www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 593 054
  • 6 774

Handyy

Jäsen
Ei siinä, onhan tuossa palvelussa paaaaljon parannettavaa, mutta ei voi tehdä vertausta "junan vessa" analogistereotv:seen, kun toimitaan verkossa miljoonilla eri alulstoilla.
Se on vaan niin, että Netflixit, Viaplayt, NHL GameCenterit, VeikkausTV:t ja muut toimivat kuin junan vessa, joten kyllä sen vertauksen voi tehdä. Kyllähän se nyt aika paljon kertoo, jos jonkun random-tyypin ylläpitämä kotoa streamattu lähetys toimii paremmin kuin Ruudun maksullinen palvelu (tämä siis aiempaan NASCAR-avautumiseeni liittyen).

Voisin hyväksyä vielä sen, että ongelmia on ja niitä luvataan korjata ja annetaan asiallinen palautus asiakkaalle, mutta kun sieltä valehdellaan päin näköä eikä anneta mitään korvauksia mihinkään vaikka olisi mennyt kaikki haluttava katsottava vituiksi.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Se on vaan niin, että Netflixit, Viaplayt, NHL GameCenterit, VeikkausTV:t ja muut toimivat kuin junan vessa, joten kyllä sen vertauksen voi tehdä. Kyllähän se nyt aika paljon kertoo, jos jonkun random-tyypin ylläpitämä kotoa streamattu lähetys toimii paremmin kuin Ruudun maksullinen palvelu (tämä siis aiempaan NASCAR-avautumiseeni liittyen).

Voisin hyväksyä vielä sen, että ongelmia on ja niitä luvataan korjata ja annetaan asiallinen palautus asiakkaalle, mutta kun sieltä valehdellaan päin näköä eikä anneta mitään korvauksia mihinkään vaikka olisi mennyt kaikki haluttava katsottava vituiksi.

OK mulla siis laitteissa vikaa kun pitää välillä päivitellä ja asentaa.
 

Handyy

Jäsen
OK mulla siis laitteissa vikaa kun pitää välillä päivitellä ja asentaa.
Ilmeisesti, muissa palveluissa ei ole ollut tarvetta erikseen asennella mitään vaan ovat toimineet suoraan selaimen avatessa. Ei ole tarvinnut tarkistaa jotain "onko sulla kaks fläshiä?", asentaa flashin vanhempaa versiota, tehdä laitetestejä, testata monilla eri selaimilla tai alkaa vääntämään koodia johonkin VLC:hen.

Kuten sanoin, netistä löytynyt ilmainen lähetys toimi pelkästään linkkiä klikatessa, Ruudun palvelu ei.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuten sanoin, netistä löytynyt ilmainen lähetys toimi pelkästään linkkiä klikatessa, Ruudun palvelu ei.
Sulla, mutta mulla toimii, enkä ole kikkaillut mitään. Mutta tälle, miksi se toimii eri tavalla eri tyypeillä ei tunnu löytyvän selitystä?
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sulla, mutta mulla toimii, enkä ole kikkaillut mitään. Mutta tälle, miksi se toimii eri tavalla eri tyypeillä ei tunnu löytyvän selitystä?

Ainakin koneen tehoilla tuntuu olevan vaikutusta. Mulla on vanhassa läppärissä core i3 ja 4 gigaa muistia. -> Nykii niin perkeleesti. Uudemmassa koneessa on core i7 ja 8 gigaa muistia -> Ei nyi. Joitain ongelmia on ollut sen kanssa, että kuvanlaatu vaihtelee. Eli palkit heittelee yhdestä neljään ja silloinhan myös streami hyppää sekunnin pari taaksepäin. Yhteyden nopeus on kuitenkin jatkuvasti 30 megan luokkkaa wlanin yli. Ja pahimpana ongelmana olen kokenut ne "Videota ei voi näyttää" -tilanteet, jotka useinmiten esiintyvät kun osa peleistä on päättynyt ja yrittää katsoa vielä kesken olevia pelejä. Nelosen palautteen mukaan kyse ei kuitenkaan ole kapasiteettiongelmasta.

Eniten tyytymätön olen edelleen 7 päivän hyvitykseen ensi syyskuun alussa ennen liigankauden alkamista. Mitä mä sillä teen? Nelosen mukaan se on oikeudenmukaista ja tasavertaista asikkaiden kohtelua. He eivät voi mitään sille ettei silloin pelata liigaa. Pitääkö mun valittaa liigalle?
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ainakin koneen tehoilla tuntuu olevan vaikutusta. Mulla on vanhassa läppärissä core i3 ja 4 gigaa muistia. -> Nykii niin perkeleesti. Uudemmassa koneessa on core i7 ja 8 gigaa muistia -> Ei nyi. Joitain ongelmia on ollut sen kanssa, että kuvanlaatu vaihtelee. Eli palkit heittelee yhdestä neljään ja silloinhan myös streami hyppää sekunnin pari taaksepäin. Yhteyden nopeus on kuitenkin jatkuvasti 30 megan luokkkaa wlanin yli. Ja pahimpana ongelmana olen kokenut ne "Videota ei voi näyttää" -tilanteet, jotka useinmiten esiintyvät kun osa peleistä on päättynyt ja yrittää katsoa vielä kesken olevia pelejä. Nelosen palautteen mukaan kyse ei kuitenkaan ole kapasiteettiongelmasta.

Näinpä, tuohon teho-ongelmaan varmaan paras ratkaisu on juurikin itse lyödä tuo VLC päälle, se kun on hiton kevyt ohjelma. En tiedä sitten, onko vanha flash-versio kevyempi kuin uusin ja sen takia se toimii joillain paremmin?

Samaa mieltä niiden kanssa, jotka toivoisivat, että Nelonen siirtyisi jo tosta stnan flashista siihen HTML5:een kokonaan, toiminnee kaikilla alustoilla paremmin. Ja helvetti kun voi kestää siinä PS3-ohjelmassa.

Mites kun on erillinen näytönohjain, niin meneekö silti sen kautta HDMI-kaapelilla äänikin jos esim telkkariin tökkään koneeni kiinni? Olis kiva siirtää kuva pöytäkoneesta töllöttimeen asti...
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ainakin koneen tehoilla tuntuu olevan vaikutusta. Mulla on vanhassa läppärissä core i3 ja 4 gigaa muistia. -> Nykii niin perkeleesti. Uudemmassa koneessa on core i7 ja 8 gigaa muistia -> Ei nyi.

Mulla hommaa pyörittää joku jeesuksen aikainen läppäri langattoman verkon ylitse ja kun vihdoin löysi "oikean" flashversion niin on suht hyvin pyörinyt. Eli koneen tehoilla ei niin suurta merkitystä ole kuin voisi kuvitella.
 
Ainakin koneen tehoilla tuntuu olevan vaikutusta. Mulla on vanhassa läppärissä core i3 ja 4 gigaa muistia. -> Nykii niin perkeleesti. Uudemmassa koneessa on core i7 ja 8 gigaa muistia -> Ei nyi.
Jos tämä pitää paikkansa niin on kyllä todella vammaista; pitäisi olla joku 2000€ läppäri, että joku goddamn ruutulähetys, joka on paljon pakattu, tulisi pykimättä koneen näytölle. DIE FLASH DIE.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos tämä pitää paikkansa niin on kyllä todella vammaista; pitäisi olla joku 2000€ läppäri, että joku goddamn ruutulähetys, joka on paljon pakattu, tulisi pykimättä koneen näytölle. DIE FLASH DIE.

Salskeakanehan ei tätä näe kun on mut ignoorannu, muttei se kyllä ihan noinkaan mene. Mullakin on 600 euron pöytäkone ja siinäkin viimeisin komponentti päivitetty 2 vuotta sitten, ettei tä ihan mikään tykki ole. Mutta ihan loogista jos jollain 400 euron gigantti-läppärillä ei välttämättä tälläiset ihan hirveän hyvin toimi, vaikka olisi eilen ostettu. On se flash kuitenkin semiraskas. Sillä varsinaisella koneen uutuudella kunnei tehoja mitata.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ruudun ongelma on se, että lähetyksen laatu valikoituu puhtaasti nettiyhteyden mukaan; esim. minulla on välillä käytössä nopea nettiyhteys, mutta läppäri, joka ei kykene pyörittämään korkeatasoista striimiä sujuvasti.

Toivottavasti tulevaisuudessa striimin laatu on valikoitavissa omatoimisesti. Hyvästä kuvanlaadusta ei hyödy yhtään mitään, jos kuva pätkii.
 

karhjoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers
Ärsyttää myös vietävästi, että Ruudun mobiilisisältö poikkeaa web-sisällöstä. Esim. Husson haastista ei mobiilisovelluksella löydä. Jotain Toskalan jorinoita kuitenkin on tarjolla.
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näinpä, tuohon teho-ongelmaan varmaan paras ratkaisu on juurikin itse lyödä tuo VLC päälle, se kun on hiton kevyt ohjelma. En tiedä sitten, onko vanha flash-versio kevyempi kuin uusin ja sen takia se toimii joillain paremmin?
Omissa kokeiluissani havaitsin, että nykiminen korreloi vahvasti flash-playerin suorittamaan levyoperaatioihin toiston aikana. Eli kuva alkoi nykiä, kun flash kirjoitteli/luki toiston aikana kovalevyä. Vanhemmalla flashilla tuota levylle kirjoittelua oli huomattavasti vähemmän, mikä näkyi suoraan nykimättömämpänä kuvana. Itse olen siirtynyt tuohon VLC-pohjaisen katseluun, mikä on aika immuuni tuon tyyppisille ongelmille.

Kaiken kaikkiaan saisivat kyllä päivittää tuon oman playerinsa, jotta noista nykimisongelmista pääsisi eroon. Mieluiten kokonaan pois flashista.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vittu mikä moka. Menin päivittämään Flashin kun pää jäässä ja nyt se toimiva flash versio on poissa ja joutuisi saatana katsomaan vitullista nykimistä. Ei tuu mitään! Joten, etsimään tästä ketjusta miten sen flashin sai pudotettua alemmas, huh huh mitä touhua!
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja sopivasti linjoille hetki ennen peliä! Näin hienosti tämä saatanan paska toimii! Ja tästä pari kymppiä joka kuukausi vuoden ajan, tästä missä joutuu tekemään hitosti duunia jotta saa näkymään pelin ilman vitutusta. Kyllä on hienoa perkele!
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
mitä vittua??

JYP-ÄSSÄT-peliä klikkasin ja seuraava ilmoitus:

Hakemasi jakson katseluaika on päättynyt ja se ei ole toistaiseksi katsottavissa Ruudussa.
 

Kuntz

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
"Valitsemasi sisältö kuuluu Ruutu+ Pro-pakettiin. Tilaa paketti alta"

Vuoden tilaus pitäisi olla voimassa. Tilaukset-kohdassa ei ole mitään infoa. Ei ilmeisesti katsota lätkää tänään....
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
"Valitsemasi sisältö kuuluu Ruutu+ Pro-pakettiin. Tilaa paketti alta"

Vuoden tilaus pitäisi olla voimassa. Tilaukset-kohdassa ei ole mitään infoa. Ei ilmeisesti katsota lätkää tänään....

Mulla lähti nyt toimimaan Ruutu, hirveän päivittämisen ja hakkaamisen jälkeen.

Ei siis tarvinnut tilata uudestaan palvelua, jonka olen jo maksanut. Helpotus ja hymiö.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos edellisen pelin jälkeen retostelin et ei edes nykinyt lähetys Kärppien pelistä niin nyt tulee taas märkää rättiä nykimällä naamaan. Helvetillistä nykimistä taas. i-tuotteille päivitetty sovellus juuri tullut mutta semmoisia ei ole. Androidsovellus tulee kuulemma 2014 mutta samsungin smart- tv sovellus pitäisi tulla "ihan kohta". Windows ja muut telkkarit sitten myöhemmin. Itse odotan tuota samsungin smart-tv sovellusta. Jos sillä nykiminen katoaisi.
 
samsungin smart- tv sovellus pitäisi tulla "ihan kohta". Windows ja muut telkkarit sitten myöhemmin. Itse odotan tuota samsungin smart-tv sovellusta. Jos sillä nykiminen katoaisi.
Mistä luit/kuulit? Tuleekohan vain 2013 ja "uudemmille" sammyille?! Esim. Netflixin uutta versiota ei tullut 2012 sammyyni (tosin kait hyvä koska uusi käyttis kuulemma aivan skeida).
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nelonen Pron twitter näin kertoi. Sitä et millä versioilla toimii niin sitä ei kerrottu.
 

chubster

Jäsen
Muilla samoja kokemuksia?

JYP-Ässät pelissä kaksi ekaa erää toimi loistavasti hyvällä laadulla, kolmannen erän alkaessa kuvanlaatu putosi huomattavasti vaikka näyttää täysiä palkkeja.

Onneks pääsin irti siitä 12kk määräaikaisuudesta. Huoh.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Uskomatonta, mutta totta: Ruudun uusi iOS-appi ilmestyi ladattavaksi App Storeen. Nyt pitäisi näkyä myös SM-liiga yms.

Saas nähdä.


Edit: noniin testasin nopeasti ja kaksi ongelmaa npusi heti esiin:

- live-lähetyksiä ei voi kelailla (eli esim. tämän päivän pelejä, ennenkuin ne on muutettu toiseen tiedostomuotoon ja arkistoitu)

- ruudunpäivitys on 25 fps eli ei riittävän sulavaa.

Eli päivityksiä odotellessa. On kyllä hupaisaa.
 
Viimeksi muokattu:

Handyy

Jäsen
Sulla, mutta mulla toimii, enkä ole kikkaillut mitään. Mutta tälle, miksi se toimii eri tavalla eri tyypeillä ei tunnu löytyvän selitystä?
Niin, Ruutuhan siis kielsi ettei heillä ole mitään isompaa ongelmaa ja vierittivät syytä meikäläiselle, mutta kun otin onneksi videolle millaista paskaa lähetykset olivat, niin joutuivatkin sitten myöntämään että on ollut laajoja ongelmia. Vierittivät siis syytä asiakkaalle, kun eivät tajunneet että joku voi ottaa todisteet talteen.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Eiliset ottelutallenteet ei toimi

Saako joku muu eiliset ottelutallenteet toimimaan? Itsellä pukkaa "The video file is unavailable."-herjaa ja jää lataamaan ruutu mustana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös