www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 600 387
  • 6 774

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Oletko tyytyväinen tuohon vai vietkö asiaa pidemmälle? Itselleni tuolta ei vielä ole siis tullut vastausta, mutta jos tuollainen tulee, vien asian varmasti pidemmälle. Tuollaista paskaa ei kenenkään kannata suvaita mielestäni.
 

Rockarolla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Itselleni ei olla vastattu vielä yhtenkään viestiin, vaikka niitä on se kolme (3) kappaletta jo laitettu menemään. On kyllä surullista, miten tässä maassa voidaan kuluttajia näin hakata päähän. Ensinnäkään se ei ole kuluttajien tehtävä uhrata aikaansa ja lähetellä yhtiölle viestejä ongelmista, JOTKA YHTIÖ ITSE TIETÄÄ. Hyvitykset, joita tänne on kirjoitettu, ovat suoraan sanoen naurettavia.

Itse olen ollut hyvin pettynyt palveluun. En ymmärrä, miten Nelonen media on voinut hakea televisio-oikeuksia liigaan, ilman minkäänlaisia realistisia päätelmiä siitä, miten kovassa käytössä heidän palvelunsa tulee olemaan. Mistä on edes tullut päätelmä, että tällä systeemillä voimme tarjota kuluttajille HD-kuvaa, kun se ei ole vielä yhdessäkään matsissa ollut sitä?

Erään valmentajan sanoja hieman tilanteeseen sopivaksi muokaten: "On tämä herran jumala ihmeellistä. Suomessa pelataan tällä hetkellä joka viikko jääkiekko-otteluita ja tommonen saatanan yhtiö pitää oikeuksia. Onhan tämä nyt ihan käsittämätöntä!"
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ensimmäiseen lähettämääni palautteeseen vastattiin kyllä eilen, mutta pettymykseni oli entistäkin suurempi kun huomasin, että kyseessä oli valmiiksi muotoiltu vastaus, jossa ei käsitelty palautteeni asiaa itsessään mitenkään. Todettiin vain, että saan sen yhden päivän hyvitystä, minkä jo aiemmin tiesinkin ja johon en ole alkuunkaan tyytyväinen.

Minä henkilökohtaisesti pystyn vielä nielemään ongelmat lähetyksissä, jos ne eivät enää toistuisi, mutta olisin tästä hyvästä odottanut saavani asiallisen hyvityksen. Sen sijaan saan yhden päivän hyvitystä, joka on suoranaista vittuilua päin naamaa ja palautteeseen vastataan valmiiksi muotoillulla viestillä puuttumatta lainkaan itse palautteen tekstiin.

Asiakaspalvelua ei vain voi hoitaa näin, perkele!
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Olen itsekin laittanut tuonne palautetta kolmeen otteeseen, asiallisesti olen pyrkinyt kirjoittamaan mikä mättää.
Vastausta ei ole tullut kertaakaan esittämiini kysymyksiin/ongelmaan, ainoastaan viime perjantain hässäkän jälkeinen pelin hyvitys
(tuli vissiin kaikille) ja se ekan kierroksen viikon hyvitys joka tais tulla myös useimmille?
Saatesanoina ne perinteiset diipadaapat..

Jos asiakaspalvelu on tätä tasoa, ei tarvi ihmetellä jos jokaisen kierroksella esiintyvän ongelman jälkeen palautelaatikko täyttyy paskamyrskystä.
Sitä niittää mitä kylvää!

Ja miten helevetissä ne viime kevään finaalit toimi niinkin hyvin?
Itse katselin yhden ottelun läppärin kautta silloisen Nokialaisen toimittaessa mokkulan virkaa,
ilman ongelmia alueella, jossa ei ole edes kunnollista 3g:tä!
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitenköhän mahtaa tänään pelata, itse en noista viikonlopun kriiseistä kärsinyt, kun kummatkin ottelut olin paikanpäällä katsomassa, mitä TPS pelasi. Täten ei ole osunut mitään todella huonoa kokemusta vieläkään ja silloin pari viikkoa sitten vastaus palautteeseeni tuli tosiaan 2vrk sisällä, toisessa jopa pahoiteltiin, kun kesti vastata (!!??).

Toivottavasti tänään pelaa, niinkuin aiemminkin pelannut niin ei tartte ruveta kirjoittelemaan taas ilkeitä viestejä ruudun suuntaan.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Ja miten helevetissä ne viime kevään finaalit toimi niinkin hyvin?

Voisiko johtua katsojamääristä?

Kyllä Suomalaiset vielä joskus ymmärtää, että tämänkokoisessa markkinassa toimivalla ei vain ole resursseja hankkia riittävän isoja leluja live striimien pyörittämiseen. Varsinkin kun kyseessä on kausituote joka seisoo käytännössä käyttämättä kolme-neljä kuukautta vuodesta. Tämänhän todisti myös Veikkaus (El Clasico), jolla kyllä on paukkuja investoida, jos siinä olisi mitään taloudellista järkeä.

Telkkarista näkyy.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
NelonenPro:n Facebook-sivulta selkkaus viikonlopun ongelmista:

Ennen illan SM-liigakierrosta vielä pieni katsaus viikonlopun tapahtumiin:

Ruudussa oli viikonloppuna teknisiä ongelmia maksullisten sisältöjen näyttämisessä. Tekniset ongelmat vaikeuttivat viikonloppuna erityisesti jääkiekon katsomista. Myös muiden maksullisten sisältöjen katsomisessa oli ongelmia.

Valitamme tapahtunutta ja pyrimme siihen, että vastaavaa ei tapahtuisi. Samalla kehitämme viestintää ongelmatilanteissa sekä nettisivuilla että sosiaalisessa mediassa, jotta tieto tapahtuneesta löytäisi perille mahdollisimman nopeasti.

Entä hyvitys? Ruudun rekisteröityneet käyttäjät tulevat saamaan aivan lähiaikoina sähköpostia, jossa kerromme hyvityksestä tarkemmin. Tarkkailkaa siis postianne.

Lisätietoa viikonlopun tapahtumista:

Mitä tapahtui?

Suurella osalla Ruudun katselijoista oli perjantaina ja lauantaina ongelmia Liiga-otteluiden toimivuuden kanssa. Perjantaina ongelmat koskivat ensin SaiPa-JYP-ottelua, joka ei näkynyt ollenkaan. Noin klo 18.45 alkaen ongelmia alkoi esiintyä myös muiden otteluiden kanssa. Ongelmat koskivat katsojia, jotka aloittivat katselun klo 18.45 jälkeen sekä niitä katsojia, jotka vaihtoivat illan aikana ottelusta toiseen. Suuri osa näistä katsojista ei loppuillan aikana päässyt katsomaan haluamaansa ottelua.

Lauantaina vastaava ongelma toistui noin klo 17.20 alkaen, kestäen noin klo 19.00 saakka. Poikkeuksena perjantaihin kaikki ottelut toimivat aluksi, ja osa ongelmia kokeneista katsojista pääsi
katsomaan otteluiden loppuhetkiä.

Mikä aiheutti häiriön?

Ruutu-palveluun tuotiin ominaisuus, jossa katsoja voi halutessaan jatkaa ohjelmien katselua kohdasta, johon edellinen katselukerta on päättynyt. Tämä otettiin käyttöön tiistaina 22.10. ja ominaisuus oli todettu toimivaksi useamman päivän ajan. Nyt tiedämme, että ominaisuus aiheutti ongelmia Liiga-otteluiden kanssa, luoden moninkertaisen määrän palvelinyhteyksiä Ruudun taustajärjestelmille. Tämä ongelma todennettiin vasta lauantaina hieman ennen klo 19, jolloin se poistettiin järjestelmästä ja tilanne alkoi normalisoitua. Ongelmia aiheuttanut ominaisuus on edelleen pois käytöstä ja olemme perusteellisissa testeissä todenneet Liiga-otteluiden toimivan.

Miksi tätä ei korjattu viikonlopun aikana?

Perjantain ongelmat tulivat meille täydellisenä yllätyksenä. Perjantain otteluiden aikana kaikki tekniset kumppanimme olivat selvittämässä ongelmaa. Valitettavasti vasta otteluiden loppupuolella löydettiin ohjelmistovika, joka aiheutti SaiPa-JYP-ottelun toimimattomuuden. Tämän jälkeen päättelimme virheellisesti, että löydetty vika oli illan aikana aiheuttanut ketjureaktion, jonka seurauksena yksi järjestelmän osa hidastui aiheuttaen ongelmia myös muihin otteluihin. Vika korjattiin heti perjantai-iltana ja lauantaina testeissä todettiin Liiga-otteluiden toimivan normaalisti. Varmuuden vuoksi varauduimme lauantain otteluihin suuremmalla miehityksellä, lisäksi tiedotimme asiakkaitamme, että vika paikallistettu ja korjattu. Nyt tiedämme, että korjattu vika oli syynä ainoastaan SaiPa-JYP-ottelun toimimattomuuteen.

Miten toimimme jatkossa?

Viikonlopun ongelmat auttoivat meitä löytämään aukon kehitys- ja laadunvalvontaprosesseissamme. Ruudun kehitysprosessit tullaan käymään tarkasti läpi, jotta vastaavalta tilanteelta vältytään.

Ystävällisin terveisin,
Ruudun ylläpito
 

Drea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Oletko tyytyväinen tuohon vai vietkö asiaa pidemmälle? Itselleni tuolta ei vielä ole siis tullut vastausta, mutta jos tuollainen tulee, vien asian varmasti pidemmälle. Tuollaista paskaa ei kenenkään kannata suvaita mielestäni.

No en todellakaan ole tyytyväinen, aivan kuten Ruudulle ilmoitin niin asia ei jää tähän. Yhden päivän hyvitys siitä, että missasin kahden päivän pelit. Ja kaiken kukkuraksi tuo ylimääräinen päivä ei tuo yhtään suosikkijoukkueen peliä lisää. Käsittämätöntä paskaa!

En tiedä oliko vain sattumaa, mutta itsekin kolme palautetta laitoin, kaksi todella vihaisen sävyistä, jopa vittuilevaa ja yhden vähän ystävällisemmän, niin ainoa johon vastattiin oli tuo ystävällis-sävytteinen.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jahas, omaan ruutuun oli tullut 7 päivän hyvitys. Pitääpi odottaa sitä sähköpostia vielä ja siihen sitten vastata. Tuohon en tyydy ottaen huomioon mitä järjestelyjä oli tehty tuplaviikonloppua varten..
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko tuo Facebook-sivu nyt sitten se virallinen tiedotuskanava? Eikö noita tiedotuksia voisi pistää ihan nettisivullekin tai rekisteröityneiden käyttäjien sähköpostiin? Saa näköjään olla täydellisessä tiedotuspimeydessä, kun ei ole rekisteröitynyt Facebookiin.

Itsellä oli ongelmia perjantaina ja lauantain matsi jäi sitten jo kokonaan näkemättä. Pistin palautetta, mutta mitään vastausta ei ole kuulunut. On kohtuullisen ärsyttävää maksaa iso summa etukäteen vuoden mittaisesta palvelusta, joka ei sitten toimikaan. Tuollaiset yhden päivän hyvitykset ovat yhtä tyhjän kanssa ja aiheuttavat enemmän vitutusta kuin tunnetta hyvityksestä. Ensinnäkin siinä on mennyt matsi-ilta aika vahvasti penkin alle, kun on tapellut yhteyden kanssa, yritellyt miljoonia eri kikkoja saada matsi näkymään ja lopulta jossain vaiheessa iltaa antanut periksi. Lisäksi, tuleeko sinä hyvityspäivänä jääkiekkoa lainkaan? Tai jos tulee, niin pelaako oma joukkue sinä päivänä (eipä tule muiden joukkueiden pelejä juuri seurattua).
 

Raato55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Minnesota wild
Mulle tuli toisen valituksen jälkeen 8 lisäpäivää.. Mistä hatusta ne niitä päiviä arpoo? Eli toiseen palautteeseen laitoin, että voitte tunkea sen yhden päivän hanuriin, kun ei ees lätkää pelata sinä lisäpäivänä! Ja pyysin samalla poikkasemaan toin mun yhen kk tilauksen. Nyt siis 8 päivää extraa, mutta tilaus edelleen jatkuva!
 

Rockarolla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Monellakin vaikeuksia saada tilaus peruutettua? Itse yritän taistella, että pääsen irti tästä puljusta.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt tuli 7 päivän hyvitys mailiin ja samassa mailissa tuo FB:ssä ollut viesti. Passaa mulle kunnei tosiaan tullut mitään viikonloppuna katseltua..
 

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olin jo perunut toistaiseksi voimassa olevan tilaukseni (sii 1kk kerrallaan). Nyt tuli viimeisimpään laskutusjaksoon 7 päivää lisää. Riittää mulle. Näkyy 2 peliä lisää (kompensaationa viime viikonlopun peleihin). Jatketaan tilausta sitten, jos se alkaa toimia luotettavammin. Pitänee seurata tätä topicia.
 

gcz_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHC, NYI, Suomen NATO-jäsenyys

chubster

Jäsen
Monellakin vaikeuksia saada tilaus peruutettua? Itse yritän taistella, että pääsen irti tästä puljusta.

Itse pääsin "helpohkosti" määräaikaisuudestani. Kirjotin pari viestiä, jossa vaadin sopimuksen purkua perustuen toimimattomaan tuotteeseen.

Jälkimmäiseen viestiini, jossa uhkasin ottaa elämäntehtäväkseni sopimuksen purun sain vastaukseksi, että sopimukseni on poikkeuksellisesti purettu päättyen jakson lopussa 11.11.2013.

Toivottavasti tuo nyt kanssa pitää paikkansa. Tänään tuli sähköpostia, jossa kerrottiin, että hyvityksenä tulee 7 päivää ilmaista jatkoa. Toivottavasti siis purku edelleen voimassa kun näin jo minulle luvattiin.
 

Tappara #27

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ruutu.fi -sopimus irtisanottu! Ja voin kertoa että hyvältä tuntuu! Ei ollut mitään ongelmaa sopimuksen purkamisen kanssa. Suosittelen kaikille lämpimästi. Nykypäivänä asioihin voi vaikuttaa vain näin, jaloillaan (ja rahoillaan).

Ja heti seuraava puhelu DNA:lle ja nelonen pro extra tilaukseen, pitäisi toimia jo tänään illalla. Näin se homma etenee. Hinta nousi 20:stä 30:iin, mutta maksan sen mielelläni kun sillä näen Tapparan pelit oikeasti.
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Katsoin perjantain matsin ihan normi tilauksella ja lauantaina lahjakortilla. Kumpaakaan matsia en nähnyt kokonaan ja laitoinkin palautetta menemään viikonloppuna. Ei ole tullut mitään vastausta sähköpostiin taikka hyvitystä Ruudun tilille. Eipä niitä näytä kiinnostavan palvella entisiä asiakkaista, toki siellä aspassa voi olla ruuhkaa mutta silti.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Monellakin vaikeuksia saada tilaus peruutettua? Itse yritän taistella, että pääsen irti tästä puljusta.

Omat ongelmat johtuikin siitä että tilillä ei ollut rahaa ja luottokorttille ei ollut luottoa, pistin noista ongelmista sitten viestiä ja pyysin määräaikaistilauksen peruutuksesta viestiä ja sieltä tuli vastaus:

Tilauksesi on päättynyt jo 22.10.2013, koska luottokortiltasi ei ole voitu
tehdä veloitusta 14.10.2013.
Koska sinulla ei ollut katseluoikeutta, palvelu kehotti ostamaan uuden
katselupaketin.

Empä ollut tajunnut että tilillä ei ole rahaa, mutta eipä tuolta ole tullut sähköpostiin mitään viestiäkään että ei ole katetta ollut tai että tilaus olisi päättynyt. Toisaalta pääsin nyt koko paskasta eroon ilman mitään isompaa viestittelyä. Eli jos ongelmia on niin kannattaa pistää tilille rajoituksia niin todennäköisesti pääsee eroon.
 

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eipä ole mitään hyvityskoodeja kuulunut, vaikka perjantaina lähetin jo palautetta, ja uudemman kerran vielä sen jälkeen kun Ruudulta tuli sähköpostiin tiedoitus.

Odotellaan.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään tuli sitten 7 päivää lisää ilmaista, mutta hyöty missä kun 13kk määrämittainen päällä?

Otin screenshotin äsken miten upea kuvanlaatu on!

720p? (linkki vie aijaa.comin sivulle)
 

TeamKoivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Penguins.
Ruutu.fi

"Valitsemasi sisältö kuuluu Ruutu+ Pro-pakettiin. Tilaa paketti alta."


Vieläkö tätä sheittia joutuu katselemaan? Vuoden paketti päällä tätä tää sitten on. Oliko se sopimuksen purku helppoa?
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
"Valitsemasi sisältö kuuluu Ruutu+ Pro-pakettiin. Tilaa paketti alta."


Vieläkö tätä sheittia joutuu katselemaan? Vuoden paketti päällä tätä tää sitten on. Oliko se sopimuksen purku helppoa?

Eli ei mitään toivoa nyt katsoa muuta peliä kun oma matsi tauolla? Huh huh sanon minä tätä touhua.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Millä Flash-versiolla kattelette kenties kuvan nykimättä? Täällä '11,9,900,117' ja fps vaihtelee 55 ja 30 välillä. Mukava kun syöttö lähtee niin ei näe kiekkoa ennen kuin se on jonkun lavassa :D

e. SaiPa - Kärpät peliä kattelen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
"Valitsemasi sisältö kuuluu Ruutu+ Pro-pakettiin. Tilaa paketti alta."


Vieläkö tätä sheittia joutuu katselemaan? Vuoden paketti päällä tätä tää sitten on. Oliko se sopimuksen purku helppoa?

Ootko varma että sulla on paketti maksettuna?ei nimittäin erikseen ilmoittele jos tilillä ei ole ollut katetta vaan sopimus purkantuu. En toki epäile kun perjantaina ja lauantainakin oli porukalla ongelmia myös tuon kanssa, että tuli ruutuun.

Taitaa tuo olla ongelma kun serverit täyttyy ja on noita hyvityskoodeilla olevia ihmisiä paljon liikenteessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös