www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 603 030
  • 6 774

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ärsyttävä muutos Android-tabletti käyttäjälle: Pikkuruudussa ei enää näkynyt sitä "suurenna koko ruudulle" nappulaa, vaan ainoastaan play tai pause -nappi. Aiemmin on toiminut koko näytöllä ok, kun on n 1-2 sek playn painamisen jälkeen painanut koko näytölle. Nyt piti vaan zoomata pikkuruutu näytön kokoiseksi, joka sekin on siedettävä katselutapa. Koko peli toimi kuitenkin pätkimättä jne.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ärsyttävä muutos Android-tabletti käyttäjälle: Pikkuruudussa ei enää näkynyt sitä "suurenna koko ruudulle" nappulaa, vaan ainoastaan play tai pause -nappi. Aiemmin on toiminut koko näytöllä ok, kun on n 1-2 sek playn painamisen jälkeen painanut koko näytölle. Nyt piti vaan zoomata pikkuruutu näytön kokoiseksi, joka sekin on siedettävä katselutapa. Koko peli toimi kuitenkin pätkimättä jne.

Tämä sama ongelma oli eilen myös iPadilla. Menin sitten kuitenkin Ruutu sovelluksen kautta ja homma toimi normaalisti.

Olisikohan ollut nyt joku virhe Neloselta?
 

Conroy#22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tärpätti, Southeast Division Champions
AppleTV ja iPad ymsp..

Tulipa hommattua viikko sitten tuollainen iPad mini2 cellular jotta näkisin pelit melkein missä vain. Olen ollutkin erittäin tyytyväinen ruudun toimintaan ipadilla. Kuva on hyvää ja sulavaa ja pätkimisestä ei tietoa, niin kauan kun ei ihan korvessa liiku, jotta 3g/4g yhteyttä vielä riittää.

Eilen kuitenkin ostin vielä Appletv:n (gen3) kaveriksi jotta onnistuisi myös isosta ruudusta katsominen. Ongelmana oli kuitenkin etten löytänyt airplay täppää ruuduun sovelluksista en selaimella enkä tietenkään ruudun omalla softallakaan, ja muutkin sovellukset peilatessa pätkivät pirusti vaikka kokeilen niin 3g, 4g ja parissa erissä kotiverkossa niin kuin kolmessa eri televisiossa. Fullscreenin puuttuminen ja pätkivä kuva siis suurin ongelma tässä!

Kysymys kuuluukiin oletteko saaneet appletv:n kautta pelaamaan tämän ruudun hyvin, vai onko toivoton tehtävä? Jääkiekon takia nämä vermeet on kuitenkin ostettu joten, viaplayn ja ruudun näkyminen on todella isossa roolissa. Onko kellään kokemusta tästä Apple Lightning Digital AV-adapteri iPadille, MD826. | Lightning | Oheislaitteet | Verkkokauppa.com laitteesta vaiko saako tälläkään fullscreen kuvaa ulos millään ilmeellä?

Palstatovereiden apua odotellessa, kiitos taas etutukäteen, privaakin saa laittaa jos ei jaksa elämänkertaansa palstalle kirjoittaa kuten minä yleensä tässä ketjussa. :)
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä en todellakaan ole tekniikan ihmelapsia, mutta itse käytän iPad 2:sta ja liitän sen LG televisioon tällä adapterilla: Apple 30-pin Digital AV Adapter - Apple Store (Suomi)

Joku joskus ihmetteli, kun kerroin että kaikki pelit on näkynyt tuolla yhdistelmällä HD:na 42" televisiossa kivutta. Yhteys on on jotain 3-10 Soneralta.

Tuskin tästä apua oli, mutta kerroinpa kuitenkin...
 

Antib

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, old time hockey, Florida Panthers
Kysymys kuuluukiin oletteko saaneet appletv:n kautta pelaamaan tämän ruudun hyvin, vai onko toivoton tehtävä? Jääkiekon takia nämä vermeet on kuitenkin ostettu joten, viaplayn ja ruudun näkyminen on todella isossa roolissa.
Hyvin toimii Appletv + iPad + Ruutu + NHL Gamecenter mulla sekä monella kaverilla. Tällaisia pieniä juttuja voisit käydä läpi:
- selaimeksi Safari
- 3G pois päältä
- varmista että olet varmasti samassa wlanissa appletv:n kanssa
 

Conroy#22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tärpätti, Southeast Division Champions
itse käytän iPad 2:sta ja liitän sen LG televisioon tällä adapterilla: Apple 30-pin Digital AV Adapter - Apple Store (Suomi)
Tuskin tästä apua oli, mutta kerroinpa kuitenkin...
Vastauksista on aina apua kiitos vain kaikille palstaveljille!
Tosin tähän uudempaan ei saa saa 30-pinnistä vaan pitää olla tämä uudempi lighting liitännällä oleva-> Lightning Digital AV Adapter - Apple Store (Suomi) . Siksi vielä kyselenkin onko kukaan saanut toimimaan tällä liittimellä ja uudemmalla iPadillä ruudun liigamatseja ja viaplayta sulavasti ja fullscreenillä telkkarissa.

Hyvin toimii Appletv + iPad + Ruutu + NHL Gamecenter mulla sekä monella kaverilla. Tällaisia pieniä juttuja voisit käydä läpi:
- selaimeksi Safari
- 3G pois päältä
- varmista että olet varmasti samassa wlanissa appletv:n kanssa
Täh mites sait myös gamecenterin näkymään, joku jenkkiproxy tilauskikka ja sitten maavalinnnaksi Yhdysvallat? Safarilla siis saa airplayn toimimaan muttei ruudun omalla sovelluksella? Pitääkö peilaus olla pois, mutta airplay päällä? Ja kuva herää henkiin vasta jos safarin selain löytää airplay täpän?

Omissa kokeiluissani käytin samaa wlania parissakin eri paikassa, mutta myös halusin kokeilla miten toimii iPadin oma cellular yhteys eli 3g/4g yhteydellä tekemällä sitten ipadillä myös oman yhteyspisteen appletv:lle. Aina kun ei välttämättä ole saatavilla wlan/nettiä niissä paikoissa joissa matseja katson. Joten minulla olisi kuitenkin kaikki mukana matsin katselemiseen.

Onko siis mahdollista saada kyseiset kokoonpanot toimimaan jotta matsit näkyisivät hyvin?

Ihmetyttää tämä Appletv:n toiminta. Loistava potentiaali, mutta ainakin vaikutelma on vähän valju ja buginen tai sitten en vaan osaa. Jotenkin tuntuu että helposta on tehty sekava, tai sitten olen vain liian noviisi omenoiden kanssa. iPadiin olen kyllä ollut todella tyytyväinen.
 

Antib

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, old time hockey, Florida Panthers
Täh mites sait myös gamecenterin näkymään, joku jenkkiproxy tilauskikka ja sitten maavalinnnaksi Yhdysvallat?
Joo, tuolla NHL:n omassa ketjussa enemmänkin juttua. 99 usd / kausi on hyvä hinta.

Safarilla siis saa airplayn toimimaan muttei ruudun omalla sovelluksella? Pitääkö peilaus olla pois, mutta airplay päällä? Ja kuva herää henkiin vasta jos safarin selain löytää airplay täpän?
En ole itse asiassa ikinä yrittänytkään katsoa pelejä Ruudun sovelluksella, joten paha ottaa kantaa. Mutua, että ei toimi suorat lähetykset.

Omissa kokeiluissani käytin samaa wlania parissakin eri paikassa, mutta myös halusin kokeilla miten toimii iPadin oma cellular yhteys eli 3g/4g yhteydellä tekemällä sitten ipadillä myös oman yhteyspisteen appletv:lle. Aina kun ei välttämättä ole saatavilla wlan/nettiä niissä paikoissa joissa matseja katson. Joten minulla olisi kuitenkin kaikki mukana matsin katselemiseen.
Voisin testailla tätä vaikka huomenna matsien aikana.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Jaahas, pitäiskö sitä nyt sitten tuo Ruutu+ palvelu tilata. 12 kk:n setillä (kesä ilmaiseksi) olisi sen ~200€ köyhempi, jos tuon ottaa. Tämä erityisesti ensi kautta silmällä pitäen, kun Sportkin on ensi kaudella karkeloissa mukana, ja näkisi nyt myös nämä loppukauden playoff-pelit. Eipä se toisaalta ole pahanhintainen tuo 20€/kk, kun vertaa suolaisiin MestisTV:n hintoihin - ja tällä näkisi sentään KAIKKI pelit.

Ja sehän lienee varmaa, että Ruutu+:n kautta näkee kaikki pelit yhtälailla myös ensi kaudellakin, eikös.. Onko jollain hatusta heittää faktaa, kauan tuo Nelosen sopimus Liigan kanssa on voimassa, muistaakseni useamman kauden vielä?
 
Tulipa hommattua viikko sitten tuollainen iPad mini2 cellular jotta näkisin pelit melkein missä vain. Olen ollutkin erittäin tyytyväinen ruudun toimintaan ipadilla. Kuva on hyvää ja sulavaa ja pätkimisestä ei tietoa, niin kauan kun ei ihan korvessa liiku, jotta 3g/4g yhteyttä vielä riittää.

Eilen kuitenkin ostin vielä Appletv:n (gen3) kaveriksi jotta onnistuisi myös isosta ruudusta katsominen. Ongelmana oli kuitenkin etten löytänyt airplay täppää ruuduun sovelluksista en selaimella enkä tietenkään ruudun omalla softallakaan, ja muutkin sovellukset peilatessa pätkivät pirusti vaikka kokeilen niin 3g, 4g ja parissa erissä kotiverkossa niin kuin kolmessa eri televisiossa. Fullscreenin puuttuminen ja pätkivä kuva siis suurin ongelma tässä!

Kysymys kuuluukiin oletteko saaneet appletv:n kautta pelaamaan tämän ruudun hyvin, vai onko toivoton tehtävä? Jääkiekon takia nämä vermeet on kuitenkin ostettu joten, viaplayn ja ruudun näkyminen on todella isossa roolissa. Onko kellään kokemusta tästä Apple Lightning Digital AV-adapteri iPadille, MD826. | Lightning | Oheislaitteet | Verkkokauppa.com laitteesta vaiko saako tälläkään fullscreen kuvaa ulos millään ilmeellä?

Palstatovereiden apua odotellessa, kiitos taas etutukäteen, privaakin saa laittaa jos ei jaksa elämänkertaansa palstalle kirjoittaa kuten minä yleensä tässä ketjussa. :)

Itse olin eilen hukassa myös ruutu.fi sovelluksen kanssa, koska siihen ei tullut iPadin oikeaan alakulmaan sitä AirPlay ikonia näkyviin, mikä oli aina aikaisemmin tullut... Ihmettelin jo että mitä ihmettä on tapahtuniut. Aina aikaisemmin se on sieltä löytynyt. Ongelma ratkesi, kun iPadin alalaidasta vetäsin sen alapalkin valikon auki ja sieltä sai laitettua AirPlayn päälle ja sitten onnistuin AppleTV:n kautta saamaan kuvan telkkariin... Tosiaan aina ennen, kun on ottanut koko ruudun näytön Safarista auki ruutu.fi sivustolla niin näytön oikeassa alakulmassa on ollut AirPlay valinta... Enää ei ole???
 

lgii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Wild
Onkos kukaan enää lähiaikoina saanut "kekkuloitua" tuota Ruutu+Pro -palvelua yhdeksi kuukaudeksi -20% hintaan? Vielä joku viikko sitten kun aikansa pyörin tuolla Ruutu+Pro sivustolla, niin se heitti pop-upia jossa tarjottiin kuukauden määräaikaista diiliä -20% hintaan, 23,95€ tai jotain vastaavaa. Nyt, kun kuukauden tilauksella pääsisi kauden loppuun niin tuota tarjous-popupia ei olekaan enää näkynyt. Ehkäpä siinä se todennäköisin syy tuohon ettei tarjousta ole enää tullut, mutta kävipä mielessä josko muutkin olisivat samaan havaintoon päätyneet?
 

Dirac

Jäsen
Onkos kukaan enää lähiaikoina saanut "kekkuloitua" tuota Ruutu+Pro -palvelua yhdeksi kuukaudeksi -20% hintaan? Vielä joku viikko sitten kun aikansa pyörin tuolla Ruutu+Pro sivustolla, niin se heitti pop-upia jossa tarjottiin kuukauden määräaikaista diiliä -20% hintaan, 23,95€ tai jotain vastaavaa. Nyt, kun kuukauden tilauksella pääsisi kauden loppuun niin tuota tarjous-popupia ei olekaan enää näkynyt. Ehkäpä siinä se todennäköisin syy tuohon ettei tarjousta ole enää tullut, mutta kävipä mielessä josko muutkin olisivat samaan havaintoon päätyneet?

Jos oot saanu mailiin kyseisen tarjouksen niin etsi se ja sitä kautta saat otettua -20%.
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Onkos kukaan enää lähiaikoina saanut "kekkuloitua" tuota Ruutu+Pro -palvelua yhdeksi kuukaudeksi -20% hintaan? Vielä joku viikko sitten kun aikansa pyörin tuolla Ruutu+Pro sivustolla, niin se heitti pop-upia jossa tarjottiin kuukauden määräaikaista diiliä -20% hintaan, 23,95€ tai jotain vastaavaa. Nyt, kun kuukauden tilauksella pääsisi kauden loppuun niin tuota tarjous-popupia ei olekaan enää näkynyt. Ehkäpä siinä se todennäköisin syy tuohon ettei tarjousta ole enää tullut, mutta kävipä mielessä josko muutkin olisivat samaan havaintoon päätyneet?
Voimassa on ainakin "jaa Ruutu-tarjous Facebook-seinälläsi, kaveri ostaa palvelun hintaan 14,95/kk, itse saat seitsemän ilmaispäivää" -tarjous. Tältä ruutu.fin sivulta löytyy ainakin banneri, jolla pääsee eteenpäin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Olenko ainoa jolla looppaa SaiPa-JyP? Kohtuu ärsyttävää kun tuo pomppii ees taas aina välillä.
 

Peacemaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sama vika Rahikaisella. Asiakaspalvelun mukaan ei varmasti Ruutu-lähetyksessä taaskaan mitään vikaa...

Täällä huopaa kuva myös.

Tulee tämän tästä kuin uusintana kymmenen sekunnin otos, joka korjaantuu sitten reaaliaikaan.

Kuvan laatu erinomainen, mutta ihmeellistä tekniikan pettämistä, jälleen.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huopaa Saipa-Jyp tääläkin. Lukko bluusiin vaihdoin ja ei huopaa. Laadulla on tekijänsä ja ruutu ei kuulu siihen joukkoon.
 

hoffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ja jotenkin pitäisi toi Grönman hyllyttää selostuksissa, jotta katsojalla oli tasapuolinen kohtelu....tämän päivän pelissä ei puhettakaan et jos Blegi tekisi maalin niin pääsisi peliin mukaan... Joo mutta mä äänestän Euroilla 4pro menettää pari egua.
 

moxey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sama juttu itellä selaimen kautta (samoin kuin kaikilla muillakin tutuilla, jotka selaimen kautta peliä katsoivat).

Kuitenkin TV:n oman appsin kautta kuulemma toimi ihan moitteettomasti.

Yhtään ei juurikaan harmittanut, kun eilisen pelin viimenen SaiPa-jäähy jäi näkemättä "livenä". (sattu just siinä kohilla meikäläisen koneella hyppy). Sama kävi JYPin voittomaalin aikana.

Ensin mennään kulmaan, Lahti kaatuu ja kaataa SaiPalaisen. Sitten 5s pikakelausta takasin. Mennään kulmaan, Lahti kaatuu ja kaataa SaiPalaisen. Tässä vaiheessa isoon ääneen julistan tyttöystävälle miten vituttaa tää nykiminen. Kesken lauseen video hyppääkin eteenpäin tilanteeseen missä JYPpi juhlii maalia. Loppu valitus siihen paikkaan, mutta maali jäi näkemättä. Ei haitannut.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Laitoin palautetta SaiPa-JYP pelin aikana. Nyt sain vastaukseksi, että sain hyvitykseksi kaksi lisäpäivää tilaukseeni. Saas nähdä, näenkö yhtään "ilmaista" peliä näiden hyvityspäivien ansiosta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Erittäin hyvin ovat Bluesin pelit toimineet. Taidanpa katsoa tänäänkin.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä nyt taas! Ruutu.fi:stä näkyy vain vanhaa SaiPa-JYPiä, vaikka tämän päivän kisastudiot näkyy jo kahdessa muussa matsissa! Voi helevata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös