Mainos

www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 619 217
  • 6 774

Rijkaard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei toimi millään laitteella ja ei millään operaattorilla tänään. Pätkii ja pätkii.... Testailtu on mitä erinäisempiä kyhäelmiä koko ensimmäisen erän loppupuolisko. Lupaavat taas 7 päivää veloituksetta veikkaan. Olisipa kyse edes siitä 7 päivää lehtiversiosta. Tätä paskaa, kun ei voi viihteeksi enää kutsua.

Päivitys: nyt alkoi toimimaan...veikkaus: kestääkö erän loppuun?
 
Viimeksi muokattu:

JAS-67

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulla on tainnut koko kauden aikana olla vikaa noin kolmessa pelissä. Eli täällä ainakin toiminut aika täydellisesti.

Toki kaikkeahan pitää aina haukkua, saatana vittu.
Hienoa, että toimii. Mutta jos avaat silmäsi niin saatat huomata, että monella ei - jostain syystä - toimi.

Ja tuo "toiminut aika täydellisesti" tarkoittaa tarkalleen ottaen mitä? Eli noin kolmessa pelissä on ollut vikaa? Mites kuvanlaatu, oletko tyytyväinen? Mistä katsot? Tabletin 7" tuuman näytöltä?

Omalta kohdaltani voin sanoa, että Ruutu -palvelu ei vastannut odotuksiani. Ehkä odotin liikaa.

Mut onneksi vain kuukauden tilaus...
 
Viimeksi muokattu:
Tollasta se oli 2 erän aikana mutta nyt androiditabulla sanoo vain "tätä videota ei voi toistaa" jonkun 2min mustan ja äänettömän ruudun jälkeen kun on painanut sen käyntiin. Huhhuijaa. Smart-tv:llä ei lähde MIKÄÄN video pyörimään, ei mikään. Helileijaa mitä paskaa.
 
No, läppärin selaimella lähti viimein toimimaan.. taas oli 2 maalia tehty. Nyt 5 maalia yhteensä tehty, näin näistä 2 joista toinen tuli kun ohjaaja näytti jotain hidastusta.

ON KYLLÄ SUURENMOINEN NAUTINTO TÄMÄ RUTTUPASKA! Ihan pilalle meni tämä matsi. Androidilla ei toimi appsin taikka selaimen kautta, smart-tv ei toimi. Huhhuh sentään.
 
Muistaakseni PC ja iOS streamit eivät ole vertailukelpoisia, koska niiden tekninen toteutus on täysin eri. Applen mobiilituotteita varten on tehny MP4-striimi, kun muut joutuvat tyytymään Flash kuraan. Eli teknisessä mielessä kyseessä on täysin eri palvelu. Netistä löytyy googlaamalla ohjeita, kuinka MP4 sisältöön käsiksi PC-laitteillakin, mutta tämä ei käsittääkseni onnistu maksullisella sisällöllä.
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Samaa kuraa se oli Applen vehkeilläkin. Macin ja appletvn kautta lisäksi kuva vielä nykii kivasti vaikka lähetys sattuikin toimimaan. Padilla ei tuota ongelmaa ollut. Voihan olla etten vaan osaa mutta sen takia mulla onkin Steven laitteet.
 

J.Petke

Jäsen
Hienoa, että toimii. Mutta jos avaat silmäsi niin saatat huomata, että monella ei - jostain syystä - toimi.

Ja tuo "toiminut aika täydellisesti" tarkoittaa tarkalleen ottaen mitä? Eli noin kolmessa pelissä on ollut vikaa? Mites kuvanlaatu, oletko tyytyväinen? Mistä katsot? Tabletin 7" tuuman näytöltä?

Kuvanlaatuun olen ihan tyytyväinen. Olisi aivan turhaa verrata NHL:n vastaavaan systeemiin ja Ruudulla on selkeästi parempi kuvanlaatu kuin urholla. Katselen 17" läppärillä, josta kuva viety 32" telkkariin.

Ja melkein täydellisesti tarkoitti sitä, että noin kolmessa pelissä ollut selkeätä vikaa, joka on kestänyt yli 5 minuuttia. Pieni köpö voi tulla ottelussa kuin ottelussa mutta se on vain ja ainoastaan luonnollista tämänsorttisessa palvelussa.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pieni köpö voi tulla ottelussa kuin ottelussa mutta se on vain ja ainoastaan luonnollista tämänsorttisessa palvelussa.

On muuten hassua kuinka muut internetin kautta toimivat striimauspalvelut toimivat ilman tälläisiä köpöjä. Mutta se on vain luonnollista Ruudulla sekä Liigaa katsellessa.

Kyse on siitä, että Nelonen on ostanut kapasiteettia X:n verran ja se riittää 90-95% ajasta hyvin. Muina aikoina sitten tökkii kun ei resurssit riitä ja tätä korvataan parilla päivällä ilmaista aikaa = profit.
 
Viimeksi muokattu:
Samaa kuraa se oli Applen vehkeilläkin. Macin ja appletvn kautta lisäksi kuva vielä nykii kivasti vaikka lähetys sattuikin toimimaan. Padilla ei tuota ongelmaa ollut. Voihan olla etten vaan osaa mutta sen takia mulla onkin Steven laitteet.

Samaa kuraa se todellakin on Macin kautta, mutta iOS-laitteilla kuva on erinomainen. Ei pysty 46-tuuman töllössä erottamaan Ruutu.fi:n tai NelonenHD:n kuvaa toisistaan. Molemmat HD-tasoista. Uteliaana vertailin ensimmäisessä finaalissa kuvanlaatua, kun Nelonen näytti ilmaiseksi finaalin. Macin kautta striimattuna (Safari-selain) nykii ja pätkii ja vaihtaa välillä huonomman streamin. Eli sitä samaa Flash-paskaa vaikka olenkin 100 megan valokuidun perässä. Mikä tuossa mättää vai vaatiiko Flash-tekniikka jotai supertietokoneita toimiakseen? iPadilla AppleTV:n kautta katsellessa kuva on erinomainen ja 10 megaa riittää HD-tasoisen lähetyksen katseluun...
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
On se kyllä jokseenkin huvittavaa, että heti kun tuli finaaliottelu, jota Tikkanen ei ollut kontribuutiollaan hämmentämässä, niin palvelu bragaa - taas kerran.

Montakohan ilmaispäivää sieltä saa tällä kertaa hyvitystä tästä pikku mokasta?
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Montakohan ilmaispäivää sieltä saa tällä kertaa hyvitystä tästä pikku mokasta?

Täähän tässä naurattaakin. Kuinka moni kuluttaja oikeasti on tyytyväinen siihen, että palvelu jatkuu päivän tai pari kauemmin? Varsinkin finaalien osalta tämä korostuu, sillä kyse on hieman toisista peleistä kuin runkkarissa. Vielä jos kyseessä on Liigan suurkuluttaja, niin paranee vain: käytännössä ostat kuitenkin sen kausarin ja tuolloin hyvitys jää käytännön tasolla olemattomaksi.

Vähän sama tilanne olisi se, että muksun synttärijuhlan pilaantuminen Lintsin laitteiden epäkunnon takia korvattaisiin kortsulla. Eihän se haittaa korvaisi, mutta joku synkkä tiistai-ilta saattaa joskus hamassa tulevaisuudessa saada hieman sisältöä.
 

JAS-67

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuvanlaatuun olen ihan tyytyväinen. Olisi aivan turhaa verrata NHL:n vastaavaan systeemiin ja Ruudulla on selkeästi parempi kuvanlaatu kuin urholla. Katselen 17" läppärillä, josta kuva viety 32" telkkariin.
Miksi?

Täähän tässä naurattaakin. Kuinka moni kuluttaja oikeasti on tyytyväinen siihen, että palvelu jatkuu päivän tai pari kauemmin? Varsinkin finaalien osalta tämä korostuu, sillä kyse on hieman toisista peleistä kuin runkkarissa. Vielä jos kyseessä on Liigan suurkuluttaja, niin paranee vain: käytännössä ostat kuitenkin sen kausarin ja tuolloin hyvitys jää käytännön tasolla olemattomaksi.

Vähän sama tilanne olisi se, että muksun synttärijuhlan pilaantuminen Lintsin laitteiden epäkunnon takia korvattaisiin kortsulla. Eihän se haittaa korvaisi, mutta joku synkkä tiistai-ilta saattaa joskus hamassa tulevaisuudessa saada hieman sisältöä.

Tuo vertaus oli kyllä aika hyvä...

Itse otin playoffien alkupuolella (säälie... eiku lomakiekurarengasmatkaotteluiden jälkeen) kuukaudeksi. Oisko ollut puolivälierien tokalla kierroksella kun meni jo hermot tähän laatutuotteeseen. Peruutin samantien tilauksen netin kautta ja laitoin palautetta. Jatkoivat tuomiota kolmella päivällä. Jippii.

Joku päivä myöhemmin oli taas laatu kohdallaan, no okei, silloin taisi olla isompi vika jossain mutta laitoin siitäkin palautetta ja sanoin, että älkää enää lisätkö sinne loppuun yhtään mitään koska olen jo irtisanonut tilauksen ja pyysin hyvitykseksi 24h koodeja.

Sain kaksi. Käytettävä viimeistään 31.5.2014. Jippii.

Paljon saa vettä Aurajoessa (tai ihan missä tahansa joessa...) virrata ennenkuin allekirjoittanut seuraavan kerran lähtee kokeilemaan tämän palvelun "laatua".
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Täähän tässä naurattaakin. Kuinka moni kuluttaja oikeasti on tyytyväinen siihen, että palvelu jatkuu päivän tai pari kauemmin?

Mulle kelpasi. Otin säälien alussa kuukauden plussaa, kun oletin finaalien tulevan ilmais-tv:stä. Välieristä kun yksi jäi puoliksi näkemättä, hyvittivät 14 päivää, eli puolikkaan pelin missaamisesta näen finaalit ilman lisämaksua.

Lauantaisestakin laitoin palautetta, vaikken mahdollisella lisäajalla enää mitään teekään.
 

Eeyore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Paikan päällä pääasiassa pelit katselen, mutta jälkikäteen toki ruutu.fi:sta uudestaan. Pakko todeta, etten tuota pakettia voi kenellekään suositella. Kuva nykii, tahmaa ja pikselöityy. Etenkin edellisessä (3. Kärpät-Tappara) ottelussa kuva meni Kärppien 1-0 maalin jälkeen katselukelvottomaksi loppu erän ajaksi.

Vielä kun pakettiin lisää Tikin ja muut studiovieraat, on kokemus kärsimystä sekä silmille että korville. Ainoa puhtaat paperit saava on Karri Kivi, jonka luottamusta herättävät kommentit ovat aidosti mielenkiintoisia.
 
Mulle kelpasi. Otin säälien alussa kuukauden plussaa, kun oletin finaalien tulevan ilmais-tv:stä. Välieristä kun yksi jäi puoliksi näkemättä, hyvittivät 14 päivää, eli puolikkaan pelin missaamisesta näen finaalit ilman lisämaksua.
Näet finaalit? No kuinka paljon näit esim. lauantaina? Välierissäkin jäi jotain katsomatta. Tällaisesta palvelustako sinä (ja monet muut) pitävät? Joillekin kelpaa hiekkakakku, toiset vaatii kaviaaria. Esim. mulle riitti taas lauantaipeli kun jäi about puolet näkemättä ja osa mitä näin oli helvetinmoista taistelua "lataa sivu uudestaan 30sec. välein" jne. Ei voi sanoa, että nautin yhtään matsin katsomisen yrittämisestä! Jos joku tuosta nauttii niin... Koettakaa nyt hyvät ihmiset ruveta vaatimaan rahoillenne vastinetta älkääkä perisuomalaiseen tapaan tyytykö vain vähän jupisemaan ja hyväksymään asian.
 
Laitoin tuossa palautetta Ruudulle lauantaista, tekstistä tulikin sitten tilikauden päätös ja sen julkaisen tässä vaikka lätkäfinaalit ovat vielä vähän kesken.



Miksi lauantaina oli taas ongelmia lätkän lähetyksen kanssa? En ollut todellakaan ainoa. Ja teidänkin facebookissa te totesitte, että jotain ongelmia oli. Itsellä jäi puolet matsista näkemättä. Esim. 5 maalista näin vain 2 (joista toinen jäi "livenä" näkemättä kun surkea ohjaajanne näytti jotain hidastusta kun maali tuli). Sanomattakin on selvää, että matsi meni ihan pilalle. Miksi taas kerran oli ongelmia?

Lisäksi, sen jälkeen kun facebookissa ilmoititte, että "ongelma korjattu", minulla ja monella muulla lähetys EI vieläkään toiminut android-tabletilla (selaimen kautta tai ruutu-applikaatiolla), eikä Smart-tv:llä (jolla katselin ensimmäiset 10min jonka jälkeen MITKÄÄN videot, ei lätkä, ei sarjat, ei mikään, ei enää lähtenyt pyörimään). Miten teillä voi olla noin pallo hukassa siellä? Kapasiteettiongelmalta tuo taas näytti. Eikö teillä ole mitään automaattisesti skaalautuvaa palvelua joka hoitaisi liikennemäärät sen mukaan kun tarvetta olisi, oli ne pienet tai joskus suuremmat?!

Miten te aiotte korvata nämä jatkuvat ongelmat? Lätkän finaalit jo pyörivät ja lähes joka matsin aikana on ongelmia!! Meinaatteko, että joku 7 päivän hyvitys tilaukseen paljon lämmittää jos asiakkaanne ovat tilanneet palvelun lätkän katsomista varten?! Matsit jäävät osin tai kokonaan näkemättä mutta tilausaikaa pidennetään... aiotteko järjestää niin, että finaalisarja pelataan uudestaan viikon päästä??

On kyllä onnetonta miten te ette olleet yhtään valmiita pyörittämään tätä palvelua. Jatkuvat ongelmat kuvanlaadun, saatavuuden, jne. kanssa. Tuettujen päätelaitteiden kanssa joilla voisi katsoa lähetyksiä oltiin ja osaksi vieläkin ollaan surkeassa tilassa. Esim. android-laitteille tuli natiiviapplikaatio vasta ennen lätkän finaalia! Joka ei edes toimi kunnolla; livelähetyksiä ei voi edelleenkään kelata (kuten ei ole voinut tabletilla selaimen kauttakaan), tallennuksia katsottaessa kun tulee mainoskatko, niin niitten jälkeen katsottava tallennus ALKAA ALUSTA, ALKUMAINOKSILLA!!! Eihän tuossa ole järjen hiventäkään!! Lisäksi ne mainokset; jos yritän katsoa semmoista parin minuutin mittaista pätkää, esim. joku lätkäklippi, niin miten voi olla mahdollista, että joudun katsomaan joku 3 mainosta jotka kestää yht. jonkun yli puoli minuuttia ennen kuin pääsen parin minuutin klippiin, JA vaikka olen KIRJAUTUNUT sisään palveluun JA minulla on VOIMASSA OLEVA TILAUS josta maksan suolaisesti?! Maksan isot dinaarit palvelusta ja sitten minulle vielä yritetään pakkosyöttää järjetöntä määrää mainoksia!?! On kyllä ennen kuulumatonta toimintaa.. esim. jos tilaan vaikka Viasatin kanapaketin jossa leffakanavia etc., maksan palvelusta ja saan katsoa sisältöä ILMAN MAINOKSIA! Sanomattakin selvää on, että palvelusta ei pysty näiden ongelmien ja mainosten takia katsomaan mitään! Ja kun kerran lätkän lähetyksissä on VIELÄKIN ongelmia, teillä on ollut aikaa SYYSKUUSTA (itseasiassa jo paljon aiemmin) laittaa palvelu kuntoon, mutta kun ei vaan onnistu näköjään, niin on hyvin epätodennäköistä, että jatkossa tilaisin teiltä enää yhtään mitään. Rehellisesti sanottuna teiltä pitäisi ottaa lähetysoikeudet pois kokonaan! Ei voisi enää paljon huonommin hommaa tehdä, sen verran surkeaa on meininki ollut.

Over and out. Tää oli mun puolesta tässä.
 
Viimeksi muokattu:

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Okei. Olen ilmeisesti (taas) idiootti, kun kysyn, että saako noita matseja ollenkaan ostettua yksittäin? Vai onko se tuo pakollinen kuukauden tilaus sitten samantein?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Näet finaalit? No kuinka paljon näit esim. lauantaina? Välierissäkin jäi jotain katsomatta. Tällaisesta palvelustako sinä (ja monet muut) pitävät? Joillekin kelpaa hiekkakakku, toiset vaatii kaviaaria. Esim. mulle riitti taas lauantaipeli kun jäi about puolet näkemättä ja osa mitä näin oli helvetinmoista taistelua "lataa sivu uudestaan 30sec. välein" jne. Ei voi sanoa, että nautin yhtään matsin katsomisen yrittämisestä! Jos joku tuosta nauttii niin... Koettakaa nyt hyvät ihmiset ruveta vaatimaan rahoillenne vastinetta älkääkä perisuomalaiseen tapaan tyytykö vain vähän jupisemaan ja hyväksymään asian.

Välieristä jäi puoli matsia näkemättä ja finaaleista toistaiseksi yksi erä. Noiden kahden tapauksen lisäksi ei ole ollut mitään ongelmaa. Vituttaahan tuo, mutta mieluummin katselen finaalit yhtä erää vajaana kuin en ollenkaan.

Ensi kaudeksi oli tarkoitus Ruutu tilata, mutta kyllähän nämä ongelmat saavat miettimään sitä uudestaan. Katselen varmaan ainakin syksyllä vähän aikaa, mitä käyttäjät ovat mieltä homman toimivuudesta.

Okei. Olen ilmeisesti (taas) idiootti, kun kysyn, että saako noita matseja ollenkaan ostettua yksittäin? Vai onko se tuo pakollinen kuukauden tilaus sitten samantein?

24 tunnin tilaus löytyy, mutta sen hinta on puolet kuukauden hinnasta.
 

Sakkem

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres & Tappara
Kauanko ruudulla on tavannut kestää palautteeseen vastaaminen? Lauantaina laitoin palautetta, eikä vieläkään ole vastattu. Kannattaako laittaa vielä erikseen sähköpostia? Ruudun tilaus loppuu huomenna, joten kuudes ja seitsemäs peli jäävät näkemättä. 24h koodit kelpaisivat kyllä tässä tilanteessa hyvitykseksi :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös