiehestä kuullut. Oletan että hänen ja Nelosen välillä on jonkinlainen keskustelu tällä hetkellä käynnissä.

Selvä. Pidäpä meitä muita ajantasalla. Jos nimittäin toinen meistä saa asiansa läpi, voimme vaatia tasapuolista kohtelua.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Selvä. Pidäpä meitä muita ajantasalla. Jos nimittäin toinen meistä saa asiansa läpi, voimme vaatia tasapuolista kohtelua.

Minä tosiaan vaadin rahojen palauttamista niiltä osin kun mulla on vielä maksettua kautta. Pyysin samalla selvitystä siitä miksi olen muita huonompi asiakas kun minulle hyvitettiin ensin finaalien toimimattomuudesta 2 päivää, ja sitten päälle 5 kun en kahta hyväksynyt. Seitsemän päivää ilmoitettiin minulle maksimihyvitykseksi, vaikka ilmeisesti täällä jotkut on saanut 14. Uhkailin myös kuluttaja-asiamiehellä, mutta en ole asiaa vielä sinne vienyt. Ehkä niin täytyisi tehdä. Viimeisin viesti Neloselta on tullut mun sähköpostiin 27.5. ja vastasin siihen samana päivänä. Nyt odottelen heidän vastaustaan.

Minullekaan tämä ei sinänsä ole mikään rahakysymys. Hinta oli sen maksaessani viime syksynä ennen ensimmäistäkään lähetystä mielestäni ihan kohdallaan siitä että voi katsoa kaikki pelit koneella tai tabletilla, hätätilassa jopa puhelimella ja vielä HD-laadulla. Se, että Nelosen käsitys HD-laadusta ei vastaa omaani, harmitti, mutta silloinkin vielä ajattelin, että olisin kyllä tilannut palvelun tuonlaatuisenakin tuohon hintaan. Olisi kuitenkin ollut reilua laittaa joku demovideo, josta olisi selvinnyt todellinen kuvanlaatu ja se, miten paljon streami vaatti PC:ltä. Yhtä peliä katselin veljeni muutaman vuoden vanhalla läppärillä ja kuva oli todella nykivää. Omalla koneella pyörii melko hyvin, mutta Core i7:kin käy lähes täydellä teholla. Noita Play-Off -kevään ongelmia en kuitenkaan enää purematta niele, enkä varsinkaan sitä miten (liigakiekon suhteen) monopoliyhtiö kohtelee maksavaa asiakastaan.

Katsotaan kuin käy.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Pyysin samalla selvitystä siitä miksi olen muita huonompi asiakas kun minulle hyvitettiin ensin finaalien toimimattomuudesta 2 päivää, ja sitten päälle 5 kun en kahta hyväksynyt. Seitsemän päivää ilmoitettiin minulle maksimihyvitykseksi, vaikka ilmeisesti täällä jotkut on saanut 14.

Jaa. Minä kun valitin kun jäi puolet yhdestä välierästä näkemättä, vastauksena tulleessa sähköpostissa luvattiin viikon hyvitys, mutta tilille tulikin kaksi viikkoa. Sekavaa tuo noiden touhu.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Kuluttaja-asiamies pyysi minua ilmoittamaan hänelle, mitä olen Neloselta vailla ja aikoi sen jälkeen itse ottaa Neloseen yhteyttä. Ilmoitin tämän ja asia on nyt kesken. Tästä on nyt muutama arkipäivä aikaa, enkä ole sen jälkeen asiamiehestä kuullut. Oletan että hänen ja Nelosen välillä on jonkinlainen keskustelu tällä hetkellä käynnissä.
Minulla on asia samassa vaiheessa. Huomautin kauden mittaan useita kertoja huonosta lähetyksestä ja joka kerta he myönsivät lähetyksessä olleen ongelmia. Minulle luvattiin hyvitykseksi yksittäisiä päiviä ja lopuksi finaaleiden jälkeen 7 päivää. Ainoastaan tuo 7 päivää näkyi tilauksessa. Vaadin myös rahoja takaisin, mutta hyväksyn myös ilmaisen katselukuukauden, mikäli saan itse valita milloin sen käytän (eli voin katsoa kiekkoa). Kun mikään ei käynyt, niin periaatteesta vein asian kuluttajaneuvontaan ja odotan sieltä vastausta.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä on nyt muutama arkipäivä aikaa, enkä ole sen jälkeen asiamiehestä kuullut. Oletan että hänen ja Nelosen välillä on jonkinlainen keskustelu tällä hetkellä käynnissä.

Tuossa voi kestää luonnollisesti jonkin aikaa, koska kuluttaja-asiamies on KKK:n kuluttaja-asioiden vastuualueen ylijohtaja, jolla hommaa piisaa. Mielenkiintoista seurata minkälaisia linjavetoja tästä seuraa.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Kohtuullisessa määrin ihmettelen mikseivät nämä livelähetykset netin kautta Suomessa toimi. Voisin uskotella itselleni että palveluntarjoalla olisi halu saada asiakkailleen toimivaa palvelua ja sitä kautta lisää asiakkaita ja dollareita yritykselleen. Asiakkailla on sadan megan yhteyksiä ja viimeisen päälle nykyaikaiset pc -vermeet. Mutta ei silti toimi.

Itselläni oli kaapelin kautta viime kaudella telkkariin extra -palvelu eikä kertaakaan tökkinyt. Jossakin suomalaisessa internetkaistainfrastruktuurissa täytyy olla jokin pullonkaula joka sujuvan datan siirtymisen esteenä on. En millään jaksa uskoa, että palveluntarjoaja tällä kohtaa haluaisi säästellä.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mulle ainakin jäi ruudusta sellainen kuva että vika on aina jossain muualla kuin itsessä.

Säälittävää selkärangatonta toimintaa. Jos eivät pysty tuosta parempaan mitä tällä kaudella nähtiin niin toivottavasti jättävät sen helvetin uhoamisen pois mitä harrastivat ennen kautta.

Jos kouluarvosanoilla vertaisi Ruutua ja Urhoa niin;
Ruutu 6½
UrhoTv 6
 

Wire

Jäsen
Mulle ainakin jäi ruudusta sellainen kuva että vika on aina jossain muualla kuin itsessä.

Säälittävää selkärangatonta toimintaa. Jos eivät pysty tuosta parempaan mitä tällä kaudella nähtiin niin toivottavasti jättävät sen helvetin uhoamisen pois mitä harrastivat ennen kautta.

Jos kouluarvosanoilla vertaisi Ruutua ja Urhoa niin;

Ruutu 6½

UrhoTv 6

Itsellä toimi ruutu koko kauden loistavasti kahta kertaa lukuunottamatta (upcloud hyökkäys ja liikaa ilmaiskoodeja). Siinä vaiheessa kun striimi lähtee talosta ulos niin nelosella on aika vähän keinoja vaikuttaa asiaan.
 

444

Jäsen
Itsellä toimi ruutu koko kauden loistavasti kahta kertaa lukuunottamatta (upcloud hyökkäys ja liikaa ilmaiskoodeja). Siinä vaiheessa kun striimi lähtee talosta ulos niin nelosella on aika vähän keinoja vaikuttaa asiaan.


Totta toinen puoli, mutta tästäkin kolikosta löytyy ne kaksi puolta. Puolitotuuden nimissä voidaan aina syyttää ulkopuolisia, mutta koko totuus sisältää faktan, että asioita ei ole alun alkaenkaan järjestetty kunnolla. Ei vain voi olla tätä päivää, että järjestelmä kyykkää siinä vaiheessa, kun on liikaa maksavia asiakkaita. Tähän lasken myös ilmaiskoodit, sillä pitäähän taustalla olla ajatus, että joku niitä koodeja myös käyttää.

Itse näkisin tilanteen mieluummin niin, että Nelonen on yrittänyt säästää väärässä paikassa ja tilannut levityksen toimijalta, jolla ei ihan riittänytkään kapasiteetti ja pelimerkit virheettömään suoritukseen. Tästä johtuen voidaan sitten aina syyttää muita tahoja ja selitellä jollain palvelunestohyökkäyksillä ynnä muilla sitä, että alun alkaenkin on jo vain valittu väärin. Halvin ei yleensä ole paras, vaan ainoastaan halvin.

Se mikä minua asiassa eniten nyppii on se, vastuuta ei oteta oikein mistään ja maksavaa asiakasta kohdellaan kuin suurtakin taakkaa. Ongelmien ilmetessä vastuu yritetään sälyttää asiakkaalle ja yhteydenottopyyntöihin ja reklamaatioihin vastataan kun jaksetaan. Tai ehditään.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No niin, 13.6.2014 olen sitten tietämättäni tilannut kuukauden katseluoikeuden Ruudun palveluihin. Luottokortilta on veloitettu ja tiedoissa näkyy, että tilattu on. Itse en kuitenkaan tilausta ole tehnyt. Vituttaa, kun ei ole ensimmäinen kerta. Suosittelen muitakin tarkastamaan luottokorttilaskunsa.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No niin, 13.6.2014 olen sitten tietämättäni tilannut kuukauden katseluoikeuden Ruudun palveluihin. Luottokortilta on veloitettu ja tiedoissa näkyy, että tilattu on. Itse en kuitenkaan tilausta ole tehnyt. Vituttaa, kun ei ole ensimmäinen kerta. Suosittelen muitakin tarkastamaan luottokorttilaskunsa.

Kai muistit tehdä rikosilmoituksen? Ei kovin laillista hommaa ruudulta ja vielä toistuvaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
No niin, 13.6.2014 olen sitten tietämättäni tilannut kuukauden katseluoikeuden Ruudun palveluihin. Luottokortilta on veloitettu ja tiedoissa näkyy, että tilattu on. Itse en kuitenkaan tilausta ole tehnyt. Vituttaa, kun ei ole ensimmäinen kerta. Suosittelen muitakin tarkastamaan luottokorttilaskunsa.

Itselläkin IFK:n säälipleijaripelit tuli maksamaan aika paljon, en juuri muuta sieltä katsonut ja pleijareiden aikaan tehty tilaus jatkui luonnollisesti jatkuvana, eli se ei ollut kertamaksu.
Tyhmyydestä sakotetaan tiedän, mutta on toi helvetin hankalaa kun pitäisi muistaa heti tilauksen jälkeen tehdä peruutus. En varmasti ole ainoa joka tyri tässä kohdassa. Jotain hyvää oli URHOssakin kun tätä ongelmaa ei tullut sarjakorttien kanssa.

Sinun tapaus tosiaan kuullostaa jo täysin rikolliselta toiminnalta mutta joka tapauksessa on mennyt maku näihin nettipalveluihin jotka jatkuvat hamaan tappiin sen "huipputarjouksen" jälkeen.

_
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
No niin, 13.6.2014 olen sitten tietämättäni tilannut kuukauden katseluoikeuden Ruudun palveluihin. Luottokortilta on veloitettu ja tiedoissa näkyy, että tilattu on. Itse en kuitenkaan tilausta ole tehnyt. Vituttaa, kun ei ole ensimmäinen kerta. Suosittelen muitakin tarkastamaan luottokorttilaskunsa.
Et muuten kertonut, milloin olet tilauksesi tehnyt ja milloin sen irtisanonut. Koska kirjoitit, ettei ole ensimmäinen kerta niin olit varmasti tietoinen siitä, että kuukausitilaus on voimassa toistaiseksi ellei tilausta itse irtisano.

Jos olet tilauksesi irtisanonut niin on toki mahdollista, että olet irtisanoessa mennyt halpaan. Minulla meinasi käydä moka kun huolimattomasti klikkailin irtisanomista. Nimittäin Ruutu.fi harrastaa aika ikävää poistumanestoa: irtisanomissivulla tuli ennen lopullista irtisanomista monta eri sivua ja tarjousta. Yksi niistä oli tilauksen laittaminen tauolle pariksi kuukaudeksi, jonka jälkeen veloitus jatkuisi tiettynä kuukautena automaattisesti. Ettet vain olisi vahingossa tuommosta erehtynyt valitsemaan. Tosin siitä pitäisi kyllä sitten olla jokin merkintä sähköpostissa tilausvahvistuksen muodossa tai Ruutu.fi omissa tiedoissasi.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ensimmäisen kerran näin kävi syksyllä, kun olin kuukauden sopparin irtisanonut. Kun huomasin, että laskutettu oli, niin sain neuvoteltua diilin, jossa palauttavat rahat ja saan väärin perustein laskutetun maksujakson katsella ilmaiseksi.

Tällä toisella kertaa olin irtisanonut sopimuksen siten, että se päättyi 14.5.2014. Eilen sitten selvisi, että olivat laskuttaneet sekä toukokuussa että kesäkuussa kuukauden (29,95 €/kk). Lupasivat palauttaa maksut ja antaa katseluaikaa heinäkuulle saakka.

Jotain olen tähän mennessä oppinut, sillä irtisanoessani palvelun olen aina pyytänyt heitä vahvistamaan irtisanomisen perille tulemisen sähköpostiini. Näillä viesteillä on sitten helppo lähteäkin asiakaspalveluun huutelemaan heidän tekemistään virheistä.

Olin eilen Ruudulle kirjoittamaani viestiin jo lisännyt viimeisen lauseen, jossa yhtenä sanana oli "rikosilmoitus", mutta editoin lauseen pois sillä asiallisemmalla lähestymisellä saa usein enemmän aikaan kuin heti rähjäämään alkaessa.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos joku yksityinen henkilö nostaisi kortiltasi rahaa useampaan otteeseen ilman lupaa, tehtäisiin rikosilmoitus heti. Kun sen tekee joku firma, nöyristellään asiakaspalveluun. Ei tuo toiminta lopu ennekuin niistä tehdään asianmukainen ilmoitus.

Okei, yhden kerran ehkä ymmärtäisi mutta että useammin tapahtuu ja vielä pariltakin kuukaudelta. Kuinkahan monella tätäkin tapahtuu kun ei yksinkertaisesti asiaa huomata.
 

J.Petke

Jäsen
Jos joku yksityinen henkilö nostaisi kortiltasi rahaa useampaan otteeseen ilman lupaa, tehtäisiin rikosilmoitus heti. Kun sen tekee joku firma, nöyristellään asiakaspalveluun. Ei tuo toiminta lopu ennekuin niistä tehdään asianmukainen ilmoitus.

Jos homman saa selvitettyä yhdellä tai kahdella sähköpostilla en minä ainakaan jaksaisi aloittaa mitään rikosilmoitusprosessia. Ehkä olen laiska tai sitten en vaan jaksa uhrata aikaani moisiin näpäytyksiin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos homman saa selvitettyä yhdellä tai kahdella sähköpostilla en minä ainakaan jaksaisi aloittaa mitään rikosilmoitusprosessia. Ehkä olen laiska tai sitten en vaan jaksa uhrata aikaani moisiin näpäytyksiin.
Tähän asenteeseen Ruudun toiminta varmaan perustuukin. Ryöstetään asiakkaalta ylimääräisiä kuukausia ihan surutta. Jos asiakas ei huomaa, pidetään rahat, jos huomaa palautetaan ne kiltisti ja ehkä esitetään jonkinmoiset pahoittelut. Tätä voi huoletta harrastaa kun voi olettaa että hyvin harva asiakas viitsii lähteä rikosilmoitusten tielle.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Ajattelin hommata Ruudun ensi kaudeksi. Osaatteko viime kauden käyttäjät sanoa, miten palvelu toimi kokonaisuudessaan ja onko liian rasittava, ettei kannata tilata toista kertaa? Kuinka nopealla netillä pyörii ilman pätkimistä? Hinta lienee tänäkin kautena samaa kahdenkympin luokkaa, mutta voiko palvelun jo nyt tilata?
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Ajattelin hommata Ruudun ensi kaudeksi. Osaatteko viime kauden käyttäjät sanoa, miten palvelu toimi kokonaisuudessaan ja onko liian rasittava, ettei kannata tilata toista kertaa? Kuinka nopealla netillä pyörii ilman pätkimistä? Hinta lienee tänäkin kautena samaa kahdenkympin luokkaa, mutta voiko palvelun jo nyt tilata?

Ainahan on se vaihtoehto, että ottaa sen kk kerrallaan tilauksen aluksi vähän kalliimpaan hintaan ja tarttuu sitten pidempään soppariin, jos palvelu toimii. Ei kai siitä ensi kauden lopullisesta toimivuudesta voi kukaan tässä vaiheessa sanoa yhtään mitään.

Eikös se nettiyhteyden vaatimus ollut jotain 3 megaa, että palvelu pyöri ''sulavasti'', eli vain muutama nykäisy per erä -tahtiin? Tosin, kun katselin Ruudun TV-appin kautta NBA:n playoffeja, niin ne lähetykset pyöri ihan sulavasti, mutta niissä tuskin oli niin suurta palvelimen kuormitusta kuin kiekkopeleissä.

Itse laitoin oman tilaukseni kesäksi tauolle ja ajattelin sillä katsoa vielä alkukaudesta, että kuinka homma toimii ennen kuin lähden uutta sopimusta tekemään.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ajattelin hommata Ruudun ensi kaudeksi. Osaatteko viime kauden käyttäjät sanoa, miten palvelu toimi kokonaisuudessaan ja onko liian rasittava, ettei kannata tilata toista kertaa? Kuinka nopealla netillä pyörii ilman pätkimistä? Hinta lienee tänäkin kautena samaa kahdenkympin luokkaa, mutta voiko palvelun jo nyt tilata?

Kokeile itse jollain lyhyellä tarjouspaketilla. Jollain toimi kiitettävästi, joillain pätki kokoajan. Toki ne keillä toimi nimettiin osan porukan toimesta jo sokeiksi tms.

Eli testaa itse omilla laitteilla nii tiedät toimiiko ja näet onko laatu riittävää sulle. Itse en tilaisi vielä, vaan lähempänä kauden alkua... Tulis nyt vaan joku lätkäpaketti jossa hinta olis fiksu.

Tuo pitsiturnaushan vois jo kiinnostaakkin... Tulispa kaikki harjoitusottelutki tuota kautta...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös