Eli suomeksi, pitääkö mun nyt käyttää tästä lähin esim IE:ta kun katson ruudun ohjelmia? Eli ei mielellään enää koskaan Chromen kautta? Vai pitäisikö mun nyt ladata se uusin Flash ja sitten sieltä chrome//plugins vai mikä se oli niin sieltä se uusin päälle ja IE:stä sitten jostain se vanhempi versio?
Tosiaan, tuolla jo monta sivua sitten mainitsin kun näitä "hätäkorjauksia" tuohon kuvan sivuttaisliikkeen nykimiseen kirjotin, että flashin downgreidauksesta saattaa seurata tietoturvariskejä joita jokaisen pitää sitten itse puntaroida...
Mutta tuohon kysymykseesi liittyen.
Chrome käyttää oletuksena omaa sisäänrakennettua "pepperflash" pluginia.
IE taas käyttää oletuksena koneelle asennettua flash playeriä.
(joku viisaampi voi korjata jos meni täysin metsään)
Voit käydä katsomassa molemmilla selaimilla mikä versio sinulla on käytössä täältä:
Adobe - Flash Player (sivulle ilmestyy pieni laatikko joka kertoo mikä versio on käytössä)
Sinun tapauksessasi jos normaalisti käytät selaimena Chromea, käyt laittamassa sieltä chromen asetuksista sen chromen oman ajantasalla olevan flashversion käyttöön ja poistat sen vanhemman flashin käytöstä. Ruudun ktaseluun käytät sitten IE:tä joka käyttää sitä koneellesi asennettua vanhaa versiota. Etkä käytä IE:tä mihinkään muuhun.
Siihen olisi myös hyvä saada vastaus onko tietoturvariski jo silloin olemassa kun tuo vanha flash on asennettuna koneelle, vai vaatiiko se sitä että ensin pitää mennä jollekkin flashia käyttävälle sivulle selaimella joka käyttää tuota vanhaa flashia?
Tulipas taas vähän sekavasti, pahoittelut
edit: kirotusvireet