www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 597 118
  • 6 774

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt näyttäisi testistriimi pukkaavan vähän yli kolmen megan bitratella. Selvää suttusuisuutta näkyy kyllä tuossa lähes liikkumattomassakin kuvassa. Ei olla lähelläkään esim Elisaviihteen tarjoamaa HD-kanavien laatua, joka sekin toki on hyvin kaukana Blu-ray -leffojen laatua, jossa pysäytyskuvakin täysin terävä.
 

Nahkanaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ovatko muut saaneet sitä lupailtua viikon hyvitysaikaa ensimmäisen päivän ongelmista? Senhän piti tulla lähipäivinä, mutta ainakin mulla jakso päättyy edelleen kuukauden päästä maksupäivästä.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pitkän aprikoimisen päätteeksi päätin ostaa tuon kuukausi kerrallaan-ruutupaketin. Olin aiemmin kysellyt maksutavoista, ja vastasivat, että verkkopankilla ja luottokortilla.

Nyt ei sitten näy tuota verkkopankki-vaihtoehtoa maksutavoissa. Vuoden määräaikaisessa toki näkyy. Onko tässä joku virhe/bugi vai toimiiko tämä "mediatalo" oikeasti näin idioottimaisesti?
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Nyt näyttäisi testistriimi pukkaavan vähän yli kolmen megan bitratella. Selvää suttusuisuutta näkyy kyllä tuossa lähes liikkumattomassakin kuvassa. Ei olla lähelläkään esim Elisaviihteen tarjoamaa HD-kanavien laatua, joka sekin toki on hyvin kaukana Blu-ray -leffojen laatua, jossa pysäytyskuvakin täysin terävä.

Tummat pinnat varsinkin ovat ongelmallisia, kun sävyliukumat ovat hemmetinmoista palikkaa ja yksityiskohdat ovat tosiaan suttua. En tiedä mistä johtuu, mutta mielestäni tuo Saipa-Blues tuli paremmalla laadulla kuin tämä testilähetys.

Testattu iPad->AppleTV sekä Win7 tietokoneella. Molemmilla laatu on lähempänä välttävää kuin kuin hyvää. Loistavaa tuosta ei saa millään. Jos nuo neljä palikkaa tarkoittavat lähetyksen laatua, niin parhaalla pitäisi tulla.
 
Ovatko muut saaneet sitä lupailtua viikon hyvitysaikaa ensimmäisen päivän ongelmista? Senhän piti tulla lähipäivinä, mutta ainakin mulla jakso päättyy edelleen kuukauden päästä maksupäivästä.
Eipä ole tullut tännekään! Laitoin jo eilen siitä ja laadusta tulikivenkatkuista palautetta. Nelonen ei pidä mitään lupauksia näköjään. Luvataan HD-laatua ja katso milloin vain, kusetusta. Luvataan hyvitystä paskasta palvelusta, kusetusta.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ovatko muut saaneet sitä lupailtua viikon hyvitysaikaa ensimmäisen päivän ongelmista? Senhän piti tulla lähipäivinä, mutta ainakin mulla jakso päättyy edelleen kuukauden päästä maksupäivästä.

Heh, tuli tosiaan tuo viesti tännekkin, että saa 7 päivää lisää. Katsoin juuri äsken tilausta ja sitä oli jatkettu... päivällä :D Kuitissa tilauksen loppumisaika on 8.10.2013 ja tuossa sivuilla möllöttää 9.10...

Johtuuko toi päivän lisä siitä, että mulla on vain kuukauden tilausjakso eikä tuota vuoden määräaikaista vai pitäskö toi viikko tulla kaikille?
 

Nupe#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tutkin Ruudun sivuja ja vaikuttaisi siltä, että lisäämällä adblockiin pari custom filtteriä saa ruudun sivujen tulokset siitä videokuvan alta piiloon.

H*lvetin suuret kiitokset vinkistä! En saanut noita sinun tekemiä filttereitä suoraan toimimaan Chromella, mutta blokkasin itse manuaalisesti kaiken spoilaavan materiaalin sivuilta. Mukaanlukien kaikki some-päivitykset ja uutiset. Nyt voi turvallisin mielin alkaa katsomaan noita matseja, vaikka kesken kaiken eikä varmasti spoilaannu tuloksista jne.

Nelosen sivuilla jälleen testaus menossa, en tiedä mitä testaavat mutta näyttäisi tuo "kelauspalkin" kellot olevan nyt oikeassa, itellä siinä oli aina joku ~10 min ero (tyyllin 16.30 alkoi ja 16.37 oli "live" mutta kun kelasi niin siinä oli kyll se 3 tunnin puskuri). Nyt siinä on viiden tunnin puskuri ja kellokin ihan oikeassa ajassa!

Juu siltäpä näyttäisi. Aivan mahtava homma, jos tuo 5 tunnin puskuri on jatkossa käytössä. Sehän poistaa tämän tallenteiden viiveongelman. 5 tunnin puskuri riittää ainakin itselle, että voi aloittaa katsomaan matsia esim. vasta klo 23 illalla.
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Eipä ole tullut tännekään! Laitoin jo eilen siitä ja laadusta tulikivenkatkuista palautetta. Nelonen ei pidä mitään lupauksia näköjään. Luvataan HD-laatua ja katso milloin vain, kusetusta. Luvataan hyvitystä paskasta palvelusta, kusetusta.

