Ilmoitukset

Nimimerkki bebeto on siirretty kahdeksi viikoksi katsomon puolelle väkivallantekoja käsittelevään ketjuun kirjoitetun mauttoman viestin vuoksi.

Nimimerkki Roger Moore selaa seuraavan kuukauden ajan palstaa ilman kirjoitusoikeuksia. Hänen tuotantonsa otteluseurantaketjuihin on ollut jopa otteluseurannan mittapuulla aivan turhaa ja aiheeseen kuulumatonta spämmiä.

Kummassakin tapauksessa aiempi rikehistoria vaikutti pelikiellon pituuteen korottavasti.

Näiden lisäksi nimimerkki puuntakaa on passitettu viikon pelikieltoon mauttoman ja turhan viestin takia, jossa puhuttiin lahtaamisesta ja reiden leikkaamisesta poikki.

Sulje ilmoitus

www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

Viestiketju osiossa 'Liiga' , aloittajana Lunatico, 14.09.2013 klo 11.27.

1. Masentaja Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jokerit
    Lainaus:
    Näin kirjottelin itse tuolla toisessa nelosen ketjussa syyskuun alussa kun mietin mitä teen. No, kuukauden pidin, enkä enempää ota ennenkuin kaikki on varmasti toimivaa. Mun ei tartte joutua kikkailemaan vuoden vanhalla läppärillä yhtään mitään. Vaan avaan ajantasalla olevan selaimen ja kaiken pitäisi toimia. Se on palvelua, muu on vittuilua. Ei ole ihme että vissiin vähän tuskastuttaa Nelosta kun ei porukka tilaa. Jos vaihtoehtoja on 12kk orjasoppari tai paska nettistriimi niin ei se houkuttele. Ei niitä kauppamiehiksi kyllä kukaan voi väittää...

2. Värilasiton Jäsen

Suosikkijoukkue:
    TPS
    Lainaus:
    Mistä tää tieto, että Nelosta tuskastuttaa ja porukka ei tilaisi? Toi on kyllä paskaa tuo, että vaihtoehtona vaan 12kk soppari, eikä esim liigafaneille mitään liigakauden kattavaa sopparia tai oman joukkueen pelit-sopparia.

Ihmettelen vaan, miten toi voi toimia niin randomisti, tai siis täällä porukka kertoo, ettei toimi ollenkaan, kun toinen voi kertoa, että toimii niinkuin pitääkin. Mullakin toimii hyvin, pari krt ollu jotain ongelmia, muttei mitään isoja, enkä ole missään vaiheessa edes harkinnu sopimuksen purkamista, kun haluan kuitenkin nähdä TPS:n pelit.

Tota VLC-kikkaa täytyy kokeilla, ois huippua saada sillä pelaamaan. Jos jollain on muuten Soneran Koti-TV (tai mikskä sitä nykyään kutsutaan) ja siinä tuo Pro paketti, niin ainakin ennen sai avattua VLC:llä myös ne koti-tv:n kanavat, piti vain ne ip:t tietää (ja ne oli listattuna jossain netissä).

3. Leelian Lepotuoli Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Rauman Lukko
    Voi jumalauta. Täällä jengi tekee kaikennäkösiä kikkailuja saadakseen näkymään MAKSETUN lähetyksen. Tuohon hintaan pitää saada laadukas ja toimiva tuote vain ja ainoastaan klikkaamalla lähetys päälle. Kaikki muu on kusetusta ja asiakkaan aliarviointia.

4. expertti Jäsen

Suosikkijoukkue:
    NHL, Martin Brodeur
    Lainaus:
    Sittenhän kaikki on kusetusta. Välillä video ja striimipalvelut vaativat milloin mitäkin päivitystä ja/tai uudelleen asennusta. Just itse ajoin fix silverlightin, kun alkoi parit palvelut prakaamaan ja taas toimii.

Ei siinä, onhan tuossa palvelussa paaaaljon parannettavaa, mutta ei voi tehdä vertausta "junan vessa" analogistereotv:seen, kun toimitaan verkossa miljoonilla eri alulstoilla.

5. Nupe#31 Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jokerit
    Kyllähän tämä aika säälittävää on, että on näin paljon joutunut säätämään ja kikkailemaan tämän Ruudun kanssa, että on päässyt tähän tilanteeseen et matsit toimii niin kun pitää.

Kuvanlaadussa on kyllä paljon parantamista, mutta VLC-kikkailun ansiosta pääsi eroon kuvanlaadun heittelystä, kuvan pätkimisestä ja mikrolagista sun muista bufferoinneista.

Toivottavasti saavat nyt palvelun kuitenkin toimimaan myös selaimessa. Dumppaisivat sen flashin jorpakkoon ja HTML5 käyttöön. Niin loppuisi nämä kaikki ongelmat. Rahasta se ei ainakaan voi olla kiinni.

6. Leelian Lepotuoli Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Rauman Lukko
    Lainaus:
    Tarkoitin lähinnä sitä, että ennen jouduin säätämään ja kikkailemaan jos halusin nähdä jonkin livestreamin ilmaiseksi, nyt joudun maksamaan ja säätämään että nään haluamani. Kuten edellä monella Ruudun testivideo toimii, pitäisi myös maksetun palvelun toimia. Eli kusetusta jos ei toimi. :)

Polkaisen mieluummin lähikuppilaan väijymään pelin ja otan 3tuopposta. Saan paljon enemmän vastinetta rahalle.

7. Skeleton Crew Jäsen

Suosikkijoukkue:
    IFK, PHI, BMG
    Vaikea uskoa, että olen tuota samaa palvelua käyttänyt. Otin kuukauden jakson, jonka aikana katsoin kaikkia IFK:n matseja (pari jätin kesken IFK:n surkeiden esitysten vuoksi) lukuunottamatta sitä yhtä perjantaipeliä, jolloin oli noita hyvityksiä aiheuttaneita ongelmia. Pari-kolme kertaa peliä kohden on ollut parin sekunnin häiriö, muuten kolmen-neljän palkin signaalilla ainakin läppärin ruudulta katsottuna aivan tarpeeksi laadukasta lähetystä. Kun vielä sain kolme ekstrapeliä tuosta matsista jota en ehtinyt katsomaan saunaillan vuoksi, niin kyllä tämä palvelu on ainakin minulle ollut hintansa väärti. Samalla on toki todettava, että katkaisin sen nyt, jotten joudu maksamaan joulutauosta, mutta todennäköisesti ensi vuodeksi tulee taas otettua ainakin yksi sopivasti sijoitettu kuukauden jakso.

8. Handyy Jäsen

Lainaus:
    Se on vaan niin, että Netflixit, Viaplayt, NHL GameCenterit, VeikkausTV:t ja muut toimivat kuin junan vessa, joten kyllä sen vertauksen voi tehdä. Kyllähän se nyt aika paljon kertoo, jos jonkun random-tyypin ylläpitämä kotoa streamattu lähetys toimii paremmin kuin Ruudun maksullinen palvelu (tämä siis aiempaan NASCAR-avautumiseeni liittyen).

Voisin hyväksyä vielä sen, että ongelmia on ja niitä luvataan korjata ja annetaan asiallinen palautus asiakkaalle, mutta kun sieltä valehdellaan päin näköä eikä anneta mitään korvauksia mihinkään vaikka olisi mennyt kaikki haluttava katsottava vituiksi.

9. expertti Jäsen

Suosikkijoukkue:
    NHL, Martin Brodeur
    Lainaus:
    OK mulla siis laitteissa vikaa kun pitää välillä päivitellä ja asentaa.

10. Handyy Jäsen

Lainaus:
    Ilmeisesti, muissa palveluissa ei ole ollut tarvetta erikseen asennella mitään vaan ovat toimineet suoraan selaimen avatessa. Ei ole tarvinnut tarkistaa jotain "onko sulla kaks fläshiä?", asentaa flashin vanhempaa versiota, tehdä laitetestejä, testata monilla eri selaimilla tai alkaa vääntämään koodia johonkin VLC:hen.

Kuten sanoin, netistä löytynyt ilmainen lähetys toimi pelkästään linkkiä klikatessa, Ruudun palvelu ei.

11. Värilasiton Jäsen

Suosikkijoukkue:
    TPS
    Lainaus:
    Sulla, mutta mulla toimii, enkä ole kikkaillut mitään. Mutta tälle, miksi se toimii eri tavalla eri tyypeillä ei tunnu löytyvän selitystä?

12. Espoonmies Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Kiekko-Espoo
    Lainaus:
    Ainakin koneen tehoilla tuntuu olevan vaikutusta. Mulla on vanhassa läppärissä core i3 ja 4 gigaa muistia. -> Nykii niin perkeleesti. Uudemmassa koneessa on core i7 ja 8 gigaa muistia -> Ei nyi. Joitain ongelmia on ollut sen kanssa, että kuvanlaatu vaihtelee. Eli palkit heittelee yhdestä neljään ja silloinhan myös streami hyppää sekunnin pari taaksepäin. Yhteyden nopeus on kuitenkin jatkuvasti 30 megan luokkkaa wlanin yli. Ja pahimpana ongelmana olen kokenut ne "Videota ei voi näyttää" -tilanteet, jotka useinmiten esiintyvät kun osa peleistä on päättynyt ja yrittää katsoa vielä kesken olevia pelejä. Nelosen palautteen mukaan kyse ei kuitenkaan ole kapasiteettiongelmasta.

Eniten tyytymätön olen edelleen 7 päivän hyvitykseen ensi syyskuun alussa ennen liigankauden alkamista. Mitä mä sillä teen? Nelosen mukaan se on oikeudenmukaista ja tasavertaista asikkaiden kohtelua. He eivät voi mitään sille ettei silloin pelata liigaa. Pitääkö mun valittaa liigalle?

13. Värilasiton Jäsen

Suosikkijoukkue:
    TPS
    Lainaus:
    Näinpä, tuohon teho-ongelmaan varmaan paras ratkaisu on juurikin itse lyödä tuo VLC päälle, se kun on hiton kevyt ohjelma. En tiedä sitten, onko vanha flash-versio kevyempi kuin uusin ja sen takia se toimii joillain paremmin?

Samaa mieltä niiden kanssa, jotka toivoisivat, että Nelonen siirtyisi jo tosta stnan flashista siihen HTML5:een kokonaan, toiminnee kaikilla alustoilla paremmin. Ja helvetti kun voi kestää siinä PS3-ohjelmassa.

Mites kun on erillinen näytönohjain, niin meneekö silti sen kautta HDMI-kaapelilla äänikin jos esim telkkariin tökkään koneeni kiinni? Olis kiva siirtää kuva pöytäkoneesta töllöttimeen asti...

14. Zeta03 Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Porin Ässät, sympatiat KooKoo
    Lainaus:
    Mulla hommaa pyörittää joku jeesuksen aikainen läppäri langattoman verkon ylitse ja kun vihdoin löysi "oikean" flashversion niin on suht hyvin pyörinyt. Eli koneen tehoilla ei niin suurta merkitystä ole kuin voisi kuvitella.

15. SalskeaKane Jäsen

Suosikkijoukkue:
    KUOLEMA
    Lainaus:
    Jos tämä pitää paikkansa niin on kyllä todella vammaista; pitäisi olla joku 2000€ läppäri, että joku goddamn ruutulähetys, joka on paljon pakattu, tulisi pykimättä koneen näytölle. DIE FLASH DIE.

16. Värilasiton Jäsen

Suosikkijoukkue:
    TPS
    Lainaus:
    Salskeakanehan ei tätä näe kun on mut ignoorannu, muttei se kyllä ihan noinkaan mene. Mullakin on 600 euron pöytäkone ja siinäkin viimeisin komponentti päivitetty 2 vuotta sitten, ettei tä ihan mikään tykki ole. Mutta ihan loogista jos jollain 400 euron gigantti-läppärillä ei välttämättä tälläiset ihan hirveän hyvin toimi, vaikka olisi eilen ostettu. On se flash kuitenkin semiraskas. Sillä varsinaisella koneen uutuudella kunnei tehoja mitata.

17. aquanqua Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK
    Ruudun ongelma on se, että lähetyksen laatu valikoituu puhtaasti nettiyhteyden mukaan; esim. minulla on välillä käytössä nopea nettiyhteys, mutta läppäri, joka ei kykene pyörittämään korkeatasoista striimiä sujuvasti.

Toivottavasti tulevaisuudessa striimin laatu on valikoitavissa omatoimisesti. Hyvästä kuvanlaadusta ei hyödy yhtään mitään, jos kuva pätkii.

18. karhjoo Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK, Flyers
    Ärsyttää myös vietävästi, että Ruudun mobiilisisältö poikkeaa web-sisällöstä. Esim. Husson haastista ei mobiilisovelluksella löydä. Jotain Toskalan jorinoita kuitenkin on tarjolla.

19. chris Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Kärpät
    Lainaus:
    Omissa kokeiluissani havaitsin, että nykiminen korreloi vahvasti flash-playerin suorittamaan levyoperaatioihin toiston aikana. Eli kuva alkoi nykiä, kun flash kirjoitteli/luki toiston aikana kovalevyä. Vanhemmalla flashilla tuota levylle kirjoittelua oli huomattavasti vähemmän, mikä näkyi suoraan nykimättömämpänä kuvana. Itse olen siirtynyt tuohon VLC-pohjaisen katseluun, mikä on aika immuuni tuon tyyppisille ongelmille.

Kaiken kaikkiaan saisivat kyllä päivittää tuon oman playerinsa, jotta noista nykimisongelmista pääsisi eroon. Mieluiten kokonaan pois flashista.

20. Lunatico Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jokerit
    Vittu mikä moka. Menin päivittämään Flashin kun pää jäässä ja nyt se toimiva flash versio on poissa ja joutuisi saatana katsomaan vitullista nykimistä. Ei tuu mitään! Joten, etsimään tästä ketjusta miten sen flashin sai pudotettua alemmas, huh huh mitä touhua!

21. Wire Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Tappara
    Näköjään iOS sovellus on päivitetty ja sieltä voi katsoa live lähetykset

22. Lunatico Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jokerit
    Ja sopivasti linjoille hetki ennen peliä! Näin hienosti tämä saatanan paska toimii! Ja tästä pari kymppiä joka kuukausi vuoden ajan, tästä missä joutuu tekemään hitosti duunia jotta saa näkymään pelin ilman vitutusta. Kyllä on hienoa perkele!

23. MustatKortit Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
    mitä vittua??

JYP-ÄSSÄT-peliä klikkasin ja seuraava ilmoitus:

Hakemasi jakson katseluaika on päättynyt ja se ei ole toistaiseksi katsottavissa Ruudussa.

24. Kuntz Jäsen

Suosikkijoukkue:
    SaiPa
    "Valitsemasi sisältö kuuluu Ruutu+ Pro-pakettiin. Tilaa paketti alta"

Vuoden tilaus pitäisi olla voimassa. Tilaukset-kohdassa ei ole mitään infoa. Ei ilmeisesti katsota lätkää tänään....

25. MustatKortit Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
    Lainaus:
    Mulla lähti nyt toimimaan Ruutu, hirveän päivittämisen ja hakkaamisen jälkeen.

Ei siis tarvinnut tilata uudestaan palvelua, jonka olen jo maksanut. Helpotus ja hymiö.