Täältä sama. Eivätkä edes vastaa palautteeseen edes sillä "leikkaa/liimaa"-tekstillään. Kahteen otteeseen olen palautetta jo antanut.
Ekan kierroksen jälkeen tuli s-postiin ilmoitus siitä seitsemän päivän jatkosta kuukausisoppariin, ei oo näkynyt!
 
Heh, tuli tosiaan tuo viesti tännekkin, että saa 7 päivää lisää. Katsoin juuri äsken tilausta ja sitä oli jatkettu... päivällä :D Kuitissa tilauksen loppumisaika on 8.10.2013 ja tuossa sivuilla möllöttää 9.10...
Ei ne sulle ole mitään antanut. Itse katsoin heti tilauksen (1kk toistaiseksi) jälkeen, että tilaukset-sivulla on pvm 13.10. ja "näytä kuitti"-linkin takana 12.10. En tiedä mikä sekoilu toi on mutta voin vakuuttaa, että et ole saanut mitään 1pv hyvitystä.
 

Burton

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täällä kirjoitetaan ohjeeksi ettei kuva nykäise seuraavaa: " Koita vielä säätää näytön asetuksista virkistystaajuudeksi 50hz"

Tarkoitetaanko tällä tietokoneen näytön säätämistä vai kun/jos kone kiinni hdmi piuhalla telkkariin niin television säätämistä jotenkin?

Edit: pystyykö mpc-hc playerillä katsomaan jotenkin noita pelejä?
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No eiköhän ne kerkeä vielä päivittymään? Eiks ne jotain sanonu, että lisäävät sen automaattisesti (sanoiko mitään aikamääreitä? muistaakseni viikon sisällä) eikä tartte itse murehtia. Tässähän nyt on aikaa kyllä siihen tilausjakson loppumiseen niin mitä turhaan murehtimaan. Keskittyvät nyt mielummin siihen palvelun laadun varsinaiseen parantamiseen.
 

Ölly

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cardiff City
Miten vaihtaa 60 hz -> 50 hz kun ei ole muita vaihtoehtoja kuin 60 hz?? Muita ei valittavissa ole.
 
No eiköhän ne kerkeä vielä päivittymään? Eiks ne jotain sanonu, että lisäävät sen automaattisesti (sanoiko mitään aikamääreitä? muistaakseni viikon sisällä) eikä tartte itse murehtia.
Niin, kuten ei tarvitse murehtia kait sitäkään, että lupaukset hd:sta ja "katso milloin vain" olivat kusetusta?

Anyways, emailissa lukee:
Pidennys tehdään automaattisesti lähipäivien aikana, eikä vaadi sinulta toimenpiteitä.
Lähipäivät mennyt jo.. se on vaan niin, että nelosen uskottavuus ei ole missään kantimissa tällä hetkellä niin ei kannattaisi pelleillä enempää.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
- Flashin downgreidaus on todellinen tietoturvariski. Tämä mieluiten selaimella, jota et käytä kuin ruutu.fi -sivustolla.

Tuohon downgreidaukseen kun yhdistetään virkistystaajuuksien kanssa kikkailu, puuttuvat tai karmealla viiveellä tulevat videot, niin palvelu on oikeasti aika lailla sysipaska.

Eli suomeksi, pitääkö mun nyt käyttää tästä lähin esim IE:ta kun katson ruudun ohjelmia? Eli ei mielellään enää koskaan Chromen kautta? Vai pitäisikö mun nyt ladata se uusin Flash ja sitten sieltä chrome//plugins vai mikä se oli niin sieltä se uusin päälle ja IE:stä sitten jostain se vanhempi versio?
 

Yläkalevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Häntäpään joukkueet ja altavastaajat
Osaako joku sanoa, pitäisikö myös ottelukoosteiden näkyä ulkomailla? Nythän ruutu.fi mainostaa etusivulla että Liigaa voi katsoa ulkomailla ja FAQ-osiossa lukee ettei otteluita ole geoblokattu. Silti esimerkiksi koittaessani katsoa maalikoosteita tulee ruutuun teksti "Ohjelmaa ei voida näyttää tällä maantieteellisellä alueella", vaikka olen kirjautunut tunnuksillani sisään. Minulla ei tällä hetkellä ole mitään ruutu.fi-tilausta meneillään.
 

Hack

Jäsen
Osaako joku sanoa, pitäisikö myös ottelukoosteiden näkyä ulkomailla? Nythän ruutu.fi mainostaa etusivulla että Liigaa voi katsoa ulkomailla ja FAQ-osiossa lukee ettei otteluita ole geoblokattu. Silti esimerkiksi koittaessani katsoa maalikoosteita tulee ruutuun teksti "Ohjelmaa ei voida näyttää tällä maantieteellisellä alueella", vaikka olen kirjautunut tunnuksillani sisään. Minulla ei tällä hetkellä ole mitään ruutu.fi-tilausta meneillään.

Kokonaiset pelit näkyvät hyvin ulkomailla, mutta koosteet eivät tosiaan jostain syystä toimi. Nelonen Pro-sivuilla olevat koosteet sen sijaan toimivat hyvin ulkomailla (ne ovat siis samat koosteet, kuin Ruudussa).
 

Yläkalevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Häntäpään joukkueet ja altavastaajat
Kokonaiset pelit näkyvät hyvin ulkomailla, mutta koosteet eivät tosiaan jostain syystä toimi. Nelonen Pro-sivuilla olevat koosteet sen sijaan toimivat hyvin ulkomailla (ne ovat siis samat koosteet, kuin Ruudussa).

Niimpäs näyttäisi toimivan. Kiitos paljon!
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Kuvittelenko, vai näyttääkö tuo testi NFL-streami jo aika hyvältä?
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuvittelenko, vai näyttääkö tuo testi NFL-streami jo aika hyvältä?
Näyttäähän se olevan ihan kuin eri planeetalta verrattuna aiempiin Liiga-striimeihin. Ei nyi, ei pätki, ei puskuroi ja kuvakin ainakin lähentelee HD:ta. Sitten kun vielä joskus päästään samaan Liigan osalta.
 
Täällä kirjoitetaan ohjeeksi ettei kuva nykäise seuraavaa: " Koita vielä säätää näytön asetuksista virkistystaajuudeksi 50hz"

Tarkoitetaanko tällä tietokoneen näytön säätämistä vai kun/jos kone kiinni hdmi piuhalla telkkariin niin television säätämistä jotenkin?

Tietokoneesta näytön/näytönohjaimen asetuksista.

Jos siellä ei vaihtoehtona ole 50hz, seuraavaksi voi koittaa jollain "säätöhojelmalla".

Atille esim. RadeonPro

Nvidia (myös ati) Powerstrip

Näiden käyttö sitten omalla vastuulla...
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
NFL:n on maailman mahtavin liiga, jolla on miljardien eurojen TV-sopimukset maailman isoimpien TV-yhtiöiden kanssa - kamerat jne. laitteet ja koko tuotanto on varmasti ihan eri tasolla kuin Liigassa. Liigassakin on Nelosen pääotteluiden ja muiden matsien kohdalla esim. kuvanlaadussa isoja eroja.
 
Eli suomeksi, pitääkö mun nyt käyttää tästä lähin esim IE:ta kun katson ruudun ohjelmia? Eli ei mielellään enää koskaan Chromen kautta? Vai pitäisikö mun nyt ladata se uusin Flash ja sitten sieltä chrome//plugins vai mikä se oli niin sieltä se uusin päälle ja IE:stä sitten jostain se vanhempi versio?


Tosiaan, tuolla jo monta sivua sitten mainitsin kun näitä "hätäkorjauksia" tuohon kuvan sivuttaisliikkeen nykimiseen kirjotin, että flashin downgreidauksesta saattaa seurata tietoturvariskejä joita jokaisen pitää sitten itse puntaroida...

Mutta tuohon kysymykseesi liittyen.

Chrome käyttää oletuksena omaa sisäänrakennettua "pepperflash" pluginia.
IE taas käyttää oletuksena koneelle asennettua flash playeriä.
(joku viisaampi voi korjata jos meni täysin metsään)

Voit käydä katsomassa molemmilla selaimilla mikä versio sinulla on käytössä täältä: Adobe - Flash Player (sivulle ilmestyy pieni laatikko joka kertoo mikä versio on käytössä)

Sinun tapauksessasi jos normaalisti käytät selaimena Chromea, käyt laittamassa sieltä chromen asetuksista sen chromen oman ajantasalla olevan flashversion käyttöön ja poistat sen vanhemman flashin käytöstä. Ruudun ktaseluun käytät sitten IE:tä joka käyttää sitä koneellesi asennettua vanhaa versiota. Etkä käytä IE:tä mihinkään muuhun.


Siihen olisi myös hyvä saada vastaus onko tietoturvariski jo silloin olemassa kun tuo vanha flash on asennettuna koneelle, vai vaatiiko se sitä että ensin pitää mennä jollekkin flashia käyttävälle sivulle selaimella joka käyttää tuota vanhaa flashia?

Tulipas taas vähän sekavasti, pahoittelut

edit: kirotusvireet
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Mistäs moisen löytää?

Loppui jo näköjään. Päivällä yleensä pyörii noita testejä.
Joo ei tämä IFK - Ässät pelin kuva kovin kummoinen ole vieläkään.
 

Dirac

Jäsen
Näemmä tullut mahdolliseksi piilottaa muiden matsien tulokset tuosta streamin alapuolelta. Hienoa, että kuuntelevat palautetta. Tosin ei välttämättä auta niitä, jotka useamman pelin haluavat katsoa. Kuvaan tulevat tulokset vielä pystyy jotenkuten välttämään, mutta kun selostajankin on pakko änkyttää ne tulokset, jos vaikka joku ei osaa lukea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